Στα σκαριά νέος διαγωνισμός για λεωφορεία ηλεκτρικά και υδρογόνου σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Διαβάζεται σε 2'
λεωφορεία
Ηλεκτρικά λεωφορεία (φωτογραφία αρχείου) iStock

Ο διαγωνισμός αυτός είναι μέρος του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια συνολικά 1.300 αστικών λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Στα 400 εκατ. ευρώ κινείται ο νέος διαγωνισμός για ακόμα 650 αστικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Αυτό εκτιμήθηκε εχθές από πηγές του υπουργείου για τον επόμενο διαγωνισμό ο οποίος προετοιμάζεται. Τα λεωφορεία που κατά πάσα πιθανότητα θα επιδιώξει να προμηθευτεί το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα είναι ηλεκτρικά και υδρογόνου καθώς η Κομισιόν πλέον χρηματοδοτεί μόνο οχήματα μηδενικών ρύπων.

Ο διαγωνισμός αυτός εκτιμάται ότι θα βγει στον αέρα το πρώτο εξάμηνο του 2024 και χρονική ολοκλήρωση μέχρι το 2027, δηλαδή στο τέλος της τρέχουσας κυβερνητικής θητείας.

Ο διαγωνισμός αυτός είναι μέρος του σχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προμήθεια συνολικά 1.300 αστικών λεωφορείων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.

Σήμερα στην Αθήνα από τα 1.600 λεωφορεία που διαθέτει ο ΟΣΥ σε κυκλοφορία είναι περίπου 1.050 οχήματα και μάλιστα με τον αριθμό να μειώνεται συνεχώς λόγω προβλημάτων.

Τα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία

Αναφορικά με τα πρώτα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία των οποίων η σύμβαση υπεγράφη στα τέλη Σεπτεμβρίου, αρμόδιες πηγές αναφέρουν πως εκτιμάται πως θα βγουν στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος Απριλίου του 2024.

Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, πρόκειται για μια δύσκολη άσκηση καθώς απαιτεί την συνεργασία μεταξύ πολλών διαφορετικών φορέων όπως ο ΔΕΔΔΗΕ που θα πρέπει να δημιουργήσει υποδομες σε αμαξοστάσια. Να θυμίσουμε ότι την προμήθεια των 250 ηλεκτρικών λεωφορείων έχει αναλάβει η κινεζική Yutong.

Αναφορικά με τα υπόλοιπα τμήματα του διαγωνισμού, πηγές του υπουργείου αναφέρουν πως βρίσκονται σε διαφορετικό επίπεδο διαγωνιστικής διαδικασία. Συνολικά τα υπόλοιπα 400 λεωφορεία του πρώτου διαγωνισμού εκτιμάται πως θα κυκλοφορήσουν στους δρόμους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης σταδιακά μέχρι το 2025.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα