Μην τα χάσετε

 

 

Τρεις Έλληνες, μια startup και 200 εκατ. επισκέπτες!

 
 
 
Τρεις χιλιάδες πελάτες, 200.000.000 επισκέπτες, το άνοιγμα στην αγορά της Κίνας και το γραφείο στη Ν. Υόρκη είναι ο πρώτος απολογισμός της Gadget Flow
 

Της Μαρίας Ακριβού

Πολύ συχνά ακούμε να λένε ότι υπάρχουν «έξυπνες» ιδέες που είναι καταδικασμένες να παραμείνουν στο χαρτί, όχι μόνο λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, αλλά και λόγω ανυπαρξίας μιας αγοράς ικανής να τους δώσει τα εχέγγυα για τα επόμενα βήματα. Με αυτό όμως το σκεπτικό τίποτα δεν πρόκειται να προχωρήσει. Εξάλλου το επιχειρείν εξ’ ορισμού περιλαμβάνει ρίσκο και αυτό είναι και το βασικό στοιχείο που συμβάλει στην πραγμάτωσή του.

Μια ομάδα νέων ανθρώπων αποφάσισε, εν μέσω οικονομικής κρίσης, να μετουσιώσει την ιδέα της σε πράξη , να μπει δυναμικά στην αγορά και να κάνει αισθητή την παρουσία της σε εκατομμύρια ανθρώπους. Με μηδενικό αρχικό κεφάλαιο το Gadget Flow, η πλατφόρμα αναζήτησης ποιοτικών προϊόντων, κατάφερε να προσελκύσει περισσότερους από 200.000.000 επισκέπτες, να προσλάβει 22 υπαλλήλους, να αποκτήσει περισσότερους από 3.000 πελάτες και να διαφημίσει προϊόντα προς όφελος εταιρειών, όπως η Creative Labs, ηPolaroid, και η Sony. Ο στόχος που έχει τεθεί είναι να καταστεί ο δημοφιλέστερος προορισμός ανεύρεσης μοναδικών δώρων εξαιρετικής ποιότητας για φίλους, για την οικογένεια αλλά και για προσωπική χρήση.

 

Διαβάστε ακόμη: Blueground: Η ελληνική startup που σπάει τα κοντέρ… νοικιάζοντας ακίνητα

 

Η σύλληψη της ιδέας του Gadget Flow έγινε το 2012 από τρεις φίλους, 21 έτους, τον Evan Varsami, την Cassie Ousta και τον Μιχάλη Χλειουνάκη. Εκείνο το διάστημα εργάζονταν πάνω σε ένα blog σχεδιασμού και επιμελούνταν υλικό για γραφίστες και καλλιτέχνες. Ανανέωναν καθημερινά το περιεχόμενο του blog με αποτέλεσμα αυτό να επιφέρει μηνιαία κέρδη μερικών χιλιάδων δολαρίων, μόνο μέσω χρηματοδοτούμενων post και διαφημίσεων με banner. Αυτό τους επέτρεπε να παραμένουν δημιουργικοί ,τους επέφερε κι ένα μικρό εισόδημα, ωστόσο, ένιωθαν πως μπορούσαν να κάνουν πολλά περισσότερα.

Ο προβληματισμός ήρθε όταν κατά την αναζήτηση ιδιαίτερων προϊόντων στο διαδίκτυο, το οποίο θα προσέδιδε στο blog τους «πινελιές» πρωτοτυπίας και περισσότερα views, αντιλήφθηκαν πόσο δύσκολος ήταν ο εντοπισμός τους. Η δημιουργία του Gadget Flow ήταν το «κλειδί» για την επίλυση του προβλήματος, με τη διευκόλυνση διερεύνησης προϊόντων στο διαδίκτυο μέσω της εισαγωγής νέου υλικού σε καθημερινή βάση να μπαίνει σε «πρώτο πλάνο».

Οι τρεις νέοι ξεκίνησαν δημιουργώντας μια απλή ιστοσελίδα, προμηθεύτηκαν ένα template από το Themeforest και hosting από την GoDaddy μέσω του οποίου απέκτησαν και domainname. Μέσα σε μόλις δύο ημέρες η ομάδα ανακάλυψε και δημοσίευσε περισσότερα από 150 προϊόντα από τρίτους, καθώς και από το Amazon και το Etsy. Όλες οι σελίδες προϊόντων αποτελούνταν από φωτογραφίες υψηλής ποιότητας, ένα τίτλο, μια σύντομη περιγραφή του προϊόντος και έκλειναν με το πλήκτρο «Buy Now» το οποίο οδηγούσε τον επισκέπτη στην ιστοσελίδα του πωλητή. Ύστερα από λίγες μέρες δημιούργησαν μια σελίδα για τους πιστούς ακολούθους της εταιρείας στο Facebook και μέσα σε λίγους μήνες η ιστοσελίδα προσέλκυσε περισσότερους από 100.000 επισκέπτες! Ο κόσμος ενθουσιάστηκε από την ιδέα να μπορεί να ανακαλύπτει καθημερινά νέα προϊόντα και διαφήμισε την ιστοσελίδα έτσι ώστε να δοθεί η δυνατότητα και σε άλλους να το κάνουν. Η ομάδα του Gadget Flow ξεκίνησε μια συνεργασία με την Amazon, πρόσθεσε διαφημίσεις με banner μέσω της buysellads.com και της Google Adsense, γεγονός που απέφερε ένα τετραψήφιο εισόδημα ύστερα από μόλις τρεις μήνες ζωής της εταιρείας.

Στα μέσα του 2013 προβαίνουν σε τροποποίηση της ιστοσελίδας και δημιουργούν μια εφαρμογή για iOS. Λίγους μήνες αργότερα εγκαινιάζουν το GadgetFlow1.1 με ανανεωμένο customUI, αλλαγή η οποία είχε μεγάλη ανταπόκριση από το κοινό. Το αποτέλεσμα ήταν να αυξηθεί ο χρόνος παραμονής στην ιστοσελίδα κατά 60%, οι σελίδες ανά χρήστη κατά 200% και τα έσοδα κατά 140%.

 

Όπως αναφέρει στο Fortunegreece.com o Μιχάλης το να βλέπει κανείς τοπικές επιχειρήσεις να κλείνουν και ανθρώπους να διαμαρτύρονται για τις δουλείες και τα δικαιώματά τους συνιστά πρόκληση και πρέπει να γίνουν κινήσεις για να αλλάξει η κατάσταση. «Ήμασταν τρομαγμένοι με ό,τι συνέβαινε στην Ελλάδα αλλά ταυτόχρονα αποφασισμένοι να φτιάξουμε το δικό μας brand. Αφού θυσιάσαμε 18-19 ώρες τη μέρα για να τελειοποιήσουμε τα πάντα καταφέραμε να χτίσουμε κάτι με το οποίο είμαστε παθιασμένοι, κάτι στο οποίο πιστεύουμε».

Διαβάστε ακόμη: World’s Most Admired Companies 2016: Ποιες εταιρείες βρίσκονται στην κορυφή;

Από την πλευρά του ο Evan δίνει έμφαση στη σημασία της σωστής στελέχωσης της ομάδας που τρέχει ένα project και στις στοχευμένες προσλήψεις που πρέπει να γίνονται. Στην περίπτωση του GadgetFlow συνήθιζαν να προσλαμβάνουν ένα νέο μέλος όταν βρίσκονταν «στα όρια εξάντλησης» προκειμένου να είναι σίγουροι πως το χρειαζόταν πραγματικά και πως δε θα σπαταλούσαν άσκοπα τα χρήματά τους. «Η βασική στρατηγική για να διατηρήσετε μια ομάδα ενωμένη είναι τα εβδομαδιαία meeting με καθένα από τα μέλη της εταιρείας για να συζητήσεις μαζί τους τις εργασίες που έχουν αναλάβει, να λύσεις τυχόν θέματα, να βελτιώσεις την ροή εργασιών, και να τους κρατάς ενήμερους για τους στόχους και τα επιτεύγματα της εταιρείας».

Το crowdfunding και η συνεργασία με Fancy και Αmazon

Δίνοντας διαρκώς προσοχή στο feedback των χρηστών, το επόμενο βήμα της ομάδας του Gadget Flow ήταν η διεύρυνση της πλατφόρμας, η εισαγωγή ιδιωτικής και κοινόχρηστης WishList και η δημιουργία ευκαιριών χορηγίας για τους πελάτες της. Άρχισε το cold-calling καθώς και το cold-emailing με σκοπό να προσελκύσει νέους πελάτες και να διαφημίσει τα προϊόντα τους στην ιστοσελίδα, κάτι το οποίο αποδείχθηκε αποδοτικό. Διέθεσαν μέρος των εσόδων της εταιρείας για να προσλάβουν νέους προγραμματιστές, να στραφούν προς καλύτερους server και να χρησιμοποιήσουν online υπηρεσίες άριστης ποιότητας. Έπειτα η ομάδα επικεντρώθηκε στη διαρκώς εξελισσόμενη βιομηχανία του crowdfunding, χρησιμοποιώντας ιστοσελίδες όπως το Kickstarter και το Indiegogo, ενώ παράλληλα επεξεργάστηκε λεπτομερώς τις υπηρεσίες και την πλατφόρμα της έτσι ώστε να μπορεί να διαφημίζει και project.

 

Λίγους μήνες μετά, το Gadget Flow κατάφερε να συμμετέχει σε μερικά από τα μεγαλύτερα crowdfunding projects, όπως το Trunkster, το Jamstik και το RapideLite 3DPrinter. Όπως τονίζει ο Evan παρουσιάστηκε μια μεγάλη ευκαιρία, την οποία και εκμεταλλεύτηκαν, διότι η προσαρμοστικότητα είναι το «α και το ω» για την εξέλιξη μιας startup. Το ίδιο ακριβώς διάστημα ήταν που ξεκίνησε και η συνεργασία με την Fancy, την Αmazon και πολλoύς third party retailers ώστε να προωθήθουν τα προϊόντα σε εκατομμύρια αγοραστές. Σύμφωνα με την Cassie η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν να αυξήσουν το εισόδημά τους πείθοντας περισσότερους πελάτες να διαφημίσουν τα προϊόντα τους στην πλατφόρμα χωρίς όμως να γίνονται πιεστικοί προς τους χρήστες.

Αξίζει να αναφερθεί πως το GadgetFlow που παρουσιάστηκε το 2014 στην Αθήνα στο OpenCoffeestartup community, αναρριχήθηκε το 2015 «ως μια από τις πιο υποσχόμενες techstartups του 2016» στο The Next Web στην Νεα Υόρκη.

Σήμερα εκατοντάδες ηλεκτρονικά προϊόντα κάνουν κάθε εβδομάδα την εμφάνισή τους μέσω του GadgetFlow, το οποίο αναμένεται να εξαπλωθεί στην Κινέζικη αγορά καθώς και σε άλλες αναδυόμενες αγορές τα επόμενα χρόνια. Επιπρόσθετα, στα σκαριά βρίσκεται το άνοιγμα του πρώτου γραφείου στη Νέα Υόρκη.

Διαβάστε ακόμη: Οι πιο μισητές αεροπορικές εταιρείες στα social media

(Πηγή: fortunegreece)

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 247 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER
comments powered by Disqus