Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2014
 
 
 
 
Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή
 

Μην τα χάσετε

Δείτε πως ήταν οι Σφίγγες της Αμφίπολης πριν την αποκοπή της κεφαλής

 

Ποινική δίωξη με βαριές κατηγορίες για την "Σέχτα Επαναστατών" 4 χρόνια μετά τη δολοφονία Γκιόλια

 

Μηχανή του Χρόνου: Μισίμα, ο Ιάπωνας συγγραφέας που έκανε χαρακίρι και πέθανε σε ζωντανή μετάδοση

 

Λαζόπουλος εναντίον Θεοδωράκη: Κρίμα που δεν τον γνώρισε ο Ντοστογιέφσκι, πριν γράψει τον "Ηλίθιο"

 

Εντυπωσιακών ευρημάτων συνέχεια στην Αμφίπολη: Βρέθηκε το κεφάλι μιας εκ των δύο Σφιγγών

 

Στις 20 Νοεμβρίου στον αέρα η Huffington Post Greece: "H συζήτηση ξεκινάει εδώ"

 

Κλεμμένο το "Stairway to Heaven" των Led Zeppelin

 

Δικαίωση για τον τυφλό αριστούχο Αργύρη Κουμτζή: Και επίσημα φοιτητής στο ΑΠΘ

 

Βίντεο: Βούτηξε στο κενό με GoPro κάμερα, για 20 δολάρια

 

Πόστερ ταινιών όπως δεν τα έχετε ξαναδεί

 

Αποσύρθηκε λόγω αντιδράσεων η τροπολογία "κατάργησης" της δημοσίευσης των δαπανών στη Διαύγεια. Προέβλεπε μηδαμινό έλεγχο στις δαπάνες του δημοσίου

 

Φωτογραφίες από δορυφόρο, που μοιάζουν με έργα τέχνης

 

Η σέξι Σύρια που μάχεται κατά των τζιχαντιστών από τα social media

 

Τραγικά λάθη στο Photoshop: Σέξι στο Facebook, αλλά σας καταλάβαμε

 

Φρίκη στη Συρία: Λιθοβόλησαν μέχρι θανάτου γυναίκα για μοιχεία. Συμμετείχε μέχρι και ο ίδιος της ο πατέρας

 

Τα μυστικά του Δίσκου της Φαιστού: Αποκαλύφθηκε το πρώτο μινωικό cd rom

 

Επικό παρκάρισμα στη Σαντορίνη

 

Εκπληκτικό βίντεο: Πώς είναι να κολυμπάς μέσα σε ένα παγόβουνο

 

 

 

Προίκα σε ιδιώτες για 40 χρόνια η Εγνατία Οδός

 
 
 
Στο ΤΑΙΠΕΔ παραχωρήθηκε η Εγνατία Οδός. Διαβάστε ποιοι άξονες ιδιωτικοποιούνται και πώς θα γίνει η εκμετάλλευση του οδικού δικτύου
 

Για έως και 40 έτη θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που δημοσιεύει "Το Βήμα", μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, "από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη" τους στο πακέτο της ιδιωτικοποίησης.

Ειδικότερα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:

- Ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας)

 - Ανισόπεδος κόμβος Κορομηλιάς

 - Ανισόπεδος κόμβος Ιεροπηγής

 - Μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής

 - Ανισόπεδος κόμβος Λαγκαδά/Σερρών

 - Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα

Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως προίκα τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων.

Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία εν όλω ή εν μέρει με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος».

Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν "και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα" της Εγνατίας Οδού και "κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ' οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα", όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.

Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό "γρίφο":

"Το Ταμείο δεν υποκαθιστά την εταιρία Εγνατία Οδός ΑΕ και το Ελληνικό Δημόσιο στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το σύνολο των υφιστάμενων ή και μελλοντικών συμβάσεων που έχουν συνάψει ή θα συνάψουν για την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου, των παρόδιων αυτού εκτάσεων και των Καθέτων Αξόνων".

Πάντως, η Εγνατία θα συνεχίσει να εισπράττει τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την ιδιωτικοποίησή της.

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η έναρξη της αποκρατικοποίησης της εταιρίας θα πραγματοποιούνταν "το αργότερο έως το τέλους του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους".

Άλλωστε, είχε προηγηθεί η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας στη γενική συνέλευση των μετόχων στις 27 Οκτωβρίου 2011.

 
NEWSLETTER
FOLLOW NEWS247:
comments powered by Disqus