Κυριακή, 24 Ιουλίου 2016
 
 
 

Μην τα χάσετε

ΤΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

 

 

Πολιτικός πόλεμος και για το μητρώο online media: Οργισμένη απάντηση της κυβέρνησης στο Ποτάμι

 
 
 
Το κόμμα του Σταύρου Θεοδωράκη εξαπέλυσε νέα επίθεση στο πλαίσιο του μιντιακού παιχνιδιού, αυτή τη φορά στο γενικό γραμματέα Ενημέρωσης Λευτέρη Κρέτσο, που απαντά ότι η ύπαρξη διαφάνειας δε μπορεί να βαφτίζεται χειραγώγηση
 

Ακόμη και η θεσμοθέτηση του μητρώου on line media αποτέλεσε αφορμή πολιτικής αντιπαράθεσης, καθώς το Ποτάμι στο πλαίσιο του πολέμου που έχει ξεκινήσει για τα ΜΜΕ, εξαπέλυσε νέα επίθεση στην κυβέρνηση, υποστηρίζοντας αυτή τη φορά ότι μετά τον υπερ- υπουργό καναλιών δημιουργείται υπερ- γραμματέας Internet.

 

Τα βέλη της νέας επίθεσης είχαν ως στόχο το γενικό γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρη Κρέτσο, ο οποίος προωθεί το μητρώο on line media, όπως είχε αναφέρει και σε συνέντευξη του στο News247, με έμφαση στη θεσμική κατοχύρωση της διαφάνειας της μετοχικής σύνθεσης των ηλεκτρονικών ΜΜΕ και στην υποχρέωση δήλωσης του αριθμού των εργαζομένων και τη μορφή της εργασιακής σχέσης.

Τα μέλη του Μητρώου θα περιλαμβάνονται, όπως είχε εξηγήσει ο κ.Κρέτσος, στις επιχειρήσεις που μπορούν να λάβουν διαφήμιση από το δημόσιο ώστε να αποφευχθεί η επανάληψη φαινομένων του παρελθόντος, όπου η κρατική διαφήμιση χορηγείτο με αδιαφανείς διαδικασίες σε αγνώστου ταυτότητας παραλήπτες.

Η σημερινή ανακοίνωση- επίθεση του Ποταμιού προκάλεσε λοιπόν την οργισμένη αντίδραση της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, η οποία επισημαίνει καταρχήν ότι το κόμμα του Σταύρου Θεοδωράκη βασίζεται σε ανώνυμο άρθρο γεμάτο ψεύδη και παραποιημένα στοιχεία και σημειώνει τα εξής:

“Α) Ουδέν «σχέδιο νόμου» υφίσταται. Η ίδρυση του Μητρώου έχει ήδη νομοθετηθεί από τη Βουλή των Ελλήνων (άρθρα 52 – 54, ν. 4339/2015). Η επιχειρηματολογία του άρθρου ξεκινά από λάθος βάση και καταδεικνύει την κραυγαλέα άγνοια των (ανώνυμων) συντακτών του για τα θέματα με τα οποία καταπιάνονται. Απλώς ήρθε στην επιφάνεια γιατί ξεκινά η διαγωνιστική διαδικασία για τις τηλεοπτικές άδειες.

Β) Το Μητρώο Online Media αφορά αποκλειστικά επαγγελματικές επιχειρήσεις ΜΜΕ (ούτε blog ούτε ερασιτεχνικές ιστοσελίδες γενικού ή ειδικού περιεχομένου) και η εγγραφή σε αυτό είναι, όπως ρητά αναφέρεται στο νόμο, εθελοντική.

Γ) Οι επιχειρήσεις που θα επιλέξουν να ενταχθούν στο Μητρώο θα υποβάλουν δήλωση σχετικά με τον ιδιοκτήτη, το διευθυντή και τον εκδότη της επιχείρησης, καθώς και απλή δήλωση του αριθμού των δημοσιογράφων που απασχολούν. Δεν υφίσταται καμία πρόβλεψη για «συγκεκριμένο αριθμό δημοσιογράφων», όπως ψευδώς ισχυρίζεται το δημοσίευμα. Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις εγγραφής είναι τα απολύτως θεμελιώδη, και εστιάζουν αποκλειστικά σε ζητήματα διαφάνειας της μετοχικής σύνθεσης των επιχειρήσεων. Οι δε επίσημοι φορείς του κλάδου χαιρέτισαν την ίδρυση του Μητρώου Online Media.

Δ) Σχετικά με το λογισμικό στο οποίο θα έχουν πρόσβαση τα μέλη του Μητρώου, αυτό αφορά αποκλειστικά στον εντοπισμό περιπτώσεων λογοκλοπής των άρθρων που δημοσιεύουν τα διαδικτυακά ΜΜΕ. Δεν υφίσταται καμία πρόβλεψη «ελέγχου της πληροφορίας». Tο λογισμικό απλώς θα ενημερώνει τους υπεύθυνους των μελών του Μητρώου ότι το πνευματικό τους προϊόν εκλάπη από τρίτους και αφήνεται στη διακριτική ευχέρεια των δημιουργών η αντιμετώπιση της λογοκλοπής. Σημειώνεται πως η καταπολέμηση της λογοκλοπής είναι πάγιο αίτημα του κλάδου της διαδικτυακής ενημέρωσης.

E) Τέλος, αναφορικά με την κρατική διαφήμιση, αποτελεί κορυφαία πολιτική επιλογή της Κυβέρνησης η αποτροπή φαινομένων «τύπου ΚΕΕΛΠΝΟ», δηλαδή η παραχώρηση δημοσίου χρήματος, με αδιαφανή κριτήρια, σε αγνώστου προελεύσεως και ιδιοκτήτη ιστοσελίδες. Tο Μητρώο διασφαλίζει πως η κρατική διαφήμιση θα ανατίθεται σε ιστοσελίδες με σαφές ιδιοκτησιακό καθεστώς και διάφανη μετοχική σύνθεση, κατά τρόπο τέτοιο ώστε οι πολίτες να είναι σε θέση να γνωρίζουν ποιος έλαβε τα χρήματα της κρατικής διαφήμισης και στη βάση ποιών κριτηρίων.”

Όπως καταγγέλλει η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας: “Ο ανώνυμος συντάκτης προσπαθεί μέσα από μία συνεχιζόμενη εκστρατεία λάσπης να αποδείξει ότι ο Υπ. Επικρατείας, Νίκος Παππάς, σε συνεργασία με τον επικεφαλής της ΓΓΕΕ, Λευτέρη Κρέτσο επιδίδονται σε μια προσπάθεια ελέγχου των μέσων ενημέρωσης, πρώτα οι τηλεοπτικοί σταθμοί κατόπιν τα online μέσα ενημέρωσης”, καταλήγοντας με νόημα: “Αν η ύπαρξη διαφάνειας βαπτίζεται χειραγώγηση, αυτό γίνεται για να εξυπηρετηθούν συγκεκριμένα συμφέροντα.”

Η ανακοίνωση του Ποταμιού νωρίτερα είχε ως εξής:

“Μετά τον υπερ-Υπουργό καναλιών,η Κυβέρνηση ετοιμάζει και τον υπερ-Γενικό Γραμματέα Internet! Στόχος του τα media στο Ιnternet.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα και δηλώσεις του Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης, το ΕΣΡ παραμερίζεται και πάλι, αυτή τη φορά από τον Γενικό Γραμματέα Τύπου και Ενημέρωσης, ο οποίος εξουσιοδοτείται να κρίνει σε ποια sites θα δίνεται κρατική διαφήμιση. Τα κριτήρια; Μεταξύ άλλων, η διασπορά ψευδών ειδήσεων.

Τι είναι όμως ψέμα και ποιος θα το ορίζει; Η απάντηση είναι σαφής: Ο υπερ-Γενικός.

Από τα μεγάλα παραμύθια του ΣYΡΙΖΑ στους μεγάλους λογοκριτές...”

Τι είχε δηλώσει ο κ.Κρέτσος για το μητρώο on line media στο News247:

“Στόχος της κυβέρνησης είναι να ενισχυθεί η δραστηριότητα επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της διαδικτυακής ενημέρωσης και τηρούν τους κανόνες διαφάνειας και δεοντολογίας. Η θέση μας είναι πως οι ενημερωτικές ιστοσελίδες, όπως και όλα τα ΜΜΕ, οφείλουν να λειτουργούν στη βάση αρχών και ρυθμιστικού πλαισίου που διασφαλίζουν τη διαφάνειά τους, κατά τέτοιον τρόπο ώστε να συμβάλλουν στην πολυφωνία και την ελευθερία του δημόσιου λόγου και διαλόγου. Στην κατεύθυνση αυτή προωθείται η ίδρυση του Μητρώου Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών ΜΜΕ.

Επιλέξαμε ένα ισορροπημένο μοντέλο παροχής θετικών κινήτρων στις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο προκειμένου να εγγραφούν, εθελοντικά, στο Μητρώο. Δίνουμε, ωστόσο, έμφαση στη θεσμική κατοχύρωση της διαφάνειας της μετοχικής σύνθεσης των ηλεκτρονικών ΜΜΕ εξήγηση και στην υποχρέωση δήλωσης του αριθμού των εργαζομένων και τη μορφή της εργασιακής σχέσης.

Μέσα στα προνόμια που θα απολαμβάνουν τα μέλη του Μητρώου περιλαμβάνεται η πρόσβαση στα ιστορικά αρχεία οπτικοακουστικών μέσων, τα οποία τηρούνται στη ΓΓΕΕ, καθώς και η συμπερίληψη των μελών του Μητρώου στις επιχειρήσεις στις οποίες δύναται να ανατεθεί η καταχώριση διαφημιστικών μηνυμάτων του Δημόσιου και ευρύτερου Δημόσιου τομέα. Ως προς αυτό το τελευταίο, στόχος της νομοθετικής πρωτοβουλίας είναι να αποφευχθεί η επανάληψη φαινομένων του παρελθόντος, όπου η κρατική διαφήμιση χορηγείτο με αδιαφανείς διαδικασίες σε αγνώστου ταυτότητας παραλήπτες.”

 

Σχετικά θέματα:

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 247 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER
comments powered by Disqus