Σάββατο, 23 Αυγούστου 2014
 
 
 
 
Καιρός σήμερα και πρόγνωση καιρού για κάθε περιοχή
 

Μην τα χάσετε

Ανταλλαγή της "κυρίας Αλ Κάιντα" με τον Τζέιμς Φόλεϊ, απαιτούσαν οι τζιχαντιστές

 

"Έξωση" σε πάνω από 100.000 αιώνιους φοιτητές: Μόνο 10.167 θα συμμετάσχουν στην επόμενη εξεταστική των ΑΕΙ

 

Ο γερμανικός τύπος προειδοποιεί: "Πριν πάτε στην Ελλάδα με το δικό σας όχημα, κάντε μικτή ασφάλιση"

 

Περιστέρη: "Ο τάφος της Αμφίπολης δεν έχει συληθεί"

 

ΠΟΥ: "Υποτιμήθηκε σοβαρά" η επιδημία του Έμπολα. Καταρτίζεται "οδικός χάρτης" για τους επόμενους μήνες

 

Η ιστορία των ανασκαφών στην Αμφίπολη. Από το 1956 στο σήμερα

 

Μηχανή του Χρόνου: Ρωξάνη - Η μυθιστορηματική ζωή της βάρβαρης συζύγου του Αλέξανδρου. Εκτελέστηκε μαζί με τον γιο της στην Αμφίπολη

 

Βίντεο: Όταν οι άνθρωποι δεν θα είναι απαραίτητοι

 

Δέκα εταιρείες που άλλαξαν τον κόσμο

 

Αδελφός θύματος στη Μάνη: "Δείτε αδέλφια τι έγραψε το μ@@νί ο Παπαδημούλης"

 

Παπαδημούλης για έγκλημα στη Μεσσηνία: Ένας από δολοφονημένους είχε απειλήσει τη ζωή μου και αναρτούσε ύμνους της χούντας στο προφίλ μου

 

Ανακοινώσεις ΕΛ.ΑΣ: Κανένας βασανισμός ή ξυλοδαρμός δεν προηγήθηκε. Οι δράστες πυροβόλησαν κατευθείαν

 

Βίντεο -σοκ:  Η στιγμή της δολοφονίας του 2ου αφροαμερικανού στο Μιζούρι

 

Αρχαιολόγος από ΠΓΔΜ: Η Αμφίπολη είναι "Μακεδονική" και δεν βρίσκεται εκεί ο τάφος του Μ. Αλεξάνδρου

 

Τι παθαίνει μια γυναίκα που κάνει σεξ συνέχεια;

 

Στο Φράγχθι Αργολίδας και το Λακωνίς Γυθείου έζησαν οι τελευταίοι Νεάντερταλ στην Ελλάδα

 

Τζιχαντιστές "πλημμυρίσουν" το twitter με ανατριχιαστικά μηνύμτα. Βρετανίδα που ασπάστηκε το Ισλάμ θέλει να είναι η πρώτη που θα αποκεφαλίσει Δυτικό

 

Βίντεο - Σοκ: Τζιχαντιστές αποκεφαλίζουν Αμερικανό δημοσιογράφο

 

 

 

Προίκα σε ιδιώτες για 40 χρόνια η Εγνατία Οδός

 
 
 
Στο ΤΑΙΠΕΔ παραχωρήθηκε η Εγνατία Οδός. Διαβάστε ποιοι άξονες ιδιωτικοποιούνται και πώς θα γίνει η εκμετάλλευση του οδικού δικτύου
 

Για έως και 40 έτη θα παραχωρηθεί σε ιδιώτη επενδυτή η Εγνατία Οδός, σύμφωνα με απόφαση της διυπουργικής επιτροπής αποκρατικοποιήσεων και αναδιαρθρώσεων (ΔΕΑΑ), με την οποία μεταβιβάζεται η ομώνυμη εταιρία στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες που δημοσιεύει "Το Βήμα", μαζί με την εταιρία παραχωρούνται στο ΤΑΙΠΕΔ και κάθετοι άξονες του μεγαλύτερου αυτοκινητοδρόμου της χώρας, καθώς, όπως σημειώνεται, "από την χρηματοοικονομική ανάλυση αξιοποίησης προκύπτει ότι είναι αναγκαία η ένταξη" τους στο πακέτο της ιδιωτικοποίησης.

Ειδικότερα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάζονται μαζί με την λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση της Εγνατίας, οι κάθετοι άξονες:

- Ανισόπεδος κόμβος Καστοριάς (Δυτικής Σιάτιστας)

 - Ανισόπεδος κόμβος Κορομηλιάς

 - Ανισόπεδος κόμβος Ιεροπηγής

 - Μεθοριακός σταθμός Κρυσταλλοπηγής

 - Ανισόπεδος κόμβος Λαγκαδά/Σερρών

 - Μεθοριακός Σταθμός Προμαχώνα

Το ΤΑΙΠΕΔ λαμβάνει ακόμη ως προίκα τα δικαιώματα του Δημοσίου για τη λειτουργία, συντήρηση κι εκμετάλλευση του καθέτου άξονα Ανισόπεδος κόμβος Χαλάστρας - Μεθοριακός Σταθμός Ευζώνων.

Επίσης, η διυπουργική επιτροπή εκχώρησε στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επιβολής και είσπραξης διοδίων τόσο της Εγνατίας όσο και των καθέτων αξόνων, το δικαίωμα εκμετάλλευσης των υπαρχόντων και μελλοντικών Σταθμών Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) και της χρήσης των παρόδιων εκτάσεων.

Στόχος της κυβέρνησης είναι να μεταβιβαστεί η Εγνατία εν όλω ή εν μέρει με τη σειρά της από το ΤΑΙΠΕΔ σε ιδιώτη επενδυτή, με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης υπηρεσιών, έως και για 40 έτη «έναντι οικονομικού ανταλλάγματος».

Παράλληλα, στο ΤΑΙΠΕΔ μεταβιβάστηκαν "και όλα τα υφιστάμενα και μελλοντικά περιουσιακής φύσεως δικαιώματα, εμπράγματα δικαιώματα και κεκτημένα οικονομικά συμφέροντα και άυλα δικαιώματα" της Εγνατίας Οδού και "κατά περίπτωση του Ελληνικού Δημοσίου, που συνδέονται καθ' οιονδήποτε τρόπο με τον αυτοκινητόδρομο, τους κάθετους άξονες, τις παρόδιες εκτάσεις αυτών και τα Δικαιώματα", όπως αναφέρεται στην απόφαση της διυπουργικής επιτροπής.

Ωστόσο, δεν διευκρινίζεται με σαφήνεια τι θα απογίνουν τα δάνεια της Εγνατίας Οδού, που προσεγγίζουν τα 700 εκατ. ευρώ, αφού η απόφαση της διυπουργικής επιτροπής χρησιμοποιεί έναν νομικό "γρίφο":

"Το Ταμείο δεν υποκαθιστά την εταιρία Εγνατία Οδός ΑΕ και το Ελληνικό Δημόσιο στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το σύνολο των υφιστάμενων ή και μελλοντικών συμβάσεων που έχουν συνάψει ή θα συνάψουν για την κατασκευή, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του Αυτοκινητοδρόμου, των παρόδιων αυτού εκτάσεων και των Καθέτων Αξόνων".

Πάντως, η Εγνατία θα συνεχίσει να εισπράττει τα έσοδα από την εκμετάλλευση του αυτοκινητοδρόμου μέχρι την ιδιωτικοποίησή της.

Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με την απόφαση της διυπουργικής επιτροπής, η έναρξη της αποκρατικοποίησης της εταιρίας θα πραγματοποιούνταν "το αργότερο έως το τέλους του πρώτου εξαμήνου του τρέχοντος έτους".

Άλλωστε, είχε προηγηθεί η μεταβίβαση στο ΤΑΙΠΕΔ των δικαιωμάτων ψήφου της εταιρίας στη γενική συνέλευση των μετόχων στις 27 Οκτωβρίου 2011.

 
NEWSLETTER
FOLLOW NEWS247:
comments powered by Disqus