H Τζάκρη, η υπομονή του Κασσελάκη και πώς ο Ιώβ έγινε Ιωνάς

Διαβάζεται σε 5'
Στέφανος Κασσελάκης - Θεοδώρα Τζάκρη
Στέφανος Κασσελάκης - Θεοδώρα Τζάκρη INTIME NEWS ΠΕΡΙΣΤΕΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Η Θεοδώρα Τζάκρη μιλώντας για την υπομονή του Στέφανου Κασσελάκη μπέρδεψε τον Ιώβ με τον Ιωνά. Η αντίδραση Τατσόπουλου.

Συνέντευξη στην τηλεόραση του ΣΚΑΙ έδωσε την Πέμπτη η γραμματέας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ, Θεοδώρα Τζάκρη, μιλώντας μεταξύ άλλων και για το εσωτερικό κλίμα στο κόμμα της. Κατά τη διάρκεια της συνέντευξής της, σε μια αποστροφή του λόγου της, η κ. Τζάκρη μπέρδεψε δύο πρόσωπα της Παλαιάς Διαθήκης, και συγκεκριμένα τον Ιώβ με τον Ιωνά.

Συγκεκριμένα δήλωσε πως “η υπομονή του Κασσελάκη ξεπερνά και αυτή του Ιώβ στην κοιλιά του κήτους”.

“Η υπομονή του Κασσελάκη ξεπερνά την υπομονή του Ιώβ στην κοιλιά του κήτους (σ.σ. ο Ιωνάς ήταν στην κοιλιά του κήτους και όχι ο Ιώβ). Είναι ένας πρόεδρος που καθυβρίζεται καθημερινά, περισσότερο εκ των έσω παρά εκ των έξω. Για παράδειγμα, χθες υπήρχε άρθρο επώνυμου στελέχους της “Ομπρέλας” στην εφημερίδα ΕΦΣΥΝ με τίτλο “η καρικατούρα του ΣΥΡΙΖΑ”, αν εγώ το έλεγα αυτό για τον Μητσοτάκη δε θα με ανακαλούσατε αμέσως στην τάξη;”, είπε χαρακτηριστικά. “Ο κ. Κασσελάκης πήρε τηλέφωνο όλα τα μέλη της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ προκειμένου να τους απευθύνει πρόταση για την ανάληψη τομέων ευθύνης – και τον κύριο Τσακαλώτο – και εξέλαβε συγκεκριμένες αρνήσεις. Η Αχτσιόγλου είπε ότι είχε ξεμείνει από ενέργεια. Οι άλλοι δεν ξέρω. Δεν είναι πάντως ένα πειθαρχικό παράπτωμα. Αλλά όλοι μας κρινόμαστε και αξιολογούμαστε. Δεν υπάρχει αυθεντία στην πολιτική”, τόνισε η κ. Τζάκρη.

Φυσικά το λεκτικό, “βιβλικό” της ατόπημα, έγινε viral στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπως ήταν αναμενόμενο, θυμίζοντας σε κάποιους την… Πολιτεία του Πλάτωνα του Κώστα Μπακογιάννη.

Το σχετικό απόσπασμα του μπερδέματος:

Η ιστορία του Ιωνά

Σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη ο Ιωνάς έζησε τον 8ο αιώνα π.Χ., την εποχή του βασιλιά Ιεροβοάμ Β’. Ο Θεός τον πρόσταξε να πάει στη Νινευή και να πείσει τους αμαρτωλούς κατοίκους της να μετανοήσουν. Η Νινευή ήταν εχθρική πόλη για τους Ισραηλίτες. Ο Ιωνάς όμως δεν υπάκουσε. Μπήκε σ’ ένα καράβι κι αντί να πάει στη Νινευή, έπλευσε για τη Θαρσίς. Τότε, από την οργή του Θεού, ξέσπασε τέτοια τρικυμία, που το πλοίο κινδύνευε να βουλιάξει. Ταραγμένοι, πλήρωμα κι επιβάτες, περίμεναν μοιρολατρικά το χαμό τους. Ο καπετάνιος, πάνω στην απελπισία του, πρότεινε να ρίξουν κλήρο για να δουν ποιος φταίει για το κακό που τους βρήκε. Κι ο κλήρος έπεσε στον Ιωνά, που έτσι ομολόγησε το βαρύ παράπτωμά του. Τον έριξαν στη θάλασσα, η θάλασσα ηρέμησε και τον κατάπιε το κήτος. Η Παλαιά Διαθήκη αναφέρει πως ο Ιωνάς έμενε στην κοιλιά του κήτους τρεις μέρες και στο διάστημα αυτό προσευχόταν ακατάπαυστα, ζητώντας συγχώρεση. Την τρίτη μέρα το κήτος πλησίασε στη στεριά και τον έβγαλε από το στόμα του. Ο Ιωνάς ευχαρίστησε τον Θεό, που τον συγχώρεσε και πήγε κατόπι στη Νινευή, όπου υποτίθεται πως κήρυξε στους κατοίκους τη μετάνοια και τους έσωσε.

Στον Χριστιανισμό, το συμβάν αυτό αποτελεί προεικόνιση της Σταύρωσης και της τριήμερης Ανάστασης του Χριστού καθώς της αγάπης, που πρέπει να δείχνουν οι Χριστιανοί ακόμα και προς τους εχθρούς τους.

Παράλληλα, η παραβολή του Ιωνά συμβολίζει την παγκοσμιότητα του Θεού.

Η ιστορία του Ιώβ

Από την άλλη ο Ιώβ ήταν και αυτός βιβλικό πρόσωπο της Παλαιάς Διαθήκης που φέρεται να έζησε περίπου στους χρόνους των Πατριαρχών (19ο αιώνα έως το 15ο αιώνα π.Χ.), στην Αυσίτιδα χώρα, μεταξύ Ιδουμαίας και Αραβίας και είχε αραμαϊκή καταγωγή. Σύμφωνα με το ομώνυμο βιβλίο, ο Ιώβ ήταν πολύ πλούσιος αλλά και ευσεβής, ενάρετος και δίκαιος. Η οικία του ήταν ανοικτή σε κάθε ξένο. Επιδείκνυε στοργή προς κάθε στερούμενο, πάσχοντα και αδικούμενο, παρέχοντας τη συμπαράστασή του. Φέρεται να είχε αναθρέψει δέκα παιδιά, επτά γιους και τρεις κόρες, είχε πλήθος από ζώα, 7.000 πρόβατα, 3.000 καμήλες, 500 ζεύγη βοδιών, μια αγέλη θηλυκών όνων και ένα πλήθος βοσκών και επιστατών στη δούλεψή του. Γενικά ήταν πολύ πλούσιος και ένας εκ των πλέον διακεκριμένων των ανατολικών χωρών.

Ο Ιώβ μπήκε στο επίκεντρο διαμάχης του Θεού με τον Σατανά, με τον Θεό να επιτρέπει στον Σατανά να τον βάλει απέναντι σε δοκιμασίες για να δοκιμαστεί η ακεραιότητα του χαρακτήρα του. Στη συνέχεια τον βρήκαν πολλαπλές τραγωδίες, ενώ η υγεία του μπήκε σε μεγάλες περιπέτειες. Έχασε φίλους και περιουσία, παρόλα αυτά δεν παραπονέθηκε για όσα του συνέβαιναν, αναφέροντας μόνο πως ήταν αθώος και αδίκως πάσχει. Τελικά ο Θεός, σύμφωνα με την Παλαιά Διαθήκη, πλησίασε τον Ιώβ και τον αντάμειψε για την υπομονή και την πίστη του, και αποκαταστάθηκε από τον Θεό στην αρχική του κατάσταση υγείας και ευδαιμονίας, και μάλιστα με μεγαλύτερα πλούτη. Υποτίθεται δε πως πέθανε σε ηλικία 248 ετών, ενώ από όλα τα παραπάνω έχει προκύψει η φράση ιώβειος υπομονή.

Η ιστορία του Ιώβ αναφέρεται και στην Καινή Διαθήκη ως υπόδειγμα υπομονής στην Επιστολή του Ιακώβου. Ακόμη, υπάρχει ως αναφορά και στην εβραϊκή παράδοση, ενώ θεωρείται “προεικόνιση” του “πάσχοντος Ιησού”, και για τον λόγο αυτό το βιβλίο του διαβάζεται στους ναούς τη Μεγάλη Εβδομάδα, και κυρίως το μεσημέρι της Μεγάλης Παρασκευής στον Εσπερινό της Αποκαθήλωσης. Ακόμη, θεωρείται προφήτης του Ισλάμ, και αναφέρεται στο Κοράνι.

Για τα παραπάνω λοιπόν, η Θ. Τζάκρη έφτιαξε άθελά της το τέλειο… crossover episode. Σε κάθε περίπτωση η Παλαιά Διαθήκη είναι ένα έργο που ερμηνεύεται από τη θρησκεία και τη θεολογία κατά το δοκούν, περισσότερο ως μια παράθεση παραβολών και διδαχών που ενσωματώθηκαν στη χριστιανική διδασκαλία. Το μπέρδεμα της κ. Τζάκρης είναι εντέλει το μικρότερο “κακό” που θα μπορούσε να αφορά τα τεκταινόμενα του ΣΥΡΙΖΑ το τελευταίο διάστημα.

Και το εύστοχο σχόλιο του Πέτρου Τατσόπουλου:

 

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα