Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Το Λονδίνο ζήλεψε τη δόξα του Άμστερνταμ

 
 
Ο δήμαρχος του Λονδίνου επενδύει 770 εκατ. λίρες για το ποδήλατο με στόχο να μειώσει το κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης. Ποιο είναι το σχέδιό του
 

Ο Σαντίκ Καν, δήμαρχος του Λονδίνου, ακολουθεί τα βήματα της ομοτίμου του στο Παρίσι,  επιθυμώντας να κάνει το ποδήλατο ένα “ασφαλές και προφανές μέσο μετακίνησης για όλους τους Λονδρέζους”.

 

Παρά τις αρχικές κριτικές πως δεν ήταν τόσο ένθερμος υποστηρικτής της ιδέας της ανάπτυξης του ποδηλάτου όσο ο προκάτοχός του, ο Μπόρις Τζόνσον, που σε μεγάλο βαθμό είχε σχεδόν ταυτίσει το έργο του με την ανάπτυξη της χρήσης του ποδηλάτου στο Λονδίνο, το γραφείο του Σαντίκ Καν ανακοίνωσε ένα εξαιρετικά φιλόδοξο πλάνο με στόχο να αυξήσει θεαματικά των αριθμό των χρηστών ποδηλάτου στο Λονδίνο.

Η ιδέα είναι ο Δήμος να επενδύσει μόλις 17 λίρες ανά κάτοικο, ανά χρόνο – σχεδόν δηλαδή το ποσό που επενδύεται στους “ποδηλατικούς παραδείσους” όπως η Ολλανδία και η Δανία.

Ανάμεσα στα έργα που θα υλοποιηθούν είναι δύο νέα “δρόμοι ταχείας κυκλοφορίας για ποδήλατο” οι οποίοι ουσιαστικά αφορούν διαδρόμους κυκλοφορίας ποδηλάτου σαφώς διαχωρισμένους από τα αυτοκίνητα, με ελάχιστες στροφές και με απόλυτη προτεραιότητα στα φανάρια, οι οποίοι συνδέουν τα προάστια με το κέντρο. Ένας τέτοιος διάδρομος είχε ήδη υλοποιηθεί επί δημαρχίας Τζόνσον και αποδείχτηκε εξαιρετικά δημοφιλής στους Λονδρέζους.

Ο Cycle Superhighway 4 – όπως ονομάζεται – θα συνδέει την Tower Bridge με το Greenwich, στα νοτιοανατολικά του Λονδίνου ενώ ο Cycle Superhighway 9, θα ενώνει το Olympia με το Hounslow στο Δυτικό Λονδίνο.

Το πλάνο επίσης περιλαμβάνει τη δημιουργία σχημάτων που θα ονομάζονται “Μικρή Ολλανδία”, στα προάστια, όπου θα δημιουργούνται ζώνες ήπιας κυκλοφορίας σε οικιστικές περιοχές και αρκετούς δρόμους ήπιας κυκλοφορίας σε σημεία με χαμηλότερη κίνηση.

Είναι ενδιαφέρον πως το Λονδίνο αντιμετωπίζεται ως ένα ενδιαφέρον πείραμα για την προσπάθεια της χώρας να τραβήξει τους πολίτες από το αυτοκίνητο και να τους κατευθύνει προς το ποδήλατο. Και, παρ' όλο που τα ποσοστά χρήσης του ποδηλάτου στις πόλεις της Μεγάλης Βρετανίας έχουν παραμείνει σταθερά τα τελευταία χρόνια, στο Λονδίνο παρατηρείται μια εντυπωσιακή αύξηση του αριθμού των χρηστών ποδηλάτου.

Τα στοιχεία της στατιστικής υπηρεσίας δείχνουν πως η κίνηση στους δύο μεγάλους διαδρόμους ταχείας κυκλοφορίας της πόλης έχει αυξηθεί κατά 55% μόνο τους τελευταίους έξι μήνες. Και στις ώρες αιχμής, τα ποδήλατα αποτελούν το βασικό όχημα μετακίνησης στους δρόμους από τους οποίους περνούν οι διάδρομοι αυτοί.

(Πηγή: mbike.gr)

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER