Japan Airlines: Από αεροσυνοδός… πρόεδρος της εταιρίας
Διαβάζεται σε 2'Πρώην αεροσυνοδός της αεροπορικής εταιρείας Japan Airlines διορίστηκε νέα πρόεδρός της και έγινε η πρώτη γυναίκα επικεφαλής του αερομεταφορέα και μία από τις λίγες γυναίκες ηγέτιδες σε μεγάλη ιαπωνική εταιρεία.
- 17 Ιανουαρίου 2024 15:17
Η Japan Airlines (JAL) όρισε σήμερα την πρώτη γυναίκα πρόεδρό της, μια πρώην αεροσυνοδό που ανέβηκε τη σκάλα της ιεραρχίας μέσα από υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις, σε μια συμβολική κίνηση, ειδικά σε μία χώρα σαν την Ιαπωνία που πασχίζει να κλείσει το χάσμα μεταξύ των φύλων στους χώρους εργασίας.
Η 59χρονη Μιτσούκο Τοτόρι (Mitsuko Tottori) υψηλόβαθμο διοικητικό στέλεχος που εντάχθηκε στο δυναμικό της JAL τον Απρίλιο του 1985, όπως αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα της αεροπορικής εταιρείας, τη χρονιά που συνέβη μια από τις χειρότερες τραγωδίες στην ιστορία της αεροπορίας, θα αναλάβει χρέη προέδρου από την 1η Απριλίου, ανέφερε η εταιρία σε ανακοίνωση.
Οι ιαπωνικές εταιρίες υφίστανται ολοένα και μεγαλύτερη πίεση να ενισχύσουν τη διαφοροποίηση ως προς το φύλο και να διαχειριστούν το μισθολογικό χάσμα μεταξύ των φύλων που είναι από τα χειρότερα ανάμεσα στις χώρες της Ομάδας των 7 (G7) και σχεδόν διπλάσιο από τον μέσο όρο των προηγμένων οικονομιών του ΟΟΣΑ.
“Εκεί έξω υπάρχουν γυναίκες εργαζόμενες που πασχίζουν με τα επαγγελματικά τους βήματα ή βιώνουν μεγάλα γεγονότα στη ζωή τους”, δήλωσε η Τοτόρι σε συνέντευξη Τύπου.
“Ελπίζω ότι ο διορισμός μου ως προέδρου μπορεί να τις ενθαρρύνει, ή να τους δώσει το κουράγιο να κάνουν το επόμενο βήμα”, πρόσθεσε.
Η αλλαγή έρχεται ενώ η αεροπορική εταιρία προσπαθεί να ανακάμψει από την επιβράδυνση των δραστηριοτήτων της την εποχή της πανδημίας με τους τουρίστες να επιστρέφουν στην Ιαπωνία.
Την ίδια στιγμή, η ασφάλεια στις αερομεταφορές έχει βρεθεί εκ νέου στο προσκήνιο μετά τη σύγκρουση αεροσκάφους της JAL με αεροσκάφος της ιαπωνικής ακτοφυλακής στο αεροδρόμιο Χανέντα του Τόκιο στις αρχές Ιανουαρίου.
Η JAL έχει θέσει ως στόχο οι γυναίκες να αντιστοιχούν στο 30% των διοικητικών στελεχών σε όλο τον όμιλο έως το τέλος της ετήσιας οικονομικής της χρήσης τον Μάρτιο του 2026. Έως τα τέλη του Μαρτίου του 2023, το ποσοστό αυτό ανερχόταν στο 22,8%.