Παρασκευή, 24 Μαρτίου 2017
 
 
 
 

Μην τα χάσετε

 

 

Είναι το e-commerce το μέλλον του λιανικού εμπορίου;

 
 
 
Μια ερώτηση που μοιάζει εύκολη να απαντηθεί, μόνο που κάποιες πρόσφατες έρευνες του Ινστιτούτου Καταναλωτών των ΗΠΑ, μας επαναφέρουν (εν μέρει) στην τάξη
 

Του Κωνσταντίνου Δημόπουλου

Θυμάστε τις εποχές που "το μέλλον του λιανεμπορίου βρισκόταν online" και των λοιπών βαρύγδουπων δηλώσεων που προηγήθηκαν μιας παγκόσμιας οικονομίας σε ύφεση; Ήρθε το πλήρωμα του χρόνου να εξετάσουμε αν όλα αυτά είχαν στοιχειοθετημένη υπόσταση, ή ήταν απλά "προφητείες" που βασίστηκαν σε τάσεις της εποχής.

 

Η αλήθεια -όπως πάντα- βρίσκεται φυσικά κάπου στη μέση. Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τη μέρα που η Amazon άνοιξε το πρώτο της "κανονικό" κατάστημα στο Seattle, δίνοντας την απαραίτητη βαρύτητα σε μια παράδοση ξεκίνησε πριν από μερικά χρόνια, όταν και περισσότερες από 20 περίπου online υπηρεσίες (κυρίως εξειδικευμένου λιανεμπορίου) στράφηκαν στη λύση της φυσικής παρουσίας, με σκοπό τόσο την καλύτερη προώθηση των προϊόντων τους και την καλύτερη διαχείριση των διαπελατειακών σχέσεων, όσο και την ενίσχυση της ίδιας της online κίνησης και των πωλήσεων.

Όλα αυτά, δεν έχουν παρά να κάνουν με τη γενικότερη ανάγκη γύρω από το λιανικό εμπόριο, να αποκτήσει "πανκατευθυντική" μορφή, με τους ίδιους τους εμπόρους να έχουν πλέον τη δυνατότητα να παράσχουν στους πελάτες τους μια απρόσκοπτη εμπειρία είτε πρόκειται για online αγορές μέσω του υπολογιστή ή του smartphone τους ή σε ένα παραδοσιακό κατάστημα λιανικής πώλησης.

Σύμφωνα με τα τελευταία στατιστικά στοιχεία που μας έρχονται από την απέναντι πλευρά του Ατλαντικού, παρά το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα το 94% των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο λαμβάνει χώρα σε κάποιο κατάστημα, οι πωλήσεις μέσω e-commerce αναμένονται να φτάσουν το 17% (και τα $414 δισεκατομμύρια) μέχρι το 2018!

 

Oι μισοί περίπου, από τους ερωτηθέντες καταναλωτές, παραδέχονται πως αρέσκονται στο "showrooming", στο να ελέγχουν και να δοκιμάζουν δηλαδή τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν στα καταστήματα και στη συνέχεια να προβαίνουν σε αγορές online, ενώ από την άλλη, τα 2/3 των online users, βρίσκουν τον εαυτό να κάνει την έρευνα του από τη θαλπωρή του σπιτιού ή του γραφείου του και στη συνέχεια να αγοράζει από κάποιο κατάστημα.

Συνολικά, προϊόντα αξίας μεγαλύτερης των $4 τρισεκατομμυρίων υπολογίζεται ότι έχουν εγκαταλειφθεί μέσα στην προηγούμενη χρονιά, στο "καλάθι" αγορών, λίγο πριν την πληρωμή (κάτι που συμβαίνει πολύ σπάνια στο ταμείο κάποιου καταστήματος), ενώ το 72% των καταναλωτών, παραδέχεται ότι ακόμα και αν είναι έτοιμο να κάνει κάποια αγορά στο κατάστημα της περιοχής του, θα τσεκάρει πρώτα τις τιμές online μέσα από το smartphone του!

Τα νούμερα συνεχίζονται και επί της ουσία μαρτυρούν όλα, μια συγκεκριμένη αλήθεια. Οι καταναλωτές επιθυμούν όλο και περισσότερο να αποκτήσει το λιανεμπόριο την πολυπόθητη "πανκατευθυντική" μορφή, για την οποία τόση κουβέντα γίνεται τα τελευταία χρόνια. Έτσι κι αλλιώς τα 2/3 αυτών, έχουν κάνει αγορές τους τελευταίους 6 μήνες, χρησιμοποιώντας κάθε δυνατό δίαυλο.

 

Οι καταναλωτές αυτοί, ψωνίζουν πιο συχνά και ξοδεύουν κατά μέσο όρο 3,5 φορές περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο τύπο καταναλωτή, πιστεύουν στη συντριπτική τους πλειοψηφία ότι οι έμποροι έχουν υποχρέωση να επιδιώξουν μεγαλύτερη και πληρέστερη ενσωμάτωση των δύο πρακτικών στη στρατηγική τους, ενώ υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του χρόνου, το ερώτημα στο retail δε θα είναι «που ψωνίζεις;» αλλά «πως;», μετατοπίζοντας τον ανταγωνισμό στο συνολικό customer experience και όχι στην επιλογή online ή μη διαύλου προσφοράς της υπηρεσίας.

Η έρευνα για νέους τρόπους να συνδυαστούν οι δύο αυτοί «κόσμοι» του retail, με σκοπό να προσφέρουν ευκολία, άνεση και περισσότερο προσωποποιημένες υπηρεσίες στον τελικό καταναλωτή, είναι ο μοναδικός τρόπος για να γίνουν τα επόμενα -σωστά- βήματα στον χώρο του λιανικού εμπορίου. Το Athens Tech College είναι το πρώτο τεχνολογικό́ εκπαιδευτικό́ ίδρυμα στην Ελλάδα που συνδυάζει την τεχνολογία, την ερευνά και την επιχειρηματικότητα, με τις ανάγκες της πραγματικής οικονομίας, εξού και προσφέρει τα απαραίτητα εργαλεία και τη μεθοδολογία που θα χρειαστεί κάποιος για να θέσει τα θεμέλια μιας επιτυχημένης πορείας προς τη σωστή κατεύθυνση.

Το Athens Tech College, σε συνεργασία με την Converge ICT και την υποστήριξη της GRECA, διοργανώνει το σεμινάριο ‘E-Shop Building Made Easy’ με θέμα τη δημιουργία ενός online καταστήματος  Ένα σεμινάριο που απευθύνεται σε άτομα, επαγγελματίες ή επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται ή πρόκειται να δραστηριοποιηθούν στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, με σκοπό την παροχή των βασικών, απαραίτητων, γνώσεων κατάρτισης έτσι ώστε να μπορείτε να εκμεταλλευτείτε στο έπακρο τις δυνατότητες της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου Magento.

Το Magento είναι η μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλο τον κόσμο που προσελκύει πολλούς εμπόρους και προγραμματιστές, λόγω των δυνατοτήτων και της φύσης του. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα διεξάγεται από Magento Certified Professionals και περιλαμβάνει θεωρία & πρακτική άσκηση έτσι ώστε να μπορείτε να θέσετε σε άμεση εφαρμογή ό,τι έχετε μάθει.Περισσότερες πληροφορίες συμμετοχής μπορείτε να βρείτε εδώ, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να επικοινωνήσουν και τηλεφωνικώς στο 210 8088 008 ή μέσω email στο info@athtech.gr.

Στο Athens Tech College μπορείς να σπουδάσεις την τεχνολογία του αύριο, σήμερα, επιλέγοντας από μια σειρά́ καινοτόμων εκπαιδευτικών προγραμμάτων στην επιστήμη των υπολογιστών.

 

Σχετικά θέματα:

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 247 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER
comments powered by Disqus