Άνοδος στις τιμές ξενοδοχείων αλλά και πτώση πληρότητας

Διαβάζεται σε 2'
Ξενοδοχείο στην Αθήνα
Ξενοδοχείο στην Αθήνα istock

Σύμφωνα με την εταιρία συμβούλων επιχειρήσεων GBR Consulting, κατά το εννεάμηνο του 2023 καταγράφηκε μείωση 2,4% στην πληρότητα των ξενοδοχείων και αύξηση κόστους κατά 31% με τα κέρδη ανά δωμάτιο να αυξάνονται κατά 27,5%.

Το φαινόμενο της ακριβείας είναι πλέον γνωστό και έχει ”εξαπλωθεί’ ‘παντού. Παρόλα αυτά όμως, εντύπωση προκαλεί ακόμα, η άνοδος που έχει καταγραφεί στις τιμές των ξενοδοχείων κατά το εννεάμηνο του 2023, συγκριτικά με τις προηγούμενες χρονιές και την προ Covid εποχή, καθώς η πληρότητα έχει μείνει στα ίδια επίπεδα, σημειώνοντας μάλιστα και μια μικρή πτώση

Στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη για παράδειγμα, οι τιμές των ξενοδοχείων ανέβηκαν το τρίτο τρίμηνο του 2023 σε σχέση με το 2019. Η πληρότητα όμως στην πρωτεύουσα παρέμεινε σταθερή κατά το διάστημα Ιανουαρίου-Σεπτεμβρίου χωρίς σημαντική αύξηση σε σχέση με τα έτη 2022 και 2019.

Σύμφωνα με την εταιρία συμβούλων επιχειρήσεων GBR Consulting, κατά το εννεάμηνο του 2023 καταγράφηκε μείωση 2,4% στην πληρότητα των ξενοδοχείων και αύξηση κόστους κατά 31% με τα κέρδη ανά δωμάτιο να αυξάνονται κατά 27,5%.

Ταυτόχρονα στην Θεσσαλονίκη, η πληρότητα μειώθηκε κατά 4,3% αλλά το κόστος ανέβηκε κατά 25%, σε σχέση με το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2019. Ωστόσο, συγκριτικά με πέρυσι η πληρότητα αυξήθηκε λόγω των χαμηλών επιδόσεων που σημείωσαν τα ξενοδοχεία τους πρώτους μήνες του 2022, παρόλο που το γ’ τρίμηνο του 2023 η ζήτηση ήταν ακόμη χαμηλότερη, τα έσοδα ανά δωμάτιο από το 2022 ανέβηκαν κατά 24% και κατά 19,5% το 2019. Επιπλέον, και τα resorts σημείωσαν εξαιρετικές επιδόσεις σύμφωνα με τα αποτελέσματα μιας έρευνάς που εξέτασε 24.714 δωμάτια.

Αναλυτικότερα, τα ευρήματα ανέδειξαν ότι από το 2022 τα συνολικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 14% και κατά 38,6% από το 2019. Παρόλη την μειωμένη ζήτηση που υπήρχε φέτος κατά την διάρκεια της έναρξης της σεζόν.

Συγκεκριμένα, η πληρότητα φέτος (Απρίλιος-Σεπτέμβριος) ήταν λιγότερη κατά 0,5% σε σχέση με πέρυσι και κατά 1,7% σε σχέση με το 2019. Παράλληλα όμως, οι συνολικές πωλήσεις από πέρσι ανέβηκαν κατά 8,5% ενώ, συγκριτικά με το 2019 σημειώθηκε η εντυπωσιακή αύξηση των 44,2%.

Βάσει των δεδομένων λοιπόν, τα επίπεδα της πληρότητας δεν επηρέασαν αρνητικά τα έσοδα των ξενοδοχείων τουναντίον, μάλιστα αποτέλεσαν αφορμή για την αύξηση του κόστους, καθώς το κενό της ζήτησης έπρεπε να αναπληρωθεί.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα