Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014
 
 
 
 
 

Μην τα χάσετε

Die Welt: Αυξάνονται οι πιθανότητες εξόδου της Ελλάδας από το ευρώ

 

Ανακαλυφθηκε ιός 700 ετών στον Καναδά

 

Άρθρο της Γιάννας Αγγελοπούλου στο Huffington Post: "Από τη θεωρία στη πράξη για μια ισχυρότερη Μεσόγειο"

 

Αμφίπολη: Τα σενάρια για περισσότερους από έναν τάφους και το κενοτάφιο υπέρ του Μεγάλου Αλεξάνδρου

 

Αν έχεις φοβίες, μην πας σε αυτά τα 10 μέρη

 

Μηχανή του Χρόνου: Στην Αγγλία του 18ου αιώνα "ανέσταιναν" πνιγμένους, φυσώντας καπνό στον πρωκτό τους

 

Μηχανή του Χρόνου: Ο Γιάννης Αγγελάκας και η πρόταση για τα πατατάκια με "τρύπες"

 

Έτσι μοιάζουν οι τοποθεσίες του Game of Thrones στο μυαλό του George R.R. Martin

 

National Geographic: Τα εξώφυλλα των ιστοριών που συγκλόνισαν τον κόσμο

 

Economist: Ελλάδα, μια χώρα όπου απαγορεύεται να επενδύσεις

 

Τζακ ποτ στο Τζόκερ: Φρενίτιδα για τα 11 εκατομμύρια ευρώ

 

Φρίκη στη Νέα Υόρκη: Αποκεφάλισε τη μητέρα και νόμιζαν πως το πτώμα ήταν στολή για το Halloween

 

Αμερικανός επιστήμονας λίγο πριν πεθάνει: Υπάρχουν εξωγήινοι, κάποιοι είναι φιλικοί μαζί μας

 

Πότε βγαίνει το τελευταίο μέρος της τριλογίας "Χόμπιτ"

 

Mhtsi Show: Ο Αλέφαντος αποκαλύπτει τον ένοικο του τάφου

 

Dorothy King: Το μονόγραμμα του Μεγάλου Αλεξάνδρου βρέθηκε στον Τάφο της Αμφίπολης

 

Βίντεο: Αστυνομικός έπεσε... κυνηγώντας γυμνόστηθες διαδηλώτριες

 

Δείτε το πρώτο βίντεο από την ανασκαφή στην Αμφίπολη

 

 

 

Volvo: Έτσι θα είναι τα συστήματα ασφάλειας στο μέλλον

 
 
 
Η Volvo εστιάζει στην ανάλυση της συμπεριφοράς του οδηγού για να εξελίξει τα πιο προηγμένα συστήματα ασφάλειας για το άμεσο μέλλον. Οι οδηγοί του σήμερα έχουν τελείως διαφορετική συμπεριφορά από αυτούς του όχι και τόσο μακρινού παρελθόντος. Το πρόγραμμα Vision 2020 (μηδενική θνησιμότητα ή σοβαρός τραυματισμός το έτος 2020 από ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται ένα αυτοκίνητο Volvo) σε συνεχή εξέλιξη, πάντα σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα της Volvo
 

Με την εξέλιξη αρκετών ‘high-tech’ τεχνολογιών στο πεδίο των συστημάτων ασφάλειας, μέσα από το ερευνητικό πρόγραμμα Vision 2020, η Volvo Car Corporation πραγματοποιεί ένα μεγάλο βήμα προς το στόχο της, που δεν είναι άλλος από την επιδίωξη ώστε το 2020 να μην υπάρχει κανένας νεκρός ή σοβαρά τραυματισμένος από ατύχημα στο οποίο εμπλέκεται ένα αυτοκίνητο Volvo.

Αρκετές από αυτές τις νέες τεχνολογίες εστιάζουν στον τρόπο συμπεριφοράς του οδηγού στις σημερινές κυκλοφοριακές συνθήκες. Ο σημερινός οδηγός διαφέρει από άποψη συμπεριφοράς από εκείνον του όχι πολύ μακρινού παρελθόντος. Τρανή απόδειξη αποτελούν και τα ευρήματα ερευνών τριών ανεξάρτητων ερευνητικών ινστιτούτων των ΗΠΑ, που αποδεικνύουν ότι ο σημερινός οδηγός δαπανά το 25-30 % του χρόνου που βρίσκεται στο τιμόνι, κάνοντας πράγματα ξένα προς την οδήγηση, όπως για παράδειγμα η συγκέντρωση στην ομιλία στο κινητό του.

Οδηγοί που ασχολούνται με το κινητό τους κάνοντας κλήσεις, ελέγχοντας τα e-mails, ή τα γραπτά τους μηνύματα, αποτελούν όλο και πιο συχνό φαινόμενο – και εφόσον αυτές οι καταστάσεις επηρεάζουν αρνητικά την προσοχή τους στο δρόμο, θα πρέπει να ληφθούν σοβαρά υπόψη κατά το σχεδιασμό και την εξέλιξη αυτών των νέων τεχνολογιών.

Η έρευνα της Volvo Car Corporation εστιάζεται σε τρείς βασικούς τομείς : ασφαλής διατήρηση της επιλεγμένης λωρίδας κυκλοφορίας, αποφυγή των ατυχημάτων σε διασταυρώσεις, αποφυγή της σύγκρουσης με ζώα. Αυτή τη στιγμή βρίσκονται στο στάδιο της εξέλιξης τα παρακάτω προγράμματα:

·         Αυτόνομο Σύστημα Υποβοήθησης της οδήγησης

·         Υποστήριξη σε Διασταυρώσεις

·         Σύστημα Εντοπισμού Ζώων

Αυτόνομο Σύστημα Υποβοήθησης σε συνθήκες κυκλοφοριακού φόρτου

Το Αυτόνομο Σύστημα Υποβοήθησης βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στην επιλεγμένη λωρίδα κυκλοφορίας και να ακολουθήσει τη ροή της κυκλοφορίας όταν δημιουργούνται μποτιλιαρίσματα. Ήδη, μία πρώτη εφαρμογή αυτού του συστήματος είναι το Σύστημα Υποβοήθησης Διατήρησης Πορείας στη Λωρίδα Κυκλοφορίας με Επέμβαση και στο Τιμόνι (Lane Keeping Aid ) που εφαρμόζεται στο νέο Volvo V40. Το σύστημα βοηθά τον οδηγό να παραμείνει στη λωρίδα που επιθυμεί. Στο πλαίσιο αυτής της λειτουργίας, εφαρμόζεται μια επιπλέον λειτουργία, αυτή της ροπής στο τιμόνι προς την πλευρά που πρέπει ανά περίπτωση για να διατηρηθεί η πορεία ανάμεσα στις διαχωριστικές λωρίδες κυκλοφορίας. Η παράμετρος αυτή του συστήματος, είναι ενεργή σε ταχύτητες που κυμαίνονται από τα 65 χλμ./ώρα και μέχρι τα 200 χλμ/ώρα.

Το αυτοκίνητο έχει τη δυνατότητα να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα χάρη στην επεξεργασία των δεδομένων που λαμβάνει από μια κάμερα και από τους αισθητήρες ραντάρ που διαθέτει. (βλ. εικόνα & βίντεο). Ο κινητήρας, τα φρένα, και το τιμόνι ανταποκρίνονται αυτόματα. Σε περίπτωση που το προπορευόμενο αυτοκίνητο κάνει μία απότομη κίνηση ώστε να αποφύγει κάποιο εμπόδιο στο δρόμο, ο οδηγός ειδοποιείται μέσω του συστήματος διεύθυνσης, που εκτελεί και αυτό με τη σειρά του την ίδια κίνηση μεταβάλλοντας την πορεία του δικού μας αυτοκινήτου προς την ίδια κατεύθυνση.

Συστήματα Υποστήριξης σε Διασταυρώσεις

Διασταυρώσεις κάθε τύπου αποτελούν σήμερα τα πλέον περίπλοκα κομμάτια στις μοντέρνες κυκλοφορικές συνθήκες. Από τη στιγμή που πάρα πολλοί οδηγοί διασταυρώνουν τις πορείες τους ταυτόχρονα και από πολλές διαφορετικές κατευθύνσεις, δεν αρκεί παρά ένα μικρό λάθος για να προκληθεί σοβαρό ατύχημα.

Το 2007 στις ΗΠΑ, το 21,5% των θανατηφόρων ατυχημάτων συνέβη σε διασταυρώσεις, ενώ στις 16 χώρες της ΕΕ (εξαιρείται η Σουηδία), το αντίστοιχο ποσοστό για το 2006, ήταν 20,6%.

Ο Mattias Brännström ειδικός σε θέματα Σήμανσης και Συστημάτων του Πολυτεχνείου Chalmers, είναι ο υπεύθυνος της Volvo για την εξέλιξη του προγράμματος Υποστήριξης σε Διασταυρώσεις. Το σύστημα προειδοποιεί και φρενάρει αυτόματα εάν χρειαστεί, σε περίπτωση που αναγνωρίσει διασταυρούμενη κυκλοφορία .

"Το σύστημα Υποστήριξης σε Διασταυρώσεις χρησιμοποιεί αισθητήρες που αξιολογούν τις συνθήκες σε όλο το κυκλοφοριακό σενάριο. Στην περίπτωση που καταγραφεί επικίνδυνη κατάσταση, η απόφαση επέμβασης λαμβάνεται ακαριαία", εξηγεί ο Mattias Brännström. Στη συνέχεια, ο Mattias Brännström επεξηγεί σχεδιάζοντας μία ουρά αυτοκινήτων που στρίβει αριστερά σε μία διασταύρωση. Μόλις το φανάρι γίνει πράσινο, τα αυτοκίνητα ξεκινούν να στρίβουν αριστερά το ένα μετά το άλλο. Ξαφνικά εμφανίζεται από το αντίθετο ρεύμα, ένα άλλο αυτοκίνητο που έχει περάσει με κόκκινο, και αποτελεί άμεσο κίνδυνο για τους οδηγούς που στρίβουν κανονικά.

"Σε αυτή την περίπτωση, το αυτοκίνητο που στρίβει φρενάρει απότομα για να αποφύγει τη σύγκρουση. Το σύστημα υποστήριξης διασταυρώσεων, δεν βοηθά μόνο τον οδηγό στη διόρθωση των δικών του λανθασμένων χειρισμών, αλλά τον προφυλάσσει και από λάθη των άλλων χρηστών του δρόμου", εξηγεί ο Mattias Brännström.

Σύστημα Εντοπισμού Ζώων

Φυσικά η συλλογή παρόμοιων δεδομένων δεν περιορίζεται μόνο σε αστικό περιβάλλον. Οι επαρχιακοί δρόμοι επιφυλάσσουν αρκετούς κινδύνους σε ότι αφορά τις συγκρούσεις με άγρια - και όχι μόνο - ζώα.

Ατυχήματα όπου εμπλέκονται ζώα, άγρια και μη, αποτελούν σοβαρό διεθνές πρόβλημα στην κυκλοφορία. Στον Καναδά, καταγράφονται περίπου 40.000 τέτοια ατυχήματα το χρόνο με σοβαρές ζημιές σε αυτοκίνητα. Για το 2010, 47.000 συγκρούσεις με ζώα έχουν καταγραφεί μόνο στη Σουηδία (οι 7.000 αφορούν συγκρούσεις με τάρανδο). Παρόμοιες συγκρούσεις καταγράφονται εκτός από τη Σουηδία και στον Καναδά, στην Νορβηγία, τη Φινλανδία, και τη Ρωσία. Στις ΗΠΑ, πάνω από 200 άνθρωποι χάνουν κάθε χρόνο τη ζωή τους εξαιτίας κάποιας σύγκρουσης με άγριο ζώο, κυρίως ελάφια.

Ατυχήματα με άγρια ζώα συχνά συμβαίνουν με ταχύτητες ταξιδιού. Στόχος μας είναι η μείωση της ταχύτητας πρόσκρουσης από τα 100-110 χλμ/ώρα, στα 80 χλμ/ώρα. Άπαξ και η ταχύτητα πέσει κάτω από τα 80 χλμ/ώρα ο κίνδυνος σοβαρών τραυματισμών περιορίζεται σημαντικά. Για να επιτευχθεί αυτό, χρειάζεται η ικανότητα εντοπισμού του ζώου σε απόσταση περίπου 30 μέτρων.

Μία ακόμη σημαντική παράμετρος είναι και ο χρόνος απόκρισης – ο χρόνος που μεσολαβεί από τον εντοπισμό μέχρι την αντίδραση του συστήματος.

 

 
NEWSLETTER
FOLLOW NEWS247:
comments powered by Disqus