Παρασκευή, 24 Οκτωβρίου 2014

Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή

Μην τα χάσετε

Ο Μπραντ Πιτ έφτυσε τον Ζακ Γαλιφιανάκη στο μάτι όταν τον ρώτησε για την Άνιστον

Ραγδαία επιδείνωση του καιρού. Καταιγίδες σε όλη τη χώρα

Κρούσμα Έμπολα στη Νέα Υόρκη

Στα "σχολεία" της τζιχάντ: Με ποιόν τρόπο το Ισλαμικό Κράτος εκπαιδεύει ανήλικα

Τα μεγαλύτερα ψέματα στην ιστορία

Από την Κρήτη της "Αλλαγής" ο "Ανένδοτος" του Γιώργου Παπανδρέου

Ζωή χωρίς πετρέλαιο: Νέο σχέδιο δράσης για την αιθαλομίχλη εν όψει χειμώνα

Δέκα ταινίες τρόμου εμπνευσμένες από την πραγματική ζωή

Νοκ άουτ μετά από φάρσα: Απάντησε με μπουνιά στο χαστούκι της πίτσας

Βίντεο-σοκ: Πώς πολεμούν τον Έμπολα στους δρόμους της φτώχειας

12 "τρελοί" λόγοι, που μας γερνάνε πριν την ώρα μας

Φάκλαρης: Το μνημείο της Αμφίπολης είναι σπουδαίο παρότι έχει λεηλατηθεί. Θα συνεχίσει να μας εκπλήσσει

Κοινωνικό πείραμα: Πόσο μακριά θα φτάνατε για να καλύψετε έναν φίλο σας που εμπλέκεται σε φόνο;

"Στη Συρία είμαι ελεύθερη" λέει η 15χρονη Αυστριακή που πήγε στο Ισλαμικό Κράτος

Μηχανή του Χρόνου: Η εισβολή Παπαφλέσσα στην Αρκαδία για φοροφυγάδες που προκάλεσε δεύτερο εμφύλιο

Ο αρχαίος τάφος της Αμφίπολης τρισδιάστατα. Από τις Σφίγγες μέχρι τον... τέταρτο θάλαμο

Οι ζωγράφοι του Λουκάνικου μιλούν στο NEWS 247: Ο επαναστάτης σκύλος θα ζει για πάντα στου Ψυρρή

Μηχανή του Χρόνου: Το έγκλημα πάθους που συγκλόνισε την Ελλάδα. Η δολοφονία του αρχιμανδρίτη από την Κάτια Γιαννακοπούλου

Cercopithecus lomamiensis: Ο "νέος" πίθηκος της Αφρικής

Σπουδαία επιστημονική ανακάλυψη στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (Pics)

Αμερικανοί επιστήμονες ταυτοποίησαν και περιγράφουν για πρώτη φορά ένα νέο είδος πιθήκου, το οποίο εντοπίστηκε στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και είναι μόλις το δεύτερο που ανακαλύπτεται στην Αφρική τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Ο πίθηκος με τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά ήταν ευρέως γνωστός στους ντόπιους κυνηγούς, όμως ο υπόλοιπος κόσμος αγνοούσε μέχρι σήμερα την ύπαρξή του.

Σύμφωνα με το CNN, οι ντόπιοι αποκαλούν το είδος "λεσούλα". Παρότι ζει στα δάση της κεντροαφρικανικής χώρας, πριν από πέντε χρόνια ένα θηλυκό εντοπίστηκε αιχμάλωτο στην κατοικία του διευθυντή ενός σχολείου, η κόρη του οποίου το είχε υιοθετήσει ως κατοικίδιο.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση PloS ONE, αρχικά τους θύμισε έντονα τη μαϊμού Cercopithecus hamlyni, που επίσης απαντάται στο Κονγκό - Κινσάσα, όμως τα χρώματά του ήταν εντελώς διαφορετικά σε σχέση με οποιουδήποτε άλλου είδους.

Ξεχωρίζουν τα "ανθρώπινα" μάτια του

Οι ερευνητές εντόπισαν περισσότερα τέτοια ζώα - αιχμάλωτα καθώς και στο φυσικό τους περιβάλλον - επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για ένα γενετικά και ανατομικά μοναδικό είδος. Η επιστημονική ονομασία της "λεσούλα" είναι πλέον Cercopithecus lomamiensis.

Στην έκθεσή τους περιγράφουν "μια χαίτη από μακριές τρίχες ξανθού χρώματος που πλαισιώνουν το προεξέχον χλωμό, γυμνό πρόσωπο και μια ξεχωριστή, ανοιχτόχρωμη και κατακόρυφη μύτη". Το ζώο χαρακτηρίζεται επίσης από τα πολύ μεγάλα, σχεδόν... ανθρώπινα μάτια του.

Ο Cercopithecus l. ζει στη - μέχρι πρότινος- τελευταία ανεξερεύνητη δασική έκταση της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, τρέφεται με φύλλα, φρούτα και λουλούδια, ενώ από τους στενότερους συγγενείς του τον χωρίζουν δύο μεγάλα ποτάμια.

Όπως συμβαίνει και με άλλα "νέα" είδη, είναι και αυτό ευάλωτο λόγω της κυνηγετικής δραστηριότητας στην περιοχή. Οι ερευνητές ζητούν την επιβολή περιορισμών στο κυνήγι και τη δημιουργία μίας προστατευόμενης ζώνης που θα καλύπτει τον οικότοπο της "λεσούλα".

"Η πρόκληση σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες διατήρησης του είδους, είναι να παρέμβουμε προτού η απώλεια γίνει οριστική", γράφουν οι επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Τζον και Τερίζ Χαρτ. "Είδη όπως η λεσούλα, τα οποία κινούνται σε μικρές εκτάσεις, μπορούν να μετακινηθούν από τη λίστα των ευάλωτων σε αυτή των σοβαρά απειλούμενων ειδών μέσα σε διάστημα λίγων ετών".

Δείτε εδώ ένα χιουμοριστικό αφιέρωμα του CNN για τους... σωσίες της "λεσούλα"