Είναι ντροπή: Στερούν παράλληλη στήριξη από τετραπληγικό παιδί
Διαβάζεται σε 4'Για πρώτη φορά στη σχολική του πορεία τετραπληγικός μαθητής στην Ξάνθη στερείται εκπαδευτικού παράλληλης στήριξης δύο ημέρες την εβδομάδα. Το κενό καλύπτει ο πατέρας του.
- 25 Σεπτεμβρίου 2023 08:54
Το τεράστιο, όπως αποδεικνύεται καθημερινά, πρόβλημα της έλλειψης εκπαιδευτικών στην παράλληλη στήριξη και ειδικού βοηθητικού προσωπικού εκτός από οργή προκαλεί ενίοτε και απόγνωση σε οικογένειες οι οποίες αισθάνονται ότι δεν διαθέτουν τις λύσεις να βοηθήσουν αποτελεσματικά τα παιδιά τους την ώρα που το Κράτος (το Υπουργείο Παιδείας εν προκειμένω) τους αντιμετωπίζει ως… λογιστικές μονάδες.
Η περίπτωση από την Ξάνθη που φέρνουμε στο φως της δημοσιότητας σήμερα 25/9 είναι ακριβώς τέτοια. Μία περίπτωση απόγνωσης ενός γονέα ο οποίος αναγκάζεται δύο φορές την εβδομάδα να κάθεται στο θρανίο δίπλα στο 18χρονο γιο του αφού ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης μπορεί να απασχοληθεί μόνο Δευτέρα, Τρίτη και Τετάρτη (τις άλλες δύο ημέρες έχει υποχρεώσεις σε άλλη σχολική μονάδα του νομού).
Ο 18χρονος μαθητής (τα πλήρη στοιχεία βρίσκονται στη διάθεση του NEWS 24/7) είναι τετραπληγικός και έχει 90% αναπηρία όπως έχουν πιστοποιήσει επανειλλημένα οι αρμόδιοι κρατικοί φορείς. Η τελική αξιολόγηση της αναπηρίας του παιδιού έγινε από τα ΚΕΠΑ το 2014 και έκτοτε υποβάλλεται όποτε ζητείται. Εννοείται ότι τόσο το σχολείο του (πρότυπο ΕΠΑΛ Ξάνθης) όσο και η διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ξάνθη γνωρίζουν απολύτως την κατάσταση της υγείας του μαθητή.
Το ειδικό βοηθητικό προσωπικό είναι απολύτως απαραίτητος
Η παρουσία ειδικού βοηθητικού προσωπικού δίπλα στον 18χρονο νέο είναι απολύτως απαραίτητη. Το παιδί δεν έχει αυτό που αποκαλείται λεπτή κίνηση (οι δεξιότητες λεπτής κίνησης αναφέρονται στην ικανότητα να χρησιμοποιούμε τα δάχτυλα ώστε να ελέγχουμε και να χειριζόμαστε μικρά αντικείμενα με επιτυχία), άρα δεν μπορεί να πιάσει μολύβι ώστε να μπορέσει είτε να γράψει είτε να κρατήσει σημειώσεις. Το γεγονός αυτό όμως δεν τον έχει εμποδίσει να φτάσει στη Γ’Λυκείου, κάθε άλλο, ο μαθητής παρουσιάζει αντιθέτως τεράστια θέληση να πάρει το απολυτήριό του.
Από τη στιγμή όμως που ο εκπαιδευτικός της παράλληλης στήριξης δεν μπορεί να τον καλύψει την Πέμπτη και την Παρασκευή (κάτι που στον εν λόγω μαθητή συμβαίνει για πρώτη φορά στην παρουσία του στην εκπαίδευση), τη θέση του εκπαιδευτικού στο θρανίο παίρνει ο πατέρας του παιδιού ο οποίος μάλιστα αυτήν την περίοδο αντιμετωπίζει πρόβλημα υγείας και έχει βγει σε αναρρωτική άδεια από τη δουλειά του.
Ο πατέρας, κάθε Πέμπτη και Παρασκευή είναι εκεί, άοκνος βοηθός του γιου του. Είναι όμως σαφές ότι όσο μεγάλη και αν είναι η θέληση του γονέα, η βοήθεια ενός επαγγελματία και ειδικευμένου στην ειδική αγωγή εκπαιδευτικού δεν αναπληρώνεται. Εκτός αυτού, το παιδί δεν αισθάνεται άνετα έχοντας τον πατέρα στο πλάι του. Ολοι έχουμε πάει στο σχολείο, όλοι έχουμε περάσει από την εφηβεία και μπορούμε να κατανοήσουμε πολύ καλά αυτό το συναίσθημα του νέου που θέλει να είναι όσο το δυνατόν πιο ανεξάρτητος.
Από τα παραπάνω είναι σαφές ότι το κενό χρειάζεται να καλυφθεί…χθες. Οι γονείς δεν έχουν τη δυνατότητα να προσφέρουν στο παιδί εκπαιδευτικό από τον ιδιωτικό τομέα και αξιώνουν από τη διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Ξάνθης να δώσει άμεση λύση στο θεμελιώδες, για την ομαλή εκπαιδευτική εξέλιξη του παιδιού τους, πρόβλημα.
“Το αγαθό της εκπαίδευσης προσφέρεται δωρεάν και χρειάζεται να είναι προσβάσιμο σε όλους τους μαθητές.Μη αυτονόητο όμως για μαθητές με αναπηρία. Ο (σσ αναφέρεται το όνομα του παιδιού) εχει ανάγκη απο την Δευτέρα κιόλας να εχει δίπλα του βοηθητικό προσωπικο ώστε να συμμετέχει και να αποτελεί ισότιμο μέλος της τάξης του” αναφέρει ο πατέρας σε επείγον έγγραφο που κοινοποίησε στη δευτεροβάθμια την Παρασκευή.
Μετά από 15 και πλέον χειρουργεία, μετά την τεράστια προσπάθεια που έκανε η οικογένεια να βελτιώσει όσο το δυνατόν τη λειτουργικότητα αυτού του αγοριού, νομίζουμε ότι ζητά το αυτονόητο. Εναν full time απασχόλησης εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης έτσι ώστε να μπορέσει ο γιος τους να τελειώσει το Λύκειο. Κάτι που αξίζει πέρα ως πέρα…