Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Τέλη κυκλοφορίας: Κερδισμένοι πολύτεκνοι και ΑΜΕΑ

 
 
Αντί για τις ριζικές αλλαγές που σχεδίαζε το υπουργείο Οικονομικών φαίνεται ότι καταλήγει σε κάποιες ελαφρύνσεις στα τέλη κυκλοφορίας των πολύτεκνων και ΑΜΕΑ
 

 Η μεγάλη μέση ηλικία του στόλου των ΙΧ και ο φόβος να αυξηθεί αντί να μειωθεί ο ρυθμός κατάθεσης των πινακίδων αν κάποιοι επιβαρυνθούν από τα τέλη κυκλοφορίας αναβάλουν επ αόριστο την συνολική αλλαγή των τελών κυκλοφορίας που σχεδίαζε από την αρχή του χρόνου το υπουργείο οικονομικών.

 

Παρόλα αυτά το υπουργείο οικονομικών θέλει να ελαφρύνει την υπερβολική επιβάρυνση που έχουν περίπου 176.350 πολύτεκνοι οι οποίοι εκ των πραγμάτων έχουν αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού για να μετακινούν τις πολυμελείς οικογένειες τους και κάποιες κατηγορίες ΑΜΕΑ.

Σήμερα οι πολύτεκνοι με πολυμορφικά με κινητήρα 2000 κυβικά πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας 660 ευρώ όπως όλοι όσοι έχουν από επιλογή μεγάλου κυβισμού αυτοκίνητα. Η ελάφρυνση των τελών ήταν πάγιο αίτημα των πολυτεκνικών ενώσεων το οποίο φαίνεται ότι τώρα θα γίνει πράξη.

Παράλληλα το ΥΠΟΙΚ επεξεργάζεται κάποιες ελαφρύνσεις και για κάποιες κατηγορίες ΑΜΕΑ. Ως γνωστό για άτομα με κινητικά προβλήματα και χρόνια νοσήματα που απαιτούν τακτική μετακίνηση ( πχ νεφροπαθείς ) υπάρχει πλήρης απαλλαγή από τα τέλη για οχήματα μέχρι και 1650 κυβικά και μερική ανάλογα με την πάθηση για οχήματα μεγαλύτερου κυβισμού . Στόχος του ΥΠΟΙΚ είναι να υπάρχει πλήρης απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας για όλους τους αναπήρους .

Το κόστος της ελάφρυνσης των δύο αυτών κατηγοριών είναι χαμηλό (υπολογίζεται σε 55-60 εκ ευρώ ) και θεωρείται ότι θα περάσει χωρίς αντιρρήσεις από τους δανειστές οι οποίοι ως γνωστό θα πρέπει να εγκρίνουν κάθε μέτρο που έχει δημοσιονομική επίπτωση .

Οι υπόλοιποι … τα ίδια

Σε όλες τις υπόλοιπες κατηγορίες κατόχων οχημάτων τα τέλη κυκλοφορίας θα είναι και το 2018 ίδια με αυτά του 2017 .Όλα τα σενάρια που εξετάστηκαν το προηγούμενα διάστημα κατέληγαν λίγο πολύ στο ίδιο συμπέρασμα : Ότι για να εισπράξει το κράτος τα ίδια τέλη κυκλοφορίας ( 1,2 δις ευρώ ) κάποιοι κάτοχοι ΙΧ με άδεια κυκλοφορίας μετά το 2010 θα έπρεπε να επιβαρυνθούν υπερβολικά. Κάτι τέτοιο θα αύξανε αντί να μειώσει το κύμα κατάθεσης πινακίδων και τελικά θα οδηγούσε αντί για το εξορθολογισμό των τελών σε μείωση των εσόδων.

Το εμπόδιο που συνάντησαν τα στελέχη του υπουργείο οικονομικών είναι η μεγάλη μέση ηλικία των οχημάτων και ο σχετικά μεγάλος αριθμός οχημάτων μεγάλου κυβισμού που αγοράστηκαν τις ημέρες των «παχιών αγελάδων» και τότε οι ιδιοκτήτες τους αναγκάζονται να έχουν αφού πλέον δεν μπορούν να πουληθούν. Μια μεγάλη ελάφρυνση στα τέλη αυτών των οχημάτων θα δημιουργούσε μια δυσαναπλήρωτη τρύπα στα έσοδα.

Συνεπώς και τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 θα είναι ίδια με αυτά του 2017 Συγκεκριμένα τα τέλη διαμορφώνονται ως εξής:

 

β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).

Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:

 
Περισσότερα: Τέλη κυκλοφορίας

Σχετικά θέματα:

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER