Σάββατο, 19 Απριλίου 2014

Μην τα χάσετε

Μάιλι Σάιρους: Νοσηλεύεται για πέμπτη ημέρα. Σώθηκε από έμφραγμα

Βίντεο: Ο μικρός μάγος που "παγώνει" την εικόνα

Πάσχα στις γειτονιές του κόσμου

Άγιοι από ελληνικό χέρι στο Νέο Μεξικό

Το θαύμα της "Κιβωτού" σπάει τα ακριτικά σύνορα

Από την "αγκαλιά" του Κουστώ, στα παιδικά βιβλία για ελληνικά έθιμα

Η "Ανάσταση" των ελληνικών δισκογραφικών εταιρειών

Τα πιο ξεχωριστά έθιμα για το Πάσχα σε ολόκληρη την Ελλάδα - Κατάνυξη και πυροτεχνήματα

Πλοίαρχος Sewol: "Σκέφτηκα ότι οι επιβάτες θα παρασύρονταν, αν εκκένωναν το πλοίο άτακτα"

Η Γέφυρα που άλλαξε την εικόνα της Ελλάδας

Η Χιροσίμα, ο απόπλους του Τιτανικού και ο θάνατος της Νταϊάνα. Ολόκληρο το αρχείο του Pathé, δωρεάν

Μηχανή του Χρόνου: "Δεν υπήρξε ποτέ ο Βαραββάς". Μελετητές αμφισβητούν και την "απονομή χάριτος"

Μπερλουσκόνι: Από τα όργια, στο γηροκομείο

Λίντσεϊ Λόχαν: Η σεξ λίστα μου ήταν μέρος της απεξάρτησης μου από το αλκοόλ

"Ξεχάστε αποζημιώσεις και επανορθώσεις" το μήνυμα της Γερμανίας στην Ελλάδα

Αφυπνίσου. Τι κάνεις καθημερινά που είναι πιο επικίνδυνο από το να κολυμπάς με καρχαρίες

Δημοσιογραφία, η άλλη πένα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες

Συγκλονιστικό: Ένα λεπτό πριν τον εκτελέσουν, τον συγχώρησαν οι γονείς του θύματος

Cercopithecus lomamiensis: Ο "νέος" πίθηκος της Αφρικής

Σπουδαία επιστημονική ανακάλυψη στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό (Pics)

Αμερικανοί επιστήμονες ταυτοποίησαν και περιγράφουν για πρώτη φορά ένα νέο είδος πιθήκου, το οποίο εντοπίστηκε στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και είναι μόλις το δεύτερο που ανακαλύπτεται στην Αφρική τις τελευταίες τρεις δεκαετίες. Ο πίθηκος με τα εντυπωσιακά χαρακτηριστικά ήταν ευρέως γνωστός στους ντόπιους κυνηγούς, όμως ο υπόλοιπος κόσμος αγνοούσε μέχρι σήμερα την ύπαρξή του.

Σύμφωνα με το CNN, οι ντόπιοι αποκαλούν το είδος "λεσούλα". Παρότι ζει στα δάση της κεντροαφρικανικής χώρας, πριν από πέντε χρόνια ένα θηλυκό εντοπίστηκε αιχμάλωτο στην κατοικία του διευθυντή ενός σχολείου, η κόρη του οποίου το είχε υιοθετήσει ως κατοικίδιο.

Όπως γράφουν οι ερευνητές στην επιθεώρηση PloS ONE, αρχικά τους θύμισε έντονα τη μαϊμού Cercopithecus hamlyni, που επίσης απαντάται στο Κονγκό - Κινσάσα, όμως τα χρώματά του ήταν εντελώς διαφορετικά σε σχέση με οποιουδήποτε άλλου είδους.

Ξεχωρίζουν τα "ανθρώπινα" μάτια του

Οι ερευνητές εντόπισαν περισσότερα τέτοια ζώα - αιχμάλωτα καθώς και στο φυσικό τους περιβάλλον - επιβεβαιώνοντας ότι πρόκειται για ένα γενετικά και ανατομικά μοναδικό είδος. Η επιστημονική ονομασία της "λεσούλα" είναι πλέον Cercopithecus lomamiensis.

Στην έκθεσή τους περιγράφουν "μια χαίτη από μακριές τρίχες ξανθού χρώματος που πλαισιώνουν το προεξέχον χλωμό, γυμνό πρόσωπο και μια ξεχωριστή, ανοιχτόχρωμη και κατακόρυφη μύτη". Το ζώο χαρακτηρίζεται επίσης από τα πολύ μεγάλα, σχεδόν... ανθρώπινα μάτια του.

Ο Cercopithecus l. ζει στη - μέχρι πρότινος- τελευταία ανεξερεύνητη δασική έκταση της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό, τρέφεται με φύλλα, φρούτα και λουλούδια, ενώ από τους στενότερους συγγενείς του τον χωρίζουν δύο μεγάλα ποτάμια.

Όπως συμβαίνει και με άλλα "νέα" είδη, είναι και αυτό ευάλωτο λόγω της κυνηγετικής δραστηριότητας στην περιοχή. Οι ερευνητές ζητούν την επιβολή περιορισμών στο κυνήγι και τη δημιουργία μίας προστατευόμενης ζώνης που θα καλύπτει τον οικότοπο της "λεσούλα".

"Η πρόκληση σε ό,τι αφορά τις προσπάθειες διατήρησης του είδους, είναι να παρέμβουμε προτού η απώλεια γίνει οριστική", γράφουν οι επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Τζον και Τερίζ Χαρτ. "Είδη όπως η λεσούλα, τα οποία κινούνται σε μικρές εκτάσεις, μπορούν να μετακινηθούν από τη λίστα των ευάλωτων σε αυτή των σοβαρά απειλούμενων ειδών μέσα σε διάστημα λίγων ετών".

Δείτε εδώ ένα χιουμοριστικό αφιέρωμα του CNN για τους... σωσίες της "λεσούλα"