Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Την 1η Φεβρουαρίου σε λειτουργία η διπλή σιδηροδρομική γραμμή Τιθορέα - Λιανοκλάδι

 
 
Το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο έγινε σήμερα, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη
 

Όπως το 2017 ήταν έτος αυτοκινητοδρόμων, έτσι το 2018 θα είναι έτος σιδηροδρόμων. Οι εργασίες για τη διπλή σιδηροδρομική γραμμή στον άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη προχωρούν εντατικά και σήμερα, παρουσία του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, έγινε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο, στη νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή υψηλών ταχυτήτων, στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι.

 

Αξίζει να σημειωθεί, ότι αυτό το τμήμα είναι μήκους 54 χιλιομέτρων, από τα 106 συνολικά μέχρι τον Δομοκό από την Τιθορέα και μάλιστα περιλαμβάνει τη δίδυμη σιδηροδρομική σήραγγα Καλλιδρόμου, μήκους 9,036 χιλιομέτρων, που είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα των Βαλκανίων, και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά επιτεύγματα της ΕΡΓΟΣΕ.

 

Ο υπουργός, συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα Υποδομών και Μεταφορών Θάνο Βούρδα, τις διοικήσεις του ΟΣΕ, της ΕΡΓΟΣΕ, της ΕΕΣΣΤΥ και της ΓΑΙΑΟΣΕ, επιβιβάσθηκε στο σιδηροδρομικό συρμό, ο οποίος εκτέλεσε το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο, που από την 1η Φεβρουαρίου θα τεθεί στη διάθεση του επιβατικού κοινού.

Ο Χρήστος Σπίρτζης, που είδε και τον ανακαινισμένο Σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι πρόκειται για «ένα έργο που αλλάζει το μεταφορικό και το συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας και της ευρύτερης περιοχής», επισημαίνοντας ότι «μέχρι τον Ιούνιο θα έχει παραδοθεί το σύνολο του έργου. Θα έχουμε επιτέλους το Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή. Θα μπορούμε να κάνουμε 3 ώρες και 20 λεπτά από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Αυτό σημαίνει πάρα πολλά για τις επιβατικές, τις σιδηροδρομικές, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές.» Οσον αφορά στη διαδρομή Αθήνα – Λιανοκλάδι θα διαρκεί έως 90 λεπτά και η διαδρομή Αθήνα – Δομοκός έως 108 λεπτά.

 

Ωστόσο, σημαντικές ήταν οι επισημάνσεις του υπουργού ότι το καλοκαίρι του 2018 θα είναι έτοιμη η διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη και θα λειτουργεί, ενώ μέχρι τα τέλη του 2019 θα είναι έτοιμο το μεγαλύτερο τμήμα από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα.

«Πιστεύω ότι η προτεραιότητα που έχουμε δώσει στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς για όλη τη χώρα υλοποιείται. Η ΠΑΘΕ πλέον δεν είναι όνειρο. Θα παραδοθεί. Και πάμε για το επόμενο μεγάλο έργο που είναι η σιδηροδρομική Εγνατία και η σύνδεση της Μαύρης Θάλασσας με τα λιμάνια της Βορείου Ελλάδας. Εως το τέλος του 2018 θα υπάρχει και σιδηροδρομική σύνδεση με τη Σερβία και τα Σκόπια.» 

Καταλήγοντας, ο Χρήστος Σπίρτης ανέφερε ότι στην περιοχή της Θεσσαλίας, στα Τέμπη, και στην Πελοπόννησο, οι παλιές γραμμές θα χρησιμοποιηθούν σαν τουριστικές γραμμές που θα συμβάλλουν στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής και σε τοπικές διαδρομές. «Και για να μπορούν οι κάτοικοι των δήμων να μετακινούνται, αλλά και να έχουμε τουριστικό προϊόν, που θα μπορεί να αξιοποιηθεί με άλλους τρόπους προς όφελος της περιοχής. Άλλωστε η γέφυρα του Γοργοποτάμου είναι κάτι που πρέπει να επιδεικνύεται για άλλους λόγους,» είπε χαρακτηριστικά.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Η από την 1η Φεβρουαρίου λειτουργία της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, θα επιφέρει αλλαγές και στα δρομολόγια του τρένου. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε ότι λόγω της αναβάθμισης της γραμμής, δεν θα εξυπηρετούνται σιδηροδρομικά οι Σταθμοί, Αμφίκλεια, Λιλαία και Μπράλος. Η εταιρεία εξετάζει τρόπους εξυπηρέτησης των επιβατών των σταθμών αυτών, με υποκατάσταση της συγκοινωνίας για τα βασικά δρομολόγια (που μέχρι σήμερα εξυπηρετούν τους σταθμούς αυτούς) και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωσή της.

Για το αρχικό διάστημα λειτουργίας της νέας γραμμής, ενδεχομένως να εμφανισθούν μικρές καθυστερήσεις, με βάση τις οδηγίες ασφαλούς κυκλοφορίας του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζητά την κατανόηση του επιβατικού κοινού για το προσεχές διάστημα και δεσμεύεται για την άρτια εξυπηρέτησή του με την ολοκλήρωση παράδοσης της νέας γραμμής.

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER