Πέμπτη, 24 Απριλίου 2014
 
 
 
 
 

Μην τα χάσετε

Φαρσέρ έστειλε ομάδα SWAT σε 17χρονο που έπαιζε Call of Duty

 

Μέλη του Μετώπου Νεολαίας της Χρυσής Αυγής οι δράστες που μαχαίρωσαν τον 17χρονο

 

Αθάνατη Ελλάδα. Με γεμάτες τσέπες στην ουρά για το 500άρικο

 

Μηχανή του Χρόνου: 2.000 Κρητικοί επιχείρησαν να λιντσάρουν 12 ναύτες, που παρενόχλησαν Κρητικοπούλα

 

Βίντεο: Ο άνθρωπος που έφτιαξε στολή για να διώχνει τους καρχαρίες

 

Μείζον ζήτημα με περιφερειακό υποψήφιο σύμβουλο του ΣΥΡΙΖΑ. Φωτογραφίες του με τον ηγέτη των Γκρίζων Λύκων στη δημοσιότητα

 

Ανακάλυψαν πλοίο - φάντασμα στον Κόλπο του Σαν Φρανσίσκο

 

Η λιτότητα στην Ελλάδα προκάλεσε τουλάχιστον 500 αυτοκτονίες ανδρών

 

Το Twitter "στολίζει" την αστυνομία: Όταν στην #myELAS τσακώνονται για το ποιος θα πρωτοβοηθήσει τον πολίτη

 

#StephensStory: Ο "κολλητός" που όλοι θα θέλαμε, σβήνει από καρκίνο σε τελικό στάδιο, σε ηλικία 19 χρόνων

 

Ποιοι θα έχουν δεύτερη ευκαιρία για το κοινωνικό μέρισμα

 

Οδηγός για το κοινωνικό μέρισμα. Πώς να συμπληρώσεις την αίτηση σου

 

Θεοδωράκης: Θα βοηθήσω τον κ. Χατζηνικολάου να φρεσκάρει λίγο τη μνήμη του

 

Η μούντζα και άλλες απρεπείς χειρονομίες από όλο τον πλανήτη

 

Ο εγκέφαλος του Albert Einstein: Η τραγική ιστορία πίσω από την κλοπή του

 

Μηχανή του Χρόνου: "Όταν βλέπετε την ταινία το Βαθύ Λαρύγγι, παρακολουθείτε το βιασμό μου. Έπαιζα με το πιστόλι στον κρόταφο"

 

100 χρόνια έγκλημα και τιμωρία: Κρυφές φωτογραφίες από το αρχείο του LAPD

 

Βίντεο - Σοκ: Ρώσος πολιτικός ζήτησε από βοηθούς του να βιάσουν έγκυο δημοσιογράφο

 

 

 

Προίκα σε ιδιώτες για 40 χρόνια η Εγνατία Οδός

 
 
 
Στο ΤΑΙΠΕΔ παραχωρήθηκε η Εγνατία Οδός. Διαβάστε ποιοι άξονες ιδιωτικοποιούνται και πώς θα γίνει η εκμετάλλευση του οδικού δικτύου
 

Για έως και 40 έτη θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που δημοσιεύει "Το Βήμα", μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, "από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη" τους στο πακέτο της ιδιωτικοποίησης.

Ειδικότερα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:

- Ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας)

 - Ανισόπεδος κόμβος Κορομηλιάς

 - Ανισόπεδος κόμβος Ιεροπηγής

 - Μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής

 - Ανισόπεδος κόμβος Λαγκαδά/Σερρών

 - Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα

Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως προίκα τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων.

Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία εν όλω ή εν μέρει με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος».

Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν "και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα" της Εγνατίας Οδού και "κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ' οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα", όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.

Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό "γρίφο":

"Το Ταμείο δεν υποκαθιστά την εταιρία Εγνατία Οδός ΑΕ και το Ελληνικό Δημόσιο στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το σύνολο των υφιστάμενων ή και μελλοντικών συμβάσεων που έχουν συνάψει ή θα συνάψουν για την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου, των παρόδιων αυτού εκτάσεων και των Καθέτων Αξόνων".

Πάντως, η Εγνατία θα συνεχίσει να εισπράττει τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την ιδιωτικοποίησή της.

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η έναρξη της αποκρατικοποίησης της εταιρίας θα πραγματοποιούνταν "το αργότερο έως το τέλους του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους".

Άλλωστε, είχε προηγηθεί η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας στη γενική συνέλευση των μετόχων στις 27 Οκτωβρίου 2011.

 
NEWSLETTER
FOLLOW NEWS247:
comments powered by Disqus