ΕΟΠΥΥ: Διευκρινίσεις για τους τραυματίες των Τεμπών, εννιά μήνες μετά την τραγωδία
Διαβάζεται σε 3'Με 8 ερωταπαντήσεις ο ΕΟΠΥΥ επιχειρεί να διευκολύνει τους τραυματίες του δυστυχήματος των Τεμπών, μετά από σειρά καταγγελιών για μη κάλυψη των εξόδων τους από τον οργανισμό
- 02 Δεκεμβρίου 2023 10:00
Με 8 ερωτήσεις – απαντήσεις ο ΕΟΠΥΥ επιχειρεί να διευκολύνει, όπως αναφέρεται στο σχετικό Δελτίο Τύπου, τους τραυματίες του σιδηροδρομικού δυστυχήματος των Τεμπών να αναζητήσουν τις δωρεάν παροχές που δικαιούνται. Είχε προηγηθεί στις αρχές του Νοεμβρίου ρεπορτάζ του NEWS 24/7, στο οποίο επιβαίνοντες στην αμαξοστοιχία περιέγραφαν πως έχουν αφεθεί απολύτως μόνοι τους στη διαδικασία να επανέλθουν από τα τραύματά τους, αναγκαζόμενοι να πληρώνουν με δικά τους χρήματα που σε κάποιες περιπτώσεις μετριούνται σε χιλιάδες ευρώ, τις θεραπείες και το ιατρικό υλικό που χρειάζονται.
Μάλιστα, ο ΕΟΠΥΥ, ενώ είχε απαντήσει στο δημοσίευμα, επανέρχεται ένα μήνα μετά, εννιά μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, επιβεβαιώνοντας τις δυσκολίες που αντιμετώπιζουν τα θύματα του δυστυχήματος στις διαδικασίες αποκατάστασης.
Ακολουθούν οι ερωτήσεις με τις απαντήσεις:
1. Τι αναφέρει συγκεκριμένα η διάταξη του νόμου 5039/2023 που αφορά στους Τραυματίες των Τεμπών;
Σύμφωνα με το άρθρο 62 του Ν.5039, ο Οργανισμός καλύπτει πλήρως δαπάνες νοσηλείας και αποκατάστασης. Υλικά και Υπηρεσίες, σε όλες τις δομές Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα. Επίσης, καλύπτει τα έξοδα μετάβασής σε δομές αποκατάστασης του Εξωτερικού.
2. Με ποια διαδικασία μπορώ να λάβω αυτές τις παροχές και ποιες είναι αυτές οι παροχές;
Η διαδικασία πραγματοποιείται με τους παρακάτω τρόπους και οι παροχές είναι όλες με μηδενική συμμετοχή:
Α) Μέσω ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Οι παροχές είναι διαγνωστικές εξετάσεις, ιατροτεχνολογικά υλικά, ορθοπεδικά είδη (νάρθηκες, κηδεμόνες, αμαξίδια κά) αναπνευστικά είδη και φυσικοθεραπείες.
Β) Μέσω εγγραφής και ηλεκτρονικής συνταγογράφησης στο Εθνικό Μητρώο Εγκαυματιών (για τραυματίες με εγκαύματα) που γίνεται από τον θεράποντα ιατρό. Παρέχονται γέλες, επιθέματα, αναπλαστικές κρέμες, αντηλιακά.
Γ) Μέσω ατομικών αιτημάτων στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Οργανισμού για όσες παροχές δεν συνταγογραφούνται ηλεκτρονικά. Παρέχονται μη συνταγογραφούμενα προϊόντα όπως γάζες, bedadine, pulvo κά, καθώς και μη συνταγογραφούμενες Υπηρεσίες όπως ψυχοθεραπείες, λογοθεραπείες, ιατρικές επισκέψεις σε γιατρούς ειδικοτήτων που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των συγκεκριμένων ασθενών, νοσηλείες / αποκατάσταση εξωτερικό.
3. Πού καταθέτω τα ατομικά αιτήματα και ποια είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά;
Στις Περιφερειακές Διευθύνσεις του Οργανισμού (<https://www.eopyy.gov.gr/sites/ALL). Ανάλογα> με τον τόπο κατοικία του ασθενούς μπορούν να υποβληθούν στην αντίστοιχη ΠΕΔΙ.
Σε περίπτωση που υπάρχει δυσκολία εύρεσης της αρμόδιας Διεύθυνσης μπορούν να απευθύνονται στα τηλεφώνα που έχουν δοθεί στο από 4/11/2023 Δελτίο Τύπου (210 6971707-708 & 709).Τα απαραίτητα δικαιολογητικά είναι ιατρική γνωμάτευση, απόδειξη / τιμολόγιο αγοράς, εξιτήριο.
4. Με ποιο τρόπο γίνεται η υποβολή του ατομικού αιτήματος στη ΠΕ.ΔΙ. ΕΟΠΥΥ;
Οι ασφαλισμένοι μπορούν είτε δια ζώσης στην αρμόδια ΠΕ.ΔΙ ΕΟΠΥΥ είτε μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στην αρμόδια κατά τόπους ΠΕΔΙ. Στην περίπτωση δυσκολίας εύρεσης του email μπορούν να τα αποστέλλουν στο email της Διοίκησης [email protected].
5. Υπάρχει ποσοστό συμμετοχής στα φάρμακα;
Δεν υπάρχει συμμετοχή. Οι τραυματίες του δυστυχήματος εξαιρούνται από κάθε συμμετοχή και επιβαρύνσεις για την αγορά και προμήθεια φαρμάκων ή σκευασμάτων.
6. Σε περίπτωση πληρωμής συμμετοχής για φάρμακα, παρέχεται η δυνατότητα αποζημίωσης;
Ναι, προσκομίζοντας αντίγραφο της συνταγής και το φορολογικό παραστατικό (απόδειξη ή τιμολόγιο) στην αρμόδια Περιφερειακή Διεύθυνση του ΕΟΠΥΥ.
7. Αν αντιμετωπίσω κάποιο πρόβλημα που μπορώ να απευθυνθώ;
Για οποιοδήποτε πρόβλημα ή διευκρίνιση, είναι εφικτή η επικοινωνία με το γραφείο της Διοίκησης στα τηλέφωνα 210 6971707-708 & 709 ή και στο email [email protected]
8. Αν αντιμετωπίσω κάποιο πρόβλημα με πάροχο υγείας που μπορώ να απευθυνθώ;
Για οποιοδήποτε πρόβλημα ή διευκρίνιση σχετικά με την αποζημίωση, ο πάροχος μπορεί να επικοινωνεί με το γραφείο της Διοίκησης στα τηλέφωνα 210 6971707-708 & 709 ή και στο email [email protected]