“Αγκάθια” και έλλειψη… ρευστού για τις επιδοτήσεις των φωτοβολταϊκών στέγης
Διαβάζεται σε 3'Δεν υπάρχει ενημέρωση για την ορθή υποβολή των παραστατικών και τον χρόνο κατάθεσης των χρημάτων στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων αυτοπαραγωγών.
- 12 Οκτωβρίου 2023 06:17
Προβλήματα συνεχίζουν να υπάρχουν στην λειτουργία της πλατφόρμας pv.stegi για το πρόγραμμα επιδότησης «Φωτοβολταϊκά στις Στέγες», με χρήστες να καταγγέλλουν δυσλειτουργίες που σε ορισμένες περιπτώσεις, τους υποχρεώνουν να επιστρέψουν στο αρχικό στάδιο υποβολής του αιτήματος επιδότησης, παρά το γεγονός ότι έχουν ολοκληρώσει την κατασκευή του πάρκου.
Ενδεικτικά, ορισμένα προβλήματα που έχουν καταγραφεί από χρήστες αφορούν στα εξής:
- Η αρχική πλατφόρμα στην εφαρμογή pvstegi.gov.gr που απευθύνεται στους ιδιώτες αυτοπαραγωγούς (μια και εισέρχονται με τους δικούς τους κωδικούς taxinet) , δεν συνοδεύεται από καμιά οδηγία για τον τρόπο συμπλήρωσης. Ζητούνται μεγέθη και στοιχεία με διφορούμενη έννοια που οδηγούν σε λάθος συμπλήρωση ακόμη και από τους μηχανικούς.
Αναλυτικότερα για το συγκεκριμένο ζήτημα αναφέρεται το εξής:
Στα ζητούμενα τεχνικά στοιχεία του φ/β έργου υπάρχει το μέγεθος ΟΝΟΜΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗΣ χωρίς να διευκρινίζεται αν ζητείται η μέγιστη ονομαστική ισχύς της μπαταρίας του συστήματος ή , η ονομαστική ισχύς μετατροπής του υβριδικού μετατροπέα που θα τοποθετηθεί από την μπαταρία του συστήματος αποθήκευσης. Η διευκρίνιση αυτή δεν μπορούσε να δοθεί ούτε από τους υπαλλήλους του ΔΕΔΔΗΕ, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά αναγνώστης, ούτε από το helpdesk της εφαρμογής.
Σήμερα που μετά τη κατασκευή των έργων φτάνουμε στο αίτημα ενεργοποίησης, καταστήματα ΔΕΔΔΗΕ ηλεκτρίζουν την εγκατάσταση με οποιοδήποτε μέγεθος είχε γραφεί (μια και δεν υπάρχει καμμιά διαφοροποίηση στα μεγέθη των μηχανημάτων που έχουν χρησιμοποιηθεί στην εγκατάσταση) και άλλα καταστήματα ζητούν υποβολή Υ.Δ αυτοπαραγωγού που να δηλώνει τη ονομαστική ισχύ μετατροπής του μετατροπέα , ώστε να γίνει αλλαγή σύμβασης, με συνακόλουθο ακύρωση του αιτήματος επιδότησης και επανάληψη της διαδικασίας αιτήματος από την αρχή με ότι αυτό συνεπάγεται από χρόνο και ίσως απόρριψη του νέου αιτήματος επιδότησης. Μάλιστα όλα αυτά στέλνονται στο email του αυτοπαραγωγού που καμία γνώση δεν έχει για τα μεγέθη – ζητούμενα αυτά.
- Προβλήματα μετά την ψηφιακή υπογραφή της σύμβασης μεταξύ αυτοπαραγωγού και ΔΕΔΔΗΕ
Μετά την ψηφιακή υπογραφή της σύμβασης από τον αυτοπαραγωγό το αρμόδιο κατάστημα ΔΕΔΔΗΕ πρέπει να στείλει τεχνικό για να υποδείξει την θέση τοποθέτησης μετρητή αυτοπαραγωγού. Εδώ παρατηρούνται τα πλέον παράξενα σε κάθε κατάστημα ΔΕΔΔΗΕ που πρέπει να εφαρμόσει της εγκυκλίους που ο ίδιος ΔΕΔΔΗΕ έχει εκδώσει περί τοποθέτησης μετρητών αυτοπαραγωγών. Ο υπάλληλος που έρχεται τις περισσότερες φορές μετά από μεγάλο χρόνο , δεν γνωρίζει τις εγκυκλίους , προτείνει θέσεις τεχνικά αδύνατες η μεγάλου κόστους για κατασκευήτοποθέτηση. Σε ενστάσεις που υποβάλλονται για το θέμα με email ,συνήθως η απάντηση έρχεται μετά από 1 με 2 μήνες κατόπιν τηλεφωνικών οχλήσεων. Υπάρχουν βέβαια και καταστήματα ΔΕΔΔΗΕ που εφαρμόζουν σωστά την διαδικασία.
- Αναπάντητα ερωτήματα
Την ίδια στιγμή σημειώνουν σοβαρές πολύμηνες καθυστερήσεις στην απάντηση ερωτημάτων που υποβάλλονται στον ΔΕΔΔΗΕ και αφορούν διάφορα θέματα της πλατφόρμας.
Τέλος, όπως αναφέρουν ενδιαφερόμενοι που επικοινώνησαν με το energypress, δεν υπάρχει καμία ενημέρωση σχετικά με τις αιτήσεις που έχουν υποβληθεί και αφορούν την εκταμίευση της επιδότησης για έργα που ηλεκτρίσθηκαν με χρόνο υποβολής της αίτησης από 1/08/2023. Ταυτόχρονα, δεν υπάρχει ενημέρωση για την ορθή υποβολή των παραστατικών και τον χρόνο κατάθεσης των χρημάτων στους τραπεζικούς λογαριασμούς των δικαιούχων αυτοπαραγωγών.