Σάββατο, 25 Απριλίου 2015
 
 
 
 
 

Μην τα χάσετε

Παραλίγο ξύλο στη Βουλή. Η δήλωση Βούτση που άναψε φωτιές

 

Φίλης: Δεν φοβόμαστε τις εκλογές, αν χρειαστεί θα γίνουν

 

Διαμαντόπουλος σε αντιπολίτευση : Ακούστε Τρύπες, το 'Κράτα το σόου μαϊμού'

 

Κουτσούκος για Βαρουφάκη: Μόλις τελειώσει αυτό το έργο θα παίρνει κατοστάρες για να δίνει διαλέξεις

 

Πώς οι Τούρκοι προσπάθησαν να αποσιωπήσουν τη Γενοκτονία των Αρμενίων μέσω Καλλίπολης

 

Έγγραφο-φωτιά της Ε.Ε. : Τα κράτη-μέλη απέτυχαν παταγωδώς να αντιμετωπίσουν την ανεργία

 

Ο παγκόσμιος 'χάρτης' ευτυχίας. Τα πιο χαρούμενα κράτη του πλανήτη και η πρωτιά της δυστυχίας μας

 

Η κάθοδος των swingers: Στην Κρήτη ένα από τα μεγαλύτερα πάρτι ανταλλαγής συντρόφων

 

Ολόκληρη η συγκλονιστική συναυλία των System of a Down στην Αρμενία για την γενοκτονία

 

Ανοιχτή επιστολή: Όταν έφυγα από την Ελλάδα, είχα απηυδήσει από το εργασιακό περιβάλλον

 

Έξαλλοι οι Ινδιάνοι με τη νέα ταινία του Άνταμ Σάντλερ

 

Μηχανή του Χρόνου : Τα δερμάτινα στρινγκ των γυναικών των Εσκιμώων

 

10 τρελά στοιχήματα που δεν θα έβαζες ποτέ

 

Στο φως η εντολή του καθεστώτος Φράνκο για τη δολοφονία του Φεδερίκο Γκαρθία Λόρκα

 

Όταν οι δημοσιογράφοι 'παράτησαν' τον Ντάισελμπλουμ και έτρεξαν στον Βαρουφάκη

 

Έρχονται τα τέλη κυκλοφορίας με τον μήνα ή με τη μέρα στα 1,9 ευρώ

 

Μηχανή του Χρόνου: Οι βιασμοί και οι άγριες δολοφονίες Αρμενισσών από Τούρκους

 

Αρμένισσα 101 ετών διηγείται τη σφαγή και κατηγορεί τον Λευκό Οίκο για την αποφυγή του όρου 'γενοκτονία'

 

Τράπεζα Πειραιώς: Διαγραφή του 100% των οφειλών έως 20.000 ευρώ

 

 

 

Προίκα σε ιδιώτες για 40 χρόνια η Εγνατία Οδός

 
 
 
Στο ΤΑΙΠΕΔ παραχωρήθηκε η Εγνατία Οδός. Διαβάστε ποιοι άξονες ιδιωτικοποιούνται και πώς θα γίνει η εκμετάλλευση του οδικού δικτύου
 

Για έως και 40 έτη θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που δημοσιεύει "Το Βήμα", μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, "από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη" τους στο πακέτο της ιδιωτικοποίησης.

Ειδικότερα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:

- Ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας)

 - Ανισόπεδος κόμβος Κορομηλιάς

 - Ανισόπεδος κόμβος Ιεροπηγής

 - Μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής

 - Ανισόπεδος κόμβος Λαγκαδά/Σερρών

 - Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα

Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως προίκα τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων.

Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία εν όλω ή εν μέρει με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος».

Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν "και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα" της Εγνατίας Οδού και "κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ' οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα", όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.

Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό "γρίφο":

"Το Ταμείο δεν υποκαθιστά την εταιρία Εγνατία Οδός ΑΕ και το Ελληνικό Δημόσιο στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το σύνολο των υφιστάμενων ή και μελλοντικών συμβάσεων που έχουν συνάψει ή θα συνάψουν για την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου, των παρόδιων αυτού εκτάσεων και των Καθέτων Αξόνων".

Πάντως, η Εγνατία θα συνεχίσει να εισπράττει τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την ιδιωτικοποίησή της.

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η έναρξη της αποκρατικοποίησης της εταιρίας θα πραγματοποιούνταν "το αργότερο έως το τέλους του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους".

Άλλωστε, είχε προηγηθεί η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας στη γενική συνέλευση των μετόχων στις 27 Οκτωβρίου 2011.

 

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 247 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER
comments powered by Disqus