Τρίτη, 02 Σεπτεμβρίου 2014
 
 
 
 
Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή
 

Μην τα χάσετε

Εκβιασμός Ερντογάν: Για να ανοίξει η Χάλκη, ανοίξτε τζαμί στην Αθήνα και αφήστε μας να εκλέγουμε τον Μουφτή στη Θράκη

 

Η απίστευτη "πρώτη" του Ηλία Ψινάκη: "Είμαι μάνατζερ, όχι δήμαρχος. Να είστε λουσμένοι και ευπρεπείς"

 

Τασούλας: Η επιχωμάτωση του προθάλαμου στην Αμφίπολη, δείχνει ότι ο τάφος δεν έχει συληθεί

 

"Γιώργο γερά να πέσει η δεξιά". "Θα τα πούμε την Τετάρτη" η απάντηση Bενιζέλου. Θερμή υποδοχή στον Γιώργο Παπακωνσταντίνου

 

Προίκα διετούς απασχόλησης στα "χρυσά μυαλά" για να μη φεύγουν στο εξωτερικό

 

Οι 12 σημαντικότερες μουσικές στιγμές του Αντώνη Βαρδή

 

Ο Αντώνης Βαρδής μέσα από δικά του λόγια

 

Άδωνις: "Γιώργο γερά να πέσει η Δεξιά" φώναζαν οι οπαδοί του ΓΑΠ προς αυτόν ο οποίος ήταν εις εκ των τριών Αρχηγών που διόρισαν ΕΜΕΝΑ Υφυπουργό"

 

Η Apple και το FBI ερευνούν τη διαρροή γυμνών φωτογραφιών διασημοτήτων στο διαδίκτυο

 

Μηχανή του Χρόνου: Τόλκιν. Αποκάλεσε τον Χίτλερ βλάκα και αρνήθηκε στους Beatles να κάνουν ταινία το έργο του

 

Και πάλι στο μηδέν με τον κροκόδειλο! "Ο Σήφης βγήκε πολύ έξυπνος!"

 

Γιατί ο Καραμανλής λέει "όχι" στην Προεδρία της Δημοκρατίας

 

Η απόλυτη Κρητική κριτική: Το Game of Thrones με τα μάτια ενός Κρητικού, μέρος δεύτερο

 

Επικές φωτογραφίες: Οι παραλίες των ΗΠΑ από ψηλά

 

Γυμνές φωτογραφίες της Jennifer Lawrence και άλλων διασήμων, διέρρευσαν στο διαδίκτυο

 

Σε ισχύ οι νέες μειωμένες τιμές στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

 

Γράμμος: 65 χρόνια από την τελευταία τουφεκιά του εμφυλίου

 

Ο Γράμμος σήμερα: Η άγρια ομορφιά ενός μοναδικού τοπίου

 

 

 

Προίκα σε ιδιώτες για 40 χρόνια η Εγνατία Οδός

 
 
 
Στο ΤΑΙΠΕΔ παραχωρήθηκε η Εγνατία Οδός. Διαβάστε ποιοι άξονες ιδιωτικοποιούνται και πώς θα γίνει η εκμετάλλευση του οδικού δικτύου
 

Για έως και 40 έτη θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που δημοσιεύει "Το Βήμα", μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, "από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη" τους στο πακέτο της ιδιωτικοποίησης.

Ειδικότερα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:

- Ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας)

 - Ανισόπεδος κόμβος Κορομηλιάς

 - Ανισόπεδος κόμβος Ιεροπηγής

 - Μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής

 - Ανισόπεδος κόμβος Λαγκαδά/Σερρών

 - Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα

Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως προίκα τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων.

Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία εν όλω ή εν μέρει με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος».

Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν "και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα" της Εγνατίας Οδού και "κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ' οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα", όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.

Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό "γρίφο":

"Το Ταμείο δεν υποκαθιστά την εταιρία Εγνατία Οδός ΑΕ και το Ελληνικό Δημόσιο στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το σύνολο των υφιστάμενων ή και μελλοντικών συμβάσεων που έχουν συνάψει ή θα συνάψουν για την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου, των παρόδιων αυτού εκτάσεων και των Καθέτων Αξόνων".

Πάντως, η Εγνατία θα συνεχίσει να εισπράττει τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την ιδιωτικοποίησή της.

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η έναρξη της αποκρατικοποίησης της εταιρίας θα πραγματοποιούνταν "το αργότερο έως το τέλους του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους".

Άλλωστε, είχε προηγηθεί η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας στη γενική συνέλευση των μετόχων στις 27 Οκτωβρίου 2011.

 
NEWSLETTER
FOLLOW NEWS247:
comments powered by Disqus