Τροχαίο στον Κηφισό: Η κατάσταση του οδηγού Νο 1 παράγοντας της τραγωδίας

Τροχαίο στον Κηφισό: Η κατάσταση του οδηγού Νο 1 παράγοντας της τραγωδίας

Καταρχήν, καταρχάς και σε κάθε περίπτωση, να εκτελείς μεταφορικό έργο και να έχεις πιει, είναι αδιανόητο!

Κάθε φορά που συμβαίνει ένα θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα και μάλιστα με τρόπο συγκλονιστικό, όπως αυτό που σημειώθηκε σήμερα τις πρώτες πρωινές ώρες στον Κηφισό, «καλούμαστε» να εκφράσουμε τις απόψεις μας, ειδικοί και μη, επί του θέματος.

Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να λαμβάνουμε όλες τις παραμέτρους υπόψιν, πριν οδηγηθούμε σε ασφαλή συμπεράσματα, αναφορικά με υπαιτίους κι αυτό οφείλουμε να το κάνουμε σεβόμενοι τη μνήμη όσων έχασαν τη ζωή τους, αλλά και την τιμή όσων εμπλέκονται στο κάθε ατύχημα.

Κάθε τροχαίο ατύχημα που καταλήγει σε δυστύχημα, έχει και τους λόγους που οδήγησαν σε αυτήν την κατάληξη. Και βέβαια, οι λόγοι αυτοί δεν είναι πάντα ίδιοι, διότι συντρέχουν διαφορετικές συνθήκες κάθε φορά, όπως υπνηλία του οδηγού, οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, υπερβολική ταχύτητα, κατάσταση οδοστρώματος, κατάσταση οχήματος, βροχή κ.λ.π. Ωστόσο, όλα ξεκινούν από τον κανόνα που θέλει τον οδηγό να είναι ο υπ’ αριθμόν ένα παράγοντας, η κατάσταση του οποίου – ακόμα και αν οι υπόλοιπες καταστάσεις που προανέφερα συντρέχουν – μπορεί να ελέγξει ή όχι την πορεία του οχήματος.

Για να μην ασχοληθώ με άλλα δυστυχήματα που έχουν συγκλονίσει, θα επικεντρωθώ στο σημερινό, στο οποίο εμπλέκεται ένας επαγγελματίας οδηγός νταλίκας και που δύο συνάνθρωποί μας έχασαν τη ζωή τους και μια ακόμη γυναίκα δίνει τη μάχη να κρατηθεί στη ζωή.

Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν ότι ο οδηγός βρισκόταν υπό την επήρεια αλκοόλ, ο βαθμός του οποίου απομένει να διευκρινιστεί. Σε κάθε περίπτωση, νωρίς το πρωί, να εκτελείς μεταφορικό έργο και να έχεις πιει, είναι αδιανόητο. Περιμένουμε επίσης να μάθουμε αν ο οδηγός είχε μόλις ξεκινήσει το ταξίδι του ή αν έφθανε στον προορισμό του. Σε κάθε περίπτωση, το αλκοόλ επηρεάζει το ίδιο.

Από την πορεία της νταλίκας, διαπιστώνουμε επίσης ότι κινήθηκε προς την αριστερή λωρίδα, άρα στην ευθεία έκανε «στραβοτιμονιά», κάτι που αποδεικνύει ότι ο οδηγός έχασε τον έλεγχο. Στη συνέχεια πάτησε πάνω σε προπορευόμενο όχημα και χτυπώντας πάνω στο χαμηλό προστατευτικό στηθαίο με κιγκλίδωμα, πέρασε στο αντίθετο ρεύμα συγκρουόμενο με ένα ακόμη όχημα. Η σφοδρότητα ήταν τέτοια, που πραγματικά έκανε άμορφη μάζα τα δύο ΙΧ, ενώ από τύχη δεν ενεπλάκησαν και άλλα οχήματα στο δυστύχημα.

Σύμφωνα λοιπόν με αυτές τις ενδείξεις, και αναμένοντας τα στοιχεία της τροχαίας, η κατάσταση του οδηγού έπαιξε ρόλο, ενώ θα πρέπει να εξεταστεί και η νταλίκα, κυρίως όσον αφορά τα ελαστικά, αν δηλαδή έσκασε κάποιο ελαστικό από τις συνηθισμένες αναγομώσεις ή συνέβη κάτι άλλο που επέφερε την αλλαγή πορείας του οχήματος.

Πέραν αυτών, πρέπει οπωσδήποτε να εξεταστεί από την Περιφέρεια Αττικής, η κατασκευή ψηλότερου τσιμεντένιου στηθαίου, διότι δεν είναι το πρώτο δυστύχημα που έχει συμβεί, με όχημα να περνά στο αντίθετο ρεύμα. Οσοι διερχόμαστε από την περιοχή, βλέπουμε συχνά ότι λείπουν κιγκλιδώματα ακριβώς επειδή έχουν γίνει τέτοια ατυχήματα.

Καταλήγοντας, ας ελπίσουμε ότι με τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που θα τεθεί άμεσα σε εφαρμογή, με τον νέο νόμο για τις άδειες οδήγησης (το νομοσχέδιο βρίσκεται σε διαβούλευση) και με το μάθημα της οδικής ασφάλειας και κυκλοφοριακής αγωγής που μπαίνει πλέον στα σχολεία από το τρίτο τρίμηνο φέτος, θα γίνουμε όλοι καλύτεροι. Ακόμα και αυτοί που την ώρα που περνούσαν από το σημείο του συμβάντος, τραβούσαν φωτογραφίες και βίντεο με το κινητό τους τηλέφωνο, αγνοώντας τους κινδύνους για ένα νέο ατύχημα.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα