Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Τη συντήρηση του TAP στην Αλβανία αναλαμβάνει ο ΔΕΣΦΑ

 
 
Δραστηριοποίηση εκτός συνόρων για τον Ελληνικό Διαχειριστή, ενώ προχωρούν οι επαφές για το «Κάθετο Διάδρομο» και τον αγωγό Θεσσαλονίκης – Σκοπίων
 

Σε κοινή εταιρεία που δημιουργεί ο ΔΕΣΦΑ με την Αλβανική εταιρεία αερίου ALBGAS, αναθέτει, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία του TAP το έργο της λειτουργίας και συντήρησης του αγωγού επί Αλβανικού εδάφους.

 

Σήμερα πρόκειται να βρεθεί στα Τίρανα η διοίκηση του ΔΕΣΦΑ, όπου θα «πέσουν» οι σχετικές υπογραφές.

Κάθετος Διάδρομος

Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι μετά το Πάσχα, στις αρχές Μαΐου, θα υπογραφεί το MOU ανάμεσα στο ΔΕΣΦΑ και τους λοιπούς διαχειριστές, τη Bulgartransgaz (Βουλγαρία), την Transgaz (Ρουμανία) και την FGSZ (Ουγγαρία) για την κατασκευή του Κάθετου Διαδρόμου (Vertical Corridor).

Ενδιαφέρον για συμμετοχή στο έργο έχει δείξει και η Uktransgaz, ο διαχειριστής της Ουκρανίας.

Υπενθυμίζεται ότι στις αρχές Σεπτεμβρίου είχε υπογραφεί στη Βουδαπέστη η κοινή δήλωση των Διαχειριστών Ελλάδας, Βουλγαρίας, Ρουμανίας Ουγγαρίας και της εταιρείας ICGB ότι προτίθενται να εντείνουν τις προσπάθειές τους σε τεχνικό και ρυθμιστικό επίπεδο για την υλοποίηση του έργου.

Η υπογραφή του MOU αναμένεται να αποτελέσει ένα από τα βασικά επιχειρήματα στην προσπάθεια χωρών όπως η Ρουμανία να εξασφαλίσουν κοινοτικούς πόρους για τις απαιτούμενες μελέτες και τα αναγκαία έργα στο δίκτυό τους. Σημειώνεται ότι στη Ρουμανία εκτιμάται ότι θα πρέπει να γίνουν οι μεγαλύτερες αναβαθμίσεις του υφιστάμενου συστήματος προκειμένου να καταστεί λειτουργικός ο Vertical Corridor.

Ο λεγόμενος κάθετος διάδρομος διασυνδετήριων αγωγών μεταξύ Βουλγαρίας-Ρουμανίας και Ρουμανίας-Ουγγαρίας και της Ουκρανίας, θα επιτρέψει την διακίνηση αερίου από τον νότο, δηλαδή τη χώρα μας, προς τον βορρά. Το σύστημα αυτό μπορεί να τροφοδοτείται και από τερματικό σταθμό LNG της Ρεβυθούσας, ο οποίος ιδιαίτερα μετά την αναβάθμισή του θα έχει σημαντική πλεονάζουσα δυναμικότητα, δίνοντας πρόσβαση σε χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης σε υγροποιημένο φυσικό αέριο LNG.

Βεβαίως ο κάθετος διάδρομος στον οποίο θυμίζουμε εντάσσεται και ο Ελληνοβουλγαρικός αγωγός IGB θα δώσει πρόσβαση στις εν λόγω χώρες και στο αέριο της Κασπίας που θα μεταφέρει ο υπό κατασκευή αγωγός TAP.

Αγωγός Θεσσαλονίκης - Σκοπίων

Προχωρά τέλος η διαδικασία εκπόνησης της μελέτης σκοπιμότητας που θα δείξει τις προοπτικές βιωσιμότητας ενός αγωγού αερίου που θα συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τα Σκόπια, μήκους 160 χιλιομέτρων.

Ως γνωστόν έχει υπογραφεί Μνημόνιο κατανόησης για την κατασκευή αγωγού, ανάμεσα στο ΔΕΣΦΑ  και την εταιρεία MER των Σκοπίων. Ο αγωγός προβλέπεται να ξεκινά από την Νέα Μεσημβρία και θα καταλήγει στο Stip (FYROM) προσφέροντας απευθείας πρόσβαση σε προμήθεια υγροποιημένου φυσικού αερίου LNG για το κράτος των Σκοπίων από το τερματικό της Ρεβυθούσας.

Σύμφωνα με τις επίσημες ανακοινώσεις ο νέος αγωγός θα μπορεί επίσης να συνδεθεί με άλλα project που βρίσκονται σε εξέλιξη ή σχεδιάζονται για την περιοχή. Συγκεκριμένα μέσω του νέου έργου θα υπάρχει η δυνατότητα σύνδεσης του δικτύου φυσικού αερίου της FYROM με τον TAP.

 

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 247 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER