Υπηρεσία της Google κατά των ψεύτικων ειδήσεων

 
 
Η νέα διαδικασία εξακρίβωσης πληροφοριών είναι πλέον διαθέσιμη στη σελίδα αναζήτησης και στην ενότητα των ειδήσεων
 

Του Παναγιώτη Μαρκίδη

Με χιλιάδες νέα άρθρα να δημοσιεύονται online κάθε λεπτό, η ποσότητα του περιεχομένου με την οποία έρχονται αντιμέτωποι οι χρήστες είναι τεράστια. Και όπως έχει πολλάκις αποδειχτεί, δεν είναι όλα αληθινά ή πραγματικά κάνοντας εξαιρετικά δύσκολο τον διαχωρισμό ανάμεσα στην αλήθεια και το ψέμα.

 

Τον περασμένο Οκτώβριο η Google, μέσω της Jigsaw (θυγατρικής του ομίλου Alphabet) είχε ανακοινώσει ότι σταδιακά θα έδινε την δυνατότητα στους εκδότες κάποιων χωρών να εμφανίζουν μια ετικέτα «εξακρίβωση πληροφοριών» στις καταχωρήσεις των ειδήσεων του Google News. Αυτή η ετικέτα τοποθετείται σε άρθρα, που περιλαμβάνουν πληροφορίες που έχουν ελεγχθεί από εκδότες και φορείς με τους οποίους συνεργάζεται η Google κι έχουν επιφορτιστεί με αυτό το έργο.

Πλέον, η ετικέτα «εξακρίβωση πληροφοριών» στο Google News είναι διαθέσιμη σε όλους και, παράλληλα, έχει επεκταθεί και στην υπηρεσία της Αναζήτησης σε όλες τις γλώσσες. Για πρώτη φορά, όταν ο χρήστης κάνει μια αναζήτηση, οι καταχωρήσεις που έχουν ελεγχθεί από έναν συνεργάτη της Google θα εμφανίζονται διακριτά στην κορυφή της σελίδας αποτελεσμάτων. Θα προβάλλεται η πληροφορία, ποιος την έχει δημιουργήσει και αν μια έγκυρη πηγή έχει επιβεβαιώσει την γνησιότητά της.

Αυτή η πληροφορία δεν θα είναι εφαρμόσιμη ή διαθέσιμη σε κάθε καταχώρηση και θα υπάρχουν σελίδες αποτελεσμάτων αναζήτησης όπου διαφορετικοί εκδότες έλεγξαν τον ίδιο ισχυρισμό και κατέληξαν σε διαφορετικά συμπεράσματα.

Όπως τονίζει η Google, η εξακρίβωση των πληροφοριών δεν είναι δική της διαδικασία και παρουσιάζεται ώστε οι χρήστες να έχουν μια πιο ενημερωμένη κρίση.

«Δεν είναι σίγουρο ότι θα συμφωνούμε πάντα μαζί τους, όμως πιστεύουμε ότι είναι χρήσιμο για τους χρήστες να καταλαβαίνουν τον βαθμό συναίνεσης ή διαφωνίας για έναν ισχυρισμό και να λαμβάνουν σαφείς πληροφορίες για το ποιες πηγές συμφωνούν μεταξύ τους. Κάνοντας τις εξακριβώσεις πληροφοριών πιο εμφανείς στα αποτελέσματα αναζητήσεων, πιστεύουμε ότι οι χρήστες θα έχουν μεγαλύτερη ευκολία στο να ελέγχουν και να τις αξιολογούν, σχηματίζοντας τις δικές τους εμπεριστατωμένες απόψεις», αναφέρει η εταιρεία.

 

ADVERTISING

SHARE:

ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΕWS 247 ΣΤΟ EMAIL ΣΟΥ

NEWSLETTER
comments powered by Disqus  

Μην τα χάσετε