ΕΝΑ ΠΡΩΙ ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΥΝΟΙΚΕΣΙΩΝ
Έχεις δοκιμάσει τα πάντα για να βρεις σύντροφο, αλλά αποτέλεσμα δεν είδες. Δοκίμασες τα γραφεία γνωριμιών;
Η μοναξιά έχει χαρακτηριστεί ως ‘φαινόμενο’ της εποχής μας. Για την ακρίβεια, ως επιδημία.
Όπως αποκάλυψε σχετική έρευνα, σχεδόν 1 στους 4 κατοίκους αυτού του πλανήτη αισθάνονται μόνοι.
Ανεξάρτητα από την ηλικία τους.
Έτσι καταρρίπτεται και ο μύθος που θέλει τη μοναξιά να πάει ‘πακέτο’ με τη γήρανση.
Το βέβαιο είναι ότι η κοινωνική απομόνωση συσχετίζεται με την εμφάνιση διάφορων θεμάτων στη ψυχική και τη σωματική υγεία.
Την ίδια ώρα, υπάρχουν άπειρες πλατφόρμες γνωριμιών, όπως υπάρχουν και άπειρες εφαρμογές που υποτίθεται πως μας φέρνουν σε επαφή με ανθρώπους που ζουν στην άλλη άκρη της Γης.
Φαίνεται πως όταν μπορείς να επικοινωνήσεις με όποιον θες όπου θες, δεν βρίσκεις απαραίτητα ό,τι θες.
Και κάπως έτσι εξηγείται γιατί όχι μόνο υπάρχουν, αλλά μεγαλουργούν γραφεία γνωριμιών.
Παλιά τα έλεγαν γραφεία συνοικεσίων.
Ώρα για μια προσωπική ιστορία
Πριν κάποια χρόνια, ούσα βέβαιη πως ο άνδρας της ζωής μου δεν ζει στην Ελλάδα, άρχισα να αναζητώ την τύχη μου στο εξωτερικό.
Όπως έψαχνα τρόπους να κάνω γνωριμίες που να μην συνδέονται με εφαρμογές (όπου φίλες μου είχαν πει πως γίνεται η απάτη, της απάτης ω απάτη, όταν δεν ρισκάρεις το νεφρό σου), ανακάλυψα πως στις ΗΠΑ και την Ασία υπάρχουν γραφεία που κάνουν τη σχετική δουλειά.
Ενημέρωναν πως έπρεπε να απαντήσω σε ένα -τεράστιο- ερωτηματολόγιο, προκειμένου να καταχωρηθούν οι σημειώσεις μου στο πρόγραμμα που διέθεταν και ‘έβγαζε’ τα ματσαρίσματα.
Με προειδοποιούσαν πως υπήρχε το ενδεχόμενο να μη βγει κάποιο. Εγώ ωστόσο, θα έπρεπε να δώσω από 2.000 έως 5.000 ευρώ για να ασχοληθεί μαζί μου ο αλγόριθμος.
Σκέφτηκα πως ναι, θέλω έναν σύντροφο από την αλλοδαπή, αλλά τελικά δεν τον θέλω τόσο πολύ -ώστε να δώσω χιλιάδες ευρώ.
Έτσι, πήγα παρακάτω.
Στις γενικές πληροφορίες που πήρα όπως έκανα τη ‘μελέτη’, ήταν πως τα συγκεκριμένα γραφεία χρησιμοποιούνται κυρίως από ανθρώπους που δουλεύουν όλη μέρα και δεν έχουν χρόνο για προσωπική ζωή και φυσικές (εντός και εκτός εισαγωγικών) γνωριμίες.
Είναι αυτό το πρόβλημα στο επίκεντρο και όσων συμβαίνουν στην Ελλάδα;
ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΟΣΑ ΕΧΕΙΣ ΔΕΙ ΣΕ ΑΣΠΡΟΜΑΥΡΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ
Εντόπισα ένα γραφείο γνωριμιών που έχει έδρα στην Ελλάδα στο YouTube, όπου ‘περνώ’ κάποιες ώρες κάθε ημέρα. Κάποια στιγμή, στο πρώτο παράθυρο των χορηγούμενων videos εμφανίστηκε ο Γιώργος Πάππας.
Κέρδισε την προσοχή μου ότι δεν επρόκειτο για κάποια new age παρουσίαση. Στην ουσία, ήταν η digital έκδοση της παραδοσιακούς μεθόδου που είχα παρακολουθήσει σε παλιές ελληνικές ταινίες.
Δηλαδή, οι αγγελίες του τύπου «33χρονος, στέλεχος πολυεθνικής, με μεταπτυχιακές σπουδές στην Αγγλία, 1.80, 85 κιλά, μελαχρινός με πράσινα μάτια {…} επιθυμεί σύντροφο ζωής, ευπαρουσίαστη μοντέρνα και εξωστρεφή».
Ο κύριος Πάππας λέει στο Magazine πως η επιχείρηση του επίσης, διαθέτει αλγόριθμο που αναλαμβάνει να δώσει τα καλύτερα ‘ταιριάσματα’, βάσει όσων αναφέρει το κάθε μέλος στη φόρμα μέλους.
Για να γίνεις μέλος, χρειάζεται να δώσεις ένα ποσό που ουδεμία σχέση έχει με εκείνο που παίρνουν στο εξωτερικό, μια φωτογραφία σου και τη φωτοτυπία της ταυτότητας σου. Αφότου απαντήσεις σε μια σειρά ερωτήσεων, αποκτάς έναν κωδικό. Αυτόν συγκρατεί όποιος βρίσκει ενδιαφέρον το προφίλ σου.
Μετά δέχεσαι και τις προτάσεις των ειδικών.
Ξεκαθαρίζεται πως οι απαντήσεις πρέπει να είναι αληθείς «καθώς δεσμεύεστε από το νόμο περί ψευδούς δήλωσης», αλλά και γιατί «μόνο με απόλυτη ειλικρίνεια θα έχουμε όλα τα σωστά δεδομένα, ώστε να γίνουν οι σωστές προτάσεις συντρόφου».
Αν δεν ξέρεις τι θες, μην πας.
Δεν έχει νόημα.
«Σε εμάς λένε όλοι ακριβώς τι θέλουν, γιατί δεν θέλουν να χάνουν το χρόνο τους. Λένε πράγματα που δεν αναφέρουν σε γνωριμία που γίνεται σε ένα κλαμπ, στα πρώτα ραντεβού».
Επίσης, δεν υπάρχουν σύνορα στις γνωριμίες «καθώς όσοι μας εμπιστεύονται έχουν ως προτεραιότητα τη συντροφικότητα».
Η ΤΕΤΑΡΤΗ ΗΛΙΚΙΑ ΚΑΙ Η ROYAL TEAM
Ο βασικός λόγος της επιτυχίας του συγκεκριμένου γραφείου, τουλάχιστον όπως λέει ο ιδιοκτήτης του «είναι ότι έρχονται σε εμάς άνθρωποι που είναι συνειδητοποιημένοι. Στο ηλικιακό γκρουπ 35-45 έχουν ως προτεραιότητα να βρουν σύντροφο και να κάνουν οικογένεια. Οι πιο μεγάλοι αναζητούν μόνιμη συντροφιά.
Πλέον υπάρχει και τέταρτη ηλικία. Άνθρωποι άνω των 80 ετών. Συνήθως τους προτρέπουν τα παιδιά τους. Πολύ συχνά επίσης μας λένε ότι δεν θέλουν να πάνε σε γηροκομείο ή να ζουν μόνοι στο σπίτι».
Ο πιο μεγάλος σε ηλικία πελάτης του είναι 90. «Ήλθε με το γιο του και βρήκε αμέσως σύντροφο». Ηλικίας; «Στη δεκαετία των 70».
Ο πιο νέος πελάτης είναι 23.
«Οι πιο μικροί σε ηλικία πελάτες μας, είναι από πολύ ευκατάστατες οικογένειες. Άλλα νέα παιδιά μας εξηγούν πως τους έχουν κουράσει οι εφαρμογές, αφού όποιος μιλάει μαζί τους μπορεί να μιλάει με άλλους 15. Αρκετοί τις έχουν χαρακτηρίσει ως επικίνδυνες.
Ζούμε σε μια εποχή που η σεξουαλική ζωή αρχίζει πολύ νωρίς. Αφότου λοιπόν, περάσουν μερικά χρόνια στο μυαλό της γυναίκας και -περισσότερο αυτήν την στιγμή- του άνδρα, κυριαρχεί η σκέψη για την ανάγκη να βρουν κάποιον να κάνουν μόνιμη σχέση, που να μπορεί και να οδηγήσει στο γάμο».
Σε ό,τι αφορά την τελευταία προσθήκη στις υπηρεσίες, λέγεται Royal Team.
«Τη δημιουργήσαμε όταν σε ταξίδια στο εξωτερικό διαπιστώσαμε πως υπάρχουν ομογενείς και ξένοι που είναι πολύ ευκατάστατοι, αλλά είναι μόνοι γιατί δεν μπορούν να είναι βέβαιοι αν τους θέλουν για όσα έχουν να προσφέρουν ως άνθρωποι ή για τα χρήματα τους.
Εμείς τους συστήνουμε άτομα που δεδομένα, δεν θέλουν τα λεφτά τους γιατί έχουν τα ίδια -αν όχι περισσότερα.
Υπάρχουν κι εκείνοι που ενδιαφέρονται πάνω από όλα για την εμφάνιση του/της συντρόφου».
Ο κύριος Πάππας εξηγεί πως οι ομογενείς της Αυστραλίας, των ΗΠΑ, του Καναδά, αλλά και της Ευρώπης «μας στηρίζουν πολλοί. Τα περισσότερα μέλη μας είναι από την Ελλάδα, ενώ έχουμε πελάτες που δεν είναι Έλληνες».
Πώς προέκυψαν;
«Η χώρα μας έχει γίνει πόλος έλξης ως τόπος διαμονής για ανθρώπους που έχουν συνταξιοδοτηθεί, με καλές συντάξεις και έρχονται να ζήσουν στο ζεστό μας κλίμα. Αφότου βρουν την κατοικία τους, αναζητούν σύντροφο».
ΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Το πρώτο πράγμα που αποκαλύπτεις, στην συμπλήρωση της φόρμας, είναι αν θες σοβαρή σχέση, συμβίωση ή γάμο.
«Εν αντιθέσει με τα γραφεία του εξωτερικού, δεν προσφέρουμε υπηρεσίες όπως one night stand ή συνοδού σε μια εκδήλωση» λέει ο υπεύθυνος της επιχείρησης που λειτουργεί από το 1939.
Γενικά, στο σκεψιγράφημα θα δηλώσεις
- αν καπνίζεις,
- τι νιώθεις πως σε περιγράφει καλύτερα ως χαρακτήρα (από μια σειρά επιθέτων που διατίθενται),
- ποια είναι τα ενδιαφέροντα σου,
- τι μουσική ακούς,
- τι χορό χορεύεις,
- τι σπορ κάνεις,
- ποια είναι τα πνευματικά σου ενδιαφέροντα (εκεί υπάρχει από τη θρησκεία έως το διαλογισμό),
- άλλα ενδιαφέροντα σου (πχ ταξίδια ή σκάκι ή τηλεόραση),
- αν έχεις κατοικίδια,
- πόσο συχνά ταξιδεύεις.
Mετά θα περάσεις στο τι θες.
Εκεί διευκρινίζεις ελεύθερα (δεν υπάρχει multiple choice) τα της ηλικίας, της οικονομικής κατάστασης, των γραμματικών γνώσεων, του επαγγέλματος, της εμφάνισης, του χαρακτήρα κλπ.
Η συνεργασία με το γραφείο διαρκεί μέχρι να πάρεις ό,τι έχεις ζητήσει. Είτε είναι να συζήσεις με κάποιον/κάποια, είτε να παντρευτείς.
«Συνηθίζουμε να λέμε πως η επιτυχία των γραφείων μας δεν είναι να συστήσουμε δυο ανθρώπους, αλλά να μας φέρουν προσκλητήριο γάμου».
Εάν ωστόσο, δεν επικοινωνήσεις με το γραφείο για διάστημα 6 μηνών, γίνεται οριστική διαγραφή του κωδικού σου, με τον οποίον αναφέρεσαι στα υπόλοιπα μέλη. Δεν υπάρχει εννοώ, όνομα μέχρι τη συνάντηση.
35.000 ΓΑΜΟΙ ΣΕ 84 ΧΡΟΝΙΑ
Ο κύριος Πάππας εξηγεί πως το γραφείο υπάρχει από το 1939 «όταν το δημιούργησε ο παππούς μου».
Τότε πέραν αυτής της μεθόδου και της προξενήτρας της γειτονιάς, δεν υπήρχε άλλος τρόπος γνωριμιών για γάμο. Υπήρχε δια νόμου ακόμα η προίκα, ως «αποζημίωση στον άνδρα, καθώς εξασφάλιζε την ελάφρυνση της οικογένειας σε πολλούς τομείς και του συζύγου από το βάρος της γυναίκας».
«Ο παππούς μου ήταν επιτυχημένος κτηματομεσίτης. Συνεργαζόταν με ανθρώπους που εκείνη την εποχή είχαν αξίωμα και οικονομική ανεξαρτησία.
Πολύ συχνά οι πελάτες του έλεγαν πως έχουν μια κόρη ή ένα γιο και αν ξέρουν κάποια καλή περίπτωση, για γάμο.
Έτσι άρχισαν τα πρώτα συνοικέσια.
Το ‘60 πέρασε η επιχείρηση στους γονείς μου. Εκείνη την εποχή οι γυναίκες παντρεύονταν νέες, σε ηλικίες από 18 έως 20 ετών. Αυτό ήταν το καθιερωμένο.
Τώρα έχει προστεθεί μια δεκαετία, καθώς θέλουν να σπουδάσουν, να αρχίσουν να δουλεύουν και μετά σκέφτονται την αποκατάσταση τους».
Τώρα υπάρχουν και πολλά apps, πέραν της δυνατότητας να γνωρίσεις κάποιον εκεί όπου κυκλοφορείς ή εργάζεσαι.
«Η διαφορά μας είναι ότι εμάς μας εμπιστεύονται οι παππούδες και οι γονείς για το μέλλον των εγγονών και παιδιών, καθώς έχουν συνεργαστεί μαζί μας και ξέρουν ότι μπορούμε να εγγυηθούμε το καλύτερο αποτέλεσμα.
Το σκεψιγράφημα και η εμπειρία μας, μας επιτρέπουν να βρούμε τα καλύτερα δυνατά ζευγαρώματα. Έτσι ξεκινούν τα ραντεβού, από τα οποία επανατροφοδοτούμεθα.
Μετά τη συνάντηση, επικοινωνούμε και με τα δυο μέλη για να μας πουν εντυπώσεις και προχωράμε αναλόγως.
Αν μας πουν ότι δεν ήθελαν να τελειώσει το ραντεβού, σημαίνει ότι είμαστε σε καλό δρόμο. Αυτομάτως ‘μπλοκάρουμε’ και τα δυο μέλη, ώστε να μη βλέπουν άλλοι το προφίλ τους.
Αν δεν υπάρχει ενδιαφέρον, παραμένουν ορατά σε όλους.
Κάθε ημέρα κάνουμε τουλάχιστον ένα ταίριασμα. Η δουλειά μας τελειώνει στο γάμο.
Σε 84 χρόνια έχουμε ξεπεράσει τους 35.000 γάμους. Το ‘από στόμα σε στόμα’ ήταν και είναι η καλύτερη διαφήμιση για εμάς».
ΤΟ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ Ο ΓΑΜΟΣ ΓΙΑ ΝΑ «ΚΡΑΤΗΣΕΙ»
Όπως δηλώνει ο ειδικός «οι σχέσεις στηρίζονται στην εμπιστοσύνη. Συνηθίζω να συμβολίζω τη σχέση με το κουπί που τραβάει ένα ζευγάρι που είναι σε μια βάρκα. Αν δεν γίνει σωστά και συγχρονισμένα το ‘τράβηγμα’, η βάρκα γυρίζει γύρω από τον εαυτό της. Δεν πάει μπροστά».
Μεταξύ όσων έχει κάνει η εταιρεία του είναι και έρευνες επί των πιο δυνατών χαρακτηριστικών που μπορούν να βοηθήσουν στο να έχουν διάρκεια οι σχέσεις που δομούνται μέσω του γραφείου.
«Έχουμε ασχοληθεί με τους κύριους παράγοντες που χωρίζουν τα ζευγάρια. Οι περισσότεροι θα απαντούσαν πως είναι η απιστία. Τα στοιχεία δείχνουν ότι είναι ο οικονομικός κλονισμός».
«Όταν κάποιος χάνει τη δουλειά του και δεν υπάρχει ένα σπίτι, μια βοήθεια από τους γονείς, αρχίζουν οι τσακωμοί και η φθορά.
Κάποιοι περιμένουν να μεγαλώσουν τα παιδιά, πριν χωρίσουν».
Ο κύριος Πάππας προσθέτει και ότι τίποτα δεν αρχίζει χωρίς να υπάρχει έλξη μεταξύ των μελών.
«Το πρώτο πράγμα που κοιτάμε στα ματσαρίσματα είναι να υπάρχει ‘χημεία’. Αυτή είναι η βασική προϋπόθεση: να αρέσει ο ένας στον άλλον. Διαφορετικά, δεν γίνεται να προχωρήσει κάτι. Μετά χρειάζεται να στηρίξουν και οι δύο αυτό που κάνουν».
«Πολλές φορές έρχονται γονείς, χωρίς να το ξέρουν τα παιδιά»
Θα έλεγες πως το 2023 δεν αποφασίζουν οι γονείς για τις σχέσεις των παιδιών τους. Δεν θα ήταν και η αλήθεια.
«Πολλές φορές μας επισκέπτονται γονείς, όταν το παιδί τους δεν δείχνει ενδιαφέρον για το γάμο, ενώ έχει φτάσει σε μια ‘άλφα’ ηλικία. Μετά συναντιούνται γονείς με γονείς και έπειτα συστήνονται τα παιδιά».
Πώς μπορεί να γίνει αυτό, αν δεν θέλουν να κάνουν μια γνωριμία τα παιδιά;
«Συνηθέστερα ενημερώνεται το ένα από τα δύο και προβαίνει σε επικοινωνία μέσω social networks που φαίνεται φυσική. Αν υποψιαστεί την πραγματικότητα, αναφέρουν ότι με συνάντησαν τυχαία και έπαιξα ρόλο στη γνωριμία».
Στο τέλος της διαδρομής, όταν έχει δημιουργηθεί σχέση, η πάσα αλήθεια δεν αλλάζει κάτι, όπως λέει τουλάχιστον ο άνθρωπος που έχει ζήσει πολλές σχετικές εμπειρίες.