Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Δωμάτια με πλαστές κάρτες και εισιτήρια, κατήγγειλε ο Χρήστος Σπίρτζης

 
 
Αποκαλύψεις έκανε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών κατά την ακρόαση για τον διορισμό στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της εταιρείας «Οδικές Συγκοινωνίες Α.Ε.»
 

Νέα διάσταση στη χρήση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ηλεκτρονικής κάρτας,  που ήδη εφαρμόζεται, έδωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.

Ο υπουργός αποκάλυψε ότι υπάρχουν συγκεκριμένα κυκλώματα και εντός των εταιρειών, που διακινούν πλαστά εισιτήρια και κάρτες, με αποτέλεσμα να δημιουργούν προσχώματα στη ομαλή μετάβαση προς τα ηλεκτρικά εισιτήρια και τις κάρτες.

 

Έχουμε 9% μείωση εσόδων στην Ο.Σ.Υ., αλλά έχουμε 3% μείωση από τη χρησιμοποίηση των λεωφορείων

“Έχουμε 9% μείωση εσόδων στην Ο.Σ.Υ., αλλά έχουμε 3% μείωση από τη χρησιμοποίηση των λεωφορείων από τους πολίτες. Αυτό σημαίνει, ότι υπάρχουν δύο παράγοντες. Ο ένας παράγοντας είναι να έχουμε 6% εισιτήριο-διαφυγή, ή ένα ποσοστό από αυτά να είναι εισιτήριο-διαφυγή. Υπάρχει, όμως, και η άλλη εκδοχή, λόγω των πλαστών πιθανά εισιτηρίων και των πλαστών καρτών.

Αυτό είναι ένα θέμα που έχει απασχολήσει τον πολιτικό κόσμο και τις Διοικήσεις και το Υπουργείο και τη δημοσιότητα και τις Εισαγγελικές Αρχές, με δύο υποθέσεις τουλάχιστον. Η μία υπόθεση, έχει να κάνει με πλαστά εισιτήρια που διακινούνταν μέσα στην ΣΤΑ.ΣΥ. Αυτό, σημαίνει, ότι μπορεί να διακινούνται και τέτοια εισιτήρια και στην Ο.ΣΥ., για να μην πω, ότι είναι βέβαιο, γιατί οι ελεγκτές έχουν πιάσει και στα λεωφορεία πλαστά εισιτήρια. Το δεύτερο, είναι, η εξάρθρωση ενός κυκλώματος, ενός εργοστασίου που τύπωνε εισιτήρια, κανονικά εισιτήρια, που ήταν πλαστά όμως και φαντάζομαι ότι οι Δικαστικές Αρχές κάποια στιγμή και οι Ανακριτικές Αρχές, θα συσχετίσουν αυτές τις δύο υποθέσεις,” ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός, τονίζοντας ότι “προτιμώ να έχω οποιοδήποτε πολιτικό κόστος από τη μη εξυπηρέτηση τις τέσσερις - πέντε ημέρες, μια βδομάδα που ο κόσμος θέλει να βγάλει κάρτα, παρά να συνεχίσουν τα δωμάτια των πλαστών καρτών και εισιτηρίων να πουλιούνται στους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ και έξω από τους σταθμούς της ΣΤΑΣΥ.”

Ο υπουργός αναφερόμενος στο θέμα της λειτουργίας του ηλεκτρονικού συστήματος, είπε “να μην υπάρχει τόσο αυστηρή κριτική για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, έχει λειτουργήσει δύο ημέρες. Οταν λειτουργεί μια τόσο μεγάλη ηλεκτρονική πλατφόρμα, για τόσες εκατοντάδες χιλιάδες κόσμου και για τόσα εκατομμύρια εισιτηρίων, είναι προφανές ότι θα υπάρξουν στα τόσα πολλά κέντρα έκδοσης καρτών, προβλήματα. Υπήρχε πρόβλημα σε ένα μηχάνημα στην Ομόνοια. Σιγά τα λάχανα. Σιγά τα λάχανα...”

Ο Χρήστος Σπίρτζης ανέφερε ότι λειτουργούν 9 στην Ο.ΣΥ. και όλοι οι σταθμοί του μετρό, για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου και καρτών. “Υπάρχει και ηλεκτρονική εφαρμογή που μπορεί κάποιος να κάνει αίτηση για να διευκολυνθεί και στην έκδοση της κάρτας και στα υπόλοιπα, αλλά αυτό θα γίνει μια φορά. Μέχρι τώρα είχαμε την αγορά χάρτινων καρτών. Κάθε μήνα έπρεπε ο πολίτης να πηγαίνει στο εκδοτήριο και να αγοράζει χάρτινη κάρτα, αν ήταν κανονική και δεν ήταν πλαστή. Τώρα θα γίνει μια φορά, αλλά σε τρεις τέσσερις ημέρες δεν μπορούν όσοι έχουν κάρτα να καλυφθούν.”

Για τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών τόνισε ότι το θέμα έχει λυθεί με το αυστηρό πλαίσιο και το software και ο πολίτης δεν παρακολουθείται ούτε γίνεται γνωστή η κατοικία του.

Εξάλλου, μιλώντας για τα λεωφορεία, είπε ότι υπάρχουν 2.200 – 2.300 που δεν χρησιμοποιούνται, γιατί δεν φτιάχνονται, ενώ πληρώναμε ασφάλιστρα, ενώ κατήγγειλε ότι ενώ υπήρχαν ανταλλακτικά, δεν φτιάχνονταν λεωφορεία σε συγκεκριμένα αμαξοστάσια, με ορισμένους να σαμποτάρουν τη λειτουργία της εταιρείας.

Τόνισε δε, ότι “έχουμε 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής και 70 εκατ. ευρώ από το νέο ΕΣΠΑ. Όμως, δε θα πάμε μόνο σε προμήθεια λεωφορείων. Θα πάμε στη λογική να μεταφερθεί κομμάτι της παραγωγής των λεωφορείων στη χώρα μας, συνδεδεμένο και με την προμήθεια και με τη συντήρησή τους.”

Παράλληλα, επισήμανε ότι “επί της ουσίας, η ΟΣΥ άλλαξε τη λειτουργία των λεωφορείων άλλαξε σε αυτό το διάστημα, των δύο χρόνων. Έγινε όλη η απαραίτητη υποδομή για να λειτουργήσει το ηλεκτρονικό εισιτήριο και προχωράμε στον ανασχεδιασμό, τόσο των δρομολογίων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, που έχουν αλλάξει πάρα πολλά και θα αλλάξουν ακόμα περισσότερα, όσο και το να γίνει μια πραγματική μελέτη για το τι λεωφορεία χρειαζόμαστε στο μέλλον.  Διότι αυτό έχει να γίνει πάνω από 20 χρόνια.

Οι επεκτάσεις του Μετρό είναι τέτοιες που μας επιτρέπουν, πλέον, να χρησιμοποιούμε μικρότερα λεωφορεία από τις γειτονιές της Αθήνας μέχρι τους σταθμούς του Μετρό και αυτός είναι ο στόχος, όπως και να βρούμε χρηματοδοτικά εργαλεία για να μπορέσουμε να ανανεώσουμε το στόλο και να εκσυγχρονίσουμε τη λειτουργία της ΟΣΥ.”

 

Σχετικά θέματα:

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER