Δωρεάν στην πόλη την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου – 6 εκδηλώσεις χωρίς είσοδο

Διαβάζεται σε 8'
La Singla
Στιγμιότυπο από την ταινία "La Singla" (2023) σε σκηνοθεσία της Paloma Zapata.

Προτάσεις και εκδηλώσεις με δωρεάν είσοδο και ευκαιρίες για βόλτες στην Αθήνα χωρίς πορτοφόλι την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου.

Ενδιαφέρουσες δωρεάν βόλτες την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου σε ποικίλες εκδηλώσεις και εικαστικά δρώμενα, που πραγματοποιούνται στην Αθήνα από πολιτιστικούς οργανισμούς, γκαλερί και φορείς.

Προτάσεις που σου… “ανοίγουν την όρεξη” και δίνουν το έναυσμα στο κοινό που αγαπά τον πολιτισμό, να ψυχαγωγηθεί με ελεύθερη είσοδο.

Δωρεάν διάλεξη: Το Αρχαίο Θέατρο ως “Φωτοδότης” της Λάρισας

Στη Λάρισα μία διαδρομή συνδέει όλους τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μνημεία του ιστορικού κέντρου, με επίκεντρο το αρχαίο θέατρο. Το σπουδαίο αυτό τοπόσημο, με την ολοκλήρωση των εργασιών της αποκάλυψης και της αποκατάστασής του, άλλαξε τη φυσιογνωμία του αστικού πυρήνα. Και συνεχίζει να εμπνέει νέες, ολιστικές παρεμβάσεις, που θα το συνδέσουν με την περιφέρεια της πόλης και με όλες τις ψηφίδες της κοινωνίας.

Η δωρεάν διάλεξη γίνεται σε συνεργασία με το Σωματείο ΔΙΑΖΩΜΑ. Ομιλητές είναι η Σταυρούλα Σδρόλια (Δρ. Αρχαιολόγος, Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Λάρισας / Τίτλος: “Διαδρομή αρχαιολογικών χώρων με επίκεντρο το αρχαίο θέατρο”) και η  Ελίνα Αγγέλη (Αρχιτέκτων Μηχανικός MSc., Υπεύθυνη Σωματείου ΔΙΑΖΩΜΑ για την Προστασία των Μνημείων/ Τίτλος: “Το αρχαίο θέατρο στην “καρδιά” ολόκληρης της πόλης”).

Με συντονιστή τον Σταύρο Μπένο, τον Πρόεδρο του Σωματείου ΔΙΑΖΩΜΑ.

”Χορεύοντας με τη Μυθοπλασία”, δωρεάν προβολές στο Exile Room

Από την Αργεντινή και τη Βαρκελώνη μέχρι τις ξεχασμένες γωνιές της Ανατολικής Ευρώπης, ο χορός και η μουσική έχουν την τιμητική τους στο Exile Room αυτόν τον μήνα. Και, μάλιστα, μέσα από δύο ξεχωριστά ντοκιμαντέρ που δεν διστάζουν να φλερτάρουν προκλητικά με τη μυθοπλασία!

Την Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου στις 21:00 θα δούμε την ταινία “La Singla” (2023) σε σκηνοθεσία της Paloma Zapata, με διάρκεια 95’.

Η Antonia Singla γεννήθηκε στα προάστια της Βαρκελώνης και έχασε την ακοή της σε μικρή ηλικία. Περιτριγυρισμένη από τσιγγάνικο φλαμένκο, έμαθε να χορεύει χωρίς να ακούσει ποτέ της ούτε μια νότα, μετρώντας τα παλαμάκια της μαμάς της. Στα 17 της χρόνια ήταν ήδη μια σταρ τεραστίου μεγέθους. Μέχρι που, ξαφνικά, εξαφανίστηκε από προσώπου γης.

Η αναδρομική έκθεση της Ρίκας Πανά – “Προς το φως”

Η ζωγραφική της Ρίκας Πανά (Παναγιωτοπούλου, το γένος Λαζάνη, γεν. Αθήνα,1929) είναι βαθιά ανθρωποκεντρική. Το έργο της διαμορφώθηκε από τον εμφύλιο πόλεμο, την κατοχή, τη δικτατορία των συνταγματαρχών, καθώς και από τα σοβαρά προβλήματα υγείας που αντιμετώπισε. 

έργο Ρίκας Πανά
Η αναδρομική έκθεση της Ρίκας Πανά - "Προς το φως" Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων

Στην αναδρομική έκθεση του έργου της στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων από 15 Φεβρουαρίου έως 17 Μαρτίου σε επιμέλεια Ελισάβετ Πλέσσα, θα παρουσιαστούν περίπου 80 ακρυλικά σε καμβά και σε χαρτί.

Με τη χρήση μιας έντονα χειρονομιακής γραφής σε συνήθως μονοχρωματικό φόντο, τα έργα της αναδεικνύουν σχηματοποιημένη την ανθρώπινη μορφή για να επικεντρωθούν στην ουσία των ζητημάτων που απασχολούν την καλλιτέχνιδα. Η διαμαρτυρία για την έλλειψη ελευθερίας, η καταγγελία της διάβρωσης του πολιτισμού, η αναζήτηση ταυτότητας, η απόγνωση και η ελπίδα του ανθρώπου αποτελούν τους βασικούς άξονες της ζωγραφικής της Ρίκας Πανά, 95 ετών σήμερα.

Η έκθεση ξεκινά με τις πρώιμες δημιουργίες της (Γκαλερί Νέες Μορφές, 1962), οι οποίες ακολουθούνται από τις δύο βασικές ενότητες της δουλειάς της, με έργα που παρουσίασε ενάντια στη λογοκρισία και στον φόβο του δικτατορικού καθεστώτος στο Λονδίνο (Drian Galleries, 1969) και στην Αθήνα (Βρετανικό Συμβούλιο, 1970), ξανά στο Λονδίνο (Drian Galleries, 1971), και, τέλος, στη Ρώμη (Galleria d’Arte Albatros, 1972). Όταν η δημοκρατία αποκαταστάθηκε στη χώρα μας, η Ρίκα Πανά στράφηκε σε μια ιδιωτική και μοναχική δημιουργική πορεία, ζωγραφίζοντας αδιάκοπα μέχρι περίπου το 2010 έργα που αποτελούν την τελευταία ενότητα της έκθεσης.

Η αναδρομική αυτή παρουσίαση ακολουθεί μια γραμμική χρονολογική πορεία, όμως οι ενότητές της περιέχουν και έργα που δημιουργήθηκαν σε άλλες χρονικές περιόδους της ζωγραφικής της Ρίκας Πανά, προκειμένου να αναδειχθούν οι εκλεκτικές συγγένειες ανάμεσα στους εικαστικούς και ιδεολογικούς άξονες που διατρέχουν τη ζωή και το έργο της καλλιτέχνιδας.

Η δωρεάν έκθεση φιλοξενείται στο Κτίριο Α΄ Πινακοθήκης Δήμου Αθηναίων σε επιμέλεια Ελισάβετ Πλέσσα και με τον αρχιτεκτονικός σχεδιασμό του Σταύρου Παπαγιάννη (Stage Design Office).

“Οι συναντήσεις της Πέμπτης” και τον Φεβρουάριο 2024

Η Ελληνοαμερικανική Ένωση σε συνεργασία με τον “Φωτογραφικό Κύκλο” παρουσιάζουν online τις “Συναντήσεις της Πέμπτης”. Στις “Συναντήσεις της Πέμπτης”, ο Πλάτων Ριβέλλης επιλέγει και παρουσιάζει σύγχρονους Έλληνες φωτογράφους-μέλη του “Φωτογραφικού Κύκλου”, αναλύει το καλλιτεχνικό έργο τους και συνομιλεί μαζί τους για τις θεματικές, τις προσεγγίσεις και τις επιλογές τους. Στην συνέχεια, το κοινό θέτει τα ερωτήματά του καθώς και τις σκέψεις του σχετικά με τις φωτογραφίες που προβλήθηκαν.

H δεύτερη παρουσίαση του έτους πραγματοποιείται στις 15 Φεβρουαρίου και ώρα 19:00 και εστιάζει στο έργο της Ουρανίας Γράψα, της Ανθής Μάρα και του Δημήτρη Σκαλιστήρη.  Οι παρουσιάσεις πραγματοποιούνται μέσω της πλατφόρμας Zoom με ελεύθερη παρακολούθηση για όλους κατόπιν προεγγραφής.

Ημερομηνία: 15 Φεβρουαρίου 2024, 19:00 – 21:00. Περισσότερα στο hau.gr.

Alfredo Romano έκθεση “Viaggio al termine della note”

Το Κέντρο Σύγχρονης Τέχνης Ιλεάνα Τούντα παρουσιάζει τη δουλειά του Σικελού καλλιτέχνη Αλφρέντο Ρομάνο.

Alfredo Romano
Alfredo Romano, Senza Titolo, 2023, σμάλτο και πίσσα σε αλουμίνιο / enamel and tar on aluminium, 150 x 150 cm

Σε αυτή την ατομική έκθεση, παρουσιάζονται δύο μεγάλες εγκαταστάσεις της δεκαετίας του 1990, απ’ όταν ξεκίνησε η συνεργασία του καλλιτέχνη με το ΚΣΤΙΤ, γλυπτά του 2017, καθώς και πρόσφατα έργα του 2023.

“Υπάρχει ένα θέμα που διατρέχει την παραγωγή του Αλφρέντο Ρομάνο: αυτό της διαστρωμάτωσης. Είναι η προσοχή σε αυτή τη δυναμική, στην πραγματικότητα, που ενώνει τις δύο ομάδες έργων που παρουσιάζονται στην Αθήνα, στην γκαλερί Ιλεάνα Τούντα και στο Ιταλικό Μορφωτικό Ινστιτούτο, και στο Τορίνο, στην γκαλερί Giorgio Persano. Η πρώτη περιλαμβάνει εγκαταστάσεις από τη δεκαετία του 1990, η δεύτερη τις πιο πρόσφατες εικόνες και πίσσες από το 2023. Και στρωμένο στο έργο του Ρομάνο είναι πρώτα απ’ όλα ο χρόνος. Είναι το συνεχές ξεδίπλωμα και η επανάληψή του που κατακάθεται στα έργα του και τα καθιστά ως πολύ ιδιαίτερα αρχεία. […]”(Απόσπασμα από το επιμελητικό κείμενο της Φραντσέσκα Περόττο)

“Στο έργο μου συνυπάρχουν η πολυπλοκότητα και το βάθος• δεν πρόκειται για μια διαδικασία με στόχο την αφαίρεση ή την απλούστευση, αλλά για μια διαδικασία που οδηγεί προς την πολυπλοκότητα, με τις συνδέσεις και τους συσχετισμούς της, ως ένα υπαρξιακό γεγονός που αμφισβητεί το περιεχόμενο. Μια κριτική προσέγγιση στον σύγχρονο πολιτισμό. Κατά μία έννοια, πάντα ήλπιζα να απομακρύνω το έργο μου από ζητήματα αισθητικής φύσης, προσπαθώντας να το φέρω πιο κοντά σε θέματα που σχετίζονται με την παρουσία του στον κόσμο και την ανθρώπινη συνθήκη.”

Οι χαλκογραφίες του Αλέκου Φασιανού

Το Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών – Pandolfini & Σιατερλή Α.Μ.Κ.Ε. παρουσιάζει το δεύτερο μέρος της μεγάλης σπονδυλωτής αφιερωματικής έκθεσης χαρακτικής “Οι χαλκογραφίες του Αλέκου Φασιανού: Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών 1979-2008”.

Ο Αλέκος Φασιανός μπροστά από έργα του . ΑΠΕ

Σε συνέχεια της επιτυχημένης παρουσίασης του πρώτου σκέλους της έκθεσης που έλαβε χώρα κατά τους προηγούμενους μήνες, το δεύτερο μέρος του εκθεσιακού προγράμματος παρουσιάζει τις χαλκογραφίες που δημιούργησε ο καλλιτέχνης κατά την χρονική περίοδο 1988-2008. Μέσα από δύο διαδοχικά και οργανικά μέρη, το αφιερωματικό αυτό πρόγραμμα που ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2023 αποσκοπεί στην εκτενή παρουσίαση του συνόλου των χαλκογραφιών του καλλιτέχνη, που φιλοτεχνήθηκαν και τυπώθηκαν σε συνεργασία με το εργαστήριο του Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών – Pandolfini & Σιατερλή από το 1979 μέχρι το 2008.

Η πρώτη γνωριμία του Αλέκου Φασιανού με το Κέντρο Χαρακτικής Αθηνών και τους εικαστικούς Pino Pandolfini και Δήμητρα Σιατερλή το 1978, αποτέλεσε έναυσμα για μια μακρόχρονη συνεργασία και φιλία. Από τα μέσα της δεκαετίας του 1980 και έπειτα ο καλλιτέχνης φτάνει σε χαρακτικό απόγειο, δημιουργώντας μεγάλης κλίμακας έγχρωμες χαλκογραφίες και διερευνώντας τις προκλήσεις του μέσου. Εκτός από τη ζωγραφική, ο Αλέκος Φασιανός ασχολήθηκε με τη χαρακτική, την εικονογράφηση, τη σκηνογραφία, αλλά και τη δημιουργία αφίσας. 

Η αφιερωματική αυτή έκθεση αποτελεί την πρώτη συνεπή και συστηματική προσπάθεια καταγραφής και ανάδειξης του χαρακτικού έργου του σπουδαίου δημιουργού, μετά τον θάνατο του.

Το πολιτιστικό αυτό πρόγραμμα θα διαρκέσει μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου και αποσκοπεί στο να φωτίσει το πολύπλευρο έργο του δημιουργού αναδεικνύοντας την ικανότητά του να εκφράζεται και να δημιουργεί μέσα από τη χαρακτική με την οποία καταπιάστηκε συστηματικά καθόλη τη διάρκεια της σπουδαίας καλλιτεχνικής του διαδρομής.

Ροή Ειδήσεων

Περισσότερα