Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Ελληνικά ξενοδοχεία: Οι πελάτες πρώτα αναζητούν γρήγορο WI FI και μετά σάουνα ή χαμάμ

 
 
Ποιες είναι οι νέες πραγματικότητες στα ελληνικά ξενοδοχεία τα τελευταία χρόνια και ποιες οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν άμεσα
 

Το νέο σκηνικό όπως έχει διαμορφωθεί στην τουριστική βιομηχανία διεθνώς αλλά και στην χώρας μας παρουσίασε το απόγευμα της Παρασκευής ο πρόεδρος του ο Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος Γιώργος Τσακίρης στην 6η Γενική Συνέλευση του ΞΕΕ. Συγκεκριμένα μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο κ. Τσακίρης μεταξύ άλλων ανέφερε

 

Τη στιγμή που εμείς παραμένουμε καθηλωμένοι στα προβλήματα μας, ο παγκόσμιος  τουρισμός και οι τάσεις του  αλλάζουν ραγδαία. Το μοντέλο λειτουργίας του τουρισμού και ο τρόπος διάθεσης του τουριστικού προϊόντος, όπως τα γνωρίσαμε τα προηγούμενα, πολλά χρόνια, πολύ λίγα κοινά έχουν με τις νέες πραγματικότητες που διαμορφώνονται και καλούμαστε σήμερα να αντιμετωπίσουμε: 

Πραγματικότητα 1: Με την εισβολή του digitality στην τουριστική οικονομία, το μεγαλύτερο μέρος των τουριστικών κρατήσεων γίνεται πλέον ηλεκτρονικά και από κινητά τηλέφωνα. Χαρακτηριστικό είναι  ότι οι πελάτες μας πλέον πρώτα αναζητούν το  γρήγορο wifi και μετά τη σάουνα ή το χαμάμ.

Πραγματικότητα 2: Οι Online Travel Agents γιγαντώνονται και το μερίδιο αγοράς τους ξεπερνάει πλέον  αυτό των παραδοσιακών tour operators, την ίδια στιγμή που διαρκώς αναδύονται, νέες αγορές και νέοι προορισμοί.

Πραγματικότητα 3: 

Βιώνουμε ήδη τις ανατρεπτικές συνέπειες που προκαλεί η ανάπτυξη και εξάπλωση της sharing economy όπως έχει επικρατήσει να ονομάζεται  η ενοικίαση σπιτιών ως τουριστικών καταλυμάτων. Η ανάπτυξη αυτή της σκιώδους οικονομίας πλήττει, σε πρώτο στάδιο, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

 

Μέσα σε αυτό το μεταβατικό διεθνές περιβάλλον, η μικρομεσαία επιχείρηση μπαίνει στο στόχαστρο, αποτελώντας είτε μια στρατηγική απώλεια είτε στην καλύτερη περίπτωση, μια παράπλευρη απώλεια. Και δεν αναφέρομαι μόνο στις ΜΜ ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αλλά στο σύνολο του μικρομεσαίου παραγωγικού δυναμικού.  Η οριζόντια φορολόγηση, η πολυπλοκότητα της νομοθεσίας, η ανοχή και ενίσχυση της sharing economy, οι ασφυκτικές περιβαλλοντικές προϋποθέσεις που έχουν οριζόντιο χαρακτήρα, όλα κατατείνουν είτε στον αποκλεισμό είτε στην τελική εξάντληση της μικρομεσαίας επιχείρησης και επιχειρηματικότητας.

Οφείλουμε να δράσουμε. Οφείλουμε να αλλάξουμε ριζικά τη φιλοσοφία μας  στον τρόπο του τουριστικού λειτουργείν και επιχειρείν. Συχνά, εγκλωβισμένοι στην καθημερινότητά μας και στη σταδιακή διολίσθησή μας σε αυτή, αναγάγουμε τα όποια, πολλά, καθημερινά προβλήματά μας σε μείζονα, γεγονός που τελικά μας εμποδίζει να δούμε και να συνειδητοποιήσουμε τη μεγάλη εικόνα.  Και η μεγάλη εικόνα είναι οι επερχόμενες αλλαγές και ανακατατάξεις στη δουλειά μας, όπως την ξέραμε μέχρι σήμερα. Υπό αυτές τις συνθήκες, θεμελιώδεις προϋποθέσεις για να κερδηθεί το μεγάλο στοίχημα επιβίωσης,  των παραδοσιακών αδειοδοτημένων  μορφών φιλοξενίας  είναι:

1. Η παροχή ποιοτικών, πιστοποιημένων και value for money υπηρεσιών

2. Η εισαγωγή τεχνολογιών αιχμής στην παραγωγή, διάθεση και πώληση των υπηρεσιών μας.

3. Η διαμόρφωση καινοτόμων  ξενοδοχειακών προϊόντων ελκυστικών  στα νέα πελατειακά κοινά που σχηματίζονται.

4.  Η υιοθέτηση πολλών τιμολογιακών προσεγγίσεων του προϊόντος μας, δηλαδή του multipricing  με σεβασμό στο value for money του προϊόντος.

5. Η επιθετική διείσδυσή μας στο sharing economy και η υιοθέτηση των τεχνολογιών και πρακτικών τους. Η λογική πολλών συνάδελφων που ακόμη και σήμερα αντιμετωπίζουν το φαινόμενο του sharing economy ως «μόδα που θα περάσει», είναι αφελής  και πρέπει να εγκαταλειφθεί.

6. Η επένδυση σε νέα ταλέντα και  στην ψηφιακή κατάρτιση των στελεχών μας.

7. Η συνεργασία. Μία λέξη ξένη στην κουλτούρα μας, αλλά νομοτελειακά απαραίτητη στο νέο περιβάλλον που διαμορφώνεται. Οι συνεργασίες μεταξύ επαγγελματιών καταλυματιών, αλλά και γενικά μεταξύ τουριστικών επαγγελματιών για την παροχή κάθετων και ολοκληρωμένων υπηρεσιών στους επισκέπτες μας αποτελούν τη διέξοδο βιωσιμότητας των επιχειρήσεών μας και κυρίως των ΜΜ.

Στην προσπάθεια αυτή επιβίωσης και ανάπτυξης των τουριστικών επιχειρήσεων το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος, είχε, έχει και θα έχει, καθοριστικό ρόλο Γι’ αυτό και παρά τις προκλήσεις που αντιμετωπίσαμε τα τελευταία χρόνια, παρά ακόμη και την αμφισβήτηση της ίδιας ύπαρξης του Επιμελητηρίου, με πολλή προσπάθεια, πετύχαμε την ενίσχυση και την ισχυροποίησή του.

 

Σχετικά θέματα:

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER