Μην τα χάσετε

 

 

ChampionsID, η ελληνική πλατφόρμα για αθλητές που 'κοιτάζει στα ίσια' την αμερικανική αγορά

 
 
 
Πόσο εξοικειωμένοι είναι οι Έλληνες με την ψηφιακή προώθηση του ταλέντου τους. Τι συμβαίνει μεταξύ των χιλιάδων μελών της πλατφόρμας, που πολλοί αποκαλούν "LinkedIn των αθλητών". Ο Κωνσταντίνος Συνοδινός μιλά για το ChampionsID στο NEWS 24/7 και παίρνει θέση, ως προς το αν και κατά πόσο αποτελεί η κρίση πραγματικό εμπόδιο, για την κατάκτηση των ονείρων μας
 

Από τους ελληνικούς - εγχώριους διαγωνισμούς στο Παγκόσμιο Συνέδριο Επιχειρηματικότητας του Ομπάμα. Μία ελληνική πλατφόρμα κατακτά σταδιακά τον ψηφιακό αθλητικό κόσμο, μετρώντας ήδη περισσότερα από 20.000 μέλη. Ο Κωνσταντίνος Συνοδινός, ένας εκ των πέντε πρωτεργατών του ChampionsID, μιλά στο NEWS 24/7 για την πορεία της ομάδας από τη έμπνευση της ιδέας μέχρι το σημερινό, χειροπιαστό κάλεσμα του παγκόσμιου αθλητικού πληθυσμού.

 

Η για περισσότερο από 20 χρόνια ενασχόληση με τις πολεμικές τέχνες και τον αθλητισμό και η επιθυμία του να βγει από το "κουτί του", οδήγησαν τον Κωνσταντίνο Συνοδινό και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας του να αγγίξουν το όνειρό τους, δημιουργώντας και προκαλώντας τα όριά τους.

"Η επιτυχία δεν είναι κάτι συμβαίνει μια στιγμή και τελειώνει εκεί. Είναι μακρύς ο δρόμος και κάθε τι που πετυχαίνουμε, το βλέπουμε σαν άλλο ένα σκαλί για κάτι καλύτερο", λέει ο κ. Συνοδινός, σημειώνοντας μεταξύ άλλων, ότι "η κρίση πολλές φορές είναι άλλοθι για πολύ κόσμο. Ποτέ δεν υπάρχουν ευκαιρίες. Εμείς τις δημιουργούμε".

Σταθερά προσηλωμένοι στον στόχο, να βοηθήσουν τον αθλητή στην ανάδειξη του ταλέντου του, την εξερεύνηση επαγγελματικών ευκαιριών και την εύρεση υπηρεσιών σχεδιασμένων για το οικοσύστημα του αθλητισμού, το ChampionsID έχει βάλει γερά θεμέλια, κοιτάζοντας "στα ίσια" την αμερικανική αγορά, ενώ έχει ήδη βρει τους μιμητές του.

Διαβάστε τη συνέντευξη του κ.Συνοδινού στο NEWS 24/7, για το πώς μπορεί κανείς, μελετώντας αυτό που θέλει κι αγαπά, να το τολμήσει και να κάνει το ομορφότερο ταξίδι της ζωής του.

Κύριε Συνοδινέ, πόσοι άνθρωποι βρίσκονται πίσω από το ChampionsID; Πώς ξεκινήσατε, ποιος είχε το "μικρόβιο" της δημιουργίας του;

Είμαστε μια ομάδα 5 ατόμων η οποία θέλουμε να μεγαλώσει στο επόμενο διάστημα, φέρνοντας καινούρια άτομα με νέες ιδέες και συμπληρωματικές ικανότητες.

Η ιδέα του ChampionsID προέκυψε πριν περίπου 3 χρόνια. Το μικρόβιο της δημιουργίας προέκυψε από δύο παράγοντες θεωρώ. Από την μία έχοντας περάσει από τον χώρο του αθλητισμού για πάνω από 20 χρόνια και ζώντας όλη εκείνη την προσπάθεια και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ένας αθλητής στην πορεία του, προκειμένου να δει τα αθλητικά του όνειρα να πραγματοποιούνται, ήθελα πάντα να βρω μια λύση στο πρόβλημα αυτό.

Από την άλλη το μικρόβιο της επιχειρηματικότητας καθαυτής, που υπήρχε από τα πρώτα χρόνια των σπουδών μου. Το μικρόβιο της επιχειρηματικότητας έχει την προέλευση του θεωρώ στην έμφυτη επιθυμία κάποιου να βγει από το "κουτί του", να δημιουργήσει, να αφήσει τη σφραγίδα του σε ένα τομέα που τον ενδιαφέρει και να προκαλέσει τα όρια του.

Ποια είναι η δική σας προσωπική ιστορία; Περιγράψτε μου με λίγα λόγια την πορεία σας, τη σχέση σας με τον αθλητισμό και τις σπουδές σας.

Είκοσι χρόνια πριν η πορεία μου ξεκίνησε πολύ διαφορετικά. Σαν αθλητής πολεμικών τεχνών από μικρή ηλικία είχα την προσδοκία να κάνω το όνειρο μου πραγματικότητα και να γίνω επαγγελματίας αθλητής. Κατάφερα να κάνω πρωταθλητισμό, να αγωνιστώ με την Εθνική ομάδα στο εξωτερικό, αλλά οι δυσκολίες που αντιμετώπισα στην προσπάθεια αυτή με ανάγκασαν, να αλλάξω κατεύθυνση.

Τελείωσα το τμήμα Οργάνωσης και διοίκησης του Πανεπιστημίου Πειραιά και μετά το MBA του ίδιου πανεπιστημίου ενώ στη συνέχεια εργάστηκα για 8 χρόνια στην Procter & Gamble και στην DIAGEO σαν Brand Manager διάφορων προϊόντων σε Ελλάδα και εξωτερικό. Παρόλα αυτά το πάθος για τον αθλητισμό υπήρχε πάντα όλα αυτά τα χρόνια και αυτό με ώθησε στο να ασχοληθώ και πάλι με τον χώρο αυτό με άλλον πλέον ρόλο. Πριν λίγο διάστημα επίσης ιδρύσαμε και την εταιρία simplyDigital.gr που σκοπεύει να μεταφέρει σε νέους επιχειρηματίες την γνώση που έχουμε αποκομίσει αυτά τα χρόνια στο ψηφιακό περιβάλλον.

 

Από τον διαγωνισμό της Εθνικής Τράπεζας στη Silicon Valley. Ποια ήταν τα βήματα της επιτυχίας του ChampionsID, εν μέσω μάλιστα κρίσης;

Το πρώτο βήμα ήταν η δημιουργία της πλατφόρμας από το στάδιο της ιδέας. Να βρεθεί η ομάδα που θα το δημιουργήσει, να γίνει όλο αυτό ένα business plan και φυσικά να υλοποιηθεί και να βγει στην αγορά, που είναι και το πιο κρίσιμο πάντα βήμα. Εκεί εκμεταλλευτήκαμε πολύ την δύναμη των social media και συγκεκριμένα του Instagram που είναι και η μεγαλύτερη μας κοινότητα.

Η επιτυχία δεν είναι κάτι συμβαίνει μια στιγμή και τελειώνει εκεί. Είναι μακρύς ο δρόμος και κάθε τι που πετυχαίνουμε το βλέπουμε σαν άλλο ένα σκαλί για κάτι καλύτερο. Δεν θεωρούμε ότι ακόμα έχουμε πετύχει αυτά που θέλουμε. Σίγουρα οι διαγωνισμοί που κερδίσαμε και το ότι επιλεχθήκαμε από το US Department να εκπροσωπήσουμε την Ελλάδα στο παγκόσμιο συνέδριο Επιχειρηματικότητας που διοργανώθηκε από τον Ομπάμα ήταν μια πολύ περήφανη στιγμή για εμάς, αλλά πιστεύουμε πολύ στην ποιότητα της πλατφόρμας και της ομάδας στοχεύοντας πάντα σε κάτι καλύτερο. Η κρίση πολλές φορές είναι άλλοθι θεωρώ για πολύ κόσμο. Ποτέ δεν υπάρχουν ευκαιρίες. Εμείς τις δημιουργούμε.

Πόσο εύκολο ή δύσκολο ήταν η ιδέα του ChampionsID να γίνει πράξη; Πόσο πρόσφορο ήταν το κλίμα και οι συνθήκες στην Ελλάδα όταν ξεκινήσατε το εγχείρημά σας;

Καμία ιδέα όσο καλή και αν είναι δεν είναι εύκολο να υλοποιηθεί και φυσικά να βγει στην αγορά. Είναι πολλοί εκείνοι οι παράγοντες που επηρεάζουν και κρίνουν την επιτυχία της. Το κλίμα της Ελλάδας δεν μας επηρέασε όσον αφορά την απήχηση στο κοινό, καθώς απευθυνόμαστε σε ένα παγκόσμιο αθλητικό πληθυσμό, αλλά στην προσπάθεια μας να βρούμε επένδυση καθώς οι πόροι εδώ είναι περιορισμένοι.

Πέρα από το  θεσμικό και νομικό πλαίσιο, το να δημιουργήσεις ένα παγκόσμιο project δεν έχει πλέον γεωγραφικό περιορισμό. Μπορείς να απευθυνθείς σε οποιαδήποτε αγορά από οπουδήποτε. Έτσι και εμάς η μεγαλύτερη μας αγορά είναι η Αμερική χωρίς να βρισκόμαστε "φυσικά" εκεί.

 

Από την εμπειρία σας βλέπετε, να έχει αλλάξει κάτι; Είναι η Ελλάδα φιλική χώρα προς τις startups και γενικά, με όσους θέλουν να αναπτύξουν επιχειρηματική δραστηριότητα;

Θεωρώ ότι η δυσκολία να αναπτυχθεί ένα τεχνολογικό startup που ξεκινάει από την Ελλάδα δεν είναι το υφεσιακό περιβάλλον, αλλά το κατά πόσο η χώρα με θεσμούς και πρωτοβουλίες ενθαρρύνει έμπρακτα αυτή την προσπάθεια. Ήδη βλέπουμε χώρες πολύ λιγότερο προχωρημένες στο τεχνολογικό γίγνεσθαι να κάνουν ταχύτατα βήματα επειδή ακριβώς αποτελεί βασικό στόχο των κυβερνήσεων τους να ευνοήσουν αυτή την ανάπτυξη, τόσο βοηθώντας τα εγχώρια startups αλλά προσελκύοντας και ξένα.

Νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε ότι το φορολογικό επίσης πλαίσιο που όλοι οι επαγγελματίες βιώνουν είναι τουλάχιστον γρίφος για δυνατούς λύτες αυτή τη στιγμή και δεν παρέχει κανένα κίνητρο στους νέους startuppers να ιδρύσουν τις εταιρίες τους στην Ελλάδα.

Τι ακριβώς είναι η πλατφόρμα, που πολλοί αποκαλούν "LinkedIn των αθλητών";

Ξεκινήσαμε σαν αυτό ακριβώς. Μια προσπάθεια να φέρουμε κοντά τον κόσμο του αθλητισμού σε μία πλατφόρμα, ακολουθώντας το παράδειγμα του linkedin προσαρμοσμένο όμως στις ιδιαιτερότητες του κλάδου.

Πλέον το ChampionsID.com έχει εξελιχθεί από αυτό το μοντέλο, παίρνοντας το feedback από τους χρήστες μας, και είναι πλέον μια παγκόσμια πλατφόρμα προώθησης της αθλητικής καριέρας και εκπλήρωσης των αθλητικών ονείρων.

Πιο συγκεκριμένα, ο σκοπός μας είναι να βοηθήσουμε τον αθλητή στην ανάδειξη αθλητικού του ταλέντου, στην εξερεύνηση επαγγελματικών ευκαιριών και εύρεση υπηρεσιών σχεδιασμένων για το οικοσύστημα του αθλητισμού. Υπηρεσίες που θα αφορούν τόσο αθλητές , επαγγελματίες ή ερασιτέχνες όσο και ομάδες η οργανισμούς.

Επίσης παρέχουμε πλέον την δυνατότητα και σε ειδικούς του χώρου του αθλητισμού να παρέχουν υπηρεσίες και να αποκτήσουν εισόδημα μέσα από την πλατφόρμα μας, απευθυνόμενοι στους αθλητές μας.

 

Τι δυνατότητες δίνει στους αθλητές, ποιος μπορεί να συμμετάσχει, πώς λειτουργεί;

Ένας αθλητής πλέον μπορεί να  συστηθεί στο δίκτυο κάνοντας προφίλ μέσα από το οποίο μπορεί να αποτυπώσει όλη του την καριέρα, να δικτυωθεί αλλά και να βρει πράγματα που υπό άλλες συνθήκες θα έπρεπε να δυσκολευτεί αρκετά να το κάνει μόνος του.

Μερικά παραδείγματα: Ένας αθλητής μπορεί να βρει ατζέντη, χορηγό, να αποκτήσει γνώση από ειδικούς του χώρου, να δημιουργήσει επαγγελματικά βίντεο, να αγοράσει εξειδικευμένα προγράμματα βελτίωσης για αθλητές, να βρει υπηρεσίες προώθησης του αθλητικού του brand name, να αναθέσει το κομμάτι του Μαρκετινγκ σε ειδικούς, να αποκτήσει πρόσβαση σε Αμερικάνικα κολλέγια, να λαβει συμβουλευτικές υπηρεσίες και πολλές άλλες που προστίθενται καθημερινά.

Ποιο είναι το προφίλ των χρηστών της πλατφόρμας; Σε τι ποσοστό γνωρίζουν τις "υπηρεσίες" που παρέχει το ChampionsID οι Έλληνες αθλητές, πόσο εξοικειωμένοι είναι με αυτού του είδους την προώθησή τους;

Αυτή τη στιγμή απευθυνόμαστε σε κάθε αθλητή που από τα πρώτα βήματα της αθλητικής του καριέρας μέχρι και πολύ πιο προχωρημένα στάδια (όντας επαγγελματίας) καθώς καλύπτουμε ένα μεγάλο φάσμα αναγκών. Τα groups ανθρώπων που συγκεντρώνει πλέον η πλατφόρμα είναι αθλητές 13-30, Επαγγελματίες του χώρου (προπονητές, αντζέντηδες και recruiters) αλλά και επαγγελματίες του αθλητισμού (αθλητικούς σχεδιαστές, διατροφολόγους, ειδικούς video scouting, σύμβουλους εικόνας και προώθησης κτλ). Οι Έλληνες είναι εξοικειωμένοι με την πλατφόρμα αλλά συνήθως ακολουθούν trends. Η πλατφόρμα μας έγινε γνωστή στην Ελλάδα αφού είχε ήδη γίνει γνωστή στην Αμερική παρά το γεγονός οτι λανσάραμε πρώτα εδώ!

Ανταγωνισμός και άλλες εφαρμογές. Υπάρχει; Και αν ναι, πόσο έντονος είναι και πόσο δυσκόλεψε την επικράτηση και επιτυχία σας;

Ανταγωνισμός υπάρχει, υπήρχε και θα υπάρξει. Άλλες εφαρμογές έχουν αντιγράψει την προσπάθεια μας, αλλά αυτό το βλέπουμε θετικά πάντα. Πιστοποιεί την ύπαρξη της ευκαιρίας και το γεγονός ότι κάνουμε κάτι καλά. Επίσης μας βάζει πάντα στη λογική, του ότι πρέπει πάντα να εξελίσσουμε την πλατφόρμα μας, να καταλαβαίνουμε καλύτερα το κοινό μας και να κάνουμε τη ζωή τους ευκολότερη. Αυτό είναι πάντα το ζητούμενο.

Το νέο ChampionsID.com (η νέα έκδοση της πλατφόρμας από τον Ιούνιο) ουσιαστικά είναι πρώτο σε αυτό που κάνει παγκοσμίως. Πρόκειται για την πρώτη αγορά αθλητικών υπηρεσιών στον κόσμο. Μία πλατφόρμα στην οποία ο αθλητής μπορεί να βρει ό,τι τον αφορά και ότι μπορεί να συμβάλει στην προώθηση της καριέρας του από το ξεκίνημα της.

 

Τι θα συμβουλεύατε έναν νέο άνθρωπο, που σκέφτεται να κάνει τα πρώτα του βήματα στις επιχειρήσεις;

Θα τον συμβούλευα τρία πράγματα:

α) Να έχει απόλυτη γνώση του τι σημαίνει επιχειρηματικότητα σε βάθος και οχι να το κάνει επειδή ενδεχομένως είναι στη μόδα. Τι σημαίνει ουσιαστικά, πως είναι η καθημερινή ρουτίνα ενός νέου επιχειρηματία. Πως είναι το πρόγραμμα κάποιου ποιού ξεκινάει, ποιές οι δυσκολίες που θα αντιμετωπίσει και τις οποίες θα πρέπει να είναι έτοιμος ψυχολογικά να τις ξεπερνάει σε καθημερινή βάση. Η επιχειρηματικότητα δεν είναι για όλους.

β) Να είναι έτοιμος να αποτύχει. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα υπάρξουν λάθη, στιγμές που όλα μοιάζουν μαύρα, πλάνα που θα πέσουν έξω. Εκεί ακριβώς χρειάζεται η ψυχραιμία, η πίστη στον εαυτό σου και στην ομάδα σου αλλά και η διάθεση να μάθεις από τα λάθη σου. Είναι βασικό να μπορείς να συνεχίζεις μένοντας το ίδιο παθιασμένος παρά τις αποτυχίες.

γ) Να βρει κάτι για το οποίο θα παθιαστεί όσο τίποτα άλλο στη ζωή του. Προκειμένου να περάσεις μέσα από τις δυσκολίες αλώβητος, θεωρώ ότι είναι απαραίτητο να είσαι ερωτευμένος με αυτό που κάνεις και να δίνεις το 100%. Ενδεχομένως το 99% να μην είναι αρκετό.

Αν έχει μελετήσει όλα αυτά και το θέλει πραγματικά, να το τολμήσει. θα είναι το ομορφότερο και πιο συναρπαστικό ταξίδι της ζωής του.

Ποια είναι επόμενα βήματα και σχέδιά σας;

Έμφαση μας παραμένει η Αμερικάνικη αγορά η οποία είναι και η μεγαλύτερη βάσει αριθμού χρηστών του ChampionsID.com αλλά και αρκετά ώριμη σε τεχνολογικές λύσεις γύρω από τον αθλητισμό.

Τo όραμά μας είναι ίδιο από την αρχή, θέλουμε να βοηθήσουμε όσο το δυνατόν μεγαλύτερο αριθμό αθλητών να φτάσουν πιο κοντά στα αθλητικά τους όνειρα. Στόχος μου είναι να αποτελέσει το championsID το δεξί χέρι για εκατομμύρια ανθρώπους του χώρου. Όταν καταφέρουμε αυτό θα έχουμε εκπληρώσει και τους στόχους μας.

 

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 247 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER
comments powered by Disqus