Μην τα χάσετε

Πολιτικά Πρωτοσέλιδα

 

 

Σπίρτζης για αντιπλημμυρικά: 'Είμαστε περήφανοι για όσα κάναμε. Η χώρα ήταν ανοχύρωτη'

 
 
Ο υπουργός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μίλησε στο Ραδιόφωνο 24/7 για την τραγωδία στη Μάνδρα
 

Ευθύνες για την τραγωδία στην Δυτική Αττική πρέπει να αναζητηθούν σε όλους όσοι κυβέρνησαν τα τελευταία 40 χρόνια τόνισε μιλώντας στο Ραδιόφωνο 24/7 ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, αναφερόμενος στις φονικές πλημμύρες στη Δυτική Αττική.

 

Αναλυτικά οι δηλώσεις του:

Ποιος φταίει;

«Όποιος πει όταν έχουμε τέτοια συμβάντα ότι φταίει ο λειτουργός που έτυχε να υπηρετεί εκείνη την περίοδο ως περιφερειάρχης ή ως δήμαρχος, είτε λαϊκίζει, είτε θέλει να κοροϊδέψει τον κόσμο ή δεν θέλει να παρουσιάσει την πραγματικότητα. Ιδιαίτερα όταν έχουμε τέτοιες καταστροφές και έχουμε 23 συμπολίτες μας να χάνουν τη ζωή τους, -εκτός από τα αισθήματα θλίψης που δημιουργούνται- πρέπει να αναστοχαστούμε γενικότερα και σαν κοινωνία και σαν πολιτικό σύστημα, τι έπρεπε να γίνει αυτά τα χρόνια, τι πρέπει να αλλάξουμε και ποιες συνήθειες, κακές αν θέλετε νοοτροπίες που έχουν διαπαιδαγωγήσει συγκεκριμένοι κύκλοι του πολιτικού συστήματος και του παλαιοκομματισμού στην ελληνική κοινωνία, πρέπει να αλλάξουν. Εμείς δεν ισχυριστήκαμε ποτέ ότι είμαστε "Χουντίνι". Αυτές οι υποδοχές για χρόνια έχουν υποβαθμιστεί. Έχουμε μια χώρα ανοχύρωτη επί της ουσίας στον αντιπλημμυρικό σχεδιασμό, στις φυσικές καταστροφές και αυτά δεν αλλάζουν. Ούτε γίνονται με μαγικό ραβδί ούτε από τη μία μέρα στην άλλη. Καταλαβαίνω τον δημοσιογραφικό οίστρο ή την επικοινωνιακή ανάγκη να πούμε ότι φταίει ο τάδε. Αλλά πού είναι η πραγματικότητα. Από τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο η χώρα έχει δομηθεί χωρίς σχέδιο, χωρίς χωροταξικό σχεδιασμό. Πάρα πολλοί υποδοχείς ομβρίων υδάτων όπως είναι τα ρέματα έχουν κλείσει. Πάρα πολλοί φορείς όπως η τοπική αυτοδιοίκηση και τα υπουργεία έχουν καλύψει στο πέρασμα των χρόνων την παραβατικότητα (στη δόμηση) και πολλές κατά τη γνώμη μου επικίνδυνες συμπεριφορές. Άρα, όπου έχουμε πλημμύρες, παρατηρούνται τα ίδια ακριβώς φαινόμενα. (..) Παρατηρούμε ότι έχουν κλείσει τα ρέματα, ότι έχουν χωροθετηθεί κτίρια και υποδομές μέσα στις κοίτες των ρεμάτων.»

 

Συνεργασία με τους περιφερειάρχες

«Και με την κυρία Δούρου έχουμε στενή συνεργασία -και πολύ καλή συνεργασία- και με περιφερειάρχες που δεν έχουν αναφορές στον ΣΥΡΙΖΑ. Υπάρχουν περιφερειάρχες που ανήκουν στη Νέα Δημοκρατία και η συνεργασία μας είναι άριστη. Ιδιαίτερα σε τέτοια ζητήματα αυτό δεν σημαίνει ότι με ένα μαγικό ραβδί μπορεί η περιφέρεια, ή ο δήμος, ή και το υπουργείο αν θέλετε, να καλύψει κενά και υποδομές που λείπουν χρόνια από τη χώρα, να τις ωριμάσει να τις εκτελέσει μέσα σε δυο, δυόμιση χρόνια. Είναι όλο το "οικοδόμημα" που πρέπει να αλλάξει. Εσείς λέτε “γιατί δεν ωριμάζουν γρήγορα οι μελέτες, άρα να τρέξουν και γρήγορα οι διαδικασίες και να εκτελεστούν τα έργα;

”. Πήραμε μια κατάσταση που για να ωριμάσει ένα έργο σαν και αυτά που συζητάμε θέλουμε 10-15 χρόνια και όταν λέμε ένα ωριμάσει, εννοούμε να ολοκληρωθούν οι μελέτες και στη συνέχεια να γίνει και η αδειοδότηση. Να γίνουν οι απαλλοτριώσεις να γίνουν όλα τα υπόλοιπα. Αυτό το σύστημα που υπήρχε μέχρι σήμερα και πιστεύω με το νομοσχέδιο που περάσαμε τον Αύγουστο του '16 έχει βάλει τις βάσεις και έχει διευκολύνει να μην προκύψουν άλλου είδους εμπλοκές και καθυστερήσεις που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια και τις πλήρωνε ο ελληνικός λαός χωρίς να γίνονται τα έργα.

Έχουμε κάνει ένα πολύ μεγάλο βήμα. Μένει να γίνουν και τα συστήματα που έχουμε προβλέψει να γίνουν ώστε να υπάρχει ένα συνολικό σχέδιο και πρόγραμμα και ιεραρχημένο για το τι υποδομές πρέπει να γίνουν, με ποιους οικονομικούς πόρους, με ποιους ανθρωπινούς πόρους. Δεν υπάρχει ένα ολοκληρωμένο, καταγεγραμμένο σχέδιο, για το σύνολο τις αντιπλημμυρικής προστασίας της χώρας. Ο δήμος γνωρίζει τα έργα που πρέπει να γίνουν στον δήμο, η περιφέρεια τα έργα που πρέπει να γίνουν στην περιφέρεια, και το Υπουργείο Υποδομών να έχει τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα που είναι για περιφερειακά. αυτό τι σημαίνει, ότι δεν υπάρχει επαρκής συντονισμός, δεν υπάρχει συνολικό στρατηγικό σχέδιο, δεν έχουν καταγραφεί για να τις ξέρετε εσείς και οι πολίτες, τις ανάγκες που έχουμε σαν χώρα όχι μόνο για τον αντισχεδιασμό, αλλά για την προστασία συνολικότερα για τα έργα υποδομών. Άρα αυτό που βρήκαμε ήταν μια χαοτική χωροταξική κατάσταση στη χώρα. Βρήκαμε αρμοδιότητες διεσπαρμένες παντού και αυτό έγινε σκόπιμα με τον Καλλικράτη γιατί είναι λογικό να πει κανείς ότι μεταφέρω στο δήμο ένα αντιπλημμυρικό έργο ενός ρέματος που υπάρχει στα όρια του και εξυπηρετεί τοπικές ανάγκες, άλλα δεν κάθισε πότε κανείς να δει τότε που έγινε ο Καλλικράτης τι θα γίνει σ' αυτό το διάστημα, αν οι δήμοι έχουν το προσωπικό, την τεχνογνωσία, να εκτελέσουν αυτά τα έργα και το ίδιο ισχύει και για τις περιφέρειες. Και έρχεται ο κ. Μητσοτάκης να κάνει κριτική, ενώ ο ίδιος είχε απολύσει κόσμο όταν ήταν υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης ακόμα και σήμερα λέει ότι έχουμε ένα μεγάλο και υδροκέφαλο κράτος και δημόσιο. Πού το βλέπει;

Έχουμε έλλειμμα οικονομικών πόρων κι είμαστε ειλικρινά πολύ περήφανοι γι αυτά που έχουμε κάνει στην αντιπλημμυρική προστασία τα τελευταία τρία χρόνια. Και είναι τυχαίο γεγονός ότι μέχρι τώρα στις πλημμύρες δεν είχαμε και άλλα θύματα και άλλους νεκρούς. Όλη η χώρα είναι ανοχύρωτη επί της ουσίας από την αντιπλημμυρική προστασία.

Η δήμαρχος Μάνδρας μπορεί να έχει την πολιτική ευθύνη όπως και ο κάθε περιφερειάρχης και ο υπουργός Υποδομών, όπως και εγώ στις αρμοδιότητες που έχω, ο κ. Σκουρλέτης στις δικές του αρμοδιότητες για τους δήμους και τις περιφέρειες.. Ο κ. Τόσκας έχει επίσης την πολιτική ευθύνη για την πολιτική προστασία.»

Για το Taxi Beat

«O κ. Δρανδάκης μάλλον έχει διασκεδάσει τις πρώτες άθλιες εντυπώσεις που τον έχει ενημερώσει φαντάζομαι η Ν. Δημοκρατία. Γιατί έπρεπε να μιλήσουμε μαζί τους; Με τους φορείς της αγοράς μιλάς όταν εκπροσωπούν τους φορείς της αγοράς, δεν πας και μιλάς με μια εταιρία. Γιατί είναι μοναδική στο είδος της; Άλλες 5 υπάρχουν. Η Uber. Δεν είναι άλλο πράγμα, κι εγώ αυτήν την αίσθηση είχα, αλλά δεν είναι έτσι. Έχει και ταξί η Uber. Πού ξέρετε ότι η Beat έχει μόνο ταξί; Πού ξέρετε αν ο οδηγός είναι κανονικός;

Το νομοσχέδιο όπως βγήκε στη διαβούλευση με μικρές αλλαγές που έχουν περιέλθει όχι στην ουσία άλλα στον νόμο, και στις διαδικασίες είναι στην ΚΕ.Ν.Ε, φαντάζομαι ότι σε καμιά εβδομάδα θα έχει ολοκληρωθεί και η έκθεση της ΚΕ.Ν.Ε, για να πάει στην ολομέλεια της Βουλής στο σύνολο του, και για την Τaxi Beat, και για την Uber, και για οποιονδήποτε άλλον θέλει να δραστηριοποιηθεί στις εταιρίες διαμεσολάβησης, είτε των αυτοκινητιστών taxi, είτε της ενοικίασης Taxi από τον οδηγό. Και θα υπάρχει επιτέλους, ένα σύστημα στο υπουργείο μεταφορών γα να ξέρουμε ποια εταιρία κάνει διαμεσολάβηση, αν χρησιμοποιεί Taxi η όχι, αν χρησιμοποιεί επαγγελματίες οδηγούς ή όχι, αν κόβει αποδείξεις, αν έχει έδρα στη χωρά μας και ποιος την εκπροσωπεί, αυτά δηλαδή που έχουν όλες οι εταιρίες στη χώρα μας και σε όλον τον κόσμο.»

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER