Μην τα χάσετε

 

 

Το βραδινό φαγητό σαμποτάρει το βάρος σας;

 
 
Τι είναι αυτό που κάνει τις λιγούρες αργά το βράδυ να προσθέτουν επιπλέον κιλά;
 

Αποτελεί έναν από τους πλέον γνωστούς διατροφικούς κανόνες και βασίζεται στην πεποίθηση πως το «βραδινό φαγητό θα μετατραπεί σε λίπος». Δεν είναι μάλιστα λίγοι εκείνοι που ισχυρίζονται πως κατάφεραν να ξεκολλήσουν το δείκτη της ζυγαριάς μόλις έκοψαν το βραδινό φαγητό. Τι είναι όμως αυτό που κάνει τις λιγούρες αργά το βράδυ να προσθέτουν επιπλέον κιλά;

 

Οι βραδινές «ενοχές»

Στην πραγματικότητα κάθε γεύμα αξιοποιείται από τον οργανισμό με τον ίδιο ακριβώς τρόπο, είτε καταναλωθεί το πρωί είτε το βράδυ. Δεν είναι λοιπόν τα νυχτερινά γεύματα που ευθύνονται για το περιττό βάρος, αλλά το διατροφικό πρότυπο που ακολουθείται. Για παράδειγμα, πολλοί άνθρωποι συνοδεύουν τη βραδινή χαλάρωση μετά από μία πιεστική ημέρα, με ένα λιγότερο θρεπτικό γεύμα ή σνακ. Το τελευταίο, συνήθως «ανακουφίζει» τα συναισθήματα, την ίδια όμως στιγμή περιέχει αρκετές θερμίδες, αλλά μικρή ποσότητα πρωτεΐνης ή φυτικών ινών που προκαλούν κορεσμό. Άρα η αγαπημένη σας σοκολάτα ή τσιπς τις βραδυνές ώρες, ενεργοποιούν το φαύλο κύκλο της όρεξης!

Ο κοινός παρονομαστής κάθε δίαιτας

Κάθε τύπος δίαιτας δεν ταιριάζει σε όλους τους ανθρώπους. Άλλοι προτιμούν να κάνουν πολλά και μικρά γεύματα μέσα στην ημέρα, άλλοι βολεύονται με τρία κυρίως γεύματα. Ορισμένοι προσαρμόζονται ευκολότερα σε μία πρωτεϊνική διατροφή, ενώ στον αντίποδα υπάρχουν εκείνοι που δεν μπορούν να θυσιάσουν το αγαπημένο τους ψωμί. Κάπως έτσι, το βραδινό φαγητό δεν είναι επιβαρυντικό για όλους. Κοινός παρανομαστής κάθε επιτυχημένης προσπάθειας για απώλεια βάρους είναι η μειωμένη κατανάλωση ενέργειας. Όταν το σώμα λάβει λιγότερες θερμίδες μέσα στην ημέρα από όσες χρειάζεται για να καλύψει τις ενεργειακές του ανάγκες, θα ανατρέξει στις αποθήκες λίπους του σώματος. Εάν η προϋπόθεση αυτή καλυφθεί τότε ο στόχος επιτυγχάνεται, ανεξαρτήτως της συνήθειας που έχει αλλάξει κανείς. Είτε αυτή ονομάζεται βραδινό φαγητό, ποτό ή τσιμπολόγημα.

Ιδανικά βραδινά σνακ

Η υπερβολική κατανάλωση θερμίδων είναι εκείνη που προκαλεί την αύξηση του βάρους, και όχι το βραδινό φαγητό. Λαμβάνοντας υπόψη την επιστημονική αυτή παραδοχή, είναι σημαντικό να τονισθεί πως η επιλογή του κατάλληλου βραδινού σνακ βοηθά στην καλύτερη διαχείριση του ζαχάρου, ισορροπώντας την όρεξη και το μεταβολισμό. Όταν το στομάχι μείνει άδειο για πολλές ώρες ενδέχεται να προκαλέσει έντονη λιγούρα για υδατάνθρακες την ημέρα, σαμποτάροντας στην κυριολεξία τις διατροφικές σας συνήθειες. Ιδανικές επιλογές για βραδινό σνακ είναι:-

Δημητριακά με γάλα

-Γιαούρτι με ξηρούς καρπούς

-Φρούτο με τυρί

-Ψωμί με ταχίνι

-Γάλα και φρούτο

-Τσάι με λίγο μέλι και ξηρούς καρπούς

- Μπανάνα με φυστικοβούτυρο

Οι παραπάνω συνδυασμοί περιέχουν θρεπτικά συστατικά που σας χορταίνουν, συμβάλλουν στην ισορροπία του νευρικού συστήματος και διατηρούν τα επίπεδα της ενέργειας σταθερά καθώς κοιμάστε.

Ποιός είπε λοιπόν πως το κατάλληλο βραδινό φαγητό δεν μπορεί να ενταχθεί σε ένα ισορροπημένο πρόγραμμα διατροφής για τον έλεγχο του βάρους;

Ήβη Παπαϊωάννου, MS, RDN

Διαιτολόγος, Διατροφολόγος

Μέλος της Ακαδημίας Διατροφής και Διαιτολογίας, ΗΠΑ

ivipapai@gmail.com

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ ΣΤΟ HEALTHVIEW

Παραβιάζει ο ΕΟΦ τη νομοθεσία τιμολόγησης φαρμάκων;
Ξανθός: Απαραίτητη η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου των κρατών-μελών με τις φαρμακοβιομηχανίες
 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER