Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Δύο συλλήψεις για λαθρεμπόριο πετρελαίου από πλοίο που ανέλαβε την απάντληση στο 'Αγία Ζώνη ΙΙ'

 
 
Κατασχέθηκε το δεξαμενόπλοιο που ανέλαβε την απάντληση του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Πλοίαρχος και Α’ Μηχανικός θα βρεθούν ενώπιον του εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά. "Για φαρσοκωμωδία που θα εξελιχθεί σε τραγωδία" κάνει λόγο η πλοιοκτήτρια εταιρία του Θ. Κουντούρη. Ποια η εικόνα σήμερα στις ακτές
 

Στη σύλληψη του πλοιάρχου και του πρώτου μηχανικού του πλοίου «ΛΑΣΣΑΙΑ», το οποίο πραγματοποιούσε απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο πλοίο «Αγ. Ζώνη ΙΙ», προχώρησαν το απόγευμα της Τρίτης οι λιμενικές αρχές.

 

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες του Λιμενικού Σώματος, οι δύο άνδρες συνελήφθησαν για ...λαθρεμπόριο καυσίμων (περί τους 100 τόνους), καθώς σε νομότυπο έλεγχο που διενεργήθηκε με τη συνδρομή κλιμακίου του τελωνείου και λιμενικών βρέθηκαν και κατασχέθηκαν εντός δεξαμενών έρματος σημαντικές ποσότητες πετρελαιοειδών μιγμάτων, χωρίς τα νόμιμα παραστατικά.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Πειραιά, που διενεργεί την προανάκριση, κατασχέθηκε το ανωτέρω πλοίο, ενώ οι συλληφθέντες πρόκειται να προσαχθούν ενώπιον του εισαγγελέα Πρωτοδικών Πειραιά κατά την αυτόφωρη διαδικασία.

Υπενθυμίζεται ότι τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας του συγκεκριμένου δεξαμενόπλοιου έληξαν χθες και έχει κληθεί άλλο πλοίο να συνεχίσει τη διαδικασία απάντλησης καυσίμων από το «Αγία Ζώνη ΙΙ».

Μέσα στο «Αγία Ζώνη ΙΙ» βρίσκονται ακόμη περίπου 1.000 τόνοι καυσίμων.

Άμεση η απάντηση της πλοιοκτήτριας εταιρίας

Με βαθύτατη λύπη παρατηρούμε και εμείς, θεατές μιας φαρσοκωμωδίας, που ίσως εξελιχθεί σε τραγωδία, την άρνηση των αρμοδίων αρχών να δώσουν λύσεις άμεσες και καθοριστικές για την επίλυση των προβλημάτων, συνεπεία του ναυαγίου του Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ.

Επειδή όσα ακούγονται και γράφονται τις τελευταίες ημέρες, έχουν ξεπεράσει την λογική, αλλά και οποιοδήποτε σενάριο επιστημονικής φαντασίας, οφείλουμε να ενημερώσουμε για τα εξής;

  1. Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ Ν.Ε. πλοιοκτήτρια του Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ, όφειλε αμέσως μετά την βύθιση του πλοίου της να αναθέσει το έργο του καθαρισμού περιβάλλοντος εξαιτίας των συνεπειών της μόλυνσης, σε εταιρεία που ασχολείται με τέτοιου είδους έργα. Η ανάθεση, σε μια από τις καλύτερες εταιρείες στον χώρο της, έγινε μέσα σε 4 ώρες από την βύθιση του πλοίου, και μάλιστα «λάβαμε τα εύσημα» από τις αρμόδιες Αρχές  για την ταχύτητα με την οποία ανταποκριθήκαμε.
  2. Η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ Ν.Ε. οφείλει να συνδράμει με όλους τους τρόπους στην διεξαγωγή των ερευνών, δικαστικών και άλλων, περί των αιτιών του ναυαγίου, όπως και θα πράξει
  3. Όταν μας ζητήθηκε να εμπλακούν περισσότερα μέσα και ανθρώπινο δυναμικό προκειμένου να αντιμετωπισθεί γρηγορότερα «το ταξίδι της πετρελαιοκηλίδας», το ζητήσαμε κι εμείς από την πλευρά μας από την ανάδοχο εταιρεία, η οποία ανταποκρίθηκε.
  4. Πέραν των ανωτέρω, η ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ Ν.Ε. δεν φέρει καμία άλλη ευθύνη για την τυχόν εξάπλωση της ρύπανσης, για την οποία δεν προκύπτει ακόμη σαφώς και με αποδεικτικά στοιχεία ότι οφείλεται στο Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ
  5. Οι πολιτικές ευθύνες, αν υπάρχουν, ας αναζητηθούν αρμοδίως και πάντως πέρα από τις δικές μας, που θα κριθούν από την Δικαιοσύνη
  6. Αναρωτιόμαστε, έπρεπε να περάσει μια εβδομάδα από το ναυάγιο, για να δεσμευτεί ο κ. Υπουργός ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο η εξάπλωση της ρύπανσης να μην οφείλεται στο Δ/Ξ ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ, αλλά σε άλλο πλοίο;
  7. Αναρωτιόμαστε, έπρεπε ο κ. Υφυπουργός να προτρέψει δημοσίως σε συνέντευξη τύπου την Κυριακή 17/9/2017 όλους τους πολίτες και επιχειρηματίες που επλήγησαν από την ρύπανση, να στραφούν κατά της εταιρείας μας και της ασφαλιστικής εταιρείας; Γγνωρίζει δηλ. ο κ. Υφυπουργός εκ των προτέρων τα αποτελέσματα των πορισμάτων, της πραγματογνωμοσύνης που διεξάγουν διαφορετικοί επιθεωρητές, των ερευνών που είναι σε εξέλιξη από διάφορες Αρχές; Προσπαθούν κάποιοι να προκαταβάλλουν τις Δικαστικές Αρχές και βιάζονται να διοχετεύσουν πληροφορίες;  
  8. Είχαμε κατ’ επανάληψη ενημερώσει τις Αρχές ότι το Δ/Ξ ΛΑΣΣΑΙΑ είχε πιστοποιητικό αξιοπλοΐας έως την 19/9/2017 και ζητήσαμε να εκφορτώσει το φορτίο πετρελαίου που είχε αντλήσει από το ναυάγιο στις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ έως την ανωτέρω ημερομηνία. Για λόγους άγνωστους σε εμάς, αυτό δεν έγινε, με συνέπεια το ανωτέρω πλοίο να βρίσκεται από χθες το βράδυ έμφορτο, στα ανοιχτά και ανασφάλιστο, λόγω της αναξιοπλοίας του, με ο, τι κινδύνους μπορεί αυτό να ελλοχεύει. Έχουμε καταθέσει προτάσεις για την εκφόρτωση του ανωτέρω φορτίου, χωρίς να διακινδυνεύεται η δημόσια υγεία και το περιβάλλον, αλλά πέφτουν στο κενό. Για τις συνέπειες αυτής της κατάστασης, δεν είμαστε εμείς υπεύθυνοι.
  9. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, στο θέατρο του παραλόγου που ζούμε, προστέθηκαν από εχθές το βράδυ και άλλα παράλογα. Συνελήφθησαν ο Πλοίαρχος και ο Α’ Μηχανικός του Δ/Ξ ΛΑΣΣΑΙΑ με κατηγορίες που έως αυτήν την ώρα που γράφεται η παρούσα ανακοίνωση, αγνοούμε. Από πληροφορίες και μόνο, και με κάθε επιφύλαξη, μαθαίνουμε ότι οι κατηγορίες θα αφορούν παραβάσεις του Τελωνειακού Κώδικα περί λαθρεμπορίας.
  10. Ποιος λογικός άνθρωπος δεν θα αναρωτηθεί, πώς είναι δυνατόν το πλοίο που έφτασε στον χώρο του ναυαγίου για να βοηθήσει στην άντληση του πετρελαίου, δηλαδή να βοηθήσει να περιοριστεί η ρύπανση όσο το δυνατό γρηγορότερα, να εμπλακεί σε λαθρεμπόριο την ώρα της άντλησης; Σημειωτέον ότι η διαδικασία της άντλησης/φόρτωσης του πετρελαίου από το ναυάγιο και το μικρό ταξίδι του ΛΑΣΣΑΙΑ, διάρκειας μίας ώρας, από το ναυάγιο έως την εγκατάσταση των ΕΛΠΕ, έγινε με την παρουσία και επίβλεψη του Λιμενικού Σώματος. Δεν είδαν τίποτα;
  11. Προκύπτει εκ των ανωτέρω ότι οι ειδήμονες που έφτιαξαν σενάρια περί λαθρεμπορίας και τα διοχέτευσαν στον Τύπο τις προηγούμενες ημέρες, αφενός μεν γνώριζαν πολύ καλά τους τρόπους που διεξάγεται το λαθρεμπόριο, διότι ήταν πολύ αναλυτικοί και γλαφυροί στην περιγραφή τους, αφετέρου δε, είναι ολοφάνερο ότι είναι υποκινούμενοι και εκτελούν εντολές που σκοπό έχουν να παρουσιάσουν την εταιρεία μας και τον εκπρόσωπο αυτής Θεόδωρο Κουντούρη να παραβαίνει κατ’ εξακολούθηση τις διατάξεις του τελωνειακού κώδικα. Το τραγικό είναι ότι φαίνεται πως οι Αρχές λαμβάνουν υπόψη τους τα σενάρια και όχι τα έγγραφα, και μάλιστα δημόσια, από τα οποία προκύπτει επακριβώς ποσό φορτίο φορτώθηκε, με ποιες διαδικασίες, πού θα παραδιδόταν κλπ

Σιωπούμε αρκετές μέρες τώρα, προκειμένου να αφήσουμε όλους όσους εργάζονται για την διαλεύκανση αυτής της υπόθεσης να πράξουν το έργο τους αβίαστα και δίχως την παραμικρή επιρροή από εμάς. Επειδή όμως όπως φαίνεται, όλοι  βιάζονται να μας λιθοβολήσουν, δεν μπορούμε να σιωπούμε άλλο. Θα πράξουμε ό, τι απαιτείται προκειμένου να διασφαλίσουμε πρώτον ότι η αλήθεια θα έρθει στο φως και ότι όποιος ευθύνεται για την υπόθεση αυτή και τις προεκτάσεις της θα λογοδοτήσει ενώπιον της Δικαιοσύνης

Ποια η εικόνα της ρύπανσης στις ακτές

Μετά την τελευταία συνεδρίαση του συντονιστικού οργάνου, η εικόνα που προκύπτει για την επιχείρηση αντιρρύπανσης του Σαρωνικού Κόλπου έως τώρα, έχει ως εξής:

  • Στην Ακτή Τζελέπη δεν βρέθηκαν ίχνη ρύπανσης.
  • Στη θαλάσσια περιοχή Ψυτάλλειας και εισόδου Λιμένα Πειραιά εντοπίστηκαν διάσπαρτοι, μικρού μεγέθους ιριδισμοί, οι οποίοι αντιμετωπίστηκαν.
  • Στη Σαλαμίνα έγιναν εργασίες αντιρρύπανσης από προσωπικό ιδιωτικών εταιρειών, ενώ στις εργασίες συμμετείχαν 30 στελέχη του Πολεμικού Ναυτικού. Παρατηρήθηκαν διάσπαρτες κηλίδες πετρελαιοειδών στον Όρμο Κακής Βίγλας και Γυάλας, οι οποίες αντιμετωπίστηκαν.
  • Στη θαλάσσια περιοχή Περάματος, δεν βρέθηκαν ίχνη ρύπανσης.
  • Στη θαλάσσια περιοχή Ζέας δεν παρουσιάζεται επιφανειακή ρύπανση. Συνεχίστηκαν με εντατικούς ρυθμούς οι εργασίες αντιρρύπανσης από συνεργείο της αναδόχου εταιρείας στον “Όρμο Αφροδίτης” όπου παραμένει απορροφητικό φράγμα και λοιπά απορροφητικά υλικά. Μπροστά από την περιοχή της Σχολής Ναυτικών Δοκίμων πραγματοποιήθηκε εκτεταμένος καθαρισμός, ενώ συνεχίστηκαν οι εργασίες καθαρισμού με απορροφητικά υλικά. Στη θαλάσσια λουτρική εγκατάσταση “ΦΡΕΑΤΤΥΔΑ”, πραγματοποιήθηκε καθαρισμός του αιγιαλού κατά μήκος της βραχώδους ακτογραμμής. Η γενική εικόνα της Πειραϊκής κρίνεται πολύ ικανοποιητική.
  • Στη θαλάσσια περιοχή Παλαιού Φαλήρου η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερά βελτιωμένη. Παραμένουν τα πλωτά φράγματα που έχουν τοποθετηθεί στην περιοχή, ενώ καθαρισμό επιχείρησε συνεργείο τεσσάρων (04) ατόμων στη θέση Μπάτη Αλίμου.
  • Στη θαλάσσια περιοχή Ελληνικού η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερή και ικανοποιητική. Στην παραλία του Άγιου Κοσμά επιχείρησε ιδιωτικό συνεργείο δεκατεσσάρων (14) ατόμων. Μπροστά από το ΕΛΚΕΘΕ επιχείρησαν συνεργείο ιδιωτικής εταιρείας έξι (06) ατόμων και δύο (02) βυτιοφόρα οχήματα, ενώ στην περιοχή του Ναυτικού Ομίλου Αιγυπτιωτών (Ε.Ν.Ο.Α.) επιχείρησαν δύο (02) βυτιοφόρα οχήματα αναδόχου εταιρείας, συνεργείο καθαρισμού από την ακτή είκοσι εννέα (29) ατόμων και παραμένει τοποθετημένο πλωτό φράγμα.
  • Στη θαλάσσια περιοχή Γλυφάδας (2η-3η -4η μαρίνα) η κατάσταση παρουσιάζεται βελτιωμένη. Επιχείρησαν συνεργείο συνολικά σαράντα τριών (43) ατόμων της αναδόχου εταιρείας, δέκα άτομα του Δήμου Γλυφάδας, δώδεκα (12) εθελοντές και σαράντα (40) Δόκιμοι Λιμενοφύλακες.
  • Στην εγκατάσταση “ARC-BALUX” η κατάσταση παρουσιάζεται σταθερή. Επιχείρησαν είκοσι πέντε (25) άτομα ιδιωτικής εταιρείας, τρία (03) βυτία και πέντε (05) αντλίες. Στα ανοιχτά του “ARC-BALUX” επιχείρησαν δύο αντιρρυπαντικά σκάφη Λ.Σ. και ένα αντιρρυπαντικό της αναδόχου εταιρείας.
  • Στη θαλάσσια περιοχή Βάρης – Βούλας – Βουλιαγμένης η κατάσταση κρίνεται σταθερή και ικανοποιητική. Στο Μεγάλο και Μικρό Καβούρι συνεχίστηκαν ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι εργασίες καθαρισμού των ακτών, από συνεργεία του Δήμου Βάρης-Βούλας- Βουλιαγμένης. Στην περιοχή της Βουλιαγμένης δεν παρατηρήθηκε ρύπανση, ωστόσο παραμένουν προληπτικά τα πλωτά φράγματα κατά μήκος της ακτογραμμής της λουτρικής εγκατάστασης “ASTIR BEACH” και εντός του ξενοδοχειακού συγκροτήματος “ΑΣΤΕΡΑΣ”.
  • Στη θαλάσσια περιοχή Λαγονησίου δεν παρουσιάζεται θαλάσσια ρύπανση, ενώ παραμένουν τα πλωτά φράγματα στο ξενοδοχειακό συγκρότημα “GRAND RESORT”.

Αεροσκάφος του Λ.Σ., απογειώθηκε απογευματινές ώρες χθες, προς επιτήρηση της θαλάσσιας περιοχής Σαρωνικού, μεταξύ Σαρωνίδας – Λαγονησίου – Βουλιαγμένης – Γλυφάδας – Ελληνικού – Πειραιά – ν. Σαλαμίνας και ν. Αίγινας. Στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή Σαρωνικού Κόλπου δεν παρατηρήθηκε κανενός είδους θαλάσσια ρύπανση. Στο παραλιακό μέτωπο, από Σαρωνίδα μέχρι τον επιβατηγό λιμένα Πειραιά, δεν παρατηρήθηκαν πετρελαιοειδή κατάλοιπα. Στην περιοχή μεταξύ ναυαγίου – φράγματος ναυαγίου – Κυνόσουρας – Όρμου Σεληνίων παρατηρήθηκαν ζώνες ελαφρού ιριδισμού. Όλα τα αντιρρυπαντικά και τα περιπολικά σκάφη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. συνέχισαν να πραγματοποιούν συνεχώς εργασίες αντιρρύπανσης.

Σημειώνεται ότι τα μέσα που επιχείρησαν είναι 4 αντιρρυπαντικά σκάφη του Λ.Σ, 1 ΠΛΣ, 7 ιδιωτικά αντιρρυπαντικά, συμπεριλαμβανομένου και του σκάφους «ΑΚΤΕΑ» της EMSA και λοιπά σκάφη της αναδόχου εταιρείας τα οποία εκτελούν εργασίες ανάπτυξης, ευθέτησης πλωτών φραγμάτων και περισυλλογής.

Η απάντληση των καυσίμων από το βυθισμένο Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» έχει σταματήσει από το πλοίο που την εκτελούσε. Πλην όμως, είναι σε πλήρη εξέλιξη όλες εκείνες οι ενέργειες που απαιτούνται, προκειμένου να συνεχιστεί η απάντληση των καυσίμων και σύμφωνα με την ανάδοχο εταιρεία, νέο πλοίο θα συνεχίσει τις εργασίες απάντλησης.

Να σημειωθεί ότι με βάση την ενημέρωση της εταιρίας που έχει αναλάβει την απάντληση του φορτίου από το Δ/Ξ “ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ”, έχουν απαντληθεί περίπου μέχρι στιγμής, 1.550m3 φορτίου.

Σημειώνεται ότι στις εργασίες αντιρρύπανσης θα συνδράμει την ανάδοχο εταιρεία το ΕΛ.ΚΕ.Θ.Ε. και το Τμήμα Βιοχημικής του Πανεπιστημίου της Κρήτης.

 

Σχετικά θέματα:

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER