Πέμπτη, 18 Δεκεμβρίου 2014

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή

Μην τα χάσετε

Τέχνη βγαλμένη από παλιοσίδερα: Φτιάχνοντας αγάλματα από τάσια αυτοκινήτων

Δέκα τρόποι για να πεις το δικό σου αντίο στη Μέση Γη

Η ιστορία των σχέσεων μεταξύ Κούβας και ΗΠΑ σε 60 δευτερόλεπτα

Μηχανή του χρόνου: Ο θάνατος του Ιωάννη Μεταξά. Γιατί κάποιοι υποστηρίζουν ότι δολοφονήθηκε;

Περιοδικό ΜΕΤΡΟ: Κυκλοφορεί ξανά με νέα τραγούδια του Πανούση και του Μάλαμα

Το νέο δίλημμα Σαμαρά κόντρα στο δημοψήφισμα του 2011. Τι γνώριζε το Βερολίνο

Τι θα ψηφίζατε αν γίνονταν σήμερα εκλογές; ΣΥΡΙΖΑ απαντά το 28,5%

Ξέσπασμα Αντώναρου: Σε εξέλιξη διεργασίες-έκπληξη. Απαράδεκτο να μας εκπροσωπούν άτομα χωρίς ρίζες στον χώρο

Γκρίνιαζε γιατί επιβιβαζόταν ανάπηρος και θα αργούσε. Δείτε την αποστομωτική απάντηση επιβάτη

Βίντεο: 8 πολιτικές τούμπες που έμειναν στην ιστορία

70 χρόνια Le Monde: Τα πρωτοσέλιδα που έγραψαν ιστορία

ΕΠΙΚΗ τούμπα δίπλα στον Σαμαρά την ώρα που έμπαινε στη Βουλή

Όλα τα γεγονότα που συντάραξαν τον κόσμο το 2014 σε ένα βίντεο

Εκλογή προέδρου της Δημοκρατίας: 160 – 135 το σκορ της πρώτης ψηφοφορίας

Κατάινεν: Η Κομισιόν έτοιμη να συνεργαστεί με οποιαδήποτε κυβέρνηση στην Ελλάδα

Οι συλλήψεις δεν σταματούν το downloading! Πώς οι πειρατές του IsoHunt, συνεχίζουν το έργο του Pirate Bay

Ξανθιά δίνει την πιο ηλίθια απάντηση και χάνει από την πρώτη ερώτηση (Vid)

Πώς και γιατί δημιουργήθηκε το ευρώ;

Cercopithecus lomamiensis: Ο "νέος" πίθηκος της Αφρικής

Σπουδαία επιστημονική ανακάλυψη στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (Pics)

Αμερικανοί επιστήμονες ταυτοποίησαν και περιγράφουν για πρώτη φορά ένα νέο είδος πιθήκου, το οποίο εντοπίστηκε στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και είναι μόλις το δεύτερο που ανακαλύπτεται στην Αφρική τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Ο πίθηκος με τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά ήταν ευρέως γνωστός στους ντόπιους κυνηγούς, όμως ο υπόλοιπος κόσμος αγνοούσε μέχρι σήμερα την ύπαρξή του.

Σύμφωνα με το CNN, οι ντόπιοι αποκαλούν το είδος "λεσούλα". Παρότι ζει στα δάση της κεντροαφρικανικής χώρας, πριν από πέντε χρόνια ένα θηλυκό εντοπίστηκε αιχμάλωτο στην κατοικία του διευθυντή ενός σχολείου, η κόρη του οποίου το είχε υιοθετήσει ως κατοικίδιο.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση PloS ONE, αρχικά τους θύμισε έντονα τη μαϊμού Cercopithecus hamlyni, που επίσης απαντάται στο Κονγκό - Κινσάσα, όμως τα χρώματά του ήταν εντελώς διαφορετικά σε σχέση με οποιουδήποτε άλλου είδους.

Ξεχωρίζουν τα "ανθρώπινα" μάτια του

Οι ερευνητές εντόπισαν περισσότερα τέτοια ζώα - αιχμάλωτα καθώς και στο φυσικό τους περιβάλλον - επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για ένα γενετικά και ανατομικά μοναδικό είδος. Η επιστημονική ονομασία της "λεσούλα" είναι πλέον Cercopithecus lomamiensis.

Στην έκθεσή τους περιγράφουν "μια χαίτη από μακριές τρίχες ξανθού χρώματος που πλαισιώνουν το προεξέχον χλωμό, γυμνό πρόσωπο και μια ξεχωριστή, ανοιχτόχρωμη και κατακόρυφη μύτη". Το ζώο χαρακτηρίζεται επίσης από τα πολύ μεγάλα, σχεδόν... ανθρώπινα μάτια του.

Ο Cercopithecus l. ζει στη - μέχρι πρότινος- τελευταία ανεξερεύνητη δασική έκταση της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, τρέφεται με φύλλα, φρούτα και λουλούδια, ενώ από τους στενότερους συγγενείς του τον χωρίζουν δύο μεγάλα ποτάμια.

Όπως συμβαίνει και με άλλα "νέα" είδη, είναι και αυτό ευάλωτο λόγω της κυνηγετικής δραστηριότητας στην περιοχή. Οι ερευνητές ζητούν την επιβολή περιορισμών στο κυνήγι και τη δημιουργία μίας προστατευόμενης ζώνης που θα καλύπτει τον οικότοπο της "λεσούλα".

"Η πρόκληση σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες διατήρησης του είδους, είναι να παρέμβουμε προτού η απώλεια γίνει οριστική", γράφουν οι επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Τζον και Τερίζ Χαρτ. "Είδη όπως η λεσούλα, τα οποία κινούνται σε μικρές εκτάσεις, μπορούν να μετακινηθούν από τη λίστα των ευάλωτων σε αυτή των σοβαρά απειλούμενων ειδών μέσα σε διάστημα λίγων ετών".

Δείτε εδώ ένα χιουμοριστικό αφιέρωμα του CNN για τους... σωσίες της "λεσούλα"