Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Η Huawei κατακτά την παγκόσμια αγορά των smartphones

 
 
Επενδύοντας δισεκατομμύρια δολάρια σε έρευνα και ανάπτυξη, δημιουργώντας ποιοτικές και καινοτόμες συσκευές μέσα από συνεργασίες με επίσης αναγνωρισμένα brands και έχοντας τα εχέγγυα ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού, η Huawei κοιτάζει μόνο την κορυφή
 

*Της Δήμητρας Τσιγγενέ

Πώς φτάνεις από παραγωγή τριών εκατομμυρίων smartphones το 2010 στα 140 εκατομμύρια συσκευές το 2016, δημιουργώντας (μόνο από τα καταναλωτικά προϊόντα) ετήσια έσοδα 28 δισ. δολαρίων, με μέσο ρυθμό ανάπτυξης πάνω από 72%; «Ο καθένας και όλοι μαζί εργαζόμαστε προς την ίδια κατεύθυνση, μοιραζόμαστε τη φιλοδοξία και την αμφισβήτηση του εαυτού μας για να φτάσουμε το μεγαλείο του στόχου», μας απάντησε πρόσφατα στη Σενζέν η Ada Xu, διευθύντρια δημοσίων σχέσεων του Huawei Consumer Business Group.

 

 

Κάπως έτσι η Huawei έφτασε το 2012 να πάρει την πρώτη θέση ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού στον κόσμο. Ανάλογη ήταν και η πορεία της ως κατασκευάστρια smartphones, ο λόγος άλλωστε για τον οποίο τη γνωρίζουμε οι περισσότεροι, ως καταναλωτές. Ξεκίνησε την εποχή του 3G, σε ένα χρονικό σημείο που όλες οι συσκευές ήταν αρκετά ακριβές, παρουσιάζοντας τη δική της εναλλακτική, αλλά και ποιοτική πρόταση. Αρχικά κατασκεύαζε μόνο white-label smartphones, δηλαδή συσκευές οι οποίες πωλούνταν με την εμπορική ονομασία κάποιου πάροχου κινητής τηλεφωνίας.

 

Η συνέχεια είναι πλέον γνωστή, φτάνοντας σήμερα να είναι μια πρωτοπόρος εταιρεία που αναπτύσσει και κατασκευάζει πραγματικά ξεχωριστά προϊόντα τεχνολογίας. Κατέχει την τρίτη θέση παγκοσμίως στην αγορά των smartphones, μηn κρύβοντας τις βλέψεις της να φτάσει ακόμα ψηλότερα, δηλαδή στην κορυφή, εκεί δηλαδή όπου βρίσκεται τα τελευταία δύο χρόνια, στην τεράστια και ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά της Κίνας, με μερίδιο αγοράς 18%.

Παράλληλα, τα τελευταία χρόνια έχει να επιδείξει σημαντικές συνεργασίες με επίσης μεγάλα ονόματα από το χώρο της μόδας, του ντιζάιν και της τεχνολογικής καινοτομίας. Πιο πρόσφατα και εντυπωσιακά παραδείγματα αυτά των Leica και Porsche Design. Με την πρώτη -φημισμένη εδώ και δεκαετίες για την ποιότητα των φωτογραφικών της φακών- η Huawei συνεργάζεται και αναπτύσσει το καινοτόμο σύστημα δύο φακών που είδαμε πρώτη φορά στο P9 και στην εξελιγμένη του έκδοση συναντάμε στο κορυφαίο Mate 9. Δύο smartphones που εντυπωσιάζουν με τις φωτογραφικές τους δυνατότητες.

Με την Porsche Design, η Huawei σχεδίασε την ειδική έκδοση του Mate 9, ένα smartphone-επιτομή του πρωτοποριακού βιομηχανικού ντιζάιν, που κλέβει με την πρώτη ματιά τις εντυπώσεις.

Και δεν είναι προφανώς συμπτωματικό ότι από τους 170.000 εργαζόμενους στη Huawei σε όλο τον κόσμο, περίπου οι μισοί απασχολούνται σε 16 κέντρα έρευνας και ανάπτυξης, όπου επενδύεται ετησίως το 10% των εσόδων. Το μεγαλύτερο από αυτά βρίσκεται στη Σαγκάη. Εκεί εργάζονται περισσότεροι από 10.000 μηχανικοί.

«Τα τελευταία 10 χρόνια έχουμε επενδύσει περισσότερα από 37 δισεκατομμύρια δολάρια σε έρευνα και ανάπτυξη. Και το κάνουμε ασταμάτητα, έχοντας έναν κανόνα: Δεν έχει σημασία αν το έτος ήταν τόσο πολύ αποδοτικό. Εμείς θα επενδύσουμε πάντα αυτό το 10% των εσόδων μας σε έρευνα και ανάπτυξη, ώστε να μπορέσουμε να οικοδομήσουμε την ικανότητά μας να παράγουμε τεχνολογία», υποστηρίζει η Ada Xu.

 

Η έδρα της Huawei βρίσκεται στη Σενζέν, μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες πόλεις στον κόσμο, με περισσότερους από 20 εκατομμύρια κατοίκους. Βρίσκεται κοντά στο Χονγκ Κονγκ και εκεί έχουν την έδρα τους οι περισσότερες από τις μεγάλες εταιρείες τεχνολογίας της Κίνας. Η Huawei ξεκίνησε από εκεί το 1987, έχοντας ένα πολύ φιλόδοξο πλάνο…

«Θέλαμε από την αρχή να είμαστε εξαιρετικοί σε αυτό που κάνουμε και να οδηγήσουμε την εταιρεία στην παγκόσμια αγορά», λέει απερίφραστα η διευθύντρια δημοσίων σχέσεων της εταιρείας. Και εξηγεί το μοντέλο διοίκησης και λήψης των αποφάσεων, αφού όπως τονίζει στη Huawei δεν υπάρχει ο ένας και μοναδικός ηγέτης: «Χρησιμοποιούμε τη συλλογική δύναμη και σοφία, με τη συνεισφορά όλων των εργαζομένων. Δεν έχουμε έναν γκουρού, ο ιδρυτής μας δεν θέλει να είναι ένα δημόσιο πρόσωπο. Πιστεύει στη δύναμη της συλλογικότητας. Έτσι δεν έχουμε έναν διευθύνοντα σύμβουλο, αλλά τρεις, που εναλλάσσονται ο ένας με τον άλλο ανά έξι μήνες. Οπότε, και η διαδικασία λήψης αποφάσεων είναι αρκετά διαφορετική σε σχέση με άλλες εταιρείες».

Όπως λέει, στη Huawei υπάρχει η φιλοδοξία και θέλουν να είναι στην πρώτη θέση παγκοσμίως ως κατασκευαστές smartphones μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. «Πώς θα πετύχουμε το στόχο μας; Εμείς το ονομάζουμε παγκόσμια κυψέλη καινοτομίας. Μοιραζόμαστε τον ίδιο σκοπό και τις ίδιες αξίες. Έτσι, ο στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ακόμα πιο καινοτόμες συσκευές, αφουγκραζόμενοι την κοινωνία και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Και φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι στις μέρες μας οι άνθρωποι χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο τις πηγές ανοικτής καινοτομίας και πιστεύουν στη δύναμη της συλλογικής παραγωγής», τονίζει με προφανή πίστη στην επόμενη μέρα η Ada Xu.

 

Κοιτώντας τη Huawei στην Ελλάδα, η εικόνα δεν αλλάζει. Για παράδειγμα, τον περασμένο Ιούλιο, το Huawei P9 lite κατάφερε να ξεπεράσει σε πωλήσεις κάθε άλλο smartphone στην ελληνική αγορά, αφού οι δυνατές επιδόσεις, του σε συνδυασμό με την προσιτή του τιμή, έπεισαν τον Έλληνα καταναλωτή να το αποκτήσει. Και είναι πλέον δεδομένο ότι η αποδοχή των smartphones της Huawei κινείται σε πολύ υψηλά επίπεδα. Κάτι που επιβεβαιώνεται και από το γεγονός πως -σύμφωνα με τα υπάρχοντα στοιχεία- η κινεζική εταιρεία βρίσκεται στη δεύτερη θέση της ελληνικής αγοράς κινητών τηλεφώνων, με βάση τους όγκους πωλήσεων συσκευών.

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER