Οι 7 τάσεις για τους ταξιδιώτες του 2024: Διακοπές για να ξεχάσουν τους πρώην, να κοιμηθούν, να κάνουν τους πλούσιους
Διαβάζεται σε 7'Η μεγάλη έρευνα για τις τάσεις στα ταξίδια του 2024 της κορυφαίας ψηφιακής ταξιδιωτικής πλατφόρμας booking.com αποκαλύπτει ότι για τους περισσότερους το ταξίδι είναι πλέον η ζωή και όχι το μέσο για να ξεφύγουν από αυτή.
- 27 Οκτωβρίου 2023 06:40
Ενισχυμένο, κυρίαρχο ρόλο στη ζωή των ανθρώπων φαίνεται να κερδίζουν ταξίδια, με τη νέα μεγάλη έρευνα της Booking.com να δείχνει τις τάσεις για την επόμενη χρονιά και αλλά και τη σημασία των ταξιδιών.
Η έρευνα που έγινε ανάμεσα σε 27.000 ταξιδιώτες από όλο τον κόσμο, έδειξε ότι το 78% από αυτούς αποκάλυψε ότι αισθάνονται πιο ζωντανοί από ποτέ, όταν κάνουν διακοπές, δηλώνοντας πλέον ότι το «ταξίδι είναι ζωή» και όχι μέσο για να ξεφύγεις από τη ζωή, όπως παλιά.
Μάλιστα το 68% από τους ερωτηθέντες θέλει να μοιάζει με τον εαυτό του όπως είναι στις διακοπές και στην καθημερινή του ζωή. Αυτό συμβαίνει γιατί το 68% πιστεύει επίσης ότι είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού του όταν βρίσκεται σε διακοπές. Οι ταξιδιώτες με τη βοήθεια και της τεχνητής νοημοσύνης, αναμένεται το 2024, να συνδεθούν περισσότερο με την τεχνολογία και να ζήσουν πιο πολλές και πιο συναρπαστικές εμπειρίες.
Η έρευνα της Booking.com δείχνει τις τάσεις στα ταξίδια για την επόμενη χρονιά αναμένεται με αισιοδοξία, παρά τις παγκόσμιες ανησυχίες για το αυξημένο κόστος ζωής και την κλιματική αλλαγή. Άνθρωποι σε όλο τον κόσμο έχουν ξεφύγει συναισθηματικά από την ατζέντα των ειδήσεων και τα γεγονότα στο σπίτι και προσπαθούν να μέσω των ταξιδιών να «πάρουν την ανάσα» που τόσο χρειάζονται.
Οι κυρίαρχες τάσεις για τα ταξίδια το 2024 είναι:
1. (Alter) Ego Enthusiasts
Το 2024, οι ταξιδιώτες θα αισθάνονται πιο ζωντανοί δημιουργώντας τα δικά τους επικά alter ego στις διακοπές τους, με περισσότερους από το ένα τρίτο (37%) να φτιάχνουν ιστορίες για την πραγματική τους ζωή και να τις παρουσιάζουν σε άτομα που συναντούν στα ταξίδια τους. Πρόκειται για τους λάτρεις του alter ego που λατρεύουν τη συγκίνηση να ενσαρκώνουν μια έκδοση 2.0 του εαυτού τους και καταβάλλουν κάθε δυνατή προσπάθεια για να ξανασκεφτούν τον καλύτερο εαυτό τους, με περισσότερους από τρεις στους πέντε (62%) να απολαμβάνουν την ανωνυμία του ταξιδιού και την ευκαιρία να αναδημιουργηθούν.
Βασιζόμενοι στην ιδέα ότι οι άνθρωποι υιοθετούν διαφορετικές προσωπικότητες όταν ταξιδεύουν για να νιώσουν πιο ζωντανοί, πάνω από τα δύο τρίτα (68%) των ερωτηθέντων αισθάνονται ότι είναι η καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους στις διακοπές, ικανοί να αποβάλουν αναστολές και να αγκαλιάσουν νέες πτυχές της προσωπικότητάς τους. Το 42% δήλωσε ότι ακόμη και θα πλήρωναν για να νοικιάσουν ένα καλύτερο αυτοκίνητο από αυτό που οδηγούν.
2. Cool-cationers
Η ζέστη έχει φτάσει στο ζενίθ, με τις καυτές θερμοκρασίες να σπρώχνουν τον υδράργυρο σε επίπεδα ρεκόρ και να προκαλούν κύματα καύσωνα σε όλο τον κόσμο. Οι κακές συνθήκες επιταχύνουν την αύξηση των ταξιδιωτών που κυνηγούν πιο δροσερά κλίματα για να αναζωογονηθούν και να ανανεωθούν. Η πλειονότητα (51%) αναφέρει στην έρευνα ότι η κλιματική αλλαγή θα επηρεάσει τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζουν τις διακοπές τους το 2024, ενώ περισσότεροι από τους μισούς (56%) λένε ότι καθώς οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν εκεί όπου κατοικούν, θα πηγαίνουν διακοπές για να δροσιστούν κάπου αλλού. Τα τρία τέταρτα (75%) συμφωνούν ότι το να είναι κοντά στο νερό αμέσως τους κάνει να νιώθουν πιο χαλαροί, με πάνω από το ένα τρίτο (36%) να ενδιαφέρονται για διακοπές με επίκεντρο το νερό το 2024.
3. Αναζητητές της Παράδοσης
Το 2024, οι ταξιδιώτες θέλουν όλο και περισσότερο να παραδοθούν στο στοιχείο της έκπληξης, να εξερευνήσουν το άγνωστο και να τολμήσουν σε αχαρτογράφητες περιοχές στις διακοπές τους, με περισσότερους από τους μισούς (52%) να θέλουν να κλείσουν ένα ταξίδι έκπληξη όπου τα πάντα μέχρι τον προορισμό να είναι άγνωστα μέχρι την άφιξή τους. Ο ταξιδιώτης του 2024 απεχθάνεται την «ομοιότητα» της καθημερινής ζωής, με το 56% να προτιμά να βγει από την πεπατημένη και ένα τρίτο (34%) να αναζητά να ταξιδεύει με αγνώστους.
Μεταβαίνοντας από τον αυστηρό προγραμματισμό σε τυχαίες συναντήσεις και εμπειρίες, σαν να ρίχνουν ζάρια, αυτοί οι αναζητητές της παράδοσης εγκαταλείπουν τον έλεγχο, για την τέχνη του να αφήνονται στο σύνθημα. Η πλειονότητα (55%) θα ήθελε να μην έχει έτοιμα σχέδια πριν από το ταξίδι το 2024, ώστε να μπορεί να πάει όπου τον πάει ο άνεμος, ενώ πάνω από τα δύο τρίτα (69%) προτιμούν να ταξιδεύουν με χαλαρά σχέδια για να μπορούν να αλλάζουν κατεύθυνση με βάση για το τι αισθάνονται εκείνη τη στιγμή.
4. Γαστρονομικοί ανασκαφείς
Οι αρχαιολόγοι τροφίμων του 2024 θα σκάψουν βαθιά στις ρίζες του φαγητού στις διακοπές τους για να ανακαλύψουν νέους γαστρονομικούς θησαυρούς, με σχεδόν τα δύο τρίτα (61%) να ενδιαφέρονται περισσότερο να μάθουν για την προέλευση των «must-eat» λιχουδιών ενός προορισμού από ό,τι στο το παρελθόν.
Τέσσερις στους πέντε (81%) θέλουν να δοκιμάσουν γηγενείς κουζίνες το 2024 και γεύσεις πολιτιστικής κληρονομιάς, ξεκλειδώνοντας τα μυστικά των πολιτισμών που μπορεί να έχουν χαθεί ή ξεχαστεί σε άλλα μέρη του κόσμου. Αναμένετε αύξηση των προσφερόμενων εμπειριών από ντόπιους, που θα οδηγούν τους ταξιδιώτες σε μονοπάτια που λένε την ιστορία πίσω από το φαγητό που σερβίρουν, φέρνοντας υπερηφάνεια και εισόδημα στις κοινότητες σε όλο τον κόσμο.
5. Τα Retreaters επιστρέφουν
Όταν τα πράγματα καταρρέουν πίσω στην πατρίδα τους εν μέσω παγκόσμιας αστάθειας και ενός συνεχώς ταραχώδους κόσμου, οι ταξιδιώτες κάνουν κράτηση για ταξίδια, χωρίς εισιτήριο επιστροφής, που βασίζονται στην αυτοβελτίωση, για να επιστρέψουν στη ζωή που πραγματικά θέλουν και πάλι. Η νέα εποχή του υπνικού τουρισμού, για παράδειγμα, καλωσορίζει τα υπνοδωμάτια και την τεχνολογία αιχμής για να εξυπηρετήσει το 58% που θέλει να ταξιδέψει το 2024 να επικεντρωθεί αποκλειστικά στο αδιάκοπο κλείσιμο των ματιών.
Για εκείνους που έχουν συνηθίσει να κοιμούνται μόνοι, πάνω από το ένα τρίτο (39%) των ταξιδιωτών θα αφιερώσει χρόνο για διακοπές με το ταίρι του, ή για να βρουν μια σπίθα με έναν νέο σύντροφο ή εραστή, ενώ περισσότερο από το ένα τρίτο (35%) θα επικεντρωνόταν στο να ξεπεράσει έναν πρώην.
Αντίθετα, για εκείνους που έχουν προβλήματα στη σχέση τους, το ένα τέταρτο (24%) θέλει να εμβαθύνει αυτή την ανθρώπινη σχέση με τον σύντροφό του ως κύρια προτεραιότητά του για ταξίδια το 2024. Από την άλλη πλευρά, για εκείνους τους ολοένα και πιο απογοητευμένους γονείς, αυτοί θα αναζητήσουν παρηγοριά σε εντελώς σόλο διακοπές, με την πλειοψηφία (58%) να σχεδιάζει να ταξιδέψει μόνη της το 2024, αφήνοντας τα παιδιά και τους συντρόφους τους για να δώσουν προτεραιότητα στη δική τους ζωή.
6. A La Carte Affluencers
Ορμώμενοι από την κρίση κόστους ζωής, παράλληλα με τις κυρίαρχες τάσεις πλούτου του 2023, οι ταξιδιώτες το 2024 θα χρησιμοποιήσουν hacks εξοικονόμησης χρημάτων για να μειώσουν το κόστος, αλλά και θα βελτιώσουν τις διακοπές τους με πολυτέλειες «à la carte», για να νιώσουν όπως και οι πλούσιοι έστω και για μια στιγμή. Αυτοί οι à la carte «πλούσιοι» θέλουν να φαίνονται πλούσιοι, εξαφανίζοντας την πραγματικότητα ότι πρέπει δηλαδή να κάνουν οικονομικές θυσίες.
7. Mindful Aesthetes
Μια φορά κι έναν καιρό, οι λέξεις βιώσιμο και κομψό δεν ήταν απαραίτητα συνώνυμες, με τις λέξεις «οικολογικό ταξίδι» να φέρνουν στο μυαλό εικόνες πρωτόγονων κάμπινγκ. Πέρασαν οι εποχές που η άνεση και ο εξαιρετικός σχεδιασμός συνδέονταν αποκλειστικά με την υπερβολή. Αυτοί οι απαιτητικοί ταξιδιώτες θα κυνηγήσουν την εντυπωσιακή αρχιτεκτονική που έχει περιβαλλοντικά χαρακτηριστικά, με περισσότερους από τους μισούς (53%) να αναζητούν καταλύματα που έχουν καινοτομίες βιωσιμότητας. Τρεις στους πέντε (60%) θέλουν να δουν τη βιωσιμότητα στην πράξη, ενώ σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) θέλουν να δουν χώρους πρασίνου και φυτά σε καταλύματα σε διακοπές.