Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Η Κομισιόν στρέφει τα 'βέλη' της σε Facebook, Amazon και AirBnb

 
 
Στις προτάσεις περιλαμβάνεται φόρος σε διαδικτυακές αγορές εταιρειών που έχουν την φορολογική έδρα τους εκτός ΕΕ ή φόρος στα έσοδα που προέρχονται από ψηφιακές υπηρεσίες ή διαφήμιση
 

Πρόταση για την επιβολή φόρου σε παγκόσμιους διαδικτυακούς κολοσσούς που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη αλλά δεν έχουν την έδρα τους εκεί κατέθεσε σήμερα η Επιτροπή. Τα… «βέλη» στρέφονται στους «γίγαντες του διαδικτύου», όπως το Facebook, η Amazon και το AirBnb.

 

Όπως εξήγησε ο αντιπρόεδρος της Κομισιόν, Βάλντις Ντομπρόφσκις, στόχος των νομοθετικών προτάσεων της Επιτροπής είναι να εξασφαλιστεί μία «συνεκτική προσέγγιση της ΕΕ για τη φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας που θα στηρίζει τις βασικές προτεραιότητες της Επιτροπής για την ολοκλήρωση της ενιαίας ψηφιακής αγοράς και τη διασφάλιση της δίκαιης και αποτελεσματικής φορολόγησης όλων των εταιριών».

Πρόκειται ουσιαστικά για τη συνέχεια της κοινής δήλωσης που υπέγραψαν οι 10 υπουργοί Οικονομικών της Ευρωζώνης, μεταξύ των οποίων και ο Ευκλείδης Τσακαλώτος, στο πρόσφατο ECOFIN στο Ταλίν. Ο Αντιπρόεδρος παραδέχθηκε ότι υπάρχουν χώρες που αντιτίθενται στην ιδέα, όπως η Ιρλανδία, διότι βλάπτει το επιχειρηματικό τους μοντέλο, αλλά σημείωσε ότι «οι εθνικές λύσεις υπονομεύουν την κοινή αγορά». Παρά τις διαφορές που έχουν οι οικονομίες της ΕΕ μεταξύ τους, τα κράτη-μέλη οφείλουν να συγκλίνουν σε μία «ισχυρή και φιλόδοξη» κοινή θέση, προκειμένου να μπορεί να ασκήσει επιρροή στην έκθεση του ΟΟΣΑ προς τους G20 για αυτό το θέμα την ερχόμενη άνοιξη.

Στις προτάσεις περιλαμβάνεται φόρος σε διαδικτυακές αγορές εταιρειών που έχουν την φορολογική έδρα τους εκτός ΕΕ ή φόρος στα έσοδα που προέρχονται από ψηφιακές υπηρεσίες ή διαφήμιση.«Οι προτάσεις της Επιτροπής βασίζονται στην αρχή ότι οι εταιρείες πρέπει να φορολογούνται εκεί που λαμβάνει χώρα η οικονομική δραστηριότητά τους» δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Βάλντις Ντομπρόφσκις, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, όπου παρουσίασε την ατζέντα της Κομισιόν για τη «δίκαιη και αποτελεσματική φορολόγηση της ψηφιακής οικονομίας».

Ο ίδιος εξήγησε ότι, όπως τα παραδοσιακά καταστήματα φορολογούνται στις χώρες στις οποίες δραστηριοποιούνται και το ίδιο πρέπει να γίνει για τα καταστήματα που έχουν ψηφιακή παρουσία στην ΕΕ. Σύμφωνα, μάλιστα, με στοιχεία της Επιτροπής, μεταξύ του 2008 και του 2016, τα έσοδα των κορυφαίων πέντε καταστημάτων ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 32% κατά μέσο όρο ετησίως. Κατά το ίδιο χρονικό διάστημα, τα έσοδα σε ολόκληρο τον τομέα λιανικής της ΕΕ αυξήθηκαν κατά μέσο όρο μόλις 1% ετησίως.

Ο αντιπρόεδρος υπογράμμισε την ανάγκη να ληφθούν μέτρα σε ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς τα μονομερή μέτρα από τα κράτη-μέλη για την αντιμετώπιση του προβλήματος απειλούν να δημιουργήσουν νέα εμπόδια και κενά στην ενιαία αγορά. Ειδικότερα, αναφέρθηκε σε πρόσφατα μέτρα που έχουν λάβει οι διάφορες κυβερνήσεις της ΕΕ, προκειμένου να φορολογήσουν εταιρείες, όπως είναι το Uber ή το AirBnB.

Το εν λόγω ζήτημα αναμένεται να συζητηθεί στην Ψηφιακή Σύνοδο Κορυφής στο Ταλίν, στις 29 Σεπτεμβρίου, όπου θα αποτελέσει μια ευκαιρία για τα κράτη-μέλη να καθορίσουν αυτήν τη θέση στο υψηλότερο πολιτικό επίπεδο. Στόχος είναι να υπάρξουν σαφή και φιλόδοξα συμπεράσματα του Συμβουλίου σε αυτό το ζήτημα έως το τέλος του έτους.

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER