Μην τα χάσετε

 

 

Τι αλήθεια συνέβη και έβαλαν φυλακή τον οδηγό που δεν πλήρωσε διόδια;

 
 
Μια εξοντωτική ποινή που δεν είναι και τόσο εξοντωτική αλλά μπορεί να μοιάζει πολύ εξοντωτική
 

Ακόμη και αν δεν είναι κανείς φιλελεύθερος, η επιβολή ποινής φυλάκισης γιατί κάποιος δεν πλήρωσε τα διόδια μοιάζει τουλάχιστον υπερβολική αν όχι εξοντωτική.

 

Πρωτού όμως ξεσπάσει κανείς κατά της άδικης κοινωνίας και της ακόμη πιο άδικης δικαιοσύνης θα ήταν χρήσιμο να μελετά λίγο περισσότερο την υπόθεση. Εκτός και αν ασπάζεται τη ρήση του Μαρκ Τουέιν, σύμφωνα με την οποία “δεν πρέπει ποτέ να αφήνεις την αλήθεια να μπαίνει εμπόδιο σε μια ωραία ιστορία”.

Ο κος. Ευστράτιος Δασκαρόλης εκ’ Καλαμάτας, ήταν ένα από τα θύματα του δήθεν ακτιβιστικού κινήματος “Δεν Πληρώνω”. Εξυπηρετώντας μικροπολιτικές σκοπιμότητες, διάφοροι πολιτευτές με “αντιμνημονιακό οίστρο” έπεισαν τους πολίτες ότι οι δρόμοι είναι για δωρεάν χρήση και ως εκ’ τούτου σήκωσαν τις μπάρες των διοδίων και πέρασαν. Όπως ήταν φυσικό, οι κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητοδρόμους έστειλαν -ως όφειλαν απέναντι στο κράτος και στους μετόχους τους- τα ραβασάκια στους παραβάτες. Ακόμη και με αριστερή Κυβέρνηση, τα διόδια πρέπει να πληρώνονται. Σύμφωνα με τον ίδιο τον οδηγό, του εστάλησαν 7 κλήσεις, τις οποίες αρνήθηκε να παραλάβει και προφανώς να πληρώσει.

Ακόμη και αν υπήρξε θύμα παραπλάνησης ο κος Δασκαρόλης, θα πρέπει να υποστεί τις συνέπειες των πράξεων του. Μεταξύ αυτών, όπως ενημερώθηκε στις 13 Ιουνίου 2017, όφειλε να παραδώσει εντός πέντε ημερών τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος. Κατόπιν θα μπορούσε φαντάζομαι ελευθέρα να αναζητήσει τις ευθύνες σε όσους τον παρέσυραν και να τους κατηγορήσει για ηθική αυτουργία, εξαπάτηση ή οτιδήποτε άλλο.

Το κλητήριο θέσπισμα που του απέστειλε ο Δημόσιος Κατήγορος του Πταισματοδικείου Καλαμάτας αφορούσε ακριβώς αυτή την απείθεια. Ο κος. Δασκαρόλης δεν συμμορφώθηκε και δεν παρέδωσε τα ζητούμενα έγγραφα και έτσι στις 4 Ιουλίου τον κάλεσαν σε δίκη. Στη δίκη που πραγματοποιήθηκε στις 27 Σεπτεμβρίου.

Για τον ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας αυτά είναι ψιλά γράμματα. Σε σχετική ανακοίνωσή του αναφέρεται σε “απόφαση του πταισματοδικείου Καλαμάτας, να επιβάλλει ποινή 42ημερης φυλάκισης σε άνεργο συμπολίτη μας, ο οποίος δεν πλήρωσε πριν δυο χρόνια τα διόδια”. Συνεχίζει μιλώντας για προβληματισμό σχετικά με την εκδικητικότητα της δικαιοσύνης και άλλα τέτοια. Καταλήγει δε στο συμπέρασμα ότι “δεν έχουμε άλλη επιλογή από το να στηρίζουμε τους αγώνες για τα δικαιώματα, με τελικό στόχο την έξοδο της χώρας μας από την επιτροπεία και την κρίση”. Λες και φταίνε τα μνημόνια διότι ο καλαματιανός οδηγός δεν πειθάρχησε στο νόμο του κράτους.

Με ακόμη πιο άγρια διάθεση, η Τοπική Επιτροπή Μεσσηνίας της ΑΝΤΑΡΣΥΑ εξέδωσε δική της ανακοίνωση στην οποία “καταγγέλλει τη φυλάκιση του αγωνιστή του κινήματος ενάντια στα διόδια, τα οποία ο εργαζόμενος λαός έχει χρυσοπληρώσει και πληρώνει καθημερινά για να θησαυρίζουν οι κρατικοδίαιτοι καπιταλιστές μεγαλοεργολάβοι». Ζητεί, επιπλέον, την «κατάργηση των διοδίων και ελεύθερη κυκλοφορία σε όλους τους αυτοκινητόδρομους». Οι σύντροφοι ξεχνούν βεβαίως -ελπίζω όχι σκοπίμως- το πάγιο αίτημα για δωρεάν βενζίνη και δωρεάν αυτοκίνητα. 

Ακόμη βεβαίως και για μια τέτοια απείθεια ενός πολίτη, η επιβολή φυλάκισης είναι πραγματικά εξοντωτική αν όχι παράλογη. Αυτό που παραλείπουν να αναφέρουν στην ανακοίνωση του ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας αλλά και σε πολλά ΜΜΕ που αναπαρήγαγαν την είδηση, είναι ότι η ποινή των 42 ημερών είναι προφανώς εξαγοράσιμη, όπως επίσης ότι ο οδηγός αρνήθηκε να την πληρώσει δηλώνοντας ότι “προτιμά να οδηγηθεί στις φυλακές”. Ο νόμος του 2010 είναι σαφής: “Η ποινή φυλάκισης έως ένα (1) έτος μετατρέπεται οπωσδήποτε και υποχρεωτικά από το Δικαστήριο σε χρηματική ποινή ή πρόστιμο”.

Η ελληνική κοινωνία έχει ταλαιπωρηθεί ιδιαίτερα από την ανευθυνότητα πολιτικών που προέτρεψαν πολίτες σε πράξεις αυτοδικίας. Τους ξεσήκωσαν αλλά όταν ήρθε η ώρα των συνεπειών, οι “μπροστάρηδες” σφύριξαν αδιάφορα και “την έκαναν αλά Γαλλικά”. Αφήνοντας τους πολίτες σύξυλους. Στον ΣΥΡΙΖΑ Μεσσηνίας, επιμένουν στη δημιουργία εντυπώσεων, ακόμη και τώρα που η Κυβέρνηση έχει κατανοήσει ότι η νομιμότητα είναι βασικό συστατικό στοιχείο ενός κυρίαρχου κράτους και επί του πρακτέου έχει κατανοήσει και ασπάζεται τη σημασία της πληρωμής των διοδίων για να συντηρούνται οι οδικοί άξονες. Η ΑΝΤΑΡΣΥΑ από την άλλη βρίσκει χώρο για αντιπολίτευση σε προνομιακό γήπεδο.

Το αίτημα να μην διωχθεί κανείς για την αυτοδικία και την απείθεια, είναι βεβαίως πάγιο στις τοπικές κοινωνίες, ιδίως καθώς το αδίκημα είναι “ελαφρύ”. Στο πρόσφατο παρελθόν έχει επιχειρηθεί μέχρι και υπουργική παρέμβαση για να μην διωχθούν συγκεκριμένοι παραβάτες. Ελλοχεύει όμως ο ηθικός κίνδυνος. Αν δεν διωχθούν οι πρωτεργάτες του “Δεν Πληρώνω”, είναι βέβαιο ότι το κίνημα θα βρει μιμητές και σύντομα κανείς δεν θα πληρώνει τα διόδια, φέρνοντας σε αδιέξοδο το ίδιο το κράτος.   

*Ο Σταμάτης Ζαχαρός είναι Αρθρογράφος του NEWS 247 και Σύμβουλος Έκδοσης της 24 MEDIA (@SZacharos)

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER