Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

ΟΛΜΕ: Αυτά είναι τα κενά σε Γυμνάσια και Λύκεια

 
 
Για σημαντικά κενά σε Γυμνάσια και Λύκεια, κάνει λόγο η ΟΛΜΕ. Καλεί τον αρμόδιο υπουργό να προχωρήσει σε σειρά μέτρων για την αποτελεσματική κάλυψη. Απειλεί δε με ηχηρές αντιδράσεις το επόμενο διάστημα
 

Μίκα Κοντορούση

Για χιλιάδες κενά σε Γυμνάσια και Λύκεια που υποβαθμίζουν το ποιοτικό έργο στη δημόσια εκπαίδευση, κάνει λόγο η ΟΛΜΕ σε ανακοίνωσή της, υπολογίζοντας ότι 2.000 εκπαιδευτικοί παραμένουν «άφαντοι» από τις σχολικές αίθουσες. Ειδικότερα, το πρόβλημα εντοπίζεται σε Μουσικά σχολεία, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, σχολικά συγκροτήματα του εξωτερικού, αλλά και Γενικά σχολεία σε όλη τη χώρα. Τα κενά αναμένεται μάλιστα να διπλασιαστούν, λόγω μετατάξεων σε θέσεις ΕΔΙΠ σε ΑΕΙ και ΤΕΙ, ενώ μέλη της Ομοσπονδίας εκπαιδευτικών απαιτούν να σταματήσει η οδύσσεια των αναπληρωτών και καλούν το υπουργείο να ξεκινήσει άμεσα τις διαδικασίες για διορισμούς μόνιμου προσωπικού στα σχολεία.

 

Έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από την έναρξη του σχολικού έτους και τα κενά εκπαιδευτικών στη ΔΕ ξεπερνούν τα 2.000

«Έχει περάσει σχεδόν ένας μήνας από την έναρξη του σχολικού έτους και τα κενά εκπαιδευτικών στη ΔΕ ξεπερνούν τα 2.000. Η κατάσταση αυτή θα χειροτερέψει άμεσα, όταν 400 εκπαιδευτικοί θα μεταταγούν σε θέση ΕΔΙΠ στα ΑΕΙ, ενώ άλλοι 100 θα αποσπαστούν σε ΑΕΙ και ΤΕΙ. Είναι προφανές ότι στη Β/θμια εκπ/ση η κανονικότητα στην λειτουργία των σχολικών μονάδων που ισχυρίζεται ο υπουργός Παιδείας είναι μύθευμα και καμία σχέση δεν έχει με την πραγματικότητα. Στη νησιωτική Ελλάδα (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα, κ.α.) υπάρχουν εκατοντάδες κενά εκπαιδευτικών, ενώ για πρώτη φορά παρουσιάζονται σημαντικά κενά ακόμα και στην Αθήνα», αναφέρει η ΟΛΜΕ, τονίζοντας πως η κατάσταση στη Β’ θμια εκπαίδευση επιδεινώνεται από την υποχρηματοδότηση και την έλλειψη διορισμών.

«Γίνεται λοιπόν κατανοητό ότι η περιοριστική πολιτική, η οποία υπαγορεύεται από τα μνημόνια που έχει υπογράψει η κυβέρνηση, έχει σοβαρότατες συνέπειες στη δημόσια εκπαίδευση. Είναι αδιανόητο ο υπουργός Παιδείας να μιλάει για την ποιότητα στην παρεχόμενη εκπαίδευση τη στιγμή που δεν φροντίζει να καλύψει τα υφιστάμενα κενά σε εκπαιδευτικούς. Υπάρχουν κατηγορίες σχολείων (Μουσικά σχολεία, Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας) που υπολειτουργούν λόγω των ελλείψεων  εκπαιδευτικών», λέει η ΟΛΜΕ και αναφέρει παραδείγματα σχολείων του εξωτερικού που παραμένουν υποστελεχωμένα: «Απαράδεκτη είναι και η κατάσταση που επικρατεί στην Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό. Όπως καταγγέλλεται από την ΕΛΜΕ Β. Ρηνανίας – Βεστφαλίας στην Γερμανία, οι ελλείψεις ανά περιοχή μπορεί να φθάνουν μέχρι και το 50%, δεδομένου ότι τα σχολεία στη Γερμανία έχουν αρχίσει από τις αρχές Αυγούστου».

Σημειώνεται ότι το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει επισημάνει κατ’ εξακολούθηση στην πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι είναι αδύνατο να προσφερθεί στους μαθητές ποιοτική εκπαίδευση χωρίς την κάλυψη των χιλιάδων κενών με μόνιμους εκπαιδευτικούς. «Απαιτούμε η οδύσσεια των αναπληρωτών να λάβει τέλος και να δρομολογήσει το υπουργείο τις διαδικασίες για άμεσο διορισμό εκπαιδευτικών. Η συνειδητή επιλογή των μηδενικών διορισμών έχει παρενέργειες σε όλες τις υπηρεσιακές μεταβολές. Οι μεταθέσεις στην πραγματικότητα έχουν καταργηθεί για να μην απογυμνωθούν οι νησιωτικές περιοχές από το ελάχιστο μόνιμο προσωπικό που υπηρετεί σε αυτές. Το υπουργείο Παιδείας, αδιαφορώντας για αυτούς τους εργαζομένους, τους καθηλώνει συνειδητά επί σειρά ετών μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους, σε περιοχές υψηλού κόστους διαβίωσης. Συνακόλουθα ο αριθμός των αποσπάσεων παραμένει σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα».

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ με ανακοίνωση του από τις 6 Σεπτέμβρη και με συγκεκριμένες μάλιστα προτάσεις, απαίτησε να υπάρχει Γ’ φάση αποσπάσεων, έτσι ώστε να καλυφθούν τα εκατοντάδες κενά από εκπαιδευτικούς που έστω για λίγο θα υπηρετήσουν στον τόπο συμφερόντων τους. «Δυστυχώς, το υπουργείο Παιδείας κινείται σε διαφορετική κατεύθυνση. Θεωρούμε απαράδεκτη την ενέργεια του υπουργείου Παιδείας να αποσπάσει μόνο 59 συναδέλφους, από τους οποίους οι 16 αιτήθηκαν απόσπαση σε περιοχές χαμηλής ζήτησης (Κυκλάδες, Δωδεκάνησα), προκειμένου οι μόνιμοι συνάδελφοι να συνυπηρετήσουν με τους αναπληρωτές συζύγους τους και οι υπόλοιποι για εξαιρετικά σοβαρές περιπτώσεις υγείας».

 «Καλούμε το υπουργείο Παιδείας να κινηθεί στην κατεύθυνση της ομαλοποίησης της κατάστασης και να αντιληφθεί επιτέλους ότι οι υπηρετούντες εκπαιδευτικοί επί σειρά ετών στις απομακρυσμένες και δυσπρόσιτες περιοχές της χώρας είναι άνθρωποι και όχι αριθμοί. Σε διαφορετική περίπτωση ο κλάδος θα αντιδράσει δυναμικά το επόμενο διάστημα», καταλήγει η ανακοίνωση.

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER