Σάββατο, 25 Οκτωβρίου 2014
 
 
 
 
Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή
 

Μην τα χάσετε

Πράσινο φως από την Ιταλία για αποζημιώσεις θυμάτων των ναζί και για την Ελλάδα

 

Halloween από τον Rémi: Η νέα επική φάρσα του Gaillard έχει τρόμο και "αίμα"

 

Φωτογραφίες: Passage du Gois. Ο πιο επικίνδυνος και απρόβλεπτος δρόμος στον κόσμο

 

Η ιστορία της σβάστικας, πριν τη χρησιμοποιήσει ο Χίτλερ

 

Ο Μπραντ Πιτ έφτυσε τον Ζακ Γαλιφιανάκη στο μάτι όταν τον ρώτησε για την Άνιστον

 

Στα "σχολεία" της τζιχάντ: Με ποιόν τρόπο το Ισλαμικό Κράτος εκπαιδεύει ανήλικα

 

Τα μεγαλύτερα ψέματα στην ιστορία

 

Ζωή χωρίς πετρέλαιο: Νέο σχέδιο δράσης για την αιθαλομίχλη εν όψει χειμώνα

 

Δέκα ταινίες τρόμου εμπνευσμένες από την πραγματική ζωή

 

Νοκ άουτ μετά από φάρσα: Απάντησε με μπουνιά στο χαστούκι της πίτσας

 

Βίντεο-σοκ: Πώς πολεμούν τον Έμπολα στους δρόμους της φτώχειας

 

12 "τρελοί" λόγοι, που μας γερνάνε πριν την ώρα μας

 

Φάκλαρης: Το μνημείο της Αμφίπολης είναι σπουδαίο παρότι έχει λεηλατηθεί. Θα συνεχίσει να μας εκπλήσσει

 

Κοινωνικό πείραμα: Πόσο μακριά θα φτάνατε για να καλύψετε έναν φίλο σας που εμπλέκεται σε φόνο;

 

"Στη Συρία είμαι ελεύθερη" λέει η 15χρονη Αυστριακή που πήγε στο Ισλαμικό Κράτος

 

Μηχανή του Χρόνου: Η εισβολή Παπαφλέσσα στην Αρκαδία για φοροφυγάδες που προκάλεσε δεύτερο εμφύλιο

 

Ο αρχαίος τάφος της Αμφίπολης τρισδιάστατα. Από τις Σφίγγες μέχρι τον... τέταρτο θάλαμο

 

Οι ζωγράφοι του Λουκάνικου μιλούν στο NEWS 247: Ο επαναστάτης σκύλος θα ζει για πάντα στου Ψυρρή

 

 

 

Προίκα σε ιδιώτες για 40 χρόνια η Εγνατία Οδός

 
 
 
Στο ΤΑΙΠΕΔ παραχωρήθηκε η Εγνατία Οδός. Διαβάστε ποιοι άξονες ιδιωτικοποιούνται και πώς θα γίνει η εκμετάλλευση του οδικού δικτύου
 

Για έως και 40 έτη θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που δημοσιεύει "Το Βήμα", μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, "από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη" τους στο πακέτο της ιδιωτικοποίησης.

Ειδικότερα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:

- Ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας)

 - Ανισόπεδος κόμβος Κορομηλιάς

 - Ανισόπεδος κόμβος Ιεροπηγής

 - Μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής

 - Ανισόπεδος κόμβος Λαγκαδά/Σερρών

 - Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα

Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως προίκα τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων.

Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία εν όλω ή εν μέρει με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος».

Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν "και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα" της Εγνατίας Οδού και "κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ' οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα", όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.

Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό "γρίφο":

"Το Ταμείο δεν υποκαθιστά την εταιρία Εγνατία Οδός ΑΕ και το Ελληνικό Δημόσιο στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το σύνολο των υφιστάμενων ή και μελλοντικών συμβάσεων που έχουν συνάψει ή θα συνάψουν για την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου, των παρόδιων αυτού εκτάσεων και των Καθέτων Αξόνων".

Πάντως, η Εγνατία θα συνεχίσει να εισπράττει τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την ιδιωτικοποίησή της.

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η έναρξη της αποκρατικοποίησης της εταιρίας θα πραγματοποιούνταν "το αργότερο έως το τέλους του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους".

Άλλωστε, είχε προηγηθεί η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας στη γενική συνέλευση των μετόχων στις 27 Οκτωβρίου 2011.

 
NEWSLETTER
FOLLOW NEWS247:
comments powered by Disqus