Παρασκευή, 30 Ιανουαρίου 2015

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή

Μην τα χάσετε

Από τη Ρωσία με αγάπη: Ετοιμάζεται να στηρίξει οικονομικά την Ελλάδα μετά τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ

FAZ: Τσίπρας, ο Έλληνας θεός

Η ελληνική κρίση στα εξώφυλλα του Economist: Το ελληνικό δράμα γίνεται αστυνομικό θρίλερ

Sex blogger, μόνη, ψάχνει δημόσια οργασμό

Χάρη στην Ελλάδα συνεχίζονται οι κυρώσεις κατά της Ρωσίας

Έχασε για 7 δευτερόλεπτα το τζακ ποτ του τζόκερ

Η γυναίκα που ψάχνει Έλληνα άνδρα στο eBay, για να την αγοράσει

Σουλτς σε Τσίπρα: Ελπίζω η υπέροχη χώρα σας να παραμείνει στην Ευρωπαϊκή πορεία της

Σακελλαρίδης για Αβραμόπουλο: Καμία συμφωνία για το πρόσωπο του υποψηφίου Προέδρου της Δημοκρατίας

Με το όπλο στραμμένο προς το Βερολίνο η Αφροδίτη της Μήλου στο εξώφυλλο του Economist

Κατρούγκαλος: Επιστρέφουν στο δημόσιο έως 3.500 υπάλληλοι. Ο προϋπολογισμός προβλέπει 15.000 προσλήψεις

Drone πάνω από το Άουσβιτς: Από τις γραμμές του τρένου στο "μπλοκ του θανάτου"

Παρελθόν, παρόν και μέλλον του ΧΑ

Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ: Όχι διαγραφή ελληνικού χρέους, αλλά τροποποιήσεις αποπληρωμής

Διάσημοι ηθοποιοί σε αστείες πόζες

29 χρόνια μετά: Το "φιλί" των υπουργών Οικονομικών α λα Γκορμπατσόφ

Επικό βίντεο: Ο αληθινός Ryu κάνει βίδες ένα αυτοκίνητο και το Street Fighter γίνεται κωμωδία

Βαρουφάκης για Ρωσία: Τα ΜΜΕ να μην παραποιούν τις δηλώσεις μας. Η ΕΕ να σεβαστεί την εθνική μας κυριαρχία

Πήρε φωτιά το twitter του Κοτζιά: Δεν με ακούς Άδωνι. Είναι καλό να πουλάς βιβλία, καλύτερα όμως να διαβάζεις και κανένα

Η διαπραγμάτευση στο προσκήνιο για τον ΣΥΡΙΖΑ

Μηχανή του Χρόνου: Ο Έλληνας που πρόδωσε τη Φιλική Εταιρεία, επειδή ο Κολοκοτρώνης του έκοψε την πίστωση

Cercopithecus lomamiensis: Ο "νέος" πίθηκος της Αφρικής

Σπουδαία επιστημονική ανακάλυψη στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (Pics)

Αμερικανοί επιστήμονες ταυτοποίησαν και περιγράφουν για πρώτη φορά ένα νέο είδος πιθήκου, το οποίο εντοπίστηκε στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και είναι μόλις το δεύτερο που ανακαλύπτεται στην Αφρική τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Ο πίθηκος με τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά ήταν ευρέως γνωστός στους ντόπιους κυνηγούς, όμως ο υπόλοιπος κόσμος αγνοούσε μέχρι σήμερα την ύπαρξή του.

Σύμφωνα με το CNN, οι ντόπιοι αποκαλούν το είδος "λεσούλα". Παρότι ζει στα δάση της κεντροαφρικανικής χώρας, πριν από πέντε χρόνια ένα θηλυκό εντοπίστηκε αιχμάλωτο στην κατοικία του διευθυντή ενός σχολείου, η κόρη του οποίου το είχε υιοθετήσει ως κατοικίδιο.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση PloS ONE, αρχικά τους θύμισε έντονα τη μαϊμού Cercopithecus hamlyni, που επίσης απαντάται στο Κονγκό - Κινσάσα, όμως τα χρώματά του ήταν εντελώς διαφορετικά σε σχέση με οποιουδήποτε άλλου είδους.

Ξεχωρίζουν τα "ανθρώπινα" μάτια του

Οι ερευνητές εντόπισαν περισσότερα τέτοια ζώα - αιχμάλωτα καθώς και στο φυσικό τους περιβάλλον - επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για ένα γενετικά και ανατομικά μοναδικό είδος. Η επιστημονική ονομασία της "λεσούλα" είναι πλέον Cercopithecus lomamiensis.

Στην έκθεσή τους περιγράφουν "μια χαίτη από μακριές τρίχες ξανθού χρώματος που πλαισιώνουν το προεξέχον χλωμό, γυμνό πρόσωπο και μια ξεχωριστή, ανοιχτόχρωμη και κατακόρυφη μύτη". Το ζώο χαρακτηρίζεται επίσης από τα πολύ μεγάλα, σχεδόν... ανθρώπινα μάτια του.

Ο Cercopithecus l. ζει στη - μέχρι πρότινος- τελευταία ανεξερεύνητη δασική έκταση της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, τρέφεται με φύλλα, φρούτα και λουλούδια, ενώ από τους στενότερους συγγενείς του τον χωρίζουν δύο μεγάλα ποτάμια.

Όπως συμβαίνει και με άλλα "νέα" είδη, είναι και αυτό ευάλωτο λόγω της κυνηγετικής δραστηριότητας στην περιοχή. Οι ερευνητές ζητούν την επιβολή περιορισμών στο κυνήγι και τη δημιουργία μίας προστατευόμενης ζώνης που θα καλύπτει τον οικότοπο της "λεσούλα".

"Η πρόκληση σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες διατήρησης του είδους, είναι να παρέμβουμε προτού η απώλεια γίνει οριστική", γράφουν οι επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Τζον και Τερίζ Χαρτ. "Είδη όπως η λεσούλα, τα οποία κινούνται σε μικρές εκτάσεις, μπορούν να μετακινηθούν από τη λίστα των ευάλωτων σε αυτή των σοβαρά απειλούμενων ειδών μέσα σε διάστημα λίγων ετών".

Δείτε εδώ ένα χιουμοριστικό αφιέρωμα του CNN για τους... σωσίες της "λεσούλα"