Μην τα χάσετε

 

 

Έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι η 'γυμνή Μόνα Λίζα';

 
 
Για περισσότερα από 150 χρόνια, ο ζωγραφισμένος με κάρβουνο πίνακας μιας γυμνής γυναίκας φυλασσόταν στη συλλογή μουσείου αναγεννησιακής τέχνης στο Παρίσι. Νέα στοιχεία υποδεικνύουν ότι ο πίνακας αυτός ήταν προσχέδιο της φημισμένης "Μόνα Λίζα" και αποτελεί έργο του Λεονάρντο ντα Βίντσι
 

Για χρόνια οι ειδικοί θεωρούσαν ότι η "Μόνα Βάνα", όπως ονομάζεται ο πίνακας με τη γυμνή γυναίκα, ήταν έργο μαθητών που φοιτούσαν στο ατελιέ του ξακουστού ζωγράφου της Αναγέννησης, οι τελευταίες έρευνες όμως συνηγορούν στο ότι ο ίδιος ο ντα Βίντσι συνέβαλε - εν μέρει έστω - στη δημιουργία του έργου.

 

Στο συμπέρασμα αυτό φαίνεται πως καταλήγουν εμπειρογνώμονες και ειδικοί ύστερα από σειρά τεστ που πραγματοποιήθηκαν στο Μουσείο του Λούβρου, προκειμένου να χρονολογηθεί ο πίνακας με την "Μόνα Βάνα" και να εντοπιστεί η όποια πιθανή σύνδεσή της με την "Μόνα Λίζα".

Ο πίνακας με τη γυμνή γυναίκα φυλάσσεται από το 1862 στη συλλογή του Μουσείου Conde κοντά στο Παρίσι. Η εντυπωσιακή ομοιότητα ανάμεσα στις δύο γυναίκες είχε εντοπιστεί εδώ και δεκαετίες, με τους ειδικούς να προσπαθούν να βρουν τι μπορεί να τις συνδέει και ποια από τις δύο προηγήθηκε χρονικά.

 

Ύστερα από μεγάλη έρευνα, το συμπέρασμα είναι κατηγορηματικό: "Δεν πρόκειται για αντίγραφο. Έχουμε στα χέρια μας ένα έργο που δουλεύτηκε παράλληλα με την Μόνα Λίζα προς το τέλος της ζωής του Λεονάρνο ντα Βίντσι», δήλωσε ο επιμελητής Ματιέ Ντελντίκ που ηγήθηκε των ερευνών. "Είναι σχεδόν βέβαιο ότι πρόκειται για ένα προσχέδιο για μια ελαιογραφία", συμπλήρωσε.

Υπενθυμίζεται ότι η "Μόνα Λίζα", ένας από τους πλέον αναγνωρίσιμους πίνακες της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς, σχεδιάστηκε από τον Λεονάρντο ντα Βίντσι 1452-1519) προς τα τέλη της ζωής. Το έργο - ευρύτερα γνωστό και ως "Τζοκόντα", εκτιμάται ότι ήταν παραγγελία πλούσιου εμπόρου από τη Φλωρεντία, ως πορτρέτο της συζύγου του, Λίζα Τζεραρντίνι. Η φήμη του ωστόσο συνοδεύεται από πλήθος θεωριών συνωμοσίας, όπως και τα περισσότερα έργα του Ιταλού καλλιτέχνη.

Ο Ντελντίκ τονίζει ότι σε κάθε περίπτωση πρόκειται για έργο "εξαιρετικά υψηλής ποιότητας", ενώ ανάμεσα στα στοιχεία που συνηγορούν στη θεωρία του είναι η ομοιότητα των δύο έργων στα χέρια και τον κορμό καθώς και το σχεδόν ίδιο μέγεθός τους.

Πάντως, οι ειδικοί τονίζουν ότι θα πρέπει να είναι πολύ προσεχτικοί, καθώς πολλά πρέπει ακόμη να απαντηθούν. Οπως το γεγονός ότι ένα τμήμα του πίνακα φαίνεται να έχει σχεδιαστεί από δεξιόχειρα, ενώ ο ντα Βίντσι ήταν αριστερόχειρας.

 

 

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER