Μην τα χάσετε

 

 

Ένας τρόπος για να ξεκολλήσεις από το κινητό όσο περιμένεις το μετρό

 
 
Μήπως ήρθε η ώρα να φέρουμε τα "μικροδιηγήματα στάσης" και στη χώρα μας;
 

Τίτλος project: Short Story Dispencer. Τι εστί; Μηχάνημα που εκτυπώνει μικρά διηγήματα, τα οποία ο αναγνώστης μπορεί να διαβάσει σε διάστημα ενός μέχρι πέντε λεπτών, την ώρα που περιμένει το λεωφορείο ή το τρένο.

 

Η εκτύπωση γίνεται στη στάση και είναι απολύτως δωρεάν.

Η ιδέα του project ξεκίνησε το 2011 με την εγκατάσταση των πρώτων μηχανημάτων να γίνεται μόλις πριν λίγους μήνες σε ΗΠΑ και Γαλλία, ενώ η διάδοση αναμένεται να συνεχιστεί. Για την ώρα, 6.000 συγγραφείς απ' όλο τον κόσμο έχουν δώσει τα μίνι "μπονσάι" διηγήματα τους και μέχρι σήμερα, έχουν γίνει 13 εκατομμύρια εκτυπώσεις.

Η εταιρεία πίσω από την πρωτοβουλία είναι η Short Edition, μια γαλλική start-up που δραστηριοποιείται και στο New Jersey των ΗΠΑ. Η πρώτη εφαρμογή παρουσιάστηκε φέτος στο Prudential Center σε στάσεις λεωφορείων, και τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά. Στη Γαλλία, την "έδρα" της start up, έχουν τοποθετηθεί μηχανήματα εκτύπωσης σε σταθμούς τρένων, αεροδρόμια, νοσοκομεία, ακόμη και σε εμπορικά κέντρα.

Στόχος, η διάδοση της λογοτεχνίας στην καθημερινή ζωή. Ο χρήστης επιλέγει το μέγεθος της ιστορίας που θα τυπώσει, ανάλογα με τον χρόνο που μπορεί να διαθέσει, από ένα μέχρι πέντε λεπτά. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της εταιρείας, η επιτυχία του εγχειρήματος έχει να κάνει με το ότι ο ενδιαφερόμενος δεν ξέρει τι διήγημα θα του "τύχει". Αυτή η αίσθηση του απρόβλεπτου, είναι η κύρια δυναμική του Short Story Dispencer. Σταδιακά, καφετέριες και εστιατόρια υιοθετούν έναντι αντιτίμου φυσικά, την ιδέα. Ένας από τους πρώτους πελάτες ήταν το περίφημο Café Zoetrope στο Σαν Φρανσίσκο του Francis Ford Coppola, ενώ ακολούθησαν ακόμη 140 από τις ΗΠΑ μέχρι το Χονγκ Κονγκ.

Η λογική λειτουργίας βασίζεται στις νέες τεχνολογίες και εν πολλοίς, αναδεικνύει μια ορθή χρήση τους συνδυάζοντας τες με την σύγχρονη λογοτεχνία. Στο μυαλό των δημιουργών ήταν εξ αρχής το να δουν το κοινό να διαβάζει ξανά σε έντυπη μορφή, και να μην είναι απορροφημένο μονάχα στην οθόνη του κινητού τους.

Στο 2ο Athens Culture Symposium η ιδέα τέθηκε στο τραπέζι, παρουσιάστηκε και μάθαμε ότι οι πρωτεργάτες της σκέφτονται κάποια στιγμή να προσπαθήσουν να τη φέρουν και στη χώρα μας. Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως η μικρομυθοπλασία, ή αν θέλετε τα διηγήματα, γνωρίζουν τεράστια άνθηση στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Παρόλα αυτά, η εφαρμογή ενός τέτοιου project στη χώρα μας, είναι μάλλον αρκετά δύσκολη, λόγω της έλλειψης πόρων.

Ας ελπίσουμε όμως πως θα βρεθεί η λύση έτσι ώστε τα μικροδιηγήματα να αρχίσουν να εμφανίζονται και σε ελληνικές στάσεις λεωφορείων, στο μετρό, σε δημόσιους χώρους, ή σε ιδιωτικά καταστήματα που ενδεχομένως θα επιδιώξουν να φέρουν το project σε ελληνικές πόλεις. Σε κάθε περίπτωση, ως ιδέα κρίνεται επωφελής τόσο για τον ιδιώτη που θα την υιοθετήσει μιας και προσφέρει έξτρα κίνητρο για το κοινό του, (ή για το δημόσιο κατά τον ίδιο τρόπο), ενώ από την άλλη η όλη προσπάθεια μπορεί τελικά να μας "ξεκολλήσει" λίγο από τις οθόνες στις οποίες "ζούμε" καλώς ή κακώς, τις περισσότερες ώρες της ημέρας μας. Γιατί πρέπει να μην ξεχνάμε πως στη χώρα μας, εν έτει 2017, ένας στους επτά εφήβους παραμένει εθισμένος στο διαδίκτυο σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας (ΕΠΙΨΥ).

Ιστορίες από τη σειρά μίνι διηγημάτων του short-edition μπορείτε να διαβάσετε εδώ

*Ο Χρήστος Δεμέτης είναι αρχισυντάκτης του News 24/7

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER