Flying Tiger: To δανέζικο concept “πέταξε” το 2022 στην ελληνική αγορά
Διαβάζεται σε 2'Αύξηση πωλήσεων και μικτού περιθωρίου κέρδους αλλά κάμψη κερδοφορίας. Το αναπτυσσόμενο διεθνές μέγεθος της αλυσίδας και η παρουσία της στην Ελλάδα.
- 10 Οκτωβρίου 2023 09:43
Επιστροφή στην κανονικότητα παρουσίασαν το 2022 τα οικονομικά αποτελέσματα της δανέζικής αλυσίδας Flying Tiger. Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών το 2022, που εν πολλοίς αποτέλεσε χρονιά κανονικής λειτουργίας του λιανεμπορίου ανήλθε σε 9,758 εκατ. ευρώ έναντι των 6,3 εκατ.ευρώ στη χρήση του 2021.
Σημειώνεται επίσης πως η αλυσίδα απέκτησε και Online κανάλι πωλήσεων στην Ελλάδα στα τέλη του 2022, ωστόσο η εμπορική της δύναμη παραμένει το φυσικό δίκτυο και οι αυθόρμητες αγορές, όπως εξάλλου συμβαίνει με ομοειδής εταιρείες του κλάδου (π.χ. Jumbo).
Τα μικτά κέρδη της περασμένης χρήσης διαμορφώθηκαν σε 5,185 εκατ.ευρώ έναντι 3,264 εκατ.ευρώ το 2021 με το μικτό περιθώριο κέρδους να διαμορφώνεται στο 53,14% το 2022, έναντι 52,04% το 2021. Παρόλα αυτά τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 704 χιλ.ευρώ μειωμένα έναντι των 2,011 εκατ.ευρώ το 2021, ενώ τα κέρδη μετά φόρων ανήλθαν σε 535.463,21 έναντι 1.736.219,66 το 2021.
Το 2021 η εταιρεία, η οποία υπήρξε μικτή θυγατρική της δανέζικης μητρικής και του επιχειρηματία Π. Αμανατίδη, πέρασε ολοσχερώς στον έλεγχο των Δανών. Το σύνολο των υποχρεώσεων ανήλθε σε 1,28 εκατ.ευρώ έναντι 1,7 εκατ.ευρώ παρουσιάζοντας μείωση κατά 25,48%. Η αλυσίδα διατηρεί 13 καταστήματα στην ελληνική επικράτεια ενώ διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους στο Βόλο, εντός του Mediterranean Cosmos στη Θεσσαλονίκη, στη Θεσσαλονίκη και εντός του Εμπορικού Κέντρου Athens Mall στο Μαρούσι Αττικής.
Σε ότι αφορά στο διεθνές της αποτύπωμα η Flying Tiger Copenhagen το 2022 εμφάνισε αύξηση κύκλου εργασιών κατά 25%, αλλά και κέρδη EBITDA της τάξης του 1 δισεκατομμυρίου δανέζικων κορώνων, καθώς και οριακά θετικά καθαρά αποτελέσματα. Κατά τη διάρκεια του 2022, η Flying Tiger Copenhagen άνοιξε τρεις νέες αγορές στη Μέση Ανατολή με συνολικά 21 καταστήματα franchise. Τους πρώτους μήνες του 2023, η εταιρεία υπέγραψε πρόσθετες συμφωνίες franchise, οι οποίες θα οδηγήσουν σε επέκταση στην Ασία. Η εταιρεία αναμένει να διπλασιάσει τον αριθμό των καταστημάτων της τα επόμενα πέντε χρόνια, προσθέτοντας 1.000 καταστήματα franchise στο χαρτοφυλάκιο. Στο τέλος του 2022 ο όμιλος απασχολούσε 7.000 εργαζόμενους παγκοσμίως και διέθετε 842 καταστήματα σε 27 χώρες στην Ευρώπη και την Ασία.