Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Ελλάδα-Σερβία: Συμφωνία για μεγάλα οδικά, σιδηροδρομικά και αεροπορικά έργα έργα διασύνδεσης των δύο χωρών

 
 
Το μνημόνιο ανάπτυξης της σιδηροδρομικής διασύνδεσης της Σερβίας με τα λιμάνια της Ελλάδας συμφώνησαν ο 'Ελληνας υπουργός Μεταφορών και η ομόλογός του από τη Σερβία
 

Σημαντικές συμφωνίες για την υλοποίηση μεγάλων έργων διασύνδεσης των δύο χωρών συμφώνησαν ο Χρήστος Σπίρτζης με την ομόλογό του από τη Σερβία, στο Βελιγράδι.

 

Συγκεκριμένα, στη συνάντηση του Έλληνα Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με την Υπουργό Κατασκευών, Μεταφορών και Υποδομών και αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, Zorana Mihajlovic, συμφωνήθηκε το μνημόνιο ανάπτυξης της σιδηροδρομικής διασύνδεσης της Σερβίας με τα λιμάνια της Ελλάδας.

Η συνάντηση και οι συζητήσεις έγιναν σε εξαιρετικά φιλικό κλίμα και προχώρησαν σε βάθος, ιδιαίτερα στους τομείς των συνδυασμένων μεταφορών, ενώ και οι δύο πλευρές υπογράμμισαν τους ιστορικούς δεσμούς φιλίας και συνεργασίας των δύο λαών.

Στο πλαίσιο της υλοποίησης της απόφασης αυτής συμφωνήθηκε άμεσα η συγκρότηση 5 διακρατικών ομάδων εργασίας, οι οποίες και θα εργαστούν στους τομείς:

Του σιδηροδρομικού έργου και της διασύνδεσης

Των οδικών δικτύων

Των αεροπορικών συνδέσεων

Της εξωστρέφειας και

Των τεχνικών προδιαγραφών.

Την προσεχή Δευτέρα, Αθήνα και Βελιγράδι θα προχωρήσουν στη στελέχωση των παραπάνω ομάδων εργασίας και θα καθοριστεί το χρονοδιάγραμμα για τη νέα συνάντηση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρήστου Σπίρτζη με την κα Μιχαίλοβιτς, αλλά και των ομάδων εργασίας στην Αθήνα, για την ταχεία και από κοινού προώθηση των συμφωνηθέντων.

Στις δηλώσεις του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χ. Σπίρτζης, υπογράμμισε “στόχος κοινός με την Σερβία είναι να αναβαθμιστεί η σιδηροδρομική υποδομή από τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης και της Βορείου Ελλάδας, μέσω Σερβίας, προς την ενδοχώρα των Βαλκανίων και την κεντρική Ευρώπη. Αυτό πιστεύουμε ότι πρέπει να γίνει μία κεντρική πολιτική για τις συνδυασμένες μεταφορές στην Ευρώπη. Όπως πρέπει και στις οδικές και στις σιδηροδρομικές συνδέσεις να χτίσουμε εκείνους τους διαδρόμους που θα μας επιτρέψουν, στο άμεσο μέλλον, και στις βαλκανικές χώρες, να έχουμε τις συνήθειες που έχουν και στις κεντρικές ευρωπαϊκές χώρες. Δηλαδή να περνάς από την μία χώρα στην άλλη χωρίς να καταλαβαίνει ο πολίτης ότι υπάρχουν σύνορα”. Ο κ. Σπίρτζης σημείωσε ότι είναι καιρός και στη δική μας περιοχή να αισθανθούν οι πολίτες την ασφάλεια που αισθάνονται οι πολίτες των χωρών της Κεντρικής Ευρώπης, κάτι που δεν μπορεί να γίνει αν δεν αναπτύξουμε τέτοιες δράσεις.

Από την πλευρά της η κα Μιχαΐλοβιτς έθεσε ως προτεραιότητα τον (οδικό) Άξονα Χ και τον σιδηροδρομικό Άξονα Χ, που “πρέπει να εκσυγχρονιστεί, διότι δεν φτάνει να έχουμε μόνο εκσυγχρονισμένο σιδηρόδρομο από το Βελιγράδι μέχρι τη Βουδαπέστη, με ταχύτητα 200 χιλ/ώρα, αλλά είναι πάρα πολύ σημαντικό να εκσυγχρονιστούν οι σιδηρόδρομοι προς το νότο, ώστε να είμαστε ανταγωνιστικοί και να μπορέσουμε να παρουσιάσουμε τους άξονες μεταφοράς ως συγκριτικό πλεονέκτημα της Σερβίας”.

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER