Ακρίβεια: “Αυγάτισε” κατά 646 εκατ. ευρώ ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ το 10μηνο 2023

Διαβάζεται σε 3'
Ακρίβεια: “Αυγάτισε” κατά 646 εκατ. ευρώ ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ το 10μηνο 2023
Στιγμιότυπο από σούπερ μάρκετ ΓΙΕΝΑΝΤΑ ΝΤΕΛΑΪ/EUROKINISSI

Η ακρίβεια έσπρωξε “τζίρο” στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που ολοκλήρωσαν το 10μηνο του 2023 με ανάπτυξη 11,9%, έναντι 8,7% των επωνύμων.

Με άνοδο της τάξης του 9,5% έκλεισε το 10μηνο του 2023 για το οργανωμένο λιανεμπόριο, δηλαδή τα σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με τα market view της εταιρείας αναλύσεων Circana, φτάνοντας στα €7,467 δισεκ. ευρώ. Βέβαια οι ρυθμός ανάπτυξης είναι χαμηλότερος σε σχέση με το 9μηνο, όπου καταγράφηκε ποσοστό της τάξης του 9,9%. Είναι προφανές πάντως, ότι η αύξηση αποδίδεται στις ανατιμήσεις. Αυτό μεταφράζεται σε €646 εκατ.  περισσότερα έσοδα για τα σούπερ μάρκετ, το φετινό 10μηνο. Βέβαια, θα πρέπει να σημειωθεί ότι το κόστος λειτουργίας, λόγω ενέργειας και μισθοδοσίας.

Όπως έχει, ειδικότερα, αναφέρει ο κ. Απόστολος Πεταλάς, γενικός διευθυντής της νεοϊδρυθείσας Ενωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος (ΕΣΕ) έχει αναφέρει ότι το καθαρό περιθώριο κέρδους των δέκα μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στη διάρκεια του 2022 μειώθηκε στο 1,5% έναντι 2,2% το 2021, ενώ παράλληλα ο όγκος των πωλήσεων κινείται σταθερά περί το 2% κι απ΄ότι φαίνεται σ΄αυτό το επίπεδο θα κλείσει φέτος.

Ανά μονάδα προϊόντος

Αξίζει να σημειωθεί, με βάση την μελέτη της Circana ότι λόγω του “φρένου” που έχει μπει σε τιμές, και τις προσφορές, η τιμή ανά μονάδα προϊόντος ενισχύθηκε κατά μέσο όρο 7,7%, χαμηλότερα από τους προηγούμενους μήνες, αλλά υψηλότερα από τις ανατιμήσεις το 2022 (+6,9%) και ενώ είχαν προηγηθεί μέσες αυξήσεις 2,2% το 2021.

Υπενθυμίζεται ότι ο ρυθμός αύξησης των τιμών, από τον περασμένο Μάρτιο, “φρενάρει”, φτάνοντας τον Οκτώβριο στο 3,1%, από 4,3% τον Σεπτέμβριο, 5,5% τον Αύγουστο, 6,4% τον Ιούλιο και 7,8% τον Ιούνιο και ενώ οι πρώτοι μήνες του έτους είχαν ξεκινήσει με μέσες ανατιμήσεις άνω του 11%, σε σχέση με τους αντίστοιχους μήνες του 2022.

Υπενθυμίζεται, πάντως, ότι σε βασικά προϊόντα οι αυξήσεις σε επίπεδο 9μήνου ήταν 7,6% στα τρόφιμα 7,7% στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας και υγιεινής 9,6% στα προϊόντα για το σπίτι

Η ιδιωτική ετικέτα

Η ακρίβεια, πάντως, έσπρωξε “τζίρο” στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που ολοκλήρωσαν το 10μηνο του 2023 με ανάπτυξη 11,9%, έναντι 8,7% των επωνύμων, που πάντως τους τελευταίους μήνες “τρέχουν” με υψηλότερες ταχύτητες, διατηρώντας το μερίδιό τους στο 26,2%.

Η ΕΛΣΤΑΤ

Σημειώνεται ότι με βάση την ΕΛΣΤΑΤ  Μείωση 3,3% σημείωσε ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο της χώρας τον Σεπτέμβριο εφέτος, με την εικόνα του τζίρου να είναι μεικτή στα επιμέρους καταστήματα.

Ειδικότερα, οι πωλήσεις μειώθηκαν σε: Έπιπλα- Ηλεκτρικά είδη-Οικιακό εξοπλισμό (13,2%), Καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων (6,7%), Βιβλία- Χαρτικά- Λοιπά είδη (6,5%) και Φαρμακευτικά-Καλλυντικά (5,5%). Αντίθετα, αυξήθηκαν σε: Τρόφιμα- Ποτά- Καπνό  (5,3%), Ένδυση- Υπόδηση (3,3%), Πολυκαταστήματα (2,2%) και Μεγάλα καταστήματα τροφίμων (1.9%).

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση 3,3% τον Σεπτέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2022, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2023 σημείωσε μείωση 7,3% (Πίνακας 2). Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 0,8% τον Σεπτέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2023.

Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) παρουσίασε αύξηση 3,3% τον Σεπτέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Σεπτεμβρίου 2022, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2023 σημείωσε μείωση 2,9%. Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε αύξηση 0,1% τον Σεπτέμβριο 2023 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Αυγούστου 2023.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα