Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Αύξηση των Ελλήνων που προμηθεύονται φάρμακα από το διαδίκτυο

 
 
Στην Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και  Άτομα ερευνήθηκαν 4.774 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών, σε ολόκληρη την Ελλάδα
 

Περισσότεροι από ένας στους 10 Έλληνες προμηθεύονται φάρμακα, συμπεριλαμβανομένων συμπληρωμάτων διατροφής και βιταμινών, από το διαδίκτυο. Μάλιστα σε σχέση με το 2015, καταγράφεται αύξηση σχεδόν κατά 30% του αριθμού των Ελλήνων που επιλέγουν να αγοράσουν φάρμακα από το διαδίκτυο.

 

Τα παραπάνω στοιχεία για τον βαθμό χρήσης των νέων τεχνολογιών από τα νοικοκυριά και τα μέλη  τους, ειδικότερα δε για το ηλεκτρονικό εμπόριο και την ασφάλεια και προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών προκύπτουν από έρευνα της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και συγκεκριμένα από τη δειγματοληπτική Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και

Άτομα, έτους 2016

Στην Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και  Άτομα ερευνήθηκαν 4.774 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών, σε ολόκληρη την Ελλάδα, με προϋπόθεση την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, μέλους ηλικίας 16 – 74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.

Με την έρευνα συγκεντρώνονται  στοιχεία  για την πρόσβαση των νοικοκυριών σε επιλεγμένες τεχνολογίες πληροφόρησης και επικοινωνίας, ειδικότερα δε για την πρόσβαση στο διαδίκτυο και την απανταχού συνδεσιμότητα,  τις συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες μέσω διαδικτύου (υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης), το ηλεκτρονικό εμπόριο  κλπ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, 3 στα 10 άτομα  (32,8%), ηλικίας 16  –  74 ετών,  που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει το διαδίκτυο  έκαναν κατά  το Α΄ τρίμηνο του  2016 κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου. Σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο  του  2015, το ποσοστό των χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν  ηλεκτρονικές  αγορές παρουσίασε μείωση 3,0%. 

Την  τελευταία  πενταετία, το ποσοστό   των  χρηστών του διαδικτύου που πραγματοποίησαν,  το  Α΄  τρίμηνο κάθε έτους, αγορές ή παραγγελίες αγαθών μέσω του διαδικτύου παρουσιάζει αύξηση 39,0%, ενώ ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης ανέρχεται στο  7,0%. Το ποσοστό για όσους δεν έχουν πραγματοποιήσει ποτέ αγορές ή παραγγελίες αγαθών μέσω του διαδικτύου  καταγράφει  μείωση  23,2%.

Το 2016 μειώσεις παρατηρούνται σε όλες τις γεωγραφικές περιοχές της Χώρας, σε σχέση με το 2015 με τη μεγαλύτερη  μείωση  στις ηλεκτρονικές αγορές να καταγράφεται στην περιοχή της Κεντρικής Ελλάδας (-9,0%). 

Τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες που αγοράστηκαν ή παραγγέλθηκαν περισσότερο από το διαδίκτυο για προσωπική χρήση,  κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2015  – Μαρτίου 2016,  είναι:

  • είδη ένδυσης και υπόδησης – αθλητικά είδη – 50,7%
  • ηλεκτρονικές συσκευές – 29,4%
  • ταξιδιωτικές υπηρεσίες – 19,1%
  • οικιακά είδη – 17,5%
  • διαμονή σε καταλύματα – 15,7%
  • εισιτήρια για εκδηλώσεις – 13,2%
  • φάρμακα – 12,6%
  • εξαρτήματα και περιφερειακό εξοπλισμό ηλεκτρονικού υπολογιστή – 11,9%
  • βιβλία – 10,4%

Σε σχέση με το 2015, αύξηση καταγράφεται για τα πρώτα επτά από τα παραπάνω είδη και υπηρεσίες, με μεγαλύτερη  αύξηση να καταγράφεται  στην αγορά φαρμάκων (+29,9%)  και  σε αυτήν των υπηρεσιών διαμονής σε κατάλυμα(+26,6%). Για την αγορά εξαρτημάτων και περιφερειακού εξοπλισμού (hardware) ηλεκτρονικού υπολογιστή και βιβλίων, περιοδικών, εφημερίδων καταγράφεται μείωση 20,7% και 15,5%, αντίστοιχα.

Το 85,0% των καταναλωτών επιλέγει να κάνει ηλεκτρονικές αγορές από εγχώριες επιχειρήσεις, ποσοστό που σε σχέση με το 2015 παρουσιάζει αύξηση 13,0%.  Το 28,0% κάνει ηλεκτρονικές αγορές από άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το 12,8% από χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το ποσοστό όσων δήλωσαν ότι δεν γνωρίζουν τη χώρα προέλευσης των πωλητών ανέρχεται στο 1,7%.

Συνολικά 1 έως 2 αγορές/παραγγελίες ειδών μέσω του διαδικτύου πραγματοποίησε 1 στους 2 (51,7%), ηλικίας 16  –  74 ετών,  που το Α' τρίμηνο του 2016  πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές και, αντίστοιχα, 1 στους 2  (50,6%) πλήρωσε αντίτιμο έως 99 ευρώ  για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που αγόρασε/παρήγγειλε.

Ποσοστό 13,5% όσων πραγματοποίησαν αγορές ή παραγγελίες μέσω διαδικτύου, κατά την χρονική περίοδο  Απριλίου 2015  –  Μαρτίου 2016,  αντιμετώπισαν κάποιο πρόβλημα. Τα προβλήματα που αναφέρθηκαν περισσότερο αφορούν: παράδοση κατεστραμμένων ή λάθος προϊόντων (2,4%), τεχνική βλάβη στην ιστοσελίδα κατά την ώρα της παραγγελίας ή της πληρωμής (2,7%), χρόνος παράδοσης μεγαλύτερος από τον ενδεικνυόμενο (4,9%).

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ ΣΤΗ HEALTHVIEW:

 

Αντιοξείδωση ή αποτοξίνωση; Υπάρχει διαφορά;
Τα πολλά παυσίπονα δημιουργούν προβλήματα ακοής στις γυναίκες
 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER