Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Ανεβαίνει το (πάντοτε φθηνό) υγραέριο κίνησης

 
 
Από το κύμα ανατιμήσεων δεν ξεφεύγει ούτε το υγραέριο κίνησης. Η άνοδος των διεθνών τιμών αλλά και της φορολογίας φέρνει επιβάρυνση στους καταναλωτές, σε μια επιλογή κίνησης που αποτελεί σημαντικότατη λύση για τους οδηγούς.
 

Από τη μία προωθείται το υγραέριο κίνησης ως εναλλακτική λύση, από την άλλη όμως ανεβαίνει η τιμή του. Η ανατίμηση στο συγκεκριμένο είδος είναι της τάξης του 15%, εξαιτίας τόσο της αύξησης των διεθνών τιμών αλλά όσο και της αύξησης της φορολογίας. Το αποτέλεσμα είναι η επιβάρυνση του καταναλωτή. 

 

Επιπλέον, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης κατέθεσε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού αναφορά για εναρμόνιση τιμών στην λιανική, πιο απλά πρόσθετες επιβαρύνσεις από τη δράση "καρτέλ".

Το αέριο παραμένει η λύση που θέλουν όλοι

Λόγω της χαμηλότερης τιμής το υγραέριο κίνησης συγκέντρωσε το ενδιαφέρον χιλιάδων οδηγών τους προηγούμενους μήνες και συνεχίζει να το κάνει, αφού σε σύγκριση με τη βενζίνη αποτελεί σταθερή οικονομικότερη επιλογή για καύσιμο, ενώ πλέον ο κόσμος έχει εξοικειωθεί μαζί του και με το τι προσφέρει.

Δεν είναι καθόλου λίγοι, όσοι έχουν βάλει υγραέριο στο αυτοκίνητό τους, τον τελευταίο χρόνο και έχουν διαπιστώσει πως υπάρχει μεγάλη διαφορά στις μηνιαίες και ετήσιες δαπάνες τους.

Ωστόσο, όπως αναφέρουν στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων, παράγοντες της αγοράς, η γενικότερη οικονομική κρίση σε συνδυασμό με την άνοδο των τιμών του καυσίμου έχουν "παγώσει" την αγορά, κάτι που επί της ουσίας δεν αντικατατοπτρίζει την πραγματική δυναμική του υγραερίου.

Ανέβηκαν οι τιμές

Οι τιμές του υγραερίου κίνησης κυμαίνονται κατά μέσο όρο στα 80 - 85 λεπτά το λίτρο, έχοντας όμως αυξηθεί πάνω από δέκα λεπτά από την αρχή του χρόνου.

Αιτίες της αύξησης είναι αφενός η άνοδος των τιμών διυλιστηρίου στο συγκεκριμένο διάστημα, αφετέρου η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης τον περασμένο Ιούνιο.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Ανάπτυξης, η τιμή διυλιστηρίου για το υγραέριο κίνησης είναι σήμερα 698,69 ευρώ ανά μετρικό τόνο για παραδόσεις στον Νότο και 705,02 ευρώ στο Βορρά.

Στην αρχή του χρόνου οι αντίστοιχες τιμές ήταν 674,28 και 680,73.

Το καλοκαίρι η άνοδος του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στο υγραέριο, από 120 σε 200 ευρώ ανά τόνο, οδήγησε σε αύξηση της τιμής αντλίας κατά πέντε με έξι λεπτά το λίτρο.

Άμεση ανάγκη ελέγχων

Ο πρόεδρος των καταναλωτών, Μ. Τσιφάκης, από την πλευρά του επισήμανε την ανάγκη να γίνονται συνεχείς έλεγχοι στην αγορά, τόσο στο επίπεδο των πρατηρίων όσο και στα συνεργεία, ενώ δεν παρέλειψε πως οι καταναλωτές θέλουν να εμπιστευτούν και να στραφούν προς το υγραέριο, αφού ψάχνουν για φθηνότερο καύσιμο.

"Οι καταναλωτές αναζητούν έναν φθηνότερο τρόπο μετακίνησης για να καλύψουν τις ανάγκες τους. Η Πολιτεία πρέπει να διασφαλίσει την εφαρμογή των κανόνων του ελεύθερου και υγιούς ανταγωνισμού τόσο στα πρατήρια όσο και στην αγορά των συνεργείων".

Από την πλευρά της, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου του υπουργείου Ανάπτυξης κατέθεσε στην Επιτροπή Ανταγωνισμού αναφορά για εναρμόνιση τιμών στο υγραέριο κίνησης ζητώντας τη διερεύνησή τους.

Η απάντηση ήρθε δια στόματος του προέδρου της Επιτροπής, Δ. Κυριτσάκη.

"Η εφαρμογή ενιαίας τιμής στο υγραέριο κίνησης από τους πρατηριούχους Θεσσαλονίκης ή πανελλαδικά, όπως αυτή περιγράφεται στην ηλεκτρονική επιστολή σας, καταρχήν δεν συνιστά από μόνη της παράβαση του άρθρου 1 του ν. 3959/2011 (δηλαδή σύμπραξη επιχειρήσεων με αποτέλεσμα τον περιορισμό του ανταγωνισμού) διότι ο παραλληλισμός και μόνο μεταξύ των ανταγωνιστών, που συνίσταται σε ταυτόσημη τιμολόγηση ή άλλη παράλληλη συμπεριφορά η οποία πηγάζει από την ανεξάρτητη παρατήρηση και αντίδραση ανταγωνιστών στην αγορά δεν είναι εκ του λόγου αυτού και μόνο παράνομη" και προσθέτει:

"Για τη θεμελίωση παράβασης απαιτείται ο καθορισμός τιμής να είναι αποτέλεσμα συμφωνίας ή εναρμονισμένης πρακτικής μεταξύ των πρατηριούχων για άμεσο ή έμμεσο καθορισμό τιμών. Τέτοια όμως στοιχεία που θα τεκμηρίωναν πως η συγκεκριμένη συμπεριφορά των πρατηριούχων είναι απόρροια αντιανταγωνιστικής πρακτικής ούτε καθ' υποφορά δεν αναφέρονται στην επιστολή. Σε περίπτωση που διαθέτετε στοιχεία, τα οποία αφορούν σε πρακτικές που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 3959/2011, μπορείτε να υποβάλετε επίσημη καταγγελία στην Επιτροπή Ανταγωνισμού".

Υγραέριο ή βενζίνη;

Πάντως, το υγραέριο αυτή τη στιγμή παραμένει σοφότερη επιλογή για ένα αυτοκίνητο και αυτό το λένε και τα νούμερα και όσοι έχουν ήδη κάνει την επιλογή τους. Η βενζίνη καλπάζει τα τελευταία δύο χρόνια και κανείς δεν θυμάται πια, πότε ήταν κάτω από το1 ευρώ το λίτρο, γεγονός που έχει πείσει τους καταναλωτές, ότι υπάρχουν κι άλλοι δρόμοι πέρα από αυτήν, όπως το αέριο κίνησης.

 
Περισσότερα: Αγορά

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 247 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER