Σάββατο, 20 Δεκεμβρίου 2014
 
 
 
 
Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή
 

Μην τα χάσετε

Στον εισαγγελέα ο Γιώργος Αποστολόπουλος

 

Τα μαζεύουν Βουδούρης - Παραστατίδης μετά τις δηλώσεις για χρηματισμό βουλευτών

 

"Μία ωραία ατμόσφαιρα είμαστε" πριν τη δεύτερη ψηφοφορία για Πρόεδρο Δημοκρατίας

 

Τερκενλής: Ο άρχοντας των τσουρεκιών

 

O Οιδίποδας (αν και σέντερ μπακ) σκοράρει ξανά

 

Liz Jones: Η "δημοσιογράφος" που έχει ξεφύγει

 

Μία εικόνα 1000 λέξεις

 

Μπορείς να γυρίσεις την πλάτη σε αυτά τα παιδιά;

 

Μηχανή του χρόνου: Το μίσος του Curt Cobain για τους βιαστές και η λογοκρισία

 

Οι καλύτερες ταινίες του 2014

 

"Get a life" εκτός διαδικτύου. Πώς να απεξαρτηθείς από το κινητό

 

Συγκλονιστικές αποκαλύψεις από Πάνο Καμμένο: Πώς έγινε η απόπειρα δωροδοκίας του Παύλου Χαϊκάλη

 

Ο Χαϊκάλης περιγράφει το περιεχόμενο του DVD: Νόμιζα ότι μου κάνει πλάκα. Τα "χτυπημένα" λεφτά της απαγωγής Παναγόπουλου

 

Τι απαντά ο Γιώργος Αποστολόπουλος στις καταγγελίες Καμμένου και Χαϊκάλη

 

Βόμβα Χαϊκάλη: Μου πρόσφεραν χρήματα για να ψηφίσω Πρόεδρο της Δημοκρατίας

 

Στους πολιτικούς αρχηγούς φτάνει το οπτικοακουστικό υλικό, που αφορά τις καταγγελίες Χαϊκάλη

 

Οι πιο "καυτές" παρουσιάστριες στον κόσμο

 

Τουρκοκύπρια πολιτικός μιλά ανοιχτά για βιασμούς Ελληνοκυπρίων κατά την τουρκική εισβολή

 

Οι 10 πιο επικίνδυνες συμμορίες του κόσμου

 

Μηχανή του Χρόνου: Το επεισόδιο των Πόκεμον που έστειλε στο νοσοκομείο 700 παιδιά

 

Αυτά παθαίνεις όταν διαβάζεις λάθος βιβλία σε δημόσιους χώρους

 

Οι χώρες με την υψηλότερη εγκληματικότητα στον κόσμο

 

 

 

Προίκα σε ιδιώτες για 40 χρόνια η Εγνατία Οδός

 
 
 
Στο ΤΑΙΠΕΔ παραχωρήθηκε η Εγνατία Οδός. Διαβάστε ποιοι άξονες ιδιωτικοποιούνται και πώς θα γίνει η εκμετάλλευση του οδικού δικτύου
 

Για έως και 40 έτη θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που δημοσιεύει "Το Βήμα", μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, "από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη" τους στο πακέτο της ιδιωτικοποίησης.

Ειδικότερα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:

- Ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας)

 - Ανισόπεδος κόμβος Κορομηλιάς

 - Ανισόπεδος κόμβος Ιεροπηγής

 - Μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής

 - Ανισόπεδος κόμβος Λαγκαδά/Σερρών

 - Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα

Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως προίκα τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων.

Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία εν όλω ή εν μέρει με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος».

Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν "και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα" της Εγνατίας Οδού και "κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ' οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα", όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.

Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό "γρίφο":

"Το Ταμείο δεν υποκαθιστά την εταιρία Εγνατία Οδός ΑΕ και το Ελληνικό Δημόσιο στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το σύνολο των υφιστάμενων ή και μελλοντικών συμβάσεων που έχουν συνάψει ή θα συνάψουν για την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου, των παρόδιων αυτού εκτάσεων και των Καθέτων Αξόνων".

Πάντως, η Εγνατία θα συνεχίσει να εισπράττει τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την ιδιωτικοποίησή της.

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η έναρξη της αποκρατικοποίησης της εταιρίας θα πραγματοποιούνταν "το αργότερο έως το τέλους του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους".

Άλλωστε, είχε προηγηθεί η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας στη γενική συνέλευση των μετόχων στις 27 Οκτωβρίου 2011.

 

SHARE:

FOLLOW NEWS247:
NEWSLETTER
comments powered by Disqus