Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Έμφαση σε πωλήσεις καταστημάτων και θυγατρικών τους δίνουν οι τράπεζες το 2018

 
 
Η μείωση των καταστημάτων και η πώληση των θυγατρικών, κυρίως εξωτερικού, αποτελεί προτεραιότητα και "επιταγή" για τον τραπεζικό τομέα, που θα ακολουθήσει δραστική πολιτική φέτος, προς την κατεύθυνση της μείωσης του κόστους
 

Στρατηγικής σημασίας εξακολουθεί να είναι η μείωση των καταστημάτων των τραπεζών, με τα νέα δεδομένα να οριοθετούν το κρίσιμο μέγεθος σε πολύ μικρότερο δίκτυο, από αυτό που είχαν οι τραπεζικοί όμιλοι στην αρχή της κρίσης.

 

Προτεραιότητα για το 2018, στο μέτωπο του περιορισμού του κόστους, αποτελεί η περαιτέρω μείωση των τραπεζικών καταστημάτων. Τάση, που κυριάρχησε το ΄17, αλλά θα φτάσει στο απόγειό της κατά το τρέχον έτος, παράλληλα με τη ελαχιστικοποίηση της παρουσίας στο εξωτερικό.

Ακόμη και για μεγάλους ομίλους που δίνουν έμφαση στο retail banking, η ανάγκη για συγκριτικά πολύ λιγότερα καταστήματα, δεν είναι μόνο εμφανής, αλλά και επιτακτική, τόσο από την Τράπεζα της Ελλάδος, που σε κάθε ευκαιρία το επισημαίνει, όσο και από τους θεσμούς στο εξωτερικό.

Ενδεικτικά, ένα κρίσιμο μέγεθος για μια τράπεζα όπως η Eurobank είναι τα 350 – 380 καταστήματα, μέγεθος «ιδεατό» όπως το χαρακτήρισε πρόσφατα, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της Τράπεζας, κ. Στ. Ιωάννου, αναφερόμενος στον Ομιλο που σημειωτέον, περιλαμβάνει και το δίκτυο του Ταχυδρομικού Ταμιευτηρίου.

Αλλωστε, οι αριθμοί μιλάνε από μόνοι τους... Το 2017, η Eurobank  έκλεισε επιτυχώς 40 καταστήματα και ήδη το πρώτο εξάμηνο του έτους, σχεδιάζει να κλείσει επιπλέον 55 τραπεζικές μονάδες. Στόχος είναι η μείωση του λειτουργικού κόστους και η συνεπής θετική επίδραση στον ισολογισμό της.

Πέραν της Eurobank, που είναι ένα απτό παράδειγμα, στην ίδια λογική κινούνται και οι άλλοι τρεις συστημικοί όμιλοι της Εθνικής, της Alpha Bank  και της Πειραιώς. Όπως επίσης, και η μη συστημική, αλλά αντίστοιχης σημασίας, Τράπεζα Αττικής.

Η λογική του μικρότερου δικτύου συνάδει και με τη συγκυρία της κρίσης, καθώς μειώνονται τα κόστη, αλλά και με την εξέλιξη της τεχνολογίας, καθώς η νέα εποχή τρέχει ήδη με ρυθμούς ψηφιοποιημένων συναλλαγών.

Στόχος όλων, είναι η δημιουργία digital τραπεζών, όπου η παρουσία ανθρώπινου δυναμικού, πόσο μάλλον καταστημάτων, θα είναι η οριακά απαιτητή.

Πώληση καταστημάτων και θυγατρικών στο εξωτερικό

Ηδη, πάντως, τις προηγούμενες ημέρες, η Τράπεζα της Ελλάδος επανήλθε στο θέμα, με αφορμή την έκθεσή της για τα τραπεζικά δρώμενα, επισημαίνοντας χαρακτηρηστικά τα εξής:

Σε κάθε περίπτωση, οι τράπεζες θα πρέπει να προχωρήσουν σε μια πιο επιθετική πολιτική πώλησης ή μεταβίβασης, αναγνωρίζοντας τις ζημίες. Οι τράπεζες θα πρέπει ακόμα να δημιουργήσουν πρόσθετα κεφαλαιακά αποθέματα για να αντιμετωπίσουν μελλοντικές πωλήσεις ή μεταβιβάσεις μη εξυπηρετούμενων δανείων και ανοιγμάτων.

Μέσα θωράκισης και περαιτέρω εξυγίανσης των ισολογισμών αποτελούν η συνέχιση των πωλήσεων υποκαταστημάτων και θυγατρικών στο εξωτερικό και η επιτάχυνση των μέτρων μείωσης του λειτουργικού κόστους.

Αλλωστε, όσον αφορά τα λειτουργικά έξοδα των τραπεζών, σύμφωνα με τα τελευταία επίσημα στοιχεία του εννεαμήνου, παρατηρήθηκε μικρή μείωση ως αποτέλεσμα της περαιτέρω συρρίκνωσης του προσωπικού και του δικτύου καταστημάτων. Η εξέλιξη αυτή σε συνδυασμό με την οριακή ενίσχυση των λειτουργικών εσόδων είχε ως συνέπεια τη βελτίωση τόσο των λειτουργικών κερδών το εννεάμηνο του 2017 όσο και του δείκτη αποτελεσματικότητας (λόγος λειτουργικών εξό-δων προς έσοδα) των ελληνικών τραπεζών, ο οποίος διαμορφώνεται πλέον σε επίπεδο χαμηλότερο έναντι του μέσου όρου των μεσαί- ου μεγέθους τραπεζικών ομίλων στην ΕΕ.

 
Περισσότερα: Τράπεζες

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER