Ενεργειακός Διαμεσολαβητής και νέο εργαλείο σύγκρισης τιμών ρεύματος από τη ΡΑΕ

Διαβάζεται σε 3'
Ενεργειακός Διαμεσολαβητής και νέο εργαλείο σύγκρισης τιμών ρεύματος από τη ΡΑΕ
Ηλεκτρικό ρεύμα (φωτογραφία αρχείου) iStock

Στόχος είναι οι δύο αυτές δράσεις να κάνουν “πρεμιέρα” τον Φεβρουάριο, ώστε να ενισχυθεί η διαφάνεια στην αγορά και η προστασία νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Μετά τη χρωματική σήμανση” των τιμολογίων ρεύματος και την πρεμιέρα του Συγκριτικού Πίνακα Τιμών, προ των πυλών βρίσκονται δύο ακόμη δράσεις της ΡΑΑΕΥ για την ενίσχυση των δικαιωμάτων των καταναλωτών ενέργειας. Έτσι, προ των πυλών βρίσκεται η έναρξη του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή, με τη Ρυθμιστική Αρχή να έχει προγραμματίσει για αυτό τον σκοπό ενημερωτική τηλεδιάσκεψη την επόμενη Δευτέρα, 15 Ιανουαρίου, με όλους τους προμηθευτές και τους Διαχειριστές.

Παράλληλα, η ΡΑΑΕΥ προχωρά στην ανανέωση του Εργαλείου Σύγκρισης Τιμών (energycost), στο οποίο θα συμπεριλαμβάνονται τα καινούρια τιμολόγια ηλεκτρισμού. Στόχος είναι οι δύο αυτές νέες δράσεις να κάνουν “πρεμιέρα” τον Φεβρουάριο, ώστε να ενισχυθεί έτι περαιτέρω η διαφάνεια στην αγορά και η προστασία νοικοκυριών και επιχειρήσεων.

Η ιδέα του Ενεργειακού Διαμεσολαβητή προέκυψε μεσούσης της ενεργειακής κρίσης του 2022 με τη “βροχή” παραπόνων στη ΡΑΕ για τους λογαριασμούς ρεύματος, όπου ένα σημαντικό μέρος αυτών έμεινε και μένει ανικανοποίητο. Στόχος είναι να μπορούν να επιλυθούν διαφορές αστικής φύσεως, χωρίς οι καταναλωτές να χρειάζεται να προσφύγουν για αυτό στα δικαστήρια και να θυσιάσουν χρόνο και χρήματα.

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής θα παρεμβαίνει αποτελεσματικά, γρήγορα και δωρεάν για την επίλυση αστικών διαφορών των καταναλωτών με τους προμηθευτές, ενώ για τη λειτουργία του η ΡΑΕ έχει εγγραφεί Ειδικό Μητρώο Φορέων Εναλλακτικής Επίλυσης Διαφορών του υπουργείου Ανάπτυξης.

Το εργαλείο θα συνδυάζεται με την πλατφόρμα υποβολής παραπόνων myrae.gr, καθώς σε αυτό θα “μεταφέρονται” παράπονα αστικής φύσεως, τα οποία έπειτα από τρεις “κύκλους” απαντήσεων από τους προμηθευτές, οι καταναλωτές που τα υπέβαλαν εξακολουθούν να θεωρούν πως δεν ικανοποιήθηκαν. Αντίθετα, όσον αφορά θέματα που άπτονται του Κώδικα Προμήθειας, η επιλογή που έχουν οι καταναλωτές είναι να προχωρήσει σε καταγγελία στη ΡΑΑΕΥ.

Ο Ενεργειακός Διαμεσολαβητής θα καλύπτει μεταξύ άλλων ζητήματα λογαριασμών, και θέματα σχετικά με αμφισβητήσεις χρεώσεων και ύψους κατανάλωσης, τις φόρμουλες και τις λεπτομέρειες διακανονισμού οφειλών, καθώς και με τις παρεχόμενες επιλογές εξόφλησης. Επίσης, θα μπορεί να αξιοποιηθεί από καταναλωτές που θεωρούν ότι ήταν προβληματική η ενημέρωσή τους για όρους και υπηρεσίες, καθώς και ότι ο προμηθευτής τους ερμηνεύει παραπλανητικά ή καταχρηστικά όρους του συμβολαίου.

Παράλληλα, μέσα στον επόμενο μήνα θα κάνει ντεμπούτο και το Εργαλείο Σύγκρισης Τιμών (www.energycost.gr), έπειτα από το ριζικό λίφτινγκ το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη από τη Ρυθμιστική Αρχή, ώστε να ενταχθούν τα νέα τιμολόγια ρεύματος. Αν και οι καταναλωτές μπορούν ήδη με το Συγκριτικό Πίνακα Τιμών να αντιπαραβάλουν τις διαθέσιμες τιμές των προϊόντων ηλεκτρισμού, μέσω του www.energycost.gr θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν εξατομικευμένη εικόνα για το ύψος των επιβαρύνσεων από τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν.

Ο λόγος είναι πως νοικοκυριά και επιχειρήσεις θα μπορούν να εισαγάγουν τη μηνιαία κατανάλωσή τους, ώστε να συγκρίνουν την ανταγωνιστικότητα των τιμολογίων στη βάση του μηνιαίου ύψους του ανταγωνιστικού τους σκέλους. Επίσης, θα επιτρέπεται η εμφάνιση και των ανταγωνιστικών χρεώσεων σε μηνιαία βάση, ώστε ο χρήστης να αποκτά εικόνα για το συνολικό ύψος στο οποίο θα διαμορφωνόταν ο λογαριασμός του, με βάση τα προϊόντα που κάθε φορά ερευνά.

Στο εργαλείο θα είναι διαθέσιμα όλα τα πράσινα και μπλε τιμολόγια, όπως επίσης και τα ex-ante κίτρινα τιμολόγια. Όσον αφορά τα ex-post προϊόντα, κατά το ντεμπούτο θα διατίθενται εκείνα τα τιμολόγια στα οποία η τελική τιμή εξαρτάται από τη χονδρεμπορική τιμή Ιανουαρίου και η οποία επομένως θα έχει “κλειδώσει” τον Φεβρουάριο.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα