Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Κρήτη: Το πρώτο δεκαήμερο του 2018 ο διαγωνισμός για τον Βόρειο Οδικό Άξονα

 
 
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, έδωσε λεπτομέρειες για τον Βόρειο Άξονα Κρήτης, επισημαίνοντας ότι θα λειτουργήσει χωρίς διόδια
 

Σημαντικές εξελίξεις θα έχουμε για την Κρήτη, σε κάθε επίπεδο, όσον αφορά στις υποδομές. Μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό της Κρήτης, ο Χρήστος Σπίρτζης επισήμανε για τον Βόρειο Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) ότι «έχουν ολοκληρωθεί τα τεύχη δημοπράτησης και ο τεχνικός έλεγχος. Ολοκληρώνεται ο νομικός έλεγχος που ακολουθεί, προκειμένου να βγει ο διαγωνισμός, το πρώτο δεκαήμερο της νέας χρονιάς. Μέσα στο 2018 θα έχουμε το ανάδοχο σχήμα για να ξεκινήσει κανονικά η κατασκευή του σύνθετου έργου». Ο υπουργός τόνισε επίσης «ότι οι τεχνικές λύσεις που θα δοθούν μπορούν να περιλαμβάνουν νέα χάραξη του αυτοκινητοδρόμου, επειδή έχουν αναπτυχθεί ξενοδοχεία και άλλες τουριστικές δραστηριότητες στην παλαιά χάραξη και το άθροισμα του κόστους των απαλλοτριώσεων και της κατασκευής, είναι αυτό που θα δώσει τη βέλτιστη λύση και όχι μόνο το οικονομικό κόστος κατασκευής.»

 

Ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε επίσης ότι το έργο για να χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ή από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων θα πρέπει να είναι βιώσιμο, ενώ ξεκαθάρισε «ότι για τους Κρητικούς, όπως έχουμε δεσμευτεί, δε θα υπάρξουν διόδια.»

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Περιφέρεια Κρήτης χρηματοδότησε την προμελέτη του έργου από το Ηράκλειο μέχρι τα Χανιά, ενώ ο δρόμος θα φθάσει μέχρι τον Άγιο Νικόλαο.

Επίσης, σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη Σταύρο Αρναουτάκη, η κατασκευή του έργου μπορεί να ξεκινήσει το 2019, ωστόσο όπως είπε σε εκδήλωση στην Κρήτη «πρέπει να δούμε τα υπόλοιπα τμήματα μέσα από τη μελέτη στρατηγικού σχεδιασμού που είναι από τα Χανιά προς την Κίσσαμο και από τον Άγιο Νικόλαο προς τη Σητεία και την Ιεράπετρα. Να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να χρηματοδοτηθούν όχι με σύμβαση παραχώρησης, αλλά με πόρους είτε εθνικούς είτε ευρωπαϊκούς.»

Ο περιφερειάρχης Κρήτης είπε ακόμη ότι για τον δρόμο Εξάντι – Πάνορμο, που περιλαμβάνεται στον ΒΟΑΚ, μπορούν να εξευρεθούν 65 εκατομμύρια Ευρωπαϊκοί πόροι και 35 μπορούν από εθνικούς, για να προχωρήσει ο δρόμος προς τη Κίσσαμο και προς τη Σητεία.

Τώρα, όσον αφορά στο αεροδρόμιο «Ν. Καζαντζάκης», την άνοιξη θα παρουσιαστεί ανακαινισμένο με χρήματα από τα αφορολόγητα είδη, ενώ για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι, ο Χρήστος Σπίρτζης είπε ότι «μπορεί να ξεκινήσει γρηγορότερα από τον ΒΟΑΚ, γιατί έχουν προηγηθεί οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Είναι πιο ώριμο το έργο, υπάρχει προσωρινός ανάδοχος. Άρα εκεί είμαστε στη φάση της ολοκλήρωσης της διαγωνιστικής διαδικασίας, του να έχουμε συμβάσεις και να προχωρήσουμε σε όλα τα υπόλοιπα που έχουμε πει.»

Καταλήγοντας, το κόστος για το νέο αεροδρόμιο θα φθάσει τα 480 εκατ. ευρώ.

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER