Δευτέρα, 22 Μαίου 2017
 
 
 
 

Μην τα χάσετε

 

 

Προσοχή μην την ξαναπατήσουμε όπως με τον ΟΤΕ και την Ολυμπιακή

 
 
 
Το ξεπούλημα των ασημικών και των φιλέτων είναι πρόβλημα, ιδίως αν δεν μπορείς να ξεχωρίσεις το ασήμι από το κάρβουνο και το φιλέτο από τον κατιμά
 

Ήταν Σεπτέμβριος του 1993 όταν ο Στέφανος Μάνος , από τη θέση του Υπουργού Οικονομίας στην Κυβέρνηση Κωνσταντίνου Μητσοτάκη, επιχείρησε να ιδιωτικοποιήσει τον ΟΤΕ. Οι αντιδράσεις ήταν τόσο σφοδρές που κατά πολλούς οδήγησαν στην πτώση της Κυβέρνησης. Εκτός από τις αναμενόμενες αντιδράσεις αντιπολίτευσης και συνδικαλιστών, υπήρξε σφοδρή αντίδραση και από τη συντηρητική πτέρυγα της γαλάζιας παράταξης που προκάλεσε τριγμούς στην Κυβέρνηση. Ήταν η πρώτη άκαρπη απόπειρα να ξεφύγει η χώρα από τον άκρατο κρατισμό που κόστισε δισεκατομμύρια στον ελληνικό λαό αλλά κυρίως δημιούργησε αυτό που θεωρούν οι πάντες ως ακρογωνιαίο λίθο του ελληνικού προβλήματος: το πελατειακό κράτος.

 

Η ελληνική πολιτική ιστορία είναι γεμάτη από εξυπνάκηδες που επενδύουν σε τσιτάτα για να καλύψουν είτε την ανεπάρκεια της πολιτικής τους είτε για να συγκαλύψουν πίσω από πατριωτικές κορώνες τα επιχειρηματικά, συντεχνιακά ή πελατειακά συμφέροντα που εξυπηρετούν. Συνήθως κατηγορούν τους άλλους ότι εξυπηρετούν συμφέροντα , γενικώς και αορίστως. Όπως έκανε για παράδειγμα προχθές ο Π. Σκουρλέτης που κατηγόρησε τα στελέχη των τεχνικών κλιμακίων των θεσμών ότι είναι “βαποράκια συμφερόντων” για να προσθέσει ότι δεν μπορεί μεν να το αποδείξει αλλά είναι “πολιτική εκτίμηση”.

Δεν υπήρξε καμία απόπειρα αποκρατικοποίησης χωρίς σφοδρές αντιδράσεις και καταστροφολογία. Ακόμη και στην πώληση της Ολυμπιακής που κόστιζε στους πολίτες 1 εκάτ. ευρώ ημερησίως, οι πολιτικοί δεν είχαν πρόβλημα να υπερασπιστούν το φαύλο καθεστώς. Ο Ν. Σηφουνάκης δήλωνε τότε: “Το ΠΑΣΟΚ, πέραν των θεμάτων που εξ αρχής έθεσε ως προς την διαγωνιστική διαδικασία που ακολουθήθηκε, έχει επανειλημμένα τονίσει την ανάγκη προστασίας της δημόσιας περιουσίας. Πρότεινε τη δημιουργία μικτού σχήματος με κρατικά και ιδιωτικά κεφάλαια και με σύναψη στρατηγικής συμμαχίας με διεθνή αερομεταφορέα”. Ο τότε Συνασπισμός ξεσπάθωνε ακόμη περισσότερο: “Ο κατακερματισμός, η ρευστοποίηση και η ιδιωτικοποίηση της ΟΑ αποτελούν πεδίο σαφέστατης ιδεολογικής και προγραμματικής σύγκλησης για ΠΑΣΟΚ και Ν.Δ. Υπό την εποπτεία των μεγαλοσυμφερόντων των ευρωπαϊκών καρτέλ στις αερομεταφορές εντάσσεται και η εξαφάνιση του εθνικού δημόσιου αερομεταφορέα”.

Ήταν η εποχή που οι πύρινοι λόγοι των πολιτικών ανέφεραν διάφορα περί εθνικού αερομεταφορέα, εθνικής ανεξαρτησίας και ασφάλειας για να καταλήξουν πάντοτε στο ότι θα πληρώνουμε πανάκριβα τα εισιτήρια με το ιδιωτικό μονοπώλιο. Σήμερα το αεροπορικό Αθήνα-Θεσσαλονίκη στοιχίζει λιγότερο από το ΚΤΕΛ και σίγουρα λιγότερο από τα διόδια.

  

Τα ίδια μας έλεγαν περίπου οι ίδιοι και για το λιμάνι. “Κινεζοποίηση” ήταν το σλόγκαν της εποχής και μυθικές οι δηλώσεις του Θ. Δρίτσα που υποστήριζε ότι: “ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σημαίνει αποξένωση των κατοίκων από το λιμάνι. Ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ σημαίνει απώλεια θέσεων απασχόλησης και χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας σε μια πόλη που μαστίζεται από τη φτώχεια και την ανεργία. Το λιμάνι ανήκει στους πολίτες, το λιμάνι είναι περιουσία του ελληνικού λαού”. Σήμερα η γερμανική εφημερίδα FAZ αναφέρει σε ρεπορτάζ της ότι η Cosco σχεδιάζει πανευρωπαϊκή επέκταση με επίκεντρο το λιμάνι του Πειραιά. Ο κος Δρίτσας έκανε λάθος ή χάιδευε αυτιά σε ένα κρεσέντο αριστερίστικης ψηφοθηρίας;

 

Τώρα ο κος. Σκουρλέτης μιλάει ξανά για στημένο διαγωνισμό και πώληση της ΔΕΗ όσο-όσο. Αδυνατώ να πιστέψω ότι δεν καταλαβαίνει ποια είναι η αξία της υπερχρεωμένης και απαξιωμένης ΔΕΗ. Όπως αδυνατούσα να πιστέψω ότι κάποιος ήταν τόσο ανόητος ώστε να θεωρεί “ξεπούλημα” την πώληση μετοχών του ΟΤΕ στην Deutsche Telecom στην τιμή των 26 ευρώ  ή της Εμπορικής Τράπεζας στους Γάλλους της Credit Agricole  επίσης προς 26 ευρώ. Οι Γάλλοι δεν εισέπραξαν ούτε ένα ευρώ μέρισμα ενώ υποχρεώθηκαν να πληρώσουν για να αποχωρήσουν, χαρίζοντας την τράπεζα που αγόρασαν. Στο ξεπούλημα βεβαίως-βεβαίως.

Ο τοπικός Βουλευτής K.Σέλτσας (Φλώρινας) ακόμη και χθες επέμενε να διατηρήσει την απένταρη ΔΕΗ κρατική, χωρίς να νιώθει ότι πρέπει να εξηγήσει πού θα βρεθούν τα χρήματα για τη συνέχιση της λειτουργίας της: “Θα ψηφίσω τα μέτρα με σφίξιμο στην καρδιά και στο στομάχι, όπως όλοι οι αριστεροί”.

 

Ο κος Σπίρτζης αντιτίθεται στο “ξεπούλημα" των περιφερειακών αεροδρομίων. Έχουν περάσει μερικές μέρες μόνο από τότε που ήρθησαν τα γελοία εμπόδια για τη μεταβίβαση στη Fraport και εκτός της επένδυσης άνω των 357 εκατ. ευρώ  ήδη ανακοινώθηκε ότι 1800-2000 άνθρωποι θα βρουν δουλειά στην ανακατασκευή. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι η πρόσληψη δεν θα γίνει μέσω βουλευτικών γραφείων ή κομματικών μηχανισμών. Το εντυπωσιακό είναι ότι το βασικό μέλημα των Γερμανών (που παραλαμβάνουν τελευταία στιγμή πριν την τουριστική περίοδο, χάριν της ιδεοληψίας) είναι να λειτουργούν και να είναι καθαρές οι τουαλέτες, κάτι που δεν ήταν αυτονόητο μέχρι σήμερα….

Οι πολίτες είναι ιδιαίτερα επιεικείς με όσους εμποδίζουν την πρόοδο της χώρας για να εξυπηρετήσουν τα συμφέροντά τους. Κανείς δεν έχει λογοδοτήσει για τα τερατώδη ψέματα που είπε αντιδρώντας σε όλους και σε όλα. Εδώ που τα λέμε οι πολιτικάντηδες χάνουν τη δουλειά τους με όλ’ αυτά. Παλαιότερα, τα βουλευτικά γραφεία συναγωνίζονταν τις εταιρείες ευρέσεως εργασίας. Μοίραζαν επιδόματα στους “φίλους” συνδικαλιστές. Τα κόμματα επιβράβευαν του πιο σκιώδεις εξ’ αυτών αναβαθμίζοντάς τους σε βουλευτές. Για όσους δεν θυμούνται, η γελοιότητα είχε φθάσει σε τέτοιο σημείο ώστε χρειαζόταν βουλευτικό μέσον για να βάλεις σταθερό τηλέφωνο. Ας τα κρατήσουμε λοιπόν κρατικά όλα για να μην την ξαναπατήσουμε όπως με τον ΟΤΕ, το λιμάνι ή την Ολυμπιακή…

*Ο Σταμάτης Ζαχαρός είναι αρθρογράφος του NEWS 247 και σύμβουλος έκδοσης της 24 MEDIA (@SZacharos).

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 247 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER
comments powered by Disqus