Πέμπτη, 28 Αυγούστου 2014

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή

Μην τα χάσετε

Ανατινάχθηκε από βόμβα, την πυροβόλησαν, επέζησε και έγινε μια καλλονή

"Λερναία Ύδρα" οι ληξιπρόθεσμες οφειλές. Με ρυθμό 1 δισ. ευρώ αυξάνονται τα χρέη προς την εφορία κάθε μήνα

Ποινική δίωξη στον Μιχάλη Χατζηγιάννη για τις πινακίδες μιας Ferrari

Η απάντηση Χατζηγιάννη για τη Φεράρι

Απορρίφθηκε η προσφυγή Κασιδιάρη. Παραιτήθηκε ο δικηγόρος του

Χονγκ Κονγκ: Ατρόμητοι νέοι φωτογραφίζουν το κενό από τις ταράτσες ουρανοξυστών

Ποιοι "αιώνιοι φοιτητές" εξαιρούνται από την διαγραφή

Δείτε νέες φωτογραφίες από τα ευρήματα της Αμφίπολης

Μηχανή του Χρόνου: Οι σέξι στηθόδεσμοι του μεσαίωνα. Ανατροπή της εικόνας σεμνοτυφίας και της… πανοπλίας

Και δεύτερη είσοδος στον περίβολο της Αμφίπολης: Ανησυχία προκαλεί η οπή στον προθάλαμο, για το αν έχει συληθεί ή όχι ο τάφος

Νεκρός... "αναστήθηκε" λίγο πριν την κηδεία

9χρονη σκότωσε τον εκπαιδευτή που της έδειχνε πώς να χρησιμοποιεί ούζι

"Έκλεισε" στις έξι δόσεις η καταβολή του ΕΝΦΙΑ: Οι τελικές διαρθρωτικές αποφάσεις

Βίντεο: Έλληνες διεθνούς φήμης εξηγούν τι σημαίνει φιλότιμο

Τι βρέθηκε στον Αργολικό κόλπο. "Ενθαρρυντικά τα αποτελέσματα" λένε οι αρχαιολόγοι

Στα ΚΕΠ από τις 2 Σεπτεμβρίου η μεταβίβαση και έκδοση άδειας κυκλοφορίας αυτοκινήτων ή μοτοσικλετών

Emmys 2014: Σάρωσαν "Breaking Bad" και "Modern Family"

Οι οκτώ εταιρείες "πρωταθλήτριες" στις απολύσεις

Δείτε ολόκληρη την πρόσοψη του ταφικού μνημείου της Αμφίπολης

Cercopithecus lomamiensis: Ο "νέος" πίθηκος της Αφρικής

Σπουδαία επιστημονική ανακάλυψη στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (Pics)

Αμερικανοί επιστήμονες ταυτοποίησαν και περιγράφουν για πρώτη φορά ένα νέο είδος πιθήκου, το οποίο εντοπίστηκε στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και είναι μόλις το δεύτερο που ανακαλύπτεται στην Αφρική τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Ο πίθηκος με τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά ήταν ευρέως γνωστός στους ντόπιους κυνηγούς, όμως ο υπόλοιπος κόσμος αγνοούσε μέχρι σήμερα την ύπαρξή του.

Σύμφωνα με το CNN, οι ντόπιοι αποκαλούν το είδος "λεσούλα". Παρότι ζει στα δάση της κεντροαφρικανικής χώρας, πριν από πέντε χρόνια ένα θηλυκό εντοπίστηκε αιχμάλωτο στην κατοικία του διευθυντή ενός σχολείου, η κόρη του οποίου το είχε υιοθετήσει ως κατοικίδιο.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση PloS ONE, αρχικά τους θύμισε έντονα τη μαϊμού Cercopithecus hamlyni, που επίσης απαντάται στο Κονγκό - Κινσάσα, όμως τα χρώματά του ήταν εντελώς διαφορετικά σε σχέση με οποιουδήποτε άλλου είδους.

Ξεχωρίζουν τα "ανθρώπινα" μάτια του

Οι ερευνητές εντόπισαν περισσότερα τέτοια ζώα - αιχμάλωτα καθώς και στο φυσικό τους περιβάλλον - επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για ένα γενετικά και ανατομικά μοναδικό είδος. Η επιστημονική ονομασία της "λεσούλα" είναι πλέον Cercopithecus lomamiensis.

Στην έκθεσή τους περιγράφουν "μια χαίτη από μακριές τρίχες ξανθού χρώματος που πλαισιώνουν το προεξέχον χλωμό, γυμνό πρόσωπο και μια ξεχωριστή, ανοιχτόχρωμη και κατακόρυφη μύτη". Το ζώο χαρακτηρίζεται επίσης από τα πολύ μεγάλα, σχεδόν... ανθρώπινα μάτια του.

Ο Cercopithecus l. ζει στη - μέχρι πρότινος- τελευταία ανεξερεύνητη δασική έκταση της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, τρέφεται με φύλλα, φρούτα και λουλούδια, ενώ από τους στενότερους συγγενείς του τον χωρίζουν δύο μεγάλα ποτάμια.

Όπως συμβαίνει και με άλλα "νέα" είδη, είναι και αυτό ευάλωτο λόγω της κυνηγετικής δραστηριότητας στην περιοχή. Οι ερευνητές ζητούν την επιβολή περιορισμών στο κυνήγι και τη δημιουργία μίας προστατευόμενης ζώνης που θα καλύπτει τον οικότοπο της "λεσούλα".

"Η πρόκληση σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες διατήρησης του είδους, είναι να παρέμβουμε προτού η απώλεια γίνει οριστική", γράφουν οι επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Τζον και Τερίζ Χαρτ. "Είδη όπως η λεσούλα, τα οποία κινούνται σε μικρές εκτάσεις, μπορούν να μετακινηθούν από τη λίστα των ευάλωτων σε αυτή των σοβαρά απειλούμενων ειδών μέσα σε διάστημα λίγων ετών".

Δείτε εδώ ένα χιουμοριστικό αφιέρωμα του CNN για τους... σωσίες της "λεσούλα"