Όσα πρέπει να ξέρετε για το φετινό Super Bowl – Και ναι, η Τέιλορ Σουίφτ θα είναι εκεί
Διαβάζεται σε 9'Στο Λας Βέγκας χτυπάει η καρδιά του αμερικανικού φούτμπολ, αφού σε λίγες ώρες θα πραγματοποιηθεί το 58ο Super Bowl ανάμεσα στους Κάνσας Σίτι Τσιφς και τους Σαν Φραντσίσκο 49ers.
- 11 Φεβρουαρίου 2024 14:49
Το Super Bowl, το αθλητικό και πολιτιστικό φαινόμενο επιστρέφει και ήδη η καρδιά του αμερικάνικου φούτμπολ χτυπάει στο Λας Βέγκας της Νεβάδα, όπου τη νύχτα μεταξύ της Κυριακής 11ης και της Δευτέρας 12ης Φεβρουαρίου, στις 01:30 ώρα Ελλάδας, θα διεξαχθεί ο τελικός ανάμεσα στους Κάνσας Σίτι Τσιφς και τους Σαν Φραντσίσκο 49ers.
Ο μεγάλος τελικός του δημοφιλέστερου αθλήματος στις ΗΠΑ και ταυτόχρονα ένα event ποπ κουλτούρας που ξεπερνά οτιδήποτε συμβαίνει κατά την ίδια τη διάρκεια των αγωνιστικών λεπτών θα διεξαχθεί στο Allegiant Stadium στο Λας Βέγκας και εκατομμύρια θεατές και φέτος θα συντονιστούν για να δουν τον αγώνα αλλά και το σόου του ημιχρόνου, που κάθε χρόνο συγκεντρώνει τα βλέμματα όλων.
Στα του αγωνίσματος, οι πρωταθλητές του Κάνσας Σίτι θα παίξουν στο τέταρτο Super Bowl τους μέσα σε πέντε χρόνια και θα αντιμετωπίσουν μία από τις πιο δημοφιλείς ομάδες του NFL, τους Σαν Φραντσίσκο 49ers, οι οποίοι έχουν κερδίσει πέντε Super Bowl, αλλά έχασαν στο τελευταίο τους ταξίδι στο μεγάλο παιχνίδι – από τους Τσιφς το 2020.
Αυτή είναι η δεύτερη φορά που οι Τσιφς και οι 49ers αναμετρώνται σε Super Bowl, αφού προηγουμένως συναντήθηκαν στο Super Bowl LIV στο τέλος της σεζόν 2019. Το Κάνσας Σίτι κέρδισε εκείνο το παιχνίδι με 31-20.
Οι Τσιφς κέρδισαν επίσης το περσινό μεγάλο παιχνίδι, το Super Bowl LVII, απέναντι στους Philadelphia Eagles. Αυτό σημαίνει ότι επιδιώκουν να γίνουν οι πρώτοι back-to-back πρωταθλητές μετά τους Patriots του 2003-04.
Ποιος θα εμφανιστεί στο ημίχρονο του Super Bowl 2024
Όσον αφορά το Half Time Show, το σόου του ημιχρόνου δηλαδή, μετά την περσινή εντυπωσιακή εμφάνιση της Rihanna που ανέβασε πολύ ψηλά τον πήχη, ο Usher θα ανέβει στη σκηνή και αναμένεται να δώσει το μεγαλύτερο σόου της καριέρας του.
Ο Usher θα είναι ο επικεφαλής του σόου στο ημίχρονο του Super Bowl αλλά δεν είναι ο μόνος καλλιτέχνης που θα τραγουδήσει.
Η εμφάνιση του Usher στο Apple Music Super Bowl LVIII Halftime Show ανακοινώθηκε για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο με τον ίδιο να δηλώνει πως είναι “η τιμή της ζωής μου να διαγράψω επιτέλους μια εμφάνιση στο Super Bowl από τη λίστα με τα όνειρά μου. Ανυπομονώ να χαρίσω στον κόσμο ένα σόου που δεν μοιάζει με τίποτα άλλο από αυτά που έχουν δει από μένα στο παρελθόν”.
Όταν ρωτήθηκε πώς σκοπεύει να χωρέσει την 30χρονη καριέρα του σε μια 12λεπτη εμφάνιση, ο Usher δήλωσε στο “CBS Mornings” ότι ο JAY-Z, ο στρατηγικός σύμβουλος για τη ζωντανή μουσική ψυχαγωγία του Super Bowl, του έδωσε μια σημαντική συμβουλή.
“Το άφησε σε μένα για βεβαιωθεί ότι δεν θα χάσω την κουλτούρα. Αυτό είναι το μόνο πράγμα που είπε. ‘Ξέρεις, το κάνουμε αυτό για την κουλτούρα'”, είπε ο Usher. “Θέλω να παίξεις αυτά που εμείς – που αγαπάμε, που σε ξέρουμε. Δώσε τους τις στιγμές που, ξέρεις, ανυπομονούν να δουν. Πήγαινε για την κουλτούρα”.
Το είδωλο της κάντρι μουσικής και η βραβευμένη με Grammy, Reba McEntire είναι εκείνη που θα τραγουδήσει τον εθνικό ύμνο στο Super Bowl. Αν και αυτή είναι η πρώτη εμφάνιση της McEntire στο Super Bowl, δήλωσε στο “CBS Mornings” ότι τραγουδάει τον εθνικό ύμνο εδώ και δεκαετίες, οπότε δήλωσε ότι αισθάνεται άνετα όταν ετοιμάζεται.
Επίσης, ο ράπερ Post Malone θα ερμηνεύσει το “America the Beautiful” και η τραγουδίστρια Andra Day θα ανέβει στη σκηνή για το “Lift Every Voice and Sing”, το οποίο συχνά αναφέρεται ως ο εθνικός ύμνος των μαύρων, στο πλαίσιο των παραστάσεων πριν από τον αγώνα.
Η Τέιλορ Σουίφτ πρόλαβε το Super Bowl
Όλα τα παραπάνω θα παρακολουθήσει μεταξύ άλλων και η Τέιλορ Σουίφτ, η παρουσία της οποίας στον τελικό του Super Bowl αποτέλεσε θέμα συζήτησης και προκάλεσε ακόμα και την εμπλοκή της ιαπωνικής πρεσβείας στις ΗΠΑ, καθώς μία ημέρα πριν η super star έδωσε την τελευταία από τις τέσσερις sold out συναυλίες της στο Τόκιο, στο πλαίσιο της περιοδείας της Eras Tour και έτσι δεν ήταν σίγουρο αν θα προλάβαινε τον αγώνα.
Αυτή τη σεζόν άλλωστε το “Βασίλειο των Τσιφς” έχει αποκτήσει νέους οπαδούς, αφού η Τέιλορ Σουίφτ βρίσκεται πολύ συχνά στις κερκίδες, απολαμβάνοντας τον αγαπημένο της Travis Kelce.
“Παρά τη 12ωρη πτήση και τη διαφορά ώρας των 17 ωρών, η πρεσβεία μπορεί με σιγουριά να πει ότι αν η Τέιλορ Σουίφτ αναχωρήσει από το Τόκιο το βράδυ μετά τη συναυλία της, θα μπορέσει να φτάσει άνετα στο Λας Βέγκας πριν αρχίσει το Super Bowl”, έγραψε μεταξύ άλλων η ιαπωνική πρεσβεία στα social media της, χρησιμοποιώντας μάλιστα τίτλους από τα τραγούδια της.
Ωστόσο, παρά τις αναλύσεις για το αν θα προλάβει, όπως μεταδίδουν τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης, το ιδιωτικό αεροσκάφος της Τέιλορ Σουίφτ προσγειώθηκε εγκαίρως στο διεθνές αεροδρόμιο του Λος Άντζελες το απόγευμα του Σαββάτου, αφού με τη διαφορά 17 ωρών μεταξύ της πρωτεύουσας της Ιαπωνίας και του Λας Βέγκας, ήταν 1 π.μ. ώρα Λας Βέγκας όταν ανέβηκε στη σκηνή του Τόκιο. Μετά το τελευταίο της τραγούδι, η τραγουδίστρια επιβιβάστηκε σε ένα ιδιωτικό τζετ στο αεροδρόμιο Haneda και έφτασε στις ΗΠΑ, λίγες ώρες πριν την έναρξη του αγώνα.
Εκτός όμως από τον αγώνα ή τα εντυπωσιακά σόου, το Super Bowl σηματοδοτεί τη μεγαλύτερη ημέρα της χρονιάς για τη διαφήμιση, με τα κορυφαία brands να πληρώνουν εκατομμύρια για να προβάλλουν τα διαφημιστικά σποτ τους σε ένα τηλεοπτικό κοινό που φτάνει περισσότερους από 100 εκατομμύρια τηλεθεατές.
Με την πάροδο των ετών, το κόστος μιας διαφήμισης μόλις 30 δευτερολέπτων έχει εκτοξευθεί στα ύψη, καθιστώντας το Super Bowl τον πιο δαπανηρό χώρο διαφήμισης στην τηλεόραση.
Οι φετινές διαφημίσεις του Super Bowl περιλαμβάνουν δεκάδες κορυφαίες μάρκες, από το εμβληματικό Clydesdales της Anheuser-Busch μέχρι το σποτ της Uber Eats με την Τζένιφερ Άνιστον και τους Βικτόρια και Ντέιβιντ Μπέκαμ. Όσο για το κόστος ενός τέτοιου διαφημιστικού, αυτό αγγίζει το ιλιγγιώδες ποσό των 7 εκατομμυρίων δολαρίων.
Παρά τα αστρονομικά ποσά, οι φετινές δεν είναι οι πιο ακριβές διαφημίσεις του Super Bowl, αφού τα πρωτεία κατέχουν τα σποτ που προβλήθηκαν το 2020, από την Amazon και την Google.
Η διαφήμιση της Amazon παρουσίαζε την Ellen DeGeneres και την Portia De Rossi σε ένα σποτ για τη φωνητική βοηθό Alexa, ενώ η διαφήμιση της Google αφορούσε έναν ηλικιωμένο άνδρα που χρησιμοποιούσε τη φωνητική βοηθό της εταιρείας αναζήτησης για να τον βοηθήσει να θυμηθεί τη σύζυγό του.
Και οι δύο διαφημίσεις κόστισαν περίπου 16,8 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το GoBankingRates, όπως αναφέρει το CBS.
Πώς παίζεται το αμερικάνικο φούτμπολ;
Υπάρχουν πάρα πολλές λεπτομέρειες και τακτικές και πραγματικά πάρα πολλοί παίχτες για κάθε ομάδα, αλλά αν θέλουμε να το περιγράψουμε όσο πιο απλά μπορούμε, ώστε να μπορεί ακόμα κι ένας θεατής χωρίς καμία γνώση να παρακολουθήσει έναν αγώνα, θα λέγαμε το εξής.
Ο στόχος είναι μια ομάδα να κατέβει το γήπεδο, να καλύψει δηλαδή 100 γυάρδες. Μπορεί να το κάνει αυτό είτε πασάροντας προς τα μπροστά, είτε τρέχοντας με τη μπάλα. Κάθε φορά που ένας παίχτης ακουμπάει το έδαφος έχοντας κατοχή της μπάλας, η συγκεκριμένη επίθεση τελειώνει, και μετά η ομάδα προσπαθεί ξανά να καλύψει κάποια απόσταση. Όταν τελειώσουν οι προσπάθειες, τότε αν είναι αρκετά κοντά στο τέρμα, μπορεί να επιχειρήσει ένα μακρινό σουτ, που μετράει για 3 πόντους. Αν φτάσει στην ζώνη του τερματισμού, τότε κάνει touchdown, που μετράει για 6 πόντους.
Ως άμυνα, αυτό που προσπαθείς να κάνεις είναι είτε να κλέψεις τη μπάλα (θα δείτε παίχτες να βουτάνε εντυπωσιακά μπροστά από πάσες για να αρπάξουν τη μπάλα πριν φτάσει στον στόχο της), είτε απλά να σταματήσεις την αντίπαλη επίθεση. Να τους τελειώσουν δηλαδή όλες οι προσπάθειες, χωρίς να έχουν προχωρήσει αρκετά στο γήπεδο.
Όλα τα υπόλοιπα, τα διαπιστώνεις παρακολουθώντας. Στην πραγματικότητα δεν είναι πολύ περίπλοκο! (Μια ελαφρώς πιο αναλυτική εκδοχή του πώς παίζεται το άθλημα, βρίσκετε κι εδώ.)