Μην τα χάσετε

 

 

Επιστρέφει το θρυλικό Nokia 3310

 
 
Ένα από τα best seller κινητά τηλέφωνα της προ smartphone εποχής ξαναγεννιέται, θυμίζοντάς μας την εποχή που το φιδάκι ήταν το παιχνίδι-κόλλημα
 

Του Παναγιώτη Μαρκίδη

Όταν πριν από δέκα χρόνια ο Στιβ Τζομπς κρατούσε στα χέρια του το αρχέτυπο iPhone πολλοί επαΐοντες προδίκαζαν τη δεδομένη αποτυχία του. Πώς θα μπορούσε η Apple να σταθεί απέναντι στις παραδοσιακές δυνάμεις της αγοράς, όπως η τότε κραταιά στον χώρο των κινητών τηλεφώνων Nokia, με μια συσκευή που δεν είχε ούτε ραδιοφωνικό δέκτη στα FM;

 

Το πόσο μυωπικά είδαν την τεράστια αλλαγή που ερχόταν είναι πλέον ανάξιο σχολιασμού. Στο μεταξύ η Nokia, που παραμένει μια υπερδύναμη στην παροχή λύσεων και υποδομών ανάπτυξης τηλεπικοινωνιακών δικτύων, πούλησε το κομμάτι σχεδιασμού κινητών τηλεφώνων στη Microsoft -μια συμφωνία για την οποία έχουν γραφτεί άπειρες αναλύσεις. Εκείνη με τη σειρά της παραχώρησε πρόσφατα το δικαίωμα χρήσης του ονόματος, για την κατασκευή mobile συσκευών, σε μια νεοσύστατη εταιρεία με έδρα το Έσπο της Φιλανδίας, την πόλη που έχει συνδεθεί με τη Nokia.

Η HMD Oy Global έχει στο δυναμικό της πρώην στελέχη και μηχανικούς της Nokia, πιθανότατα στηρίζεται σε κινεζικά κεφάλαια, σχεδιάζει smartphones και tablets, έχει ήδη παρουσιάσει κάποιες πρώτες συσκευές με Android, και λέγεται ότι θα δαπανήσει 500 εκατομμύρια μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, προκειμένου να ξαναμπεί στην παγκόσμια αγορά.

Εντούτοις, φαίνεται πως το όλο εγχείρημα έχει ανάγκη από μία άμεσης επίδρασης μαρκετίστικη ενέργεια. Και κάπως έτσι, το Nokia 3310, ένα από τα κινητά τηλέφωνα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην εποχή του (2000-05), με 126 εκατομμύρια τεμάχια, επιστρέφει.

Με το κλασικό φιδάκι, το παιχνίδι-κόλλημα, βασικές λειτουργίες επικοινωνίας, την εντυπωσιακή αντοχή του και τη χαρακτηριστικής διάρκειας μπαταρία του, θα κυκλοφορήσει ξανά σε μια - όπως λέγεται - ανανεωμένη έκδοση. Αναμένεται να παρουσιαστεί στο προσεχές Mobile World Congress, στη Βαρκελώνη, φημολογείται ότι θα κοστίζει 59 ευρώ και θα κληθεί να σηκώσει το φορτίο επανασύνδεσης του brand με το θυμικό των καταναλωτών σε Δύση και Ανατολή. 

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 24/7 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER