Εκλογές ΣΥΡΙΖΑ: Η ακτινογραφία της καμπάνιας όλων των υποψηφίων

ΣΥΡΙΖΑ
ΣΥΡΙΖΑ Eurokinissi

Ο Παναγιώτης Παπαχατζής, επικοινωνιολόγος και Head of Strategy της 4Hats Conceptual Communication, γράφει στο NEWS 24/7 για την επικοινωνιακή τακτική των υποψηφίων για την προεδρία του ΣΥΡΙΖΑ.

Και φτάσαμε στο παρά πέντε. Λίγες ώρες πριν ανοίξουν οι κάλπες των εσωκομματικών εκλογών του ΣΥΡΙΖΑ. Με τον Κασσελάκη να έχει ταράξει τα νερά σε μια όχι απλά υποτονική προεκλογική περίοδο, πριν την εμφάνιση του αλλά στα όρια της αδιάφορης ακόμα και για τον σκληρό πυρήνα των ψηφοφόρων του κόμματος.

Θα ασχοληθούμε οπότε κυρίως με την Μ.Κ (Μετά Κασσελάκη) φάση της καμπάνιας. Στην κορυφή όλων όσων έχουν διαδραματιστεί τις τελευταίες εβδομάδες, η δημοσκόπηση που τον εμφανίζει να διεκδικεί με αξιώσεις την πρωτιά στις εκλογές της Κυριακής, κάτι που πριν από δυο εβδομάδες αντιμετωπιζόταν με θυμηδία.

Οι πέντε υποψήφιοι πρόεδροι ακολούθησαν ο καθένας την επικοινωνιακή του τακτική, στην οποία θα αναφερθούμε με καθαρά αλφαβητική σειρά.

Έφη Αχτσιόγλου

Η Έφη Αχτσιόγλου είναι τα τελευταία χρόνια προβεβλημένη όσο λίγα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ. Η αλλαγή στην δημόσια εικόνα της από το 2016 που την πρωτογνώρισε το πανελλήνιο είναι τουλάχιστον εντυπωσιακή. Περνάει πλέον στο μέτρο του «τόσο-όσο». Τόσο ευπρεπής και αστή όσο πρέπει. Τόσο μαχητική και αριστερή στη ρητορική όσο πρέπει. Τόσο τεχνοκράτης όσο πρέπει. Τόσο αμφισβητίας όσο πρέπει. Τόσο κομματική όσο πρέπει. Τόσο ενωτική όσο πρέπει. Τόσο εμψυχωτική όσο πρέπει. Και αυτό αποτυπώθηκε πλήρως στην καμπάνια της.

Αποφάσισε να μιλήσει σε αυτούς που θα πάνε να ψηφίσουν τελικά και όχι σε αυτούς που θα ευχόταν το κόμμα να πάνε να ψηφίσουν. Θα επιθυμούσε να “κλέψει” τις εκλογές από τον πρώτο γύρο για αυτό και κρατούσε χαμηλούς τόνους και έντασης καμπάνια. Η εμφάνιση Κασσελάκη αναπροσάρμοσε όπως φαίνεται αυτή την τακτική.

Στις τηλεοπτικές της εμφανίσεις είναι εξαιρετικά μετρημένη, καθώς δεν έχει κανέναν απολύτως λόγο να ρισκάρει υιοθετώντας άλλες συμπεριφορές και ρητορική. Έχει τον αέρα της νικήτριας και αυτό που λέμε «παράσταση νίκης», ξεκάθαρα.

Στέφανος Κασσελάκης

Είναι ο άνθρωπος που έδωσε ενδιαφέρον σε μια εσωκομματική εκλογική διαδικασία που κυλούσε αθόρυβα, σχεδόν ανεπαίσθητα. Το θέμα είναι ότι αυτό συνέβη για τους λάθος λόγους. Σε μια εποχή όπου το ζητούμενο είναι η πολιτική, ο κ. Κασσελάκης έστρεψε τα βλέμματα στις εκλογές του ΣΥΡΙΖΑ για καθαρά επικοινωνιακούς λόγους.

Ο clean cut αυτοδημιούργητος gay 35χρονος (όπως ο ίδιος τονίζει) φιλοδοξεί να φέρει στο ΣΥΡΙΖΑ πολύ πιο διευρυμένο κομμάτι ψηφοφόρων από εκείνο που του έχει απομείνει. Σε αυτήν την προσπάθεια, επικοινωνιακά απευθύνεται σε όλους. Σε αριστερούς, σε αστούς, σε βασανισμένους, σε ριζοσπαστικοποιημένους, σε νέους, σε μεγαλύτερους, σε ευκατάστατους, σε φτωχούς, σε άνεργους, σε στελέχη, σε φαντάρους, σε άτεκνους, σε γονείς.

Η καμπάνια του όπως έχει δομηθεί περιέχει λίγο από όλα. Να πούμε ότι έχω καλή ανατροφή για τους πιο αστούς. Να γίνω Νίκος Ξανθοπουλος για τους πιο λαϊκούς. Να πούμε ποσό πετυχημένος είμαι για τους πιο κεντρώους. Να τα χώσουμε στο κεφάλαιο και τους δικαστές για τους πιο αριστερούς. Να δείξουμε τον σύντροφο μου για τους προοδευτικούς. Να καθησυχάσουμε καπάκι τους ολίγον ομοφοβικούς.

Είναι ξεκάθαρο ότι επιχειρεί μια καμπάνια χωρίς πολιτικό περιεχόμενο. Κάτι σαν πολλά μαζεμένα fortune cookies που τα σπας και ανακαλύπτεις κοινότυπες ατάκες.

Οι υπεύθυνοι επικοινωνίας του όμως γνωρίζουν καλά ότι έχει ένα πλεονέκτημα και πατούν σε αυτό. Είναι ο μόνος υποψήφιος που δεν κουβαλάει την τοξικότητα που αναδύει τα τελευταία χρόνια ο ΣΥΡΙΖΑ στην πλειοψηφία των κεντροαριστερών ψηφοφόρων. Είναι προφανές ότι επιδιώκει να μιλήσει και να πείσει να πάνε στην κάλπη τα 2/3 των 150.000 μελών του ΣΥΡΙΖΑ που όλα δείχνουν ότι δεν είχαν καμία διάθεση να πάνε. Ειδικά τους νεότερους.

Αν τα έχει καταφέρει θα φανεί σε λίγες ώρες.

Νίκος Παππάς

Η θέση του δεν είναι εύκολη εδώ και πολύ καιρό. Ο Νίκος Παππάς, από στενός συνεργάτης του Αλέξη Τσίπρα βρέθηκε να πρέπει να διαχειριστεί ένα «13-0», της απόφασης του Ειδικού Δικαστηρίου. Παρόλο που είναι ίσως η πιο κεντρώα υποψηφιότητα το βαρίδι αυτό τον ακολουθεί και δύσκολα θα μπορούσε να ανατραπεί σε μια εσωκομματική διαδικασία. Οι τόνοι του είναι πολύ χαμηλοί σε όλη την διάρκεια της καμπάνιας του. Πιστεύει ότι όσο μεγαλύτερο το εκλογικό σώμα τόσο περισσότερο ευνοημένος βγαίνει. Εμφανίζεται ως ήπιος και ενωτικός.

Στέφανος Τζουμάκας

Λίγο δύσκολο να κρίνει κάποιος επικοινωνιακά τον Στέφανο Τζουμάκα. Είναι πολιτικός παλαιάς κοπής, ο οποίος δεν έχει κινηθεί πολύ ενεργά και σύγχρονα στο νέο περιβάλλον το οποίο διαμορφώνεται με έντονα επικοινωνιακή χροιά. Όμως, λίγοι θα περίμεναν κάτι διαφορετικά, καθώς είναι καθαρά πολιτικό ον και ως τέτοιο λειτουργεί μια ζωή.

Ευκλείδης Τσακαλώτος

Επικοινωνιακά ο Ευκλείδης Τσακαλώτος δεν είναι παρά ο εαυτός του. Με έναν πυρήνα στελεχών που τον στηρίζει στιβαρά και με χαρακτηριστική αυτοπεποίθηση. Με άκρως πολιτικό λόγο που πολλές φορές φτάνει στο σαρκασμό και ακόμη πιο συχνά στον αυτοσαρκασμό. Αν και ο κ. Τσακαλώτος απευθύνεται καθαρά σε ένα αριστερό ακροατήριο, είναι κοινό μυστικό ότι γοητεύει ακροατήριο και με πιο κεντρώες αναφορές και εκλογικές προτιμήσεις, που δεν θα προσερχόταν να ψηφίσει για πρόεδρο ΣΥΡΙΖΑ.

Αυτή ήταν η αποτίμηση. Δεν είναι εκτίμηση αποτελέσματος σε καμία περίπτωση. Τι θα βγάλει η κάλπη του πρώτου γύρου την Κυριακή, μένει να φανεί. Η ιστορία έχει δείξει ότι δημοσκοπήσεις και εικασίες έχουν πέσει συχνά έξω όταν πρόκειται για εσωκομματικές εκλογές. Ίδωμεν.

*Ο Παναγιώτης Παπαχατζής επικοινωνιολόγος είναι Head of Strategy της εταιρείας 4Hats Conceptual Communication

Ο Παναγιώτης Παπαχατζής

 

Ακολουθήστε το News 24/7 στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα