Μην τα χάσετε

 

 

Ρύπανση στο Σαρωνικό: Μάχη με το χρόνο και πόλεμος ευθυνών

 
 
Εφιαλτική η εικόνα στο παραλιακό μέτωπο από Πειραϊκή και Φρεαττύδα μέχρι Άγιο Κοσμά και Ελληνικό. Στο Φλοίσβο επιχειρεί το υπερ-απορρυπαντικό σκάφος της ΕΕ. Ευθύνες στην κυβέρνηση επιρρίπτουν η αντιπολίτευση, περιβαλλοντικές οργανώσεις και η ΠΕΜΕΝ. Μήνυση θα καταθέσει ο δήμαρχος Γλυφάδας. Σε έκτακτη ανάγκη, ζητά να κηρυχθεί το νησί η δήμαρχος Σαλαμίνας
 

της Μίκας Κοντορούση

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζεται και σήμερα από απορρυπαντικά σκάφη, ιδιωτικά αλλά και του Λιμενικού, ο καθαρισμός των παράκτιων περιοχών σε Σαλαμίνα, Πειραιά, Άγιο Κοσμά και Γλυφάδα, στις οποίες έχει παρατηρηθεί διάσπαρτη θαλάσσια ρύπανση από ουσίες πετρελαιοειδών, μετά τη βύθιση του μικρού δεξαμενόπλοιου «Αγ. Ζώνη ΙΙ» νοτιοδυτικά της Αταλάντης, πλησίον της Ψυττάλειας, τα ξημερώματα της περασμένης Κυριακής.

 

Συνεργεία επιχειρούν και από χερσαίας πλευράς, ενώ η διαδικασία επικεντρώνεται σήμερα στην περιοχή της Γλυφάδας. Σε όλες τις περιοχές του Πειραιά, από τη Σαλαμίνα έως την Πειραϊκη, τον Άγιο Κοσμά, τη Βούλα, το Καλαμάκι και τη Γλυφάδα έχουν ποντιστεί - σε ορισμένα σημεία - πλωτά φράγματα για περιορισμό της ρύπανσης.

Σύμφωνα με τον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, η επιχείρηση καθαρισμού ίσως διαρκέσει 25 ημέρες και τότε αναμένεται να αναλάβει δράση το Ελληνικό Κέντρο Θαλασσίων Ερευνών ΕΛΚΕΘΕ, όπου σε όλες τις περιοχές θα λάβει δείγματα, προκειμένου μετά από έλεγχο να πιστοποιήσει την ασφάλεια και την καθαρότητα των ακτών και της θάλασσας. Από το αρμόδιο υπουργείο πάντως, διατείνονται πως έδρασαν στο σωστό χρόνο και με τον σωστό τρόπο, με τον κ. Κουρουμπλή να πραγματοποιεί σήμερα αυτοψία στην περιοχή με περιπολικό του Λιμενικού. Για το θέμα, δόθηκε στις 15.30 μετά το μεσημέρι, συνέντευξη τύπου στο Υπουργείο Ναυτιλίας.

Ωστόσο, στις παραλίες του Ελληνικού και της Γλυφάδας, η δυσοσμία είναι έντονη και οι κηλίδες αγγίζουν σχεδόν τις ξαπλώστρες.

Ειδικά συνεργεία αποτελούμενα από πενήντα άνδρες του δήμου Γλυφάδας και των εταιριών απορρύπανσης μάλιστα, προσπαθούν να καθαρίσουν τα βράχια και την άμμο από το πυκνό μαζούτ που ξέβρασε η θάλασσα στην παραλία Ζέρβα αυτή τη στιγμή. «Συνεργαζόμαστε απόλυτα με τις εταιρίες. Σταματήσαμε όλες τις δουλειές μας και ήρθαμε εδώ με δύο δικά μας βυτιοφόρα να βοηθήσουμε. Δεν φεύγουμε από τις παραλίες μας μέχρι να καθαριστούν εντελώς. Από αύριο η εικόνα των παραλιών εξωτερικά θα είναι καλύτερη», είπε πριν από λίγο μιλώντας στο News 24/7 o δήμαρχος Γλυφάδας, Γιώργος Παπανικολάου, ενώ τόνισε ότι αύριο θα καταθέσει μηνυτήρια αναφορά στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών κατά παντός υπευθύνου για κάθε πράξη και παράλειψη που έχει συντελεστεί αναφορικά με τη θαλάσσια ρύπανση που προκλήθηκε.

Βελτιωμένη είναι η εικόνα στην περιοχή της Φρεαττύδας, όμως στον Πειραιά η δυσοσμία παραμένει έντονη από το πετρέλαιο και το μαζούτ.

Ανεπηρέαστη δεν έμεινε και η Βούλα, με τις κηλίδες πετρελαίου να φτάνουν 300 μ. μακριά από την ακτή. Όπως λένε από τη δημοτική αρχή, το πετρέλαιο έχει καλύψει μια έκταση περίπου πέντε στρεμμάτων ανοιχτά του ΠΙΚΠΑ, αλλά λόγω των ανέμων δεν έφτασε, ευτυχώς, στην παραλία. Ο δήμος Βούλας τις βραδινές ώρες της Τετάρτης σήκωσε drone, προκειμένου να ελέγξει αν το μαζούτ απειλεί τις ακτές της περιοχής.

Την ίδια στιγμή, στον Φλοίσβο βρίσκεται το μεγαλύτερο και ικανότερο σκάφος του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα "EMSA", το AKTAIA OSRV, που με τους δύο ειδικούς βραχίονές του και από τις δύο πλευρές, σαρώνει εκατομμύρια κυβικά νερού στο πέρασμά του.

Νωρίτερα στο παραλιακό μέτωπο βρέθηκαν οι Κυριάκος Μητσοτάκης, Φώφη Γεννηματά, ενώ ο επικεφαλής του Ποταμιού Σταύρος Θεοδωράκης φημολογείται ότι θα πραγματοποιήσει αυτοψία στην περιοχή των Σεληνίων και Κυνοσούρας.

Η ΝΔ θα καταθέσει σήμερα επίκαιρη ερώτηση στη Βουλή προς τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτη Κουρουμπλή, ενώ χθες με ανάρτησή του στο twitter ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε ασκήσει έντονη κριτική στην κυβέρνηση, την οποία είχε κατηγορήσει για αδιαφορία.

Από την πλευρά της μάλιστα, μιλώντας στο Ραδιόφωνο 24/7 η δήμαρχος Σαλαμίνας ζήτησε να κηρυχτεί το νησί σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης. «Εδώ δεν είναι μαρίνες και κότερα, πρόκειται για απλούς ψαράδες και μαγαζιά», είπε.

Κουρουμπλής: Η κατάσταση εξομαλύνεται μέρα με τη μέρα και σε ένα διήμερο θα έχουν σημαντικά αποτελέσματα

«Έχουμε μία εικόνα βελτίωσης σημαντική. Η επιχείρηση απορρύπανσης συνεχίζεται με την ίδια ένταση, προκειμένου να έχουμε γρήγορο αποτέλεσμα και είμαι βέβαιος ότι με τους ρυθμούς που δουλεύουμε σε πολύ λίγες ημέρες θα έχουμε ικανοποιητικά αποτελέσματα» τόνισε το πρωί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος μαζί με τον υφυπουργό Ναυτιλίας Νεκτάριο Σαντορινιό, τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Διονύση Καλαματιανό, τον αρχηγό του Λιμενικού Σώματος αντιναύαρχος Σταμάτιο Ράπτη και τον κεντρικό λιμενάρχη Πειραιά Κωνσταντίνο Λεοντάρα, επισκέφθηκαν με σκάφος του λιμενικού σώματος παράκτιες περιοχές του Πειραιά, από την Πειραϊκή έως το Φλοίσβο, στην παραλία Μπάτη, όπου συνεχίζει να παρατηρείται, σε ορισμένα σημεία, διάσπαρτη θαλάσσια ρύπανση μετά τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ στον Σαρωνικό».

Ο κ. Κουρουμπλής πρόσθεσε ότι αυτή τη στιγμή εκείνο που έχει πετύχει είναι η στεγανοποίηση του βυθισμένου δεξαμενόπλοιου και εκτίμησε ότι εντός της ημέρας θα αρχίσει η απάντληση του πετρελαίου.

«Αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό γεγονός, γιατί ελέγχεις την πηγή της ρύπανσης», δήλωσε ο υπουργός και πρόσθεσε ότι το υπουργείο έχει επιστρατεύσει όλα τα μέσα που υπάρχουν στη χώρα, προκειμένου να περιοριστούν οι επιπτώσεις αυτής της ρύπανσης.

Πρόσθεσε, εξάλλου, ότι στην όλη επιχείρηση χρησιμοποιούνται απορρυπαντικά φιλικά προς το περιβάλλον, κάτι που, όπως είπε, θα πρέπει να τονιστεί, «καθώς ως λαός έχουμε την τάση να αυτομαστιγωνόμαστε».

«Στη Μεγάλη Βρετανία, για παράδειγμα, χρησιμοποιούν χημικά που ρίχνονται από αέρος με τα αεροπλάνα, ενώ εδώ χρησιμοποιούμε καλύτερης ποιότητας απορρυπαντικών, προκειμένου να περιορίσουμε τις επιπτώσεις αυτής της ζημιάς», τόνισε.

Ο υπουργός ανέφερε, εξάλλου, ότι σε μία τέτοια μεγάλη επιχείρηση που δεν είχε ξανασυμβεί σε τέτοια έκταση, πάντα υπάρχουν προβλήματα, ενώ σημείωσε ότι υπήρξαν έντονα αντανακλαστικά από πλευράς Λιμενικού Σώματος στο να συντονίσει να προωθήσει και να παρακολουθήσει όλη αυτή την διαδικασία του περιορισμού των επιπτώσεων από τη ρύπανση.

«Η κατάσταση εξομαλύνεται μέρα με τη μέρα και σε ένα διήμερο θα έχουν σημαντικά αποτελέσματα» είπε ο κ. Κουρουμπλής και κάλεσε όσους δημοσιογράφους επιθυμούν να κάνουν με σκάφος του λιμενικού μια τέτοια επίσκεψη στις περιοχές, όπου παρατηρήθηκε διάσπαρτη ρύπανση.

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός τόνισε ότι η κατάσταση προφανώς έχει εξομαλυνθεί και ότι επιχειρούν πολλά σκάφη και του Λιμενικού Σώματος, αλλά και ιδιωτών, ενώ ταυτόχρονα επιχειρούν και, από στεριάς, πολλά συνεργεία, οκτώ στο σύνολο.

Κικίλιας: Αν ο Κ. Μητσοτάκης ήταν πρωθυπουργός θα είχε γυρίσει κουτρουβαλώντας τον υπουργό του από το Λονδίνο

Επίθεση κατά της κυβέρνησης και του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παν. Κουρουμπλή εξαπέλυσε ο Βασίλης Κικίλιας, με αφορμή την οικολογική καταστροφή στον Σαρωνικό.

Μιλώντας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ, ο εκπρόσωπος της ΝΔ τόνισε πως ο κ. Κουρουμπλής ήταν στο Λονδίνο και την Κυριακή διαβεβαίωνε πως η διαρροή στο μικρό δεξαμενόπλοιο ελέγχεται κατά 95%.

«Σχεδόν πανηγύριζε στα ραδιόφωνα και μας είπε ότι έγκαιρα παρενέβη το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και κάνει πολύ σωστά τη δουλειά του. Την Τρίτη σε ραδιοφωνική του παρέμβαση μάς είπε, λίγο έως πολύ, ότι έχει περιοριστεί στη Σαλαμίνα και γύρω γύρω από το πλοίο η ζημιά. Σε πληροφορίες δημοσιογράφου ότι η ρύπανση φτάνει μέχρι τη Γλυφάδα, είπε ότι δεν είναι πράγματα αυτά, ίσως μια με δυο κηλίδες. Παίζεται το θέατρο του παραλόγου. Οι κύριοι εγκλημάτησαν κατά της Αττικής» τόνισε χαρακτηριστικά επισημαίνοντας πως αν ο Κ. Μητσοτάκης ήταν πρωθυπουργός θα είχε γυρίσει «κουτρουβαλώντας τον υπουργό του από το Λονδίνο, για να συντονίσει και να μαζέψει αυτό το έγκλημα που έχει γίνει».

Σύμφωνα με τον κ. Κικίλια, η ΝΔ ζήτησε άμεσα τη σύγκληση της Επιτροπής Περιβάλλοντος, καθώς και τη λήψη άμεσων μέτρων επικρίνοντας την κυβέρνηση για το γεγονός ότι η συζήτηση ορίστηκε για τις 20 του μηνός.

«Οι κύριοι την έβαλαν για τις 20 του μηνός και μετά από 5 μέρες επιστρέφει ο υπουργός για να μας δείξει - μετά την καταστροφή - ότι μπορεί να συντονίσει την κατάσταση. Έλεος πια με αυτούς! Οι πολίτες ψηφίζουν τους πολιτικούς τους, επιλέγουν μεταξύ των συμπολιτών τους, διορίζουν όργανα υπηρεσιακά για να κάνουν τη δουλειά τους. Είναι υποχρέωση του οργανωμένου κράτους και της πολιτείας να προλαμβάνει και να προστατεύει τις περιουσίες και το φυσικό πλούτο της χώρας μας. Οι κύριοι είναι ανεκδιήγητοι στον τρόπο που διοικούν και είναι και άσχετοι και ψευτοοικολόγοι» τόνισε ο εκπρόσωπος της ΝΔ κατηγορώντας την κυβέρνηση πως κοροϊδεύει τον λαό.

«Μιλούν για το δάσος του Ελληνικού, για τη δήθεν καταστροφή στη Χαλκιδική, παλαιότερα για τους κορμοράνους στο Βοτανικό και στην πραγματική καταστροφή που συνέβη δυστυχώς στη χώρα μας, είναι ανάξιοι και ανίκανοι να κάνουν το παραμικρό 5 μέρες τώρα και κοροϊδεύουν τον ελληνικό λαό. Είναι ανάξιοι και ανίκανοι να κάνουν το παραμικρό 5 μέρες τώρα και κοροϊδεύουν τον ελληνικό λαό. Αυτή είναι η κυβέρνηση που έχουμε. Τους εγκαλούμε και τους καλούμε να δώσουν εξηγήσεις» δήλωσε προσθέτοντας πως σήμερα η ΝΔ θα καταθέσει ερώτηση προς τον κ. Κουρουμπλή.

«Σήμερα, καταθέτουμε επίκαιρη ερώτηση για να φέρουμε τον κ. Κουρουμπλή στη Βουλή να μας πει τι έχει κάνει. Εκεί στο Λονδίνο δεν άκουσε ότι καταστρέφεται η Αττική; Αυτό έγινε λίγα μίλια μακριά από το επιχειρησιακό κέντρο του υπουργείου εμπορικής ναυτιλίας. Αν συνέβαινε μια τραγωδία στο Ιόνιο ή στη Κρήτη, ποια θα ήταν η αντίδραση του κράτους; Στον αυτόματο πιλότο βρισκόμαστε και τολμούν οι κύριοι να βγαίνουν στα ραδιόφωνα και να μιλάνε περί παντός επιστητού. Μέχρι και η Αυγή μιλάει σήμερα για τεράστιες ευθύνες οι οποίες πρέπει να αναζητηθούν και από την πλευρά της δημόσιας διοίκησης. Φανταστείτε τη ζημιά έχει γίνει και τι ευθύνες υπάρχουν. Που είναι οι κύριοι;» διερωτήθηκε ο κ. Κικίλιας.

«Υπάρχει μια υπεύθυνη αντιπολίτευση με προτάσεις, η οποία χτυπά το καμπανάκι νωρίς, αλλά οι κύριοι δεν ενδιαφέρονται για αυτό, ενδιαφέρονται για έναν τύποις προπαγανδιστικό λαϊκισμό για να κερδίσουν 5-10 μέρες και να πάνε παρακάτω» κατέληξε στη συνέντευξή του ο εκπρόσωπος της ΝΔ.

Γεννηματά: Τόσες μέρες μετά προσπαθούν σήμερα να συντονιστούν

Από την πλευρά της και η Φώφη Γεννηματά επισκέφθηκε την Πειραϊκή Ακτή μαζί με το δήμαρχο Πειραιά Γιάννη Μώραλη και διαπίστωσε τη μόλυνση που έχει προκληθεί σε όλο το παραλιακό μέτωπο.

Η επικεφαλής της Δημοκρατικής Συμπαράταξης τόνισε «ότι οι ευθύνες της κυβέρνησης γι' αυτή την οικολογική καταστροφή είναι τεράστιες. Τέσσερις μέρες μετά το ναυάγιο το πετρέλαιο έχει φτάσει στον Πειραιά και τη Γλυφάδα, πλησιάζει τη Βούλα, τη Βουλιαγμένη και είναι απειλή για ολόκληρη την παραλιακή ζώνη. Διαβεβαίωναν οι συναρμόδιοι υπουργοί από την Τρίτη ότι δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα, έχει ελεγχθεί. Τόσες μέρες μετά προσπαθούν σήμερα να συντονιστούν».

Η κ. Γεννηματά ζήτησε να διερευνηθούν οι υπαρκτές και σοβαρότατες ευθύνες, όπως είπε, όσον αφορά το πλοίο. «Όμως αυτή τη στιγμή απαιτούμε να εξαντληθεί κάθε δυνατότητα για να αντιμετωπιστεί η ρύπανση και να ληφθούν άμεσα μέτρα για την στήριξη των επαγγελματιών που επλήγησαν από αυτή την καταστροφή», υπογράμμισε.

Το μεσημέρι στη Σαλαμίνα μαζί με τη δήμαρχο της πόλης, η κ. Γεννηματά θα μεταβεί στη περιοχή του ναυαγίου για να διαπιστώσει τις επιπτώσεις στις ακτές της Σαλαμίνας.

ΚΚΕ: Κυβέρνηση κι εφοπλιστές έχουν ευθύνη. Αυτό το έγκλημα δεν πρέπει να μείνει ατιμώρητο

«Το ναυάγιο στη Σαλαμίνα, με την τεράστια καταστροφή που προκάλεσε στο περιβάλλον και το λαό της Αττικής, είναι ο καθρέφτης της ανάπτυξής τους. Απ' τη μια, διαχρονικές κυβερνητικές κορώνες για τον Πειραιά, ως "πύλη εισόδου" και "παγκόσμιο κόμβο" και απ' την άλλη υπέργηρα πλοία, επιπλέοντα φέρετρα για τους εργαζόμενους, κατεστραμμένοι επαγγελματίες και ανυπαρξία στοιχειωδών κρατικών υποδομών για την προστασία της υγείας και του περιβάλλοντος» δήλωσε ο γγ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας για το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» στη Σαλαμίνα και την ρύπανση στο Σαρωνικό.

«Η κυβέρνηση και οι εφοπλιστές έχουν εγκληματικές ευθύνες κι αυτό το έγκλημα δεν πρέπει να μείνει ατιμώρητο» κατέληξε στην δήλωσή του ο κ. Κουτσούμπας.

Κορκίδης: Θλίβομαι. Τα μέτρα δεν λειτούργησαν αποτελεσματικά

Την θλίψη του εξέφρασε και ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, για την οικολογική καταστροφή από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου στη Σαλαμίνα.

Συγκεκριμένα ο κ. Κορκίδης δήλωσε: «Στο λιμάνι του Πειραιά υπάρχει αρκετή τεχνογνωσία και τεχνολογία για την ασφάλεια από θαλάσσια ρύπανση, ώστε σε περίπτωση ατυχήματος να αποτρέπουν τέτοιες σοβαρές καταστάσεις. Δυστυχώς, προς απογοήτευση όλων, και χωρίς να γνωρίζουμε τις ακριβείς συνθήκες, τα μέτρα δεν λειτούργησαν αποτελεσματικά. Όμως, πιστεύω ότι τα ειδικά συνεργεία, αφού σφράγισαν το ναυάγιο, μπορούν ακόμα και τώρα να περιορίσουν τη θαλάσσια ρύπανση και την οικολογική καταστροφή. Θλίβομαι για τις "μαύρες" εικόνες που βλέπουμε στη Σαλαμίνα, την Πειραϊκή, το Ελληνικό, τη Γλυφάδα και όλο το παραλιακό μέτωπο του Αργοσαρωνικού μας. Κρίμα!».

ΠΕΜΕΝ: Πρόχειρα μπαλώματα στο πλοίο για να κλείσουν οι τρύπες

Ερωτήματα για το κατά πόσο ήταν αξιόπλοο το δεξαμενόπλοιο θέτει η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού με ανακοίνωσή της ενώ επισημαίνει ότι στο πλοίο επέβαιναν μόνο δύο μέλη του πληρώματος αντί για 11.

«Τεράστια και αναπάντητα ερωτηματικά δημιουργεί η βύθιση του μικρού Δ/Ξ «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» της Ναυτιλιακής εταιρίας του Θ. Κουντούρη το οποίο ήταν αγκυροβολημένο στο Βόρειο τμήμα του αγκυροβολίου Πειραιά. Το πλοίο απέπλευσε έμφορτο τις πρωινές ώρες της 10/9/2017 από τα διυλιστήρια Ασπροπύργου (ΕΛΠΕ) μεταφέροντας 2.200 μετρικούς τόνους fuel oil και 370 μετρικούς τόνους marine gas oil. Στο πλοίο φέρονται να επέβαιναν 2 μέλη του πληρώματος σε σύνολο 11. Οι δύο ναυτικοί που επέβαιναν στο πλοίο διασώθηκαν την τελευταία στιγμή από ρυμουλκό που είχε προσεγγίσει την περιοχή βύθισης του πλοίου. Να σημειωθεί ότι στην περιοχή επικρατούσαν πολύ καλές καιρικές συνθήκες» και προσθέτει: «Να υπογραμμίσουμε επίσης ότι το πλοίο ήταν κατασκευής του 1972 χωρητικότητας 3205 τόνων. Υπερήλικο το οποίο όπως αποδείχθηκε ήταν εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!!!».

 

 

 

Σχετικά θέματα:

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER