Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

ΕΨΑ: Τα αναψυκτικά από την Μαγνησία που ταξιδεύουν σε 27 χώρες

 
 
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΕΨΑ, Πένυ Τσαούτου, μιλάει στο News 24/7 λίγες ημέρες πριν από την διεξαγωγή του Συνεδρίου Ανάπτυξης, στο οποίο είναι βασική ομιλήτρια
 

Δεν είναι πολλές οι εταιρείες του Νομού Μαγνησίας, οι οποίες έχουν καταφέρει να έχουν φθάσει στην δέκατη δεκαετία της ζωή τους. Η γη των Κενταύρων που υπήρξε μία από τις βασικές βιομηχανικές ζώνες της χώρας φιλοδοξεί μέσα από ένα νέο μοντέλο να πρωταγωνιστήσει στην ανάπτυξη των επόμενων ετών. Η ΕΨΑ έχει το δικό της μερίδιο σε αυτή ανάπτυξη και για τον λόγο αυτό η Διευθύνουσα Σύμβουλος της, Πένυ Τσαούτου είναι ανάμεσα στους ομιλητές του 3ου Συνεδρίου Ανάπτυξης: "Σχεδιάζουμε τη Μαγνησία της επόμενης εικοσαετίας" που θα πραγματοποιηθεί στις 11 & 12 Νοεμβρίου στο Συγκρότημα Τσαλαπάτα - Ergon Showground στο Βόλο.

Λίγες ημέρες πριν από την διεξαγωγή του συνεδρίου η κα. Τσαούτου μιλάει μεταξύ των άλλων, στο News 24/7 - το οποίο στηρίζει την εκδήλωση ως χορηγός επικοινωνίας - για τα σχέδια της ΕΨΑ αλλά και τις δυνατότητες ανάπτυξης του Νομού Μαγνησίας.

 

Τα τελευταία δύο χρόνια ο Νομός της Μαγνησίας γνώρισε έντονη αποβιομηχανοποίηση με το κλείσιμο τριών μονάδων (ΒΙΣ, ΙΜΑΣ, Λεβεντέρης). Αυξάνει το γεγονός αυτό το αίσθημα ευθύνης της ΕΨΑ απέναντι στην κοινωνία της Μαγνησίας;

Το πρόβλημα δεν εμφανίστηκε μόνο τα δύο τελευταία χρόνια. Να μην ξεχνάμε το κλείσιμο της ΤΕΟΚΑΡ και της Βαμβακουργίας, και να προσθέσουμε στην πρόσφατη λίστα και τη μονάδα της CocaCola 3E στη Βιομηχανική του Βόλου. Όλα αυτά δεν μεταβάλλουν το αίσθημα ευθύνης της ΕΨΑ απέναντι στην κοινωνία της Μαγνησίας που ήταν πάντα μεγάλο. Θέλουμε να παραμείνουμε δυνατοί στη Μαγνησία και ελπίζουμε ότι και η τοπική κοινωνία θα μας στηρίζει ανάλογα.

Η ΕΨΑ με καινοτόμα προϊόντα έχει καταφέρει τα τελευταία χρόνια να ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα. Ποια είναι η πορεία της και οι στόχοι της για τις αγορές του εξωτερικού;

Αυτή τη στιγμή η ΕΨΑ ταξιδεύει σε 27 χώρες. Μεγαλύτερη έμφαση στις εξαγωγές έχει δοθεί τα τελευταία 5-6 χρόνια, όπου έχουμε συμμετοχή σε μεγάλες εκθέσεις του εξωτερικού. Αυτή τη στιγμή οι εξαγωγές μας αποτελούν περίπου το 10% του τζίρου μας και προσπαθούμε να ανεβάσουμε αυτό το ποσοστό. Σημαντικές εξαγωγές είχαμε πρόσφατα στις χώρες του Περσικού κόλπου και στο Ισραήλ, ενώ μεγάλο στοίχημα αποτελεί η αγορά της Αμερικής και της Κίνας. Οι μεταφορές σε μακρινές χώρες έχουν γίνει πιο προσιτές και αγορές στην «άλλη άκρη του κόσμου» όπως η Αυστραλία μπορούν να είναι μέσα στους στόχους της ΕΨΑ.

Το πιο δυνατό προϊόν στο χαρτοφυλάκιο της ΕΨΑ είναι η λεμονάδα της. Που οφείλεται αυτή η καλή φήμη για το συγκεκριμένο προϊόν και ποιο είναι το πλέον δυναμικό ανερχόμενο από την συλλογή σας;

Η λεμονάδα είναι το προϊόν που ξεκίνησε η ΕΨΑ το 1924 και κρατάει τη φήμη της και τη συνταγή της μέχρι σήμερα. Οι άριστες πρώτες ύλες και η σημασία στην ποιότητα παραμένουν σημαντικά συστατικά της φιλοσοφίας της ΕΨΑ. Χωρίς να ξεχνάμε τη λεμονάδα μας, τα τελευταία χρόνια έχουμε κυκλοφορήσει νέες γεύσεις όπως το σαγκουίνι, η pink lemonade, αλλά και λεμονάδα και πορτοκαλάδα με γλυκαντικό από το φυτό στέβια. Στο εξωτερικό δείχνει να έχει σημαντική ανταπόκριση η βιολογική μας λεμονάδα και πορτοκαλάδα - ένα πολύ ιδιαίτερο προϊόν.

Παρά τον ανταγωνισμό σας στο ράφι με τις άλλες ελληνικές εταιρείες του κλάδου έχετε καταφέρει και ενώσατε τις δυνάμεις σας κάτω από την ομπρέλα της πρωτοβουλίας «Ελλα-δικά μας». Τι ακριβώς είναι αυτή η πρωτοβουλία και τι σκοπό έχει;

Στην Πρωτοβουλία "Ελλα-δικά μας» συμμετέχουν όσες εταιρείες πληρούν το τρίπτυχο Βάση-Ιδιοκτησία-Παραγωγή στην Ελλάδα. Είμαστε λοιπόν εταιρείες που έχουμε την έδρα μας στην Ελλάδα, φορολογούμαστε στην Ελλάδα, παράγουμε στην Ελλάδα, οι μέτοχοι κατά τουλάχιστον 51% είναι Έλληνες, χρησιμοποιούμε ελληνικές πρώτες ύλες, κ.λπ. Σήμερα στην πρωτοβουλία συμμετέχουν 32 εταιρείες, οι οποίες είναι πιστοποιημένες από ανεξάρτητο φορέα, την Eurocert, ότι πληρούν τα κριτήρια που προαναφέραμε. Θέλουμε ο καταναλωτής, κάθε φορά που επιλέγει ένα προϊόν με το σήμα "Ελλα-δικά μας" να γνωρίζει ότι η προστιθέμενη αξία του επιστρέφει υπερπολλαπλάσια και επανεπενδύεται στην Ελληνική Οικονομία & Κοινωνία. Αν αναλογιστούμε τα δις ευρώ που κοστίζουν οι εισαγωγές προϊόντων κάθε χρόνο, καταλαβαίνουμε ότι υπάρχει μεγάλο περιθώριο για συνέργειες μεταξύ των ελληνικών εταιριών, παρόλο που συναγωνιζόμαστε στο ίδιο ράφι.

Το συνέδριο που συμμετέχετε αφορά στον σχεδιασμό της Μαγνησίας την επόμενη εικοσαετία. Πως ονειρεύεστε εσείς να είναι ο τόπος που γεννηθήκατε και μεγαλώσατε αλλά και η εταιρεία σας μετά από 20 χρόνια;

Ο καθένας αρέσκεται στο να κάνει αισιόδοξα όνειρα. Από τον τόπο που μεγάλωσα δεν έχω στο μυαλό μου μόνο την ΕΨΑ. Μετά από 20 χρόνια φαντάζομαι να «πουλάμε» όχι μόνο τα αναψυκτικά μας αλλά και τις ομορφιές της περιοχής μας. Να «εξάγουμε» τις παραλίες του Παγασητικού, τα μονοπάτια του Πηλίου, να έχουμε σοβαρές υποδομές που να δίνουν κίνητρο στους επισκέπτες να ξαναέρθουν στη Μαγνησία.

- Περισσότερες πληροφορίες για το 3o Συνέδριο Ανάπτυξης "Σχεδιάζουμε τη Μαγνησία της επόμενης 20ετίας"  στο newmagnesia.gr

 

Σχετικά θέματα:

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER