Τετάρτη, 22 Οκτωβρίου 2014

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή

Μην τα χάσετε

Οι πιο περίεργες γειτονιές του κόσμου

Παντελής Κοντογιάννης: Ήρθε η ώρα, ως Έλληνες, να εκτιμήσουμε τον Αρχαίο Πολιτισμό μας και να συνεισφέρουμε στην επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα

Τραγικά λάθη στο Photoshop: Σέξι στο Facebook, αλλά σας καταλάβαμε

Τσίπρας: Η Άγκυρα ρίχνει λάδι στη φωτιά με τις έρευνες στην κυπριακή ΑΟΖ

Φρίκη στη Συρία: Λιθοβόλησαν μέχρι θανάτου γυναίκα για μοιχεία. Συμμετείχε μέχρι και ο ίδιος της ο πατέρας

Τραγικό παιχνίδι της μοίρας: Η 24χρονη που σκοτώθηκε από το Smart στην Πέτρου Ράλλη ήταν πρώην σύντροφος του οδηγού

Στα "μαλακά" ο Πιστόριους. Πέντε χρόνια φυλάκιση για τον φόνο της Στέενκαμπ

Τα μυστικά του Δίσκου της Φαιστού: Αποκαλύφθηκε το πρώτο μινωικό cd rom

Περισσότεροι φέτος οι δικαιούχοι του επιδόματος θέρμανσης

Μηχανή του Χρόνου: Η εκτέλεση ενός αθώου "λιποτάχτη" που τον πυροβόλησε ο καλύτερος του φίλος

Επικό παρκάρισμα στη Σαντορίνη

Εκπληκτικό βίντεο: Πώς είναι να κολυμπάς μέσα σε ένα παγόβουνο

Οι 12 πιο μισητές κυβερνήσεις του πλανήτη

Μαχαιρώθηκε, παρέλυσε από τη μέση και κάτω και περπάτησε ξανά μετά από μεταμόσχευση κυττάρων από τη μύτη του

Σκόπια 2014: Το μεγαλεπήβολο σχέδιο Γκρουέφσκι για σύνδεση με τον Μ. Αλέξανδρο

Λουμίδης: "Φυλάει" έναν αιώνα το μυστικό του καφέ

Πέθανε ο σχεδιαστής Όσκαρ ντε λα Ρέντα

Επικυρώθηκε από το ΣτΕ η 6μηνη παύση στην οδοντίατρο Χριστίνα Ιακωβίδου

Cercopithecus lomamiensis: Ο "νέος" πίθηκος της Αφρικής

Σπουδαία επιστημονική ανακάλυψη στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (Pics)

Αμερικανοί επιστήμονες ταυτοποίησαν και περιγράφουν για πρώτη φορά ένα νέο είδος πιθήκου, το οποίο εντοπίστηκε στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και είναι μόλις το δεύτερο που ανακαλύπτεται στην Αφρική τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Ο πίθηκος με τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά ήταν ευρέως γνωστός στους ντόπιους κυνηγούς, όμως ο υπόλοιπος κόσμος αγνοούσε μέχρι σήμερα την ύπαρξή του.

Σύμφωνα με το CNN, οι ντόπιοι αποκαλούν το είδος "λεσούλα". Παρότι ζει στα δάση της κεντροαφρικανικής χώρας, πριν από πέντε χρόνια ένα θηλυκό εντοπίστηκε αιχμάλωτο στην κατοικία του διευθυντή ενός σχολείου, η κόρη του οποίου το είχε υιοθετήσει ως κατοικίδιο.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση PloS ONE, αρχικά τους θύμισε έντονα τη μαϊμού Cercopithecus hamlyni, που επίσης απαντάται στο Κονγκό - Κινσάσα, όμως τα χρώματά του ήταν εντελώς διαφορετικά σε σχέση με οποιουδήποτε άλλου είδους.

Ξεχωρίζουν τα "ανθρώπινα" μάτια του

Οι ερευνητές εντόπισαν περισσότερα τέτοια ζώα - αιχμάλωτα καθώς και στο φυσικό τους περιβάλλον - επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για ένα γενετικά και ανατομικά μοναδικό είδος. Η επιστημονική ονομασία της "λεσούλα" είναι πλέον Cercopithecus lomamiensis.

Στην έκθεσή τους περιγράφουν "μια χαίτη από μακριές τρίχες ξανθού χρώματος που πλαισιώνουν το προεξέχον χλωμό, γυμνό πρόσωπο και μια ξεχωριστή, ανοιχτόχρωμη και κατακόρυφη μύτη". Το ζώο χαρακτηρίζεται επίσης από τα πολύ μεγάλα, σχεδόν... ανθρώπινα μάτια του.

Ο Cercopithecus l. ζει στη - μέχρι πρότινος- τελευταία ανεξερεύνητη δασική έκταση της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, τρέφεται με φύλλα, φρούτα και λουλούδια, ενώ από τους στενότερους συγγενείς του τον χωρίζουν δύο μεγάλα ποτάμια.

Όπως συμβαίνει και με άλλα "νέα" είδη, είναι και αυτό ευάλωτο λόγω της κυνηγετικής δραστηριότητας στην περιοχή. Οι ερευνητές ζητούν την επιβολή περιορισμών στο κυνήγι και τη δημιουργία μίας προστατευόμενης ζώνης που θα καλύπτει τον οικότοπο της "λεσούλα".

"Η πρόκληση σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες διατήρησης του είδους, είναι να παρέμβουμε προτού η απώλεια γίνει οριστική", γράφουν οι επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Τζον και Τερίζ Χαρτ. "Είδη όπως η λεσούλα, τα οποία κινούνται σε μικρές εκτάσεις, μπορούν να μετακινηθούν από τη λίστα των ευάλωτων σε αυτή των σοβαρά απειλούμενων ειδών μέσα σε διάστημα λίγων ετών".

Δείτε εδώ ένα χιουμοριστικό αφιέρωμα του CNN για τους... σωσίες της "λεσούλα"